[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA
RalfPi - 06-03-2015, 09:03
bastek napisał/a: | za drugim razem komplet
a za pierwszym nie pamiatam, chyba cos było przestawiane, nie komplet |
Ja miałem przegląd po 30kkm (luzy w normie), po 65kkm (luzy w normie). Silni przystosowany do LPG.
Pojadę na sprawdzenie przy 100kkm i pewnie wtedy będzie coś do regulacji.
W mojej opinii to jakiś "wałek", że są wszystkie szklanki do wymiany, bo luzy kasują się na zaworach... no właśnie.. dolotowych czy wylotowych?? (tego nie pamiętam).
Więc dla silnika 16 zaworowego, powinno być około 8 szklanek do wymiany (MAX).
To jest oczywiście moja opinia - mechanikiem nie jestem, ale na chłopski rozum tak to działa.
dr2ke - 06-03-2015, 09:46
RalfPi napisał/a: |
W mojej opinii to jakiś "wałek", że są wszystkie szklanki do wymiany, bo luzy kasują się na zaworach... no właśnie.. dolotowych czy wylotowych?? (tego nie pamiętam).
Więc dla silnika 16 zaworowego, powinno być około 8 szklanek do wymiany (MAX).
To jest oczywiście moja opinia - mechanikiem nie jestem, ale na chłopski rozum tak to działa. |
To samo powiedział mi mechanik - jeśli trzeba wymieniać to maks 8 szklanek. (mówił które, ale nie pamiętam )
Marcino - 06-03-2015, 10:03
Obstawiam wydech ze wzgledu na temp gazów wylotowych:)
tom12 - 11-03-2015, 14:47
Witam wszystkich,
Panowie macie jakiś sprawdzony warsztat montujący LPG tak żeby bez strachu oddać lancerka?
Okolice Gliwic albo Katowice itp
proszę o pomoc
dzięki
mjsystem - 11-03-2015, 14:57
tom12 napisał/a: | Okolice Gliwic albo Katowice itp |
http://www.gcautogaz.pl/adwords.php
Lepszego nie znajdziesz.
Lipson-L1 - 12-03-2015, 10:57
tom12 napisał/a: | Witam wszystkich,
Panowie macie jakiś sprawdzony warsztat montujący LPG tak żeby bez strachu oddać lancerka?
Okolice Gliwic albo Katowice itp
proszę o pomoc
dzięki |
Zbrosławice. Ponad rok temu jakościowo i cenowo było korzystnie. Sprawdź aktualne opinie na forach gazowych bo w dzisiejszych czasach wszystko zmienia się dynamicznie
owp - 14-03-2015, 15:27
Ja montowalem w Katowicach, w Davanti, jak na razie wszystko ok.
Ostatnio byłem na sprawdzaniu zaworów, wszystkie bez problemów, przebieg 116tys, w tym 26tys na gazie.
MarcinS - 21-03-2015, 07:53
Większość postów dotyczy silnika 1.8, a, czy ktoś ma jakieś dłuższe doświadczenia z instalacją gazową w silniku 1.6 117 KM? Czy jest on "bardziej odporny" na powstawanie luzów, potrzebę wymiany szklanek, od silnika 1.8? W ASX LPG jest/był montowany przez ASO, więc chyba ten silnik nieźle znosi LPG?
Jeśli ktoś ma taką instalacje, to proszę o informacje jak się to wszystko sprawuje, jaka instalacja i jaki był koszt montażu.
RalfPi - 21-03-2015, 08:37
MarcinS napisał/a: | Większość postów dotyczy silnika 1.8, a, czy ktoś ma jakieś dłuższe doświadczenia z instalacją gazową w silniku 1.6 117 KM? Czy jest on "bardziej odporny" na powstawanie luzów, potrzebę wymiany szklanek, od silnika 1.8? W ASX LPG jest/był montowany przez ASO, więc chyba ten silnik nieźle znosi LPG?
Jeśli ktoś ma taką instalacje, to proszę o informacje jak się to wszystko sprawuje, jaka instalacja i jaki był koszt montażu. |
Luz nie powstaje, tylko się kasuje (zmniejsza ). Koszt montażu to będzie standard - w okolicy 3kzł. Czy silnik znosi gaz - myślę, że nie ma przeciwwskazań (ale warto częściej kontrolować luzy - 200zł (sprawdzenie)-1000zł (sprawdzenie +kompleksowa regulacja luzów) raz na 50kkm to chyba nie majątek).
MarcinS - 21-03-2015, 12:01
Dziś rozmawiałem z gazownikiem, zaproponował mi sterownik Zenit Pro z OBD. Z tego co mówił, to ten silnik ma automatycznie regulowane(?) luzy zaworowe, jest odporny na kasowanie luzów. Ktoś to może potwierdzić?
RalfPi - 25-03-2015, 19:51
Może i tak być, że regulacja jest mechaniczna - najprościej zapytać Centralę MM Car Polska.
Tak chciałem tylko napisać, że z Teściem wymieniłem filtry po ok. 15kkm (cena jakieś 20zł za dwa filtry). Ostatnio Lancer spalał trochę więcej, więc nie wiem, czy nie będę wymieniał całej listwy wtryskowej - ale to temat na późne lato,
beti - 26-03-2015, 13:53
Będę montował gaz. Przebieg 45000km, serwis odradził teraz sprawdzanie luzów i zalecił pojeździć 20000km na LPG i wtedy się zjawić. Co o tym myślicie?
jaca87 - 26-03-2015, 15:57
beti napisał/a: | Będę montował gaz. Przebieg 45000km, serwis odradził teraz sprawdzanie luzów i zalecił pojeździć 20000km na LPG i wtedy się zjawić. Co o tym myślicie? |
Ja po przyswojeniu sporej ilości negatywnych opinii na temat gazu do Lancera 1.8 na razie temat sobie odpuściłem. Ale zalecenie aby sprawdzić luzy po tym przebiegu jest rozsądne.
jurekschroda - 26-03-2015, 16:33
MarcinS napisał/a: | (...) W ASX LPG jest/był montowany przez ASO, więc chyba ten silnik nieźle znosi LPG?(...) |
I tu powstaje pytanie - dlaczego już nie montują LPG ?
Być może nie chodzi tutaj o trwałość silnika na LPG, tylko jakość montażu - zakresie montażu ASO Mitsubishi najczęściej współpracowały z firmami mającymi autoryzację dostawcy instalacji gazowych. Być może różnie się ta współpraca układała, i dlatego zrezygnowali.
RalfPi - 26-03-2015, 18:02
jurekschroda napisał/a: | MarcinS napisał/a: | (...) W ASX LPG jest/był montowany przez ASO, więc chyba ten silnik nieźle znosi LPG?(...) |
I tu powstaje pytanie - dlaczego już nie montują LPG ?
Być może nie chodzi tutaj o trwałość silnika na LPG, tylko jakość montażu - zakresie montażu ASO Mitsubishi najczęściej współpracowały z firmami mającymi autoryzację dostawcy instalacji gazowych. Być może różnie się ta współpraca układała, i dlatego zrezygnowali. |
Było drogo - ja płaciłem 3'900 zł, ale nie żałuję - obecnie 84kkm na gazie - bez awarii.
|
|
|