To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Jak wino...

sveno - 24-07-2012, 19:22

W niedziele skoczyłem do Wierchomli, pojechałem oczywiście na noc, bo tak lubię, powrót w poniedziałek w nocy, to co zrobił Gal przechodzi wszelkie pojęcie, w Wierchomli wyzerowałem ekran tripa, przy wjeździe na autostradę w Szarowie (DK 87, 75 i 4) spalanie wyglądało tak:


oczywiście spalanie LPG, warunki do bicia rekordu prawie optymalne, ruch prawie zerowy (wyprzedziłem może z 15 aut) jechałem sam, pustym autem. Średnia na całej butli to 9.5l/100km

Droga trochę górzysta i kręta, do tego trzeba było przejechać cały Nowy Sącz (przez Rynek) dlatego V średnie słabe.

Szybka kalkulacja: 8.9lx2.79zł/l=24.83zł tyle kosztowało mnie przejechanie 100km, tym samym 15-sto letni sedan segmentu D o masie 1,5t z dwu i pół litrową V6-tką pod maską na trasie jest ekonomiczniejszy od pierdzikółka typu VW Polo 1.4TDI Bluemotion :) jak tu nie kochać tego auta? :)

Dzisiaj nudny dzień w pracy, więc można popracować przy Galu, robię porządki pod maską, wczoraj zaopatrzyłem się w Plack'a "czysty silnik" (bo tylko to było w Tesco) ale szczerze to nie zdaje egzaminu, prace idą powoli i topornie. Znacie jakiś lepszy środek, który nie zaszkodzi lakierowi pod maską i gumowym wężykom, a ułatwi mi usuwanie 15-sto letniego brudu? Skubany przez ten czas strasznie się przyczepił i nie chce puścić.

Aha no i podczas czyszczenia odkryłem jaki mam reduktor, napisane jest na nim KME RED, wygooglałem, że to SILVER tylko jak rozpoznać FZ8 od zwykłego? Zapewne najprościej byłoby wziąć suwmiarkę i zmierzyć miedź ale takowej nie mam. Papiery od gazu też się gdzieś zapodziały..

Torp12 - 24-07-2012, 21:02

sveno napisał/a:
Znacie jakiś lepszy środek, który nie zaszkodzi lakierowi pod maską i gumowym wężykom, a ułatwi mi usuwanie 15-sto letniego brudu? Skubany przez ten czas strasznie się przyczepił i nie chce puścić.



Kup "Akra" od K2. Popsikaj jak jest zimny, zostaw na chwile i potem karcherem walisz a potem sprezonym powietrzem osuszasz...
Albo podjedz na myjnie i daj te 20 zyla za umycie silnika :]

deejay - 24-07-2012, 21:16

sveno napisał/a:
Szybka kalkulacja: 8.9lx2.79zł/l=24.83zł tyle kosztowało mnie przejechanie 100km, tym samym 15-sto letni sedan segmentu D o masie 1,5t z dwu i pół litrową V6-tką pod maską na trasie jest ekonomiczniejszy od pierdzikółka typu VW Polo 1.4TDI Bluemotion jak tu nie kochać tego auta?


Cały czas wam to powtarzam :P :)

sveno - 24-07-2012, 21:29

Torp12 napisał/a:
Albo podjedz na myjnie i daj te 20 zyla za umycie silnika :]
dziękuje postoje :) a poważnie to mam czas i wole to zrobić ręcznie i kompleksowo, a nie uśmiechają mi się problemy z układem zapłonowym i ogólnie elektryką, tak jak mieli niektórzy na forum :)
szklarz - 24-07-2012, 22:04

sveno ja obstawiam że masz dokładnie taki reduktor jak miałem ja - bo obrabia ten silnik czyli zwykły KME SILVER.
deejay - 24-07-2012, 22:07

sveno napisał/a:
Dzisiaj nudny dzień w pracy, więc można popracować przy Galu, robię porządki pod maską, wczoraj zaopatrzyłem się w Plack'a "czysty silnik" (bo tylko to było w Tesco) ale szczerze to nie zdaje egzaminu, prace idą powoli i topornie. Znacie jakiś lepszy środek, który nie zaszkodzi lakierowi pod maską i gumowym wężykom, a ułatwi mi usuwanie 15-sto letniego brudu? Skubany przez ten czas strasznie się przyczepił i nie chce puścić.


Osobiscie uzywam takie środka , ale najlepiej do tego ciepła woda , nic mu sie nie oprze :wink:

http://allegro.pl/ultramy...2451029603.html

Sunderland86 - 25-07-2012, 10:18

Torp12 napisał/a:
"Akra" od K2


Przyzwoity środek, jak miałem corsę to go użyłem i byłem zadowolony z efektu.

sveno Twój Gal wygląda coraz lepiej, tak trzymaj :thumbright:

Owczar - 25-07-2012, 10:29

sveno napisał/a:
Aha no i podczas czyszczenia odkryłem jaki mam reduktor, napisane jest na nim KME RED, wygooglałem, że to SILVER tylko jak rozpoznać FZ8 od zwykłego?


Niekoniecznie. Są red gold i silver. Miedź można poznać na oko. 8mm jest sporo grubsza ;)

szklarz napisał/a:
bo obrabia ten silnik czyli zwykły KME SILVER.


Ja bym tego tak nie nazwał, ale do spokojnej jazdy wystarcza :)

Tomek - 25-07-2012, 10:36

ale rekińczyk kuleje na gazie przy odcince, czyli nic mocnego tak nie ma pewnie
Owczar - 25-07-2012, 10:42

To pewnie Silver. Brakuje mu niestety ciśnienia. Generalnie do V6 w galu jest mały wybór opcji jeśli ma to działać jak powinno.

Moc nie jest ogromna, wolnossący, a mimo wszystko zapotrzebowanie za duże dla popularnych reduktorów takich jak Zavoli S/N, KME Silver, AC R01 (choć ten podobno na styk daje radę). Te 3 reduktory gazownicy lubią najbardziej i wrzucają gdzie się tylko da.
Gold daje radę ciśnieniowo, choć termika mogłaby być lepsza, ale w tej kategorii jest jeszcze tylko Scorpion GT, a ten z kolei jest bardzo awaryjny. W Goldzie też zdarzają się wpadki, ale rzadziej...

Tomek - 25-07-2012, 10:50

Owczar napisał/a:
AC R01 (choć ten podobno na styk daje radę)


kolega z pracy wrzucił to do Saaba 250 KM na Turbinie
i zielone Hanki

twierdzi, że to działa, choć to bajkopisarz
ale z tego co piszesz raczej nie powinno

Owczar - 25-07-2012, 11:07

Ludzie różne rzeczy mówią i piszą :) Tak jak to, że przy dynamicznej jeździe im mało palą V6 ;) Ja chodzę szukam, kombinuję, a to wynika z różnych definicji dynamicznej jazdy. Narzeczona ostatnio miała spalanie koło 8l/100. A mi jak palił tak pali :)
Tomek - 25-07-2012, 11:23

Owczar napisał/a:
a to wynika z różnych definicji dynamicznej jazdy.


dokładnie

to co u Ciebie dynamiczna jazda, to u mnie juz pewnie pałowanie

szklarz - 25-07-2012, 14:56

Owczar napisał/a:
Ja bym tego tak nie nazwał, ale do spokojnej jazdy wystarcza :)


No z tym się zgodzę. Mi często zdarzało się lecieć do odcinki przy wyprzedzaniu i gazu nie odcinało, za to wspomagał się prawdopodobnie PB (podejrzewam że u sveno jest dokładnie to samo) dzięki czemu reduktor dawał radę. Ale ogólnie nie narzekałem na niego. Choć na samym gazie pewnie nie dało by rady obrobić przy tym reduktorze. A skoro sveno ma zwykłe Valteki wtryski to nie sądzę żeby gaziarz pokusił się o lepszy reduktor niż KME SILVER.

sveno - 25-07-2012, 21:35

dokładnie reduktor trochę nie wyrabia, jak odbierałem go po gazowaniu na jezdzie testowej pociągnąłem go do odcinki na 2 biegu i gazu brakło :) gaziarz coś przestawił i teraz wiem ze podpiera się benzynką. Nie przeszkadza mi to za bardzo.

Dzisiaj Galant dostał niespodziewanego moda:



miał być czarny połysk, a jest czarny karbon, mi się bardzo podoba, podziękowania dla szwagra, bo to jego pomysł i folia :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group