To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Arson88 - 08-09-2011, 21:55

a ile go wchodzi?:D poprtosze cala nazwe oleju bo nie wiem jak zapytac w sklepie:D
Arturro-86 - 08-09-2011, 22:10

Arson88 napisał/a:
a ile go wchodzi?:D poprtosze cala nazwe oleju bo nie wiem jak zapytac w sklepie:D

Pojemność układu smarowania 2,2 litrów

Jeśli szukasz czegoś z gamy Valvoline to:
DuraBlend GL-4 75W-90 albo DuraBlend GL-4 75W-80, z czym zgodna z manualem jest ta pierwsza opcja... jednakże i na 75W-80 jeżdżą i problemów nie ma.

Ja kupiłem 2l oleju i starczyło mi "na styk".

Jeśli decydowałbyś się na MTF94 to wygląda on tak (no i jest trochę drogi, ale poszukaj, może znajdziesz taniej)
http://skrzynie.com.pl/texaco-mtf-94.html

Arson88 - 08-09-2011, 22:12

Oooo dziękował dziękował. jutro pędzę do sklepu i kupuję. Pozdro.
Arturro-86 - 08-09-2011, 22:15

Arson88 napisał/a:
Oooo dziękował dziękował. jutro pędzę do sklepu i kupuję. Pozdro.

Porozglądaj się najpierw w internecie jakie są oleje i w jakich cenach :wink: To Ci później może pomóc w kupnie, bo będziesz miał już jakieś rozeznanie, a nie, że ktoś Ci wciśnie olej po 2 razy droższej cenie :mrgreen:

Arson88 - 08-09-2011, 22:28

bez stresu :wink: już to właśnie zrobiłem 8) dobra nie chce zaśmiecać forum jakimiś głupotami. Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc. POZDro
sampler - 09-09-2011, 08:06

Arturro-86 napisał/a:
Arson88 napisał/a:
a ile go wchodzi?:D poprtosze cala nazwe oleju bo nie wiem jak zapytac w sklepie:D

Pojemność układu smarowania 2,2 litrów

Jeśli szukasz czegoś z gamy Valvoline to:
DuraBlend GL-4 75W-90 albo DuraBlend GL-4 75W-80, z czym zgodna z manualem jest ta pierwsza opcja... jednakże i na 75W-80 jeżdżą i problemów nie ma.

Ja kupiłem 2l oleju i starczyło mi "na styk".

Jeśli decydowałbyś się na MTF94 to wygląda on tak (no i jest trochę drogi, ale poszukaj, może znajdziesz taniej)
http://skrzynie.com.pl/texaco-mtf-94.html



Jak masz padniete synchronizatory to lej 75W80 mimo ze ma on kiepskie parametry
Jak zaczyna szumiec lozysko sprzeglowe to tylko 75W90 i to dobrej klasy np Mobilube lub Motul Gear 300

Marcino - 09-09-2011, 11:32

sampler napisał/a:
Jak masz padniete synchronizatory to lej 75W80 mimo ze ma on kiepskie parametry
Jak zaczyna szumiec lozysko sprzeglowe to tylko 75W90 i to dobrej klasy np Mobilube lub Motul Gear 300


Dlaczego 75W80 ma kiepskie parametry? ja mysle ze na podniete łozyska nie pomoże zaden nawet złoty olej. Co innego synchronizatory, tu lepkość ma znaczenie.
Sam mam 75W80 odkad go kupiłem i nie narzekam. NIedługo zmienie na ten sam przejechane ponad 80kkm w Polsce.
Pozdrawiam

sampler - 09-09-2011, 13:36

75W80 ma duzo mniejsza lepkosc w wyzszych temperaturach.
Arson88 - 09-09-2011, 15:30

Panowie a jest gdzies jakas naklejka ktora by pokazywala termin wymiany oleju w skrzyni? Bo jesli chodzi o olej w silniku to wiadomo ze jest
Arturro-86 - 09-09-2011, 16:29

Arson88 napisał/a:
Panowie a jest gdzies jakas naklejka ktora by pokazywala termin wymiany oleju w skrzyni? Bo jesli chodzi o olej w silniku to wiadomo ze jest

Nigdy nic nie wiadomo - naklejek nie musisz mieć, jak masz to dobrze świadczy :biggrin:
Powiem Ci tak - olej wymien, bo to nie jest znowu aż tak wielki wydatek (a możesz to zrobić sam). Zanotuj sobie kiedy go wymieniłeś i wg np. Valvoline zaleca się sprawdzanie stanu oleju w przekładni co ok. 15000km, a wymianę co 900000km.

meydey000 - 09-09-2011, 19:51

takie klikanie spod maski na zimnym silniku to popychacz. ja jeżdżę na agip-ie i jest super. pełen syntetyk. próbował go ktoś już prócz mnie?
SnowDevil - 13-09-2011, 18:57

ja mam agipa bo w Niemczech był lany ale zaczął mi popychacz klepać przez jakies 15 sekund od odpalenia zimnego silnika. NIedługo wymienie olej to zaobaczymy czy coś pomoże
PIOTR_FOTO - 17-09-2011, 19:44

Mam prośbę o podanie w miarę możliwości numeru filtra oleju KNECHT z zaworkiem, bo w sklepie nie mogą mi go znaleźć.
Krzyzak - 17-09-2011, 19:54

OC196
PIOTR_FOTO - 17-09-2011, 23:41

Wielkie dzięki! Ale Krzyżak czy nie pomyliłeś się? Z katalogu KNECHTA, który wpadł właśnie w moje ręce wynika, że filtr, który mi podałeś (OC196) pasuje tylko do Galantów IV i V generacji z silnikami 1.8 bądź 2.0. Do mojego Galanta 2.5 V6 KNECHT zaleca filtr OC230. Nie mogłem jednak znaleźć informacji, czy ta 230-tka ma zawór zwrotny. Natomiast Filtron wypuścił do Galanta filtr z zaworem zwrotnym - OP 545/2-przynajmniej tak wynika z opisu. Jeżeli się mylę sprostujcie :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group