[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx
robertdg - 23-07-2012, 23:00
Odkręcasz kopułke, ostawiasz pozycje koła pasowego na T, i podpinasz kable zgodnie z kolejnościa spalania 1-2-3-4-5-6
1 3 5
2 4 6
Pietrekoko - 24-07-2012, 10:41
Wszystko fajnie ale może jakąś fotkę naprawdę wstyd się przyznać nie mam bladego pojęcia o czym piszesz wiem jak wygląda kopułka i że są do niej kable całe sześć i że powinienem je podpiąć do świec. na kopułce są numerki ale na świecach już nie gdiz ejest pierwszy tłok i drugi itp zaczynam liczyć od przepływki czy id rozrządu stojąc od przodu auta?? Przepraszam i pozwalam wszystkim sie nabijać do woli....:-) Pozdro
puchatek-cz-wa - 24-07-2012, 11:18
Na kopułce masz numerki, a numerki kabli od świeć liczysz zaczynając od strony rozrządu naprzemiennie tył-przód. Dokładniej 1 - od lewej z tyłu, 2 - pierwszy od lewej z przodu, 3 - drugi od lewej z tyłu, 4 - drugi od lewej z przodu itd. Nic trudnego
Pietrekoko - 24-07-2012, 11:32
Czyli jak dobrze rozpoznałem kierunki ( jestem mańkutem ) 1- lewa świeca pod kolektorem u góry od strony pasażera?? 2- lewa nad rozrządem bliżej reflektora po strnie pasażera?? Czy tak??? .....:-)
Krzysek - 24-07-2012, 12:01
Tak
Pietrekoko - 24-07-2012, 12:22
Ok jak już mam opanowane poszukiwanie kabelków i ich wpineczki zajmijmy się prosze następnym elementem posta a mianowicie tu cytat odkręcasz kopułkę i ustawiasz koło pasowe na T ??????????? COś więcej na ten temat gdzie to T szukać??:-()
Krzyzak - 24-07-2012, 22:51
Pietrekoko napisał/a: | gdzie to T szukać? | na czarnej, plastikowej obudowie rozrządu, na wystającym kawałku przy kole pasowym
Pietrekoko - 25-07-2012, 09:44
Dziękuję bardzo mam nadzieje rozwiązac ten kłopot samodzielenie a jak nie to jadę na Oliwską Dziękuję wszystkim bardzo serdeczenie . Pozdrawiam Piotr
czubekxx - 25-07-2012, 15:30
Właśnie stałem się szczęśliwym ...chyba...posiadaczem EA2W i w związku z tym mam pytanie...jestem na etapie kompletowania rozrządu i nie wiem czy wymieniać go razem z napinaczem hydraulicznym czy zostawiać stary? Zupełnie nie mam pojęcia w jakim stanie jest stary napinacz....obligatoryjnie powinno się go wymienić???
m6riano - 25-07-2012, 20:26
Jaki masz przebieg? i jaka masz pewność że przebieg jest oryginalny?
czubekxx - 26-07-2012, 21:28
Wg licznika i papierów od Niemca 140tkm...ile w rzeczywistości to chyba nie wie nikt....niedługo wrzucę temat ze zdjęciami w odpowiednim dziale...na razie auto w trakcie przerejestrowania...stoi 200km ode mnie
a ile taki napinacz wytrzymuje? chyba zrobię z napinaczem dla świętego spokoju...
Kamil_Ziomek - 27-07-2012, 10:21
Najlepiej podejdź do sklepu spytaj się czy w razie czego możesz zwrócić ten napinacz (a możesz do 7 dni). Łatwiej mieć wszystkie części przy wymianie niż później latać i szukać po sklepach.
m6riano - 27-07-2012, 16:22
czubekxx napisał/a: | papierów od Niemca 140tkm |
Jeśli masz papiery na to że przy 90tkm był wymieniany rozrząd to teraz teoretycznie powinieneś wymienić przy 180tkm tzw. duży rozrząd z pompą wody, napinaczem hydr., oraz najlepiej oringami/uszczelniaczami (ale to zależy w dużej mierze od ich stanu-to powinien osądzić mechanik)(choć z drugiej strony ich koszt nie jest duży-ok.50-60zł/kpl. firmy NOK)
Owczar - 27-07-2012, 16:29
No proszę Was, nie ma się co zastanawiać. Rozrząd to podstawa i trzeba go wymienić zaraz po zakupie. Chyba, że od brata kupiłeś auto i jesteś pewien że robił rozrząd.
m6riano napisał/a: | Jeśli masz papiery na to że przy 90tkm był wymieniany rozrząd to teraz teoretycznie powinieneś wymienić przy 180tkm tzw. |
Tylko oryginalny się liczy na 90, później koło 70kkm. Do tego wiek auta itd. Guma też się starzeje.
czubekxx - 28-07-2012, 20:38
czyli wymieniam komplet, razem z napinaczem...w poniedziałek zamawiam graty...dzięki za pomoc
|
|
|