To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

owp - 26-03-2015, 22:11

jaca87 napisał/a:
beti napisał/a:
Będę montował gaz. Przebieg 45000km, serwis odradził teraz sprawdzanie luzów i zalecił pojeździć 20000km na LPG i wtedy się zjawić. Co o tym myślicie?


Ja po przyswojeniu sporej ilości negatywnych opinii na temat gazu do Lancera 1.8 na razie temat sobie odpuściłem. Ale zalecenie aby sprawdzić luzy po tym przebiegu jest rozsądne.


Skoro Mitsubishi zaleca sprawdzać po 100tys, to po co po 40tys?
Ja bym pojeździl najpierw na gazie, tak jak radzi serwis..

plecho1 - 26-03-2015, 22:36

Na gazie warto sprawdzać częściej z powodu ryzyka złej regulacji instalacji LPG lub z powodu jakiegoś błędu montażowego lub wadliwej jakiejś części instalacji gazowej. Jeden wtrysk może mieć odrobinę mniejszą wydajność czego nie wyłapie sonda lambda a cylinder zasilany tym wtryskiem będzie miał ubogo przez co luz zaworowy na tym cylindrze może się szybciej zmniejszać. Lepiej sprawdzić częściej niż remontować głowicę.
owp - 27-03-2015, 13:22

No ale on dopiero założy gaz.
Tupek - 28-03-2015, 12:08

Czy ktoś ma Lancera ze skrzynią CVT i zamontowanym gazem?

Mój lancer '11 z CVT (1,8l) trochę dużo mi pali i pomyślałem o założeniu LPG. Trochę szkoda mi silnika ale przy trochę większym wkładzie $ myślę że znajdę odpowiednią instalacje.

Może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić czy silnik ma "wzmacniane" zawory kątem LPG? coś takiego pojawiało się na forum ale znaleźć tutaj konkretne info dla początkującego jest naprawdę trudno...

Chyba większość ma instalacje BRC z lub bez lubryfikatora. Czy polecicie coś lepszego czy faktycznie to jest dobra instalacja?

No i ostatnie pytanie...zna ktoś dobrego gazownika w Warszawie? Ewentualnie okolice Zamościa...

Pozdrawiam

beti - 28-03-2015, 12:23

Na razie to się zastanawiam czy mi jest potrzebny gaz. W 4 lata zrobiłem 40 000km. Przebiegi nie powalają.
RalfPi - 28-03-2015, 14:44

beti napisał/a:
Na razie to się zastanawiam czy mi jest potrzebny gaz. W 4 lata zrobiłem 40 000km. Przebiegi nie powalają.

Chyba nie jest - ale jak założysz tanio instalację u dobrego machaniorka, to może i warto.

[ Dodano: 28-03-2015, 14:46 ]
Tupek napisał/a:
Może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić czy silnik ma "wzmacniane" zawory kątem LPG? coś takiego pojawiało się na forum ale znaleźć tutaj konkretne info dla początkującego jest naprawdę trudno...

Zapytanie do MM Cars Poland, po numerze VIN powinni odnaleźć czy miał czy nie miał wzmacnianych gniazd.

manitou - 01-04-2015, 12:14

@ Tupek: Mam cvt '09 bez wzmacnianej głowicy. Założyłem staga qbox4 plus, ustawiłem dotryski Pb zamiast lubrifikatora według zalecań AC -producenta staga ( spala Pb 0,5-0,7l /100km ( włacznie z rozgrzewaniem silnika)) nigdy nie widziałem na oczy "checka" zrobiłem już 5,5 tys na lpg i jestem zachwycony 8) na 36-37 L LPG robię ok 340-350 km w cyklu mieszanym w trasie do 380km. Wtryski barracuda całość 2100 pln z wlewem w klapce. Zakładałem mając 68 tys zamierzam regulować zawory przy zalecanych serwisowych 100 tys. Zwrot po 10 tys km czyli w ok pół roku :mrgreen:
RalfPi - 01-04-2015, 21:56

manitou napisał/a:
na 36-37 L LPG robię ok 340-350 km w cyklu mieszanym w trasie do 380km.

Pali coś za mało jak na CVT..
manitou napisał/a:
Zwrot po 10 tys km czyli w ok pół roku :mrgreen:

Niektórzy to liczą grubym ołówkiem :)
Jak Ci się zwróci inwestycja po 15kkm to i tak dobrze!
Choć przy obecnej cenie gazu, to nawet możesz mieć rację - w Szczecinie (a u nas - jak to zwykle bywa - najdrożej), LPG po około 2zł, a Pb po 4,70...

Tupek - 02-04-2015, 21:57

@manitou dzięki za odpowiedź!
ja przez rok zrobiłem na benzynie ponad 20 tys...więc tym bardziej mi się opłaci. Tylko chciałbym założyć coś porządnego bo to jednak dobre i dość nowe autko.
Teraz tylko muszę znaleźć jakiś dobry warsztat gdzie mi to zamontują.
Czy LPG ma wpływ na zachowanie się skrzyni? CVT chodzi świetnie i nie chcę tego zepsuć :D

manitou - 05-04-2015, 22:41

Nie ma jeżdżąc normalnie nie czuć żadnej różnicy, tylko kiedy chcesz zrobić "kickdown'a" to poczekaj aż się silnik dobrze rozgrzeje bo jak reduktor jeszcze taki nie za ciepły to czuć takie jakby większe opóźnienie ale jak już reduktor się dobrze rozgrzeje to nie ma żadnej różnicy kręciłem pod 5 - 6 tys i lata jak na benzynie :mrgreen: .
plecho1 - 06-04-2015, 06:49

Tu reduktor nie ma znaczenia a chodzi o regulację gazu a dokładnie o ustawienie właściwych korekt od temperatyry gazu. Przy jakiej temperaturze reduktora autko przechodzi na gaz, ile ustawił gazownik i po ilu mertach - kilometrach jedziesz na gazie?
manitou - 06-04-2015, 10:41

Zwykle po ok 2-3 km kiedy temp. powyżej zera przy mrozach ok 4 km, temp. ustawiona chyba na 38 stopni... a :roll: nie pamiętam już. Sterownik korzysta z odczytów OBD na bieżąco ( w czasie rzeczywistym)
plecho1 - 06-04-2015, 18:43

To trochę dużo i temperatura też spora. Ja mam ustawione 20 stopni i teraz na gazie jadę po około 300m. Warto pomęczyć gazownika bo te 2 - 3km to jednak za dużo.
Marcino - 07-04-2015, 09:59

plecho1 napisał/a:
Ja mam ustawione 20 stopni i teraz na gazie jadę po około 300m.

Dziś było -1 i przejechałem około 1km , też mam ustawione 20st przełączanie

plecho1 - 07-04-2015, 18:17

Miałem na myśli około 10 na plusie bo tu gdzie teraz jestem właśnie tyle jest :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group