To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z cykaniem...

plecho1 - 22-05-2015, 12:33

Jak się nie da jak się da :) Wystarczy wcisnąć magiczny guzik "Prnt Scrn" a następnie obrazek wkleić np. do Painta.
polaff - 22-05-2015, 12:37

Marcino, proszę również daltego bo nie znam angielskiego więc dziękuję uprzejmie za podanie lokalizacji, ale nie odczytam sam tego co zaleca manual.
michal098_1992 - 25-05-2015, 19:16

dziś zabrałem się za czyszczenie popychaczy po rozebraniu tego wszystkiego okazało się że 3 maja wżery a 2 są rozleciane na 2 części więc czeka mnie wymiana :( czy te z wżerami też muszę wymieniać jeśli są twarde po odpowietrzeniu?? Lepiej zainwestować w używane oryginalne czy nowe będą lepsze?? jeśli nowe to jakiej firmy polecacie??

http://www.iparts.pl/auto...446-100424.html

któreś z tych w linku powyżej?? (trochę drogie)

Hugo - 25-05-2015, 20:51

michal098_1992 napisał/a:
czy te z wżerami też muszę wymieniać jeśli są twarde po odpowietrzeniu??
Tak musisz.
michal098_1992 napisał/a:
któreś z tych w linku powyżej?? (trochę drogie)
Z ajusą daj sobie spokój, najlepiej INA, ewentualnie Ruville.
michal098_1992 - 25-05-2015, 22:13

a z 2.0 pasują do 2.5?? co sądzicie o oryginalnych używkach??

[ Dodano: 25-05-2015, 22:33 ]
i czy w wersji 160km są takie same co w 163km??

[ Dodano: 25-05-2015, 22:51 ]
a i jeszcze zauważyłem takie minimalne wżery na 2 wałkach w miejscu gdzie są przykręcane

Hugo - 25-05-2015, 22:59

Cytat:
a z 2.0 pasują do 2.5??
Nie pasują.
michal098_1992 napisał/a:
co sądzicie o oryginalnych używkach??
Może być różnie.
Cytat:
i czy w wersji 160km są takie same co w 163km??
Takie same.
robertdg - 25-05-2015, 23:40

Hugo napisał/a:
Cytat:
a z 2.0 pasują do 2.5??
Nie pasują.
Od kiedy, skoro są jednakowe (można sprawdzić wedle numeru OEM w razie wątpliwości) :?: No chyba, ze porównujesz diesla z benzyną :P
michal098_1992 - 26-05-2015, 07:40

bo znalazłem właśnie tyle co potrzebuje tylko że od 2.0 a mam 2.5 i nie wiem czy beda pasować właśnie:/

a czy mogą przełożyć te dobre z przedniej głowicy do tylnej( bo w tej tylnej mam tylko 2 z wżerami) a tam trochę więcej roboty z tym kolektorem :( tto bym sobie już poskładał zanim zamówię.......

jakim momentem dokręcić kolektor??

Hugo - 26-05-2015, 07:49

robertdg napisał/a:
Od kiedy, skoro są jednakowe (można sprawdzić wedle numeru OEM w razie wątpliwości)
Sorry, myślałem o Legnum :P
Marcino - 26-05-2015, 10:36

michal098_1992 napisał/a:
a i jeszcze zauważyłem takie minimalne wżery na 2 wałkach w miejscu gdzie są przykręcane

Gdzie masz te wżery na wałkach ? Na powierzchni współpracującej?

michal098_1992 - 26-05-2015, 17:17

wżery są na końcu wałka w miejscu gdzie jest przykręcony (nie w miejscu gdzie jest dżwigienka)

[ Dodano: 26-05-2015, 17:24 ]
jakim momentem dokręcić kolektor??

[ Dodano: 26-05-2015, 17:27 ]
arturj123 napisał/a:
Obrazek


czyli wałek mam przykręcić momentem 28Nm a puźniej drugi raz 34Nm ??

Marcino - 27-05-2015, 09:13

michal098_1992 napisał/a:
[ Dodano: 26-05-2015, 17:27 ]
arturj123 napisał/a:
Obrazek


czyli wałek mam przykręcić momentem 28Nm a puźniej drugi raz 34Nm ??

Nie, to jest wartość momentu od 28Nm, do 34Nm.

[ Dodano: 27-05-2015, 09:24 ]
polaff napisał/a:
ale nie odczytam sam tego co zaleca manual.

Polaf, Odczytuje procedure odpowietrzania na obrotach:
2. Uruchomić silnik i pozwolić na wolnych obrotach rozgrzać się przez 1-3 min
3. Na silniku bez obciązenia powtórzyć procdurę pokazaną na rys. po lewej. Hałas powienien ustąpić po po 10-30 powtórzeniach, ale jeśli nie bedzie róznicy po 30 powórzeniach lub wiecej, wtedy problem jest rawdopodnie gdzie indziej niż w zapowietrzonych popychaczach.

Ogónie polega to na tym ze przez 15 s podnosimy powoli obroty do 3000rpm a nastepnie zamykamy naraz przepustnicę czyli pusczamy gaz na 15s, i znowu po upływie czasu powoli przez 15s podnosmy obroty do 3000rpm i ponownie puszczamy gaz na 15s.

lortek - 27-05-2015, 11:49

Hej Panowie może wypowiedzielibyście się w mojej kwestii.
Dokonałem dopiero co wymiany popychaczy, 12 nowych na tył, z reszty wybrane najlepsze, sprawdzone, odpowietrzone, założone na przód.
Efekt taki jak na załączonym filmiku.
http://lortek.wrzuta.pl/f...aczy_galant_2.5

Pukanie nie ustało, a wymianę robiłem po to, aby popychacze ucichły. Dodam, że jeżdżę na Valvoline MaxLife 10W40, filtr niestety nie pamiętam jaki był, po wymianie popychaczy oleju nie wymieniałem (nie było takiej potrzeby podobno).
Pojawiły się pomysły, aby sprawdzić ciśnienie oleju i ewentualnie elektrozawór na kolektorze ssącym, gdyż podobno też lubi sobie poklepać. Wyczytałem, że powodem klepania może być nawet filtr bez zaworka.
A być może jeszcze coś innego ?
Każda sugestia będzie przydatna, jak już tyle zrobiłem to muszę zakończyć temat pukania, bo jest bardzo drażniący ... :(
Sam już nie wiem od czego zacząć ...

HELP ME :evil:

Torp12 - 27-05-2015, 12:00

Jak dla mnie dźwięk jest jakiś dziwny, ale generalnie mikrofon w telefonie łapie zupełnie inaczej niż ucho.

Jakie popychacze montowałes? Ile przebiegu na oleju? Nie było wżerów na zaworach? Cykanie jest tylko na wolnych czy i po dodaniu gazu?

Możesz zrobić pare rzeczy:
1.Sprawdzić ciśnienie oleju
2. Zmienić olej na Mobil ESP 5w30
3. Rozebrać jeszcze raz i sprawdzić czy aby "nowy" popychacz sie nie wygrzmocił

lortek - 27-05-2015, 13:00

Popychacze montował Pan Leszek z Pielgrzymowic, firmy nie znam, uznałem że znany na forum i polecany mechanik będzie wiedział co dobrego włożyć, olej ma 5tys, cykanie rośnie wraz z dodaniem gazu, wiadomo że słychać go do pewnego stopnia/momentu potem "zagłusza" go dźwięk silnika. Jak silnik schodzi z obrotów to też już przy końcówce słychać jakby pukanie przygasało z silnikiem.

Rozbierać i sprawdzać to nie wiem czy będę się podejmował, a raczej mechanik bo rozbierał go 2 razy bo też mu się nie do końca podobał ten dźwięk, popychacze sprawdzał i odpowietrzał również dwa razy więc szajsu nie założył.

Rynce opadają



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group