[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
Tomii - 18-09-2011, 09:59
PIOTR_FOTO napisał/a: | Do mojego Galanta 2.5 V6 KNECHT zaleca filtr OC230. Nie mogłem jednak znaleźć informacji, czy ta 230-tka ma zawór zwrotny. |
OC-230 ma zaworek zwrotny i mam taki u siebie w 2.0, a czy do 2.5 pasuje to nie wiem,
Krzyzak - 18-09-2011, 13:03
OC230 też pasuje
ogólnie jest kilka filtrów Knecht, które spokojnie podejdą, pomimo różnych numerów
ja stosuję zamiennie 230, 196 i jeszcze jakiś 25x (nie pamiętam)
jedynie do 2.4 GDI może być problem
Pieraś - 19-09-2011, 19:57
Dzis wymienili mi olej i wlali troche ponad max (jakies 5mm) - na kartce napisali 4.5l
Czy powinienem odlac go troche??
robertdg - 19-09-2011, 20:53
Tak
Arturro-86 - 19-09-2011, 22:16
Pieraś napisał/a: | Dzis wymienili mi olej i wlali troche ponad max (jakies 5mm) - na kartce napisali 4.5l
Czy powinienem odlac go troche?? |
Gdzie Ty ten olej wymieniasz
4,5l to nawet więcej niż katalog podaje... nie mówiąc już o tym, że po spuszczeniu starego oleju i tak nie wejdzie Ci 4,3l nowego, bo zawsze coś tam w układzie zostaje...
Odlej, bo to nie jest dobre dla silnika
PIOTR_FOTO - 20-09-2011, 00:24
Co do oleju to ja jeżdzę obecnie na VALVOLINE MaxLife 5W40. zalałem go kilka miesięcy temu jak kupiłem auto. Niestety na chwilę obecną mam już klepanie popychaczy na zimnym i na ciepłym silniku. Postanowiłem rozebrać klawiaturę i wyczyścić popychacze z nadzieją, że może jeszcze idzie je uratować. Po demontażu stwierdziłem, że wszystkie były twarde. Podczas wciskania ich wypływał z nich czarny olej a przecież stosunkowo niedawno był zmieniany. Ponadto zauważyłem na pokrywie zaworów oraz na samych zaworach i sprężynach sporo czarnego nagaru. Widać, że miejscami ten nagar jest wypłukany ale jeszcze sporo go jest. Pomyślałem sobie, że poprzedni użytkownik lał złej jakości olej dlatego ten nagar. Ale przede wszystkim zależy mi na uratowaniu popychaczy. Widząć, że mój MaxLife mimo niewielkiego przebiegu (ok. 4000 km) jest już jak kawa, postanowiłem zmienić olej. Pomyślałem, że zaleję jeszcze rzadszy olej (0W40 lub 0W30), aby zapewnić popychaczom łatwy dostęp oleju.Olej ten musi mieć również wysoką liczbę TBN, aby zapewnić silnikowi dalsze mycie i być może powrót do lepszej kondycji. O efektach na pewno poinformuję. Jeszcze pytanie: czy to prawda, że po zalaniu gęstego oleju wzrasta ciśnienie w układzie smarowania a przy zastosowaniu rzadkiego ciśnienie spada? Bo jeden z mechaników powiedział mi, że jak zaleję do samochodu z przebiegiem 245 000 0W30 lub 0W40 to na pewno spadnie ciśnienie i może nawet palić się kontrolka smarowania?
sampler - 20-09-2011, 07:57
I tak i nie. Teoretycznie tak moze byc. Ale praktycznie wszystko zalezy od lepkosci kinematycznej oleju w roznych temp (40, 100 i 150 st) co daje rozna pompowalnosc oleju i odpornosc na zerwanie filmu olejowego tzw. HTHS. Musisz zatem szukac oleju ktory bedzie mial wyzszą lepkość kinematyczna np ktorys z Mobilow ma przy 100 st 17 mm/s
Hugo - 20-09-2011, 08:28
PIOTR_FOTO napisał/a: | jeżdzę obecnie na VALVOLINE MaxLife 5W40. zalałem go kilka miesięcy temu jak kupiłem auto. Niestety na chwilę obecną mam już klepanie popychaczy na zimnym i na ciepłym silniku. Postanowiłem rozebrać klawiaturę i wyczyścić popychacze z nadzieją, że może jeszcze idzie je uratować | Płukanie zapewne pomoże, ale na krótko. Dopiero wymiana popychaczy na nowe pomoze na dłużej.
Pieraś - 20-09-2011, 09:13
Ja dzis bylem i odessali tak by nie przekraczalo maxa.
stary alfer - 20-09-2011, 10:09
B. dobra cena:
http://allegro.pl/olej-mo...1807710522.html
Akurat jestem przed wymianą oleju.
W specyfikacji za dużo Grupy VW.
Znacie ten olej?
KaWu - 20-09-2011, 10:26
stary alfer napisał/a: | Znacie ten olej? |
Za duzo sie go podrabia. Poki nie mialbym go w reku to bym przez internet nie kupil.
stary alfer - 20-09-2011, 10:33
KaWu napisał/a: | Za duzo sie go podrabia. Poki nie mialbym go w reku to bym przez internet nie kupil. |
Krzychu, nie pomogłeś, ale ostrzegłeś
Ale generalnie nada się?
mlun - 20-09-2011, 11:21
Olej sam w sobie tak. Ale radzę poczytać w necie jak odróżnić podróbki(różnią się naklejkami na opakowaniu).
stary alfer - 20-09-2011, 11:32
Znalazłem już wersję na 100% oryginalną od sprzedawcy, którego mam w zasadzie pod domem i kupowałem już od niego 2 razy.
http://allegro.pl/motul-8...1820646341.html
Olej jest sprowadzany z Francji.
mlun napisał/a: | Ale radzę poczytać w necie jak odróżnić podróbki(różnią się naklejkami na opakowaniu). |
Kleju ma mi dziś wysłać te informacje.
custom - 20-09-2011, 11:44
dobry olej leje do 1.9tdi na vp w leonie
Prawdziwy motul ładnie słodko pachnie
|
|
|