To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

SPIDER-ek - 14-11-2011, 08:57

mar111cin napisał/a:
ale tak propo to ten zegarek na postoju jakoś widać ? bo u mnie i tak i tak jest czarny ekran (nawet jak jest włączona funkcja zegarka na postoju)


Zegarka w ogóle nie widać, więc po co ma być rzekomo włączony i pobierać prąd skoro i tak nie widać nic.

sveno - 14-11-2011, 09:13

SPIDER-ek napisał/a:
Po wyłączeniu zegarka już nie miałem problemu
ale ja mam cały czas wyłączony zegarek :(

Mr_Azathoth napisał/a:
A gdy spojrzymy na tabelke z 33 strony i to jest dokladnie tak samo jak w tabeli 'przed liftem'.
I tak mialem podlaczone, dzialalo wszystko tylko zle wskazywal predkosc.
to jak działało to po kiego grzyba coś ruszałeś? Wróć do tamtego ustawienia, zamiast robić kalibracje zgrubną wklep stałe tak jak Ci powiedziałem czyli VSS 0.00385 a wtrysk 0.00400 i dopiero potem baw się w kalibracje dokładną. Ty myślałeś pewnie, że po kalibracji zgrubnej czyli zliczanie impulsów z 180sec wszystko będzie cacy?
Mr_Azathoth - 14-11-2011, 10:22

sveno, No raczej od poczatku powinno byc cacy. Przy predkosci 40mph nie powinno byc 17km/h
Dzisiaj podlacze jeszcze raz swietnie ze jest konkretna tabelka z kolorami.

Ale chodzi mi oto ze ta tabela jest bledna wytlumaczylem to wczesniej. Wprowadza to ludzi w blad.

tws - 14-11-2011, 14:30

Mr_Azathoth - źle podłączone sygnały VSS/wtrysk (może zamienione miejscami) - sprawdź czy przy hamowaniu silnikiem z wyższych obrotów pokazuje spalanie równe zeru. Prędkość oczywiście powinna proporcjonalnie rosnąć. Każdy UKP wymaga kalibracji - stałe co są wpisane fabrycznie nie pasują do galanta (słowo "uniwersalny" w nazwie do czegoś zobowiązuje). Najlepiej wpisać w ciemno te co już wyliczyli chłopaki na forum a potem tylko ewentualnie skorygować.

adaxo - bardzo ciekawy objaw :D Jeszcze raz sprawdź wszystkie sygnały, przede wszystkim linie zasilania. Sprawdź oporność między masą a zasilaniem.

Kwestia poboru prądu przez UKP - w stanie spoczynku nie więcej niż 35mA. 1 godzina = 0.035Wh, tydzień = max 6Wh, a więc słaby akumulator może tego nie wytrzymać. W dodatku jak ktoś ma jakiś alarm w aucie to też ma podobny pobór prądu w stanie spoczynku. Dobry akumulator nie powinien mieć problemu z odpaleniem po dwóch tygodnia z UKP w stanie czuwania. Jak ktoś nie chce zmieniać aku to niech główny sygnał zasilający UKP weźmie po stacyjce, wtedy za każdym razem UKP będzie wyłączany na stałe i pobór prądu będzie zerowy. Wady: resetowanie się UKP za każdym razem (godzina, powitanie, trip).

Na wyświetlaczach typu negatyw (niebieski i czarny) ekran w trybie standby będzie praktycznie niewidoczny - potrzebne jest podświetlenie. Na wyświetlaczach typu pozytyw (zielony, biały) wystarczy dziennie światło i ekran w trybie standby będzie widoczny.

SPIDER-ek - 14-11-2011, 14:56

kaczart, kiedy wprowadzisz większą dokładność VSS?
tws - 14-11-2011, 15:00

SPIDER-ek napisał/a:
kaczart, kiedy wprowadzisz większą dokładność VSS?


Z kolejnym update - po nowym roku.

swinks_UK - 14-11-2011, 19:06

Owczar napisał/a:
Ale tutaj mowa o 2.0...


Marcinku...
Cała rodzina kompów Mitsi z 4 wtyczkami ma tzw. standaryzowane wyjścia. Układ wtyczek i pinów ma kod M3a.
To po to by zaoszczędzić na kosztach na produkcji płytki drukowanek, obudowy, itd.
Zmianie ulegały przede wszystkim piny dotyczące wtryskiwaczy i zapłonu. Reszta raczej pozostawała bez zmian.
Róznica główna to procesor i załadowany ROM.

Mr_Azathoth, oczywiiście będziesz miał tylko 4 piny wtryskiwaczy w swoim ECU. Generalnie we wszystkich Mitsubishi z kompem z wtyczka M3a, 1szy wtryskiwacz jest na pinie nr 1.
Co do VSS, to:
- albo pin 86 (popraw współczynnik do 0.00400)
- albo masz jakimś cudem wpięte coś w sygnał vss'u na ecu, np. konwerter km/mile (byłbym mega zdziwiony - bo niby masz Gala robionego na rynek UK, a nie JDM), co wydaje się mało prawdopodobne, ale jednak. Wtedy bierz vss bezpośrednio z 3pinowej wtyczki na skrzyni biegów.

Owczar - 14-11-2011, 19:09

swinks_UK napisał/a:
Marcinku...
Cała rodzina kompów Mitsi z 4 wtyczkami ma tzw. standaryzowane wyjścia. Układ wtyczek i pinów ma kod M3a.


Chyba, że tak :) Nie przyglądałem się pod kątem różnic ;)

adaxo - 14-11-2011, 19:16

No dobra Panowie, a może mi ktos podpowie skąd najlepiej podciągnąć 'świeży' Plus stały, ACC i minus??
Pytam, bo do tej pory podpinałem się zawsze pod radio ale z czasem gadżetów przybywa (zegary od boost, temp oleju, sonda szerokopasmowa, i teraz ukp) i zaczyna sie tam robic niezly bajzel :evil: :oops: wiec pomyślałem coby pociągnąć od nowa kable i podłączyć wszystko dodatkowe od nowa co by bezpieczniej/stabilniej to wszystko hulało, ale nie wiem za bardzo pod co się teraz podpiąć??, ciągnąć 'świeże' kable od aku??

swinks_UK - 14-11-2011, 19:21

Adam, ja zrobiłem tak:
- z aku pociągnąłem kabel do kabiny na 8AWG
- potem pucha 2 bezpieczników w kabinie 30A, i dwa wyjścia na 10 AWG
- jedno wyjście poszło na puchę rozdzielacza i stąd mam świeże +12V batt live na moje gadźety
- drugie wyjście na przekaźnik sterowany stacyjką i dalen na puchę rozdzielacza (stąd mam świeże +12V acc na gadżety).
Ale teraz szpilki nie wetkniesz w rejon ECU :mrgreen:

adaxo - 14-11-2011, 20:16

Ooo, własnie o takim czymś myślałem ale miałem nadzieje ze się obejdzie bez kolejnego gimnastykowania z kablem przez grodź.
Swoja droga, nie mogę znaleźć tutoriala jak to dokładnie stworzyć z fotkami itp?? :mrgreen:

jkrzysztof80 - 14-11-2011, 22:57

adaxo, podjedź do mnie to ci założe :)
jacobian - 14-11-2011, 23:46

A ktoś mógłby mi założyć?
sveno - 15-11-2011, 00:06

jacobian, przyjedź do KRK :)
sampler - 15-11-2011, 14:18

Pojawila sie kolejna mozliwosc komputera pokladowego. Otoz powstal soft o nazwie Hobddrive dzialajacy na windows mobile i korzystajacy z interfejsu OBDII.

Z tego co czytalem trzeba by miec nawigacje lub telefon z WinCE/PNA/PDA/PocketPC/WinMobile/Windows i interfejs ELM po bluetooth :) Testowane na Omnii

Wszystko na stronie http://hobdrive.com/





[ Dodano: 15-11-2011, 14:31 ]
i jeszcze filmik:

www.youtube.com/watch?v=Bb6RdJ5WgIM



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group