[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy
SPIDER-ek - 14-11-2011, 08:57
mar111cin napisał/a: | ale tak propo to ten zegarek na postoju jakoś widać ? bo u mnie i tak i tak jest czarny ekran (nawet jak jest włączona funkcja zegarka na postoju) |
Zegarka w ogóle nie widać, więc po co ma być rzekomo włączony i pobierać prąd skoro i tak nie widać nic.
sveno - 14-11-2011, 09:13
SPIDER-ek napisał/a: | Po wyłączeniu zegarka już nie miałem problemu | ale ja mam cały czas wyłączony zegarek
Mr_Azathoth napisał/a: | A gdy spojrzymy na tabelke z 33 strony i to jest dokladnie tak samo jak w tabeli 'przed liftem'.
I tak mialem podlaczone, dzialalo wszystko tylko zle wskazywal predkosc. | to jak działało to po kiego grzyba coś ruszałeś? Wróć do tamtego ustawienia, zamiast robić kalibracje zgrubną wklep stałe tak jak Ci powiedziałem czyli VSS 0.00385 a wtrysk 0.00400 i dopiero potem baw się w kalibracje dokładną. Ty myślałeś pewnie, że po kalibracji zgrubnej czyli zliczanie impulsów z 180sec wszystko będzie cacy?
Mr_Azathoth - 14-11-2011, 10:22
sveno, No raczej od poczatku powinno byc cacy. Przy predkosci 40mph nie powinno byc 17km/h
Dzisiaj podlacze jeszcze raz swietnie ze jest konkretna tabelka z kolorami.
Ale chodzi mi oto ze ta tabela jest bledna wytlumaczylem to wczesniej. Wprowadza to ludzi w blad.
tws - 14-11-2011, 14:30
Mr_Azathoth - źle podłączone sygnały VSS/wtrysk (może zamienione miejscami) - sprawdź czy przy hamowaniu silnikiem z wyższych obrotów pokazuje spalanie równe zeru. Prędkość oczywiście powinna proporcjonalnie rosnąć. Każdy UKP wymaga kalibracji - stałe co są wpisane fabrycznie nie pasują do galanta (słowo "uniwersalny" w nazwie do czegoś zobowiązuje). Najlepiej wpisać w ciemno te co już wyliczyli chłopaki na forum a potem tylko ewentualnie skorygować.
adaxo - bardzo ciekawy objaw Jeszcze raz sprawdź wszystkie sygnały, przede wszystkim linie zasilania. Sprawdź oporność między masą a zasilaniem.
Kwestia poboru prądu przez UKP - w stanie spoczynku nie więcej niż 35mA. 1 godzina = 0.035Wh, tydzień = max 6Wh, a więc słaby akumulator może tego nie wytrzymać. W dodatku jak ktoś ma jakiś alarm w aucie to też ma podobny pobór prądu w stanie spoczynku. Dobry akumulator nie powinien mieć problemu z odpaleniem po dwóch tygodnia z UKP w stanie czuwania. Jak ktoś nie chce zmieniać aku to niech główny sygnał zasilający UKP weźmie po stacyjce, wtedy za każdym razem UKP będzie wyłączany na stałe i pobór prądu będzie zerowy. Wady: resetowanie się UKP za każdym razem (godzina, powitanie, trip).
Na wyświetlaczach typu negatyw (niebieski i czarny) ekran w trybie standby będzie praktycznie niewidoczny - potrzebne jest podświetlenie. Na wyświetlaczach typu pozytyw (zielony, biały) wystarczy dziennie światło i ekran w trybie standby będzie widoczny.
SPIDER-ek - 14-11-2011, 14:56
kaczart, kiedy wprowadzisz większą dokładność VSS?
tws - 14-11-2011, 15:00
SPIDER-ek napisał/a: | kaczart, kiedy wprowadzisz większą dokładność VSS? |
Z kolejnym update - po nowym roku.
swinks_UK - 14-11-2011, 19:06
Owczar napisał/a: | Ale tutaj mowa o 2.0... |
Marcinku...
Cała rodzina kompów Mitsi z 4 wtyczkami ma tzw. standaryzowane wyjścia. Układ wtyczek i pinów ma kod M3a.
To po to by zaoszczędzić na kosztach na produkcji płytki drukowanek, obudowy, itd.
Zmianie ulegały przede wszystkim piny dotyczące wtryskiwaczy i zapłonu. Reszta raczej pozostawała bez zmian.
Róznica główna to procesor i załadowany ROM.
Mr_Azathoth, oczywiiście będziesz miał tylko 4 piny wtryskiwaczy w swoim ECU. Generalnie we wszystkich Mitsubishi z kompem z wtyczka M3a, 1szy wtryskiwacz jest na pinie nr 1.
Co do VSS, to:
- albo pin 86 (popraw współczynnik do 0.00400)
- albo masz jakimś cudem wpięte coś w sygnał vss'u na ecu, np. konwerter km/mile (byłbym mega zdziwiony - bo niby masz Gala robionego na rynek UK, a nie JDM), co wydaje się mało prawdopodobne, ale jednak. Wtedy bierz vss bezpośrednio z 3pinowej wtyczki na skrzyni biegów.
Owczar - 14-11-2011, 19:09
swinks_UK napisał/a: | Marcinku...
Cała rodzina kompów Mitsi z 4 wtyczkami ma tzw. standaryzowane wyjścia. Układ wtyczek i pinów ma kod M3a. |
Chyba, że tak Nie przyglądałem się pod kątem różnic
adaxo - 14-11-2011, 19:16
No dobra Panowie, a może mi ktos podpowie skąd najlepiej podciągnąć 'świeży' Plus stały, ACC i minus??
Pytam, bo do tej pory podpinałem się zawsze pod radio ale z czasem gadżetów przybywa (zegary od boost, temp oleju, sonda szerokopasmowa, i teraz ukp) i zaczyna sie tam robic niezly bajzel wiec pomyślałem coby pociągnąć od nowa kable i podłączyć wszystko dodatkowe od nowa co by bezpieczniej/stabilniej to wszystko hulało, ale nie wiem za bardzo pod co się teraz podpiąć??, ciągnąć 'świeże' kable od aku??
swinks_UK - 14-11-2011, 19:21
Adam, ja zrobiłem tak:
- z aku pociągnąłem kabel do kabiny na 8AWG
- potem pucha 2 bezpieczników w kabinie 30A, i dwa wyjścia na 10 AWG
- jedno wyjście poszło na puchę rozdzielacza i stąd mam świeże +12V batt live na moje gadźety
- drugie wyjście na przekaźnik sterowany stacyjką i dalen na puchę rozdzielacza (stąd mam świeże +12V acc na gadżety).
Ale teraz szpilki nie wetkniesz w rejon ECU
adaxo - 14-11-2011, 20:16
Ooo, własnie o takim czymś myślałem ale miałem nadzieje ze się obejdzie bez kolejnego gimnastykowania z kablem przez grodź.
Swoja droga, nie mogę znaleźć tutoriala jak to dokładnie stworzyć z fotkami itp??
jkrzysztof80 - 14-11-2011, 22:57
adaxo, podjedź do mnie to ci założe
jacobian - 14-11-2011, 23:46
A ktoś mógłby mi założyć?
sveno - 15-11-2011, 00:06
jacobian, przyjedź do KRK
sampler - 15-11-2011, 14:18
Pojawila sie kolejna mozliwosc komputera pokladowego. Otoz powstal soft o nazwie Hobddrive dzialajacy na windows mobile i korzystajacy z interfejsu OBDII.
Z tego co czytalem trzeba by miec nawigacje lub telefon z WinCE/PNA/PDA/PocketPC/WinMobile/Windows i interfejs ELM po bluetooth Testowane na Omnii
Wszystko na stronie http://hobdrive.com/
[ Dodano: 15-11-2011, 14:31 ]
i jeszcze filmik:
www.youtube.com/watch?v=Bb6RdJ5WgIM
|
|
|