To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

deejay - 24-09-2012, 20:49

pawlos napisał/a:
ja niedawno kupowałem tutaj i do tego zestawu wziełem u nich pompe wody GMB


BDB zestaw :wink:

SnowDevil - 25-09-2012, 15:09

ok, zamawiam u Japaneze :) dzięki wszystkim za rady :)
Funny_igor - 04-11-2012, 12:11

Założyłem rolki Febi i paski Dayko, długo taki zestaw wytrzyma? :bom:
raddex - 08-11-2012, 23:27

Funny_igor napisał/a:
Założyłem rolki Febi i paski Dayko, długo taki zestaw wytrzyma? :bom:

Co prawda rolki u siebie mam jak w oryginale, Koyo i NTN, pasek rozrządu Gates, pozostałe paski Dayco i od 2010 jeździ bez problemu.

Marcino - 22-11-2012, 10:11

tomek84 napisał/a:
Marcino, ale masz już przekroczone wszelkie interwały czasowe
bo niektórzy twierdzą, że 90 tyś lub 5 lat dla ori
i 60 tyś i 3 lata dla zamienników

przy czym nie wiem co dla Mitsu miałoby być oryginałem, w kwestii rozrządu (może napinacz)
jak oni połowę auta złożyli z Denso, Koyo i innych producentów

też brałem od Japaneze, Conti, Koyo, napinacz ori, pompa miała być GMB, a było coś w jakimś innym pudełku

[ Dodano: 28-08-2012, 09:44 ]
no ja w każdym razie dośmiga sobie do 80-90 tyś, czyli jeszcze 40-50 tyś km
czyli 1,5 roku myślę
wymienię pasek, rolki i uszczeliacze

No i przyszedł czas chyba na mnie... tzn wczoraj odkryłem ze na 99% cieknie mi pompa wody GMB po przejechaniu 65kkm w 5.5roku. Jak zdjąlem plastikowe obudowy rozrzadu to widać było kropelki "wody" które smakowały jak płyn. DOdatkowo kapie mi płyn po tej stronie, po misce , wiec musi to być pompa.
Pasek wyglada na dobry, jest mocno napiety:), nic nie hałasuje ale trzeba to teraz zrobic. Napinacz też jest jeszcze ori ale po 15latach i 200 000km licznikowych chyba trzeba by go dac nowego, co myślicie?
Kto teraz ma dobre ceny na rozrząd?

Tomek - 22-11-2012, 10:25

Marcino napisał/a:
No i przyszedł czas chyba na mnie... tzn wczoraj odkryłem ze na 99% cieknie mi pompa wody GMB po przejechaniu 65kkm w 5.5roku. Jak zdjąlem plastikowe obudowy rozrzadu to widać było kropelki "wody" które smakowały jak płyn. DOdatkowo kapie mi płyn po tej stronie, po misce , wiec musi to być pompa.


a słyszałem, że pompa starcza na 2 cykle wymiany rozrządu

Marcino napisał/a:
Pasek wyglada na dobry, jest mocno napiety:), nic nie hałasuje ale trzeba to teraz zrobic. Napinacz też jest jeszcze ori ale po 15latach i 200 000km licznikowych chyba trzeba by go dac nowego, co myślicie?


wymień, jeśli nie robiłeś tego ostatnio

arturj123 - 22-11-2012, 20:29

Słyszał ktoś w ogóle jakiś przypadek, że komuś narobił "bałagan" ten hydrauliczny napinacz, bo go nie wymienił?
Krzyzak - 22-11-2012, 21:18

robiłem kiedyś eclipse, gdzie napinacz padł - nic złego a raczej poważnego się nie stało, ale auto było niezwykłe słabe a pasek luźny
tylko raz mi się zdarzył taki przypadek

Marcino - 23-11-2012, 00:49

tomek84 napisał/a:
Marcino napisał/a:
No i przyszedł czas chyba na mnie... tzn wczoraj odkryłem ze na 99% cieknie mi pompa wody GMB po przejechaniu 65kkm w 5.5roku. Jak zdjąlem plastikowe obudowy rozrzadu to widać było kropelki "wody" które smakowały jak płyn. DOdatkowo kapie mi płyn po tej stronie, po misce , wiec musi to być pompa.


a słyszałem, że pompa starcza na 2 cykle wymiany rozrządu

Marcino napisał/a:
Pasek wyglada na dobry, jest mocno napiety:), nic nie hałasuje ale trzeba to teraz zrobic. Napinacz też jest jeszcze ori ale po 15latach i 200 000km licznikowych chyba trzeba by go dac nowego, co myślicie?


wymień, jeśli nie robiłeś tego ostatnio


No u mnie pompa nie starczyła.... raczej
Wezmę sie za to w grudniu:)

polaff - 23-11-2012, 05:39

arturj123, ja niedawno drugi raz wymieniłem rozrząd i po raz kolejny bez napinacza i uszczelniaczy wałków jak coś się stanie to dam Ci znać :D
arturj123 - 23-11-2012, 20:44

polaff to za jakieś pół roku ?:P

Nie wiem czy jest sens go kiedykolwiek wymieniać, jeśli działa - a koszty o wiele spadają.

Marcino - 23-11-2012, 21:15

arturj123 napisał/a:
polaff to za jakieś pół roku ?:P

Nie wiem czy jest sens go kiedykolwiek wymieniać, jeśli działa - a koszty o wiele spadają.

Ja też się skłaniam ku procedurze sprawdzenia swojego wg manuala.

Krzyzak - 23-11-2012, 21:37

Marcino, w razie czego mam u siebie nówkę od Japaneze - kupiłem ponad rok temu, ale mój oryginał się jeszcze trzymał, więc nie zmieniałem
resztę gratów (uszczelniacze, pompa, pasek) będziesz musiał kupić
ztcw to Marek nie ma do V6 pasków SUN tylko Conti - ja kupiłem we Wrocławiu SUN a resztę brałem od niego

polaff - 23-11-2012, 21:45

Krzyzak napisał/a:
mój oryginał się jeszcze trzymał,
co to znaczy?
po czym poznajesz, że stary się nadaje?

Krzyzak - 23-11-2012, 22:03

jeśli nie mogę wcisnąć trzpienia, to znaczy że działa
padnięty napinacz chowa się jak złamany grafit w automatycznym ołówku ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group