To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

Krzysek - 20-11-2011, 20:07

UNIROYALL RAINSPORT są mega na deszcz, ale na suchej nawierzchni ich przyczepność nie jest taka dobra jak np. Goodyear F1. No i ich zużycie jest zastraszające, gorsze niż Toyo T1R :P . Za to cena bardzo nadrabiają :) . Takie moje spostrzeżenia :wink:


.

marcinzam - 20-11-2011, 23:26

chwalą też te oponki ,szczególnie na mokrym mają dobre noty

http://www.opony.com/para...25-45r17-94-y-x


ssemek85 - 21-11-2011, 08:39

Krzysek napisał/a:
UNIROYALL RAINSPORT są mega na deszcz, ale na suchej nawierzchni ich przyczepność nie jest taka dobra jak np. Goodyear F1. No i ich zużycie jest zastraszające, gorsze niż Toyo T1R :P . Za to cena bardzo nadrabiają :) . Takie moje spostrzeżenia :wink:


.

Wierzę ze na suchym mają gorsze noty niż Goodyear F1. nie ta półka nie ta cena. ale czy goodyear da rade na wodzie tak jak Uniroyal ? wątpie bo uniroyal przoduje w deszczówkach. Na suchym dam rade :) na mokrym chce mieć dodatkową przyczepność.. co do zużywania pewnie dużo zalezy od stylu jazdy ale i cena robi swoje.. mam dwóch znajomych którzy mają je na swoich samochodach już drugi sezon i opony nadal sa ok.. volvo V70 i saab aero. wiec jak mi wystarczą na 3 lata to bede zadowolony :) ja wiecej jeżdżę...

co do zużytych rantów w toyo najpierw bym zapytał o ciśnienie w kołach ?? i obstawiał bym tu winowajcę.. ale głowy nie dam :mrgreen:

sampler - 21-11-2011, 09:24

Widze stawiasz na dobra trakcje. Uniroyale Rainsport to mega oponki. Tak jak piszesz sa super na deszcz a na asfalcie tez calkiem przyzwoicie. Goodyear F1 sa super ale tylko na suchy asfalt. Ja tez mialem wziac Rainsporty ale ostatecznie wziąlem Falkeny FK452, ktore sa rownie dobre i maja mocniejsze boczne wzmocnienie chociaz nie takie jak w Bridgestone Potenza jakie mialem wczesniej
m6riano - 21-11-2011, 14:19

na przód:
ssemek85 napisał/a:
215/50R17

na tył:
ssemek85 napisał/a:
225/45R17

;-)

Anonymous - 21-11-2011, 16:14

m6riano napisał/a:
na przód:
ssemek85 napisał/a:
215/50R17

na tył:
ssemek85 napisał/a:
225/45R17

;-)


Bez sensu. Przednie koła byłyby o 12,5 mm większe od tylnych. Lepszą opcją byłyby 205/50R17 z przodu - tylko o 2,5 mm większe od tylnych.

2pac - 21-11-2011, 17:51

przecież w przednim napędzie tylne kapcie tylko tyłek podpierają żeby się po ziemi nie ciągnął - po co tam guma szerszy niż 205?
Torp12 - 21-11-2011, 18:27

sampler napisał/a:
Goodyear F1 sa super ale tylko na suchy asfalt.


BZDURA!! Sprawdz sobie testy i ilosc odprowadzonej wody.

ssemek85 - 21-11-2011, 18:54

m6riano napisał/a:
na przód:
ssemek85 napisał/a:
215/50R17

na tył:
ssemek85 napisał/a:
225/45R17

;-)


Nie no troche bez sensu wieksze zakładać z przodu. tzn wyższe.. nasze gale i tak mają przód stojący wysoko a tyłki w piachu :P poza tym jak są jednakowe to zawsze można zamienic przód z tyłem na drugi sezon bo wiadomo że przednie niszczą sie szybciej, i w ten sposób wykorzystać je max!!

Co do szerokości przy szerokiej dość 17 calowej feldze 215 ładnie ją kryje 205 to tak na styk bo ją rozciaga na boki.. inaczej pracuje taka opona i wybiera nierówności.. no i powierzchnia tarcia ciut inna :mrgreen:

sampler - 21-11-2011, 20:14

Torp12 napisał/a:
sampler napisał/a:
Goodyear F1 sa super ale tylko na suchy asfalt.


BZDURA!! Sprawdz sobie testy i ilosc odprowadzonej wody.


Akurat znam z autopsji opie oponki na wodzie i F1 nie ma porowania do Rainsporta podobnie jak w druga strone na suchym. To tak jakby porownywac slicka do intermedii

Anonymous - 21-11-2011, 20:26

no to może coś co pogodzi F1 z rainsportem, moim zdaniem good year exelence, 215/45r17 i zaskakująco jak dla mnie na mokrym i rewelacja na suchym.
Na rainsportach nie jeździłem ale F1 miałem i co do trakcji na suchym nie można się przyczepić ale głośność po pierwszym zimowym leżakowaniu w garażu(bez ściągania z felg) to totalna porażka, wszelkie zalety przekreśla hałas.
Natomiast exelence na mokrym uślizga jedynie przy dynamicznym starcie, w zakrętach mi się nie zdarzyło (a jeżdżę można powiedzieć bardziej niż zdecydowanie). Właśnie kończę na nich drugi sezon letni i wciąż są rewelacyjnie ciche i mają 50% bieżnika (ok.35tkm).

Hugo - 21-11-2011, 22:02

darul1 napisał/a:
wszelkie zalety przekreśla hałas
Ja miałem prawie do zera zużyte i były ciche jak makiem zasiał.
Krzyzak - 22-11-2011, 06:27

rekordzistka w odbieraniu wody to nokian v - cicha, świetna opona, bardzo polecam
ssemek85 - 22-11-2011, 06:40

[quote="darul1"]no to może coś co pogodzi F1 z rainsportem, moim zdaniem good year exelence, 215/45r17 i zaskakująco jak dla mnie na mokrym i rewelacja na suchym.

Exelennce faktycznie dobre opony.. i nie tyle chodzi mi o same uślizgi w zakretach co o odprowadzanie wody w czasie deszczu w naszych pieknych polskich koleinach.. :lol:
jednak cena goodyera a uniroyala to troche różnica

Maciek - 22-11-2011, 12:57

ssemek85 napisał/a:
Exelennce faktycznie dobre opony

Popieram - 3 sezony i jestem bardziej niż zadowolony.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group