To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

robertdg - 23-07-2012, 23:00

Odkręcasz kopułke, ostawiasz pozycje koła pasowego na T, i podpinasz kable zgodnie z kolejnościa spalania 1-2-3-4-5-6

1 3 5
2 4 6

Pietrekoko - 24-07-2012, 10:41

Wszystko fajnie ale może jakąś fotkę naprawdę wstyd się przyznać nie mam bladego pojęcia o czym piszesz wiem jak wygląda kopułka i że są do niej kable całe sześć i że powinienem je podpiąć do świec. na kopułce są numerki ale na świecach już nie gdiz ejest pierwszy tłok i drugi itp zaczynam liczyć od przepływki czy id rozrządu stojąc od przodu auta?? Przepraszam i pozwalam wszystkim sie nabijać do woli....:-) Pozdro
puchatek-cz-wa - 24-07-2012, 11:18

Na kopułce masz numerki, a numerki kabli od świeć liczysz zaczynając od strony rozrządu naprzemiennie tył-przód. Dokładniej 1 - od lewej z tyłu, 2 - pierwszy od lewej z przodu, 3 - drugi od lewej z tyłu, 4 - drugi od lewej z przodu itd. Nic trudnego :)
Pietrekoko - 24-07-2012, 11:32

Czyli jak dobrze rozpoznałem kierunki ( jestem mańkutem ) 1- lewa świeca pod kolektorem u góry od strony pasażera?? 2- lewa nad rozrządem bliżej reflektora po strnie pasażera?? Czy tak??? .....:-)
Krzysek - 24-07-2012, 12:01

Tak :biggrin:
Pietrekoko - 24-07-2012, 12:22

Ok jak już mam opanowane poszukiwanie kabelków i ich wpineczki zajmijmy się prosze następnym elementem posta a mianowicie tu cytat odkręcasz kopułkę i ustawiasz koło pasowe na T ??????????? COś więcej na ten temat gdzie to T szukać??:-()
Krzyzak - 24-07-2012, 22:51

Pietrekoko napisał/a:
gdzie to T szukać?
na czarnej, plastikowej obudowie rozrządu, na wystającym kawałku przy kole pasowym
Pietrekoko - 25-07-2012, 09:44

Dziękuję bardzo mam nadzieje rozwiązac ten kłopot samodzielenie a jak nie to jadę na Oliwską Dziękuję wszystkim bardzo serdeczenie . Pozdrawiam Piotr
czubekxx - 25-07-2012, 15:30

Właśnie stałem się szczęśliwym ...chyba...posiadaczem EA2W i w związku z tym mam pytanie...jestem na etapie kompletowania rozrządu i nie wiem czy wymieniać go razem z napinaczem hydraulicznym czy zostawiać stary? Zupełnie nie mam pojęcia w jakim stanie jest stary napinacz....obligatoryjnie powinno się go wymienić???
m6riano - 25-07-2012, 20:26

Jaki masz przebieg? i jaka masz pewność że przebieg jest oryginalny?
czubekxx - 26-07-2012, 21:28

Wg licznika i papierów od Niemca 140tkm...ile w rzeczywistości to chyba nie wie nikt....niedługo wrzucę temat ze zdjęciami w odpowiednim dziale...na razie auto w trakcie przerejestrowania...stoi 200km ode mnie :(
a ile taki napinacz wytrzymuje? chyba zrobię z napinaczem dla świętego spokoju...

Kamil_Ziomek - 27-07-2012, 10:21

Najlepiej podejdź do sklepu spytaj się czy w razie czego możesz zwrócić ten napinacz (a możesz do 7 dni). Łatwiej mieć wszystkie części przy wymianie niż później latać i szukać po sklepach.
m6riano - 27-07-2012, 16:22

czubekxx napisał/a:
papierów od Niemca 140tkm

Jeśli masz papiery na to że przy 90tkm był wymieniany rozrząd to teraz teoretycznie powinieneś wymienić przy 180tkm tzw. duży rozrząd z pompą wody, napinaczem hydr., oraz najlepiej oringami/uszczelniaczami (ale to zależy w dużej mierze od ich stanu-to powinien osądzić mechanik)(choć z drugiej strony ich koszt nie jest duży-ok.50-60zł/kpl. firmy NOK)

Owczar - 27-07-2012, 16:29

No proszę Was, nie ma się co zastanawiać. Rozrząd to podstawa i trzeba go wymienić zaraz po zakupie. Chyba, że od brata kupiłeś auto i jesteś pewien że robił rozrząd.

m6riano napisał/a:
Jeśli masz papiery na to że przy 90tkm był wymieniany rozrząd to teraz teoretycznie powinieneś wymienić przy 180tkm tzw.


Tylko oryginalny się liczy na 90, później koło 70kkm. Do tego wiek auta itd. Guma też się starzeje.

czubekxx - 28-07-2012, 20:38

czyli wymieniam komplet, razem z napinaczem...w poniedziałek zamawiam graty...dzięki za pomoc :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group