[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
Arson88 - 08-09-2011, 21:55
a ile go wchodzi?:D poprtosze cala nazwe oleju bo nie wiem jak zapytac w sklepie:D
Arturro-86 - 08-09-2011, 22:10
Arson88 napisał/a: | a ile go wchodzi?:D poprtosze cala nazwe oleju bo nie wiem jak zapytac w sklepie:D |
Pojemność układu smarowania 2,2 litrów
Jeśli szukasz czegoś z gamy Valvoline to:
DuraBlend GL-4 75W-90 albo DuraBlend GL-4 75W-80, z czym zgodna z manualem jest ta pierwsza opcja... jednakże i na 75W-80 jeżdżą i problemów nie ma.
Ja kupiłem 2l oleju i starczyło mi "na styk".
Jeśli decydowałbyś się na MTF94 to wygląda on tak (no i jest trochę drogi, ale poszukaj, może znajdziesz taniej)
http://skrzynie.com.pl/texaco-mtf-94.html
Arson88 - 08-09-2011, 22:12
Oooo dziękował dziękował. jutro pędzę do sklepu i kupuję. Pozdro.
Arturro-86 - 08-09-2011, 22:15
Arson88 napisał/a: | Oooo dziękował dziękował. jutro pędzę do sklepu i kupuję. Pozdro. |
Porozglądaj się najpierw w internecie jakie są oleje i w jakich cenach To Ci później może pomóc w kupnie, bo będziesz miał już jakieś rozeznanie, a nie, że ktoś Ci wciśnie olej po 2 razy droższej cenie
Arson88 - 08-09-2011, 22:28
bez stresu już to właśnie zrobiłem dobra nie chce zaśmiecać forum jakimiś głupotami. Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc. POZDro
sampler - 09-09-2011, 08:06
Arturro-86 napisał/a: | Arson88 napisał/a: | a ile go wchodzi?:D poprtosze cala nazwe oleju bo nie wiem jak zapytac w sklepie:D |
Pojemność układu smarowania 2,2 litrów
Jeśli szukasz czegoś z gamy Valvoline to:
DuraBlend GL-4 75W-90 albo DuraBlend GL-4 75W-80, z czym zgodna z manualem jest ta pierwsza opcja... jednakże i na 75W-80 jeżdżą i problemów nie ma.
Ja kupiłem 2l oleju i starczyło mi "na styk".
Jeśli decydowałbyś się na MTF94 to wygląda on tak (no i jest trochę drogi, ale poszukaj, może znajdziesz taniej)
http://skrzynie.com.pl/texaco-mtf-94.html |
Jak masz padniete synchronizatory to lej 75W80 mimo ze ma on kiepskie parametry
Jak zaczyna szumiec lozysko sprzeglowe to tylko 75W90 i to dobrej klasy np Mobilube lub Motul Gear 300
Marcino - 09-09-2011, 11:32
sampler napisał/a: | Jak masz padniete synchronizatory to lej 75W80 mimo ze ma on kiepskie parametry
Jak zaczyna szumiec lozysko sprzeglowe to tylko 75W90 i to dobrej klasy np Mobilube lub Motul Gear 300 |
Dlaczego 75W80 ma kiepskie parametry? ja mysle ze na podniete łozyska nie pomoże zaden nawet złoty olej. Co innego synchronizatory, tu lepkość ma znaczenie.
Sam mam 75W80 odkad go kupiłem i nie narzekam. NIedługo zmienie na ten sam przejechane ponad 80kkm w Polsce.
Pozdrawiam
sampler - 09-09-2011, 13:36
75W80 ma duzo mniejsza lepkosc w wyzszych temperaturach.
Arson88 - 09-09-2011, 15:30
Panowie a jest gdzies jakas naklejka ktora by pokazywala termin wymiany oleju w skrzyni? Bo jesli chodzi o olej w silniku to wiadomo ze jest
Arturro-86 - 09-09-2011, 16:29
Arson88 napisał/a: | Panowie a jest gdzies jakas naklejka ktora by pokazywala termin wymiany oleju w skrzyni? Bo jesli chodzi o olej w silniku to wiadomo ze jest |
Nigdy nic nie wiadomo - naklejek nie musisz mieć, jak masz to dobrze świadczy
Powiem Ci tak - olej wymien, bo to nie jest znowu aż tak wielki wydatek (a możesz to zrobić sam). Zanotuj sobie kiedy go wymieniłeś i wg np. Valvoline zaleca się sprawdzanie stanu oleju w przekładni co ok. 15000km, a wymianę co 900000km.
meydey000 - 09-09-2011, 19:51
takie klikanie spod maski na zimnym silniku to popychacz. ja jeżdżę na agip-ie i jest super. pełen syntetyk. próbował go ktoś już prócz mnie?
SnowDevil - 13-09-2011, 18:57
ja mam agipa bo w Niemczech był lany ale zaczął mi popychacz klepać przez jakies 15 sekund od odpalenia zimnego silnika. NIedługo wymienie olej to zaobaczymy czy coś pomoże
PIOTR_FOTO - 17-09-2011, 19:44
Mam prośbę o podanie w miarę możliwości numeru filtra oleju KNECHT z zaworkiem, bo w sklepie nie mogą mi go znaleźć.
Krzyzak - 17-09-2011, 19:54
OC196
PIOTR_FOTO - 17-09-2011, 23:41
Wielkie dzięki! Ale Krzyżak czy nie pomyliłeś się? Z katalogu KNECHTA, który wpadł właśnie w moje ręce wynika, że filtr, który mi podałeś (OC196) pasuje tylko do Galantów IV i V generacji z silnikami 1.8 bądź 2.0. Do mojego Galanta 2.5 V6 KNECHT zaleca filtr OC230. Nie mogłem jednak znaleźć informacji, czy ta 230-tka ma zawór zwrotny. Natomiast Filtron wypuścił do Galanta filtr z zaworem zwrotnym - OP 545/2-przynajmniej tak wynika z opisu. Jeżeli się mylę sprostujcie
|
|
|