To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

toyociv - 18-01-2012, 20:23

Pieraś napisał/a:
No ja mam letnie Conti, ktore sa na wykonczeniu z 2005r - z takimi kupilem.
Na nowy sezon musze miec juz nowe bo dowod pojdzie, a o bezpieczenstwie nie wspomne.
Na alledrogo dzis widzialem pirelki z 2008r - bieznik 7mm :) za 375zl 2szt. Tyle, ze doloze 130 i mam 2 nowe ... co prawda nie pirelki ale fulda carat progresso przykladowo.


Pieraś - Powiem Ci szczerze, że lepsza dobra pirelka niż nowa fulda. Opony mają słabe właściwości trakcyjne, cena jest adekwatna do jakości, a powyzej 16" wychwytują każdą najmniejszą wadę geometrii i ścinają się. Częsciej natomiast mają tendencje do ząbkowania (przy 17 cali) i niestety nie są dobre.

Z doświadczenia (od kilku lat zajmuje się sprzedażą opon)
- opony używane - ich stan techniczny zależy w 70% od miejsca przechowywania i temperatury/wilgotnosci. Nie jedne opony z 2002-2004 roku są w duzo lepszym stanie technicznym (prawidłowo przechowywane) niż opony z 2007 które lezą na dworze czy w zimnym.wilgotnym garażu
- lepsza dobra używka niż nowy chińczyk
- opony zimowe opłaca się kupować pow. 6mm bieżnika (poniżej nie ma sensu, bo trzeba za nie tez nieco zapłacic, a dużo zakresu bezpiecznego już im nie zostaje)
- letnie - 4mm to minimum, które ma jeszcze jako takie właściwości na mokrej nawierzchni.
- odnośnie firm, producentów z doświadczenia nowych i używanych opon:

Falken - nie mam najmniejszych zarzutów do tej firmy. Doskonałe właściwości trakcyjne, mała podatnośc na ząbkowanie i inne wady, bardzo dobra jakość, nie parcieją.
Toyo - dobre, dopóki są młode, 5latki dość często z mikropękniąciami gumy. Bardzo dobre wlaściwości trakcyjne przy młodym roczniku
Yokohama - bardzo zróżnicowana marka, od dośc tanich opon niższej klasy (dość dobre, nie zauważono zbytnich wad technicznych przy oponach uzywanych) do Semislickow - jak w Toyo - dobre, dopóki młode, szybko się dogrzewają , lecz po pewnym czasie szybko puszczają (w stos. np do Federali S)
Dunlop - bardzo dobre, mało podatne na ścinanie i ząbkowanie, model 9000 potrafi dość szybko parcieć przy slabym przechowywaniu. Bardzo dobre właściwości trakcyjne, zachowanie w deszczu jak i na suchym. Według mnie jedna z lepszych opon do codziennej jazdy
Continental - bez większych zastrzeżeń
Michelin - moja opinia jest dośc słaba, bardzo szybko parcieją, dośc dobre właściwości, ale cena zbyt wysoka jak na prezentowaną jakość.
Fulda - slaba jakość, ale cena atrakcyjna. Dobra oferta dla osób, które używanej nie założą, a muszą mieć nową za nieduże pieniądze
Pirelli - nieduża podatność na wady, dobre wlaściwości trakcyjne, według mnie godne polecenia jak Continentale
Bridgestone - również bez zastrzeżen, naprawdę dobra jakośc za spore pieniądze
Goodyear - również dośc dobra jakość, bez większych zastrzeżeń.

Z popularnych firm najbardziej polecam na codzień Falken, Conti, Pirelli, Dunlop. Na tor japońszczyzne Falken Toyo i Yokohama + Federale

Z mniej znanych firm bardzo polecam markę Accelera (bardzo dobre wyniki w testach, dobra cena i jakość), Platin (lepszy odpowiednik fuldy niemieckiej produkcji) Semperit (niemiecka dobra firma) i pewnie jest kilka firm o ktorych zapomnialem. Bardzo dobrą, wartą uwagi oponą (niedroga, a super jakościowo) jest BARUM. Według mnie najlepszy stosunek ceny do jakości.

Opony polecane na deszcz : UNIROYAL zdecydowanie,

Na zimę znacznie polecam NOKIAN - ogromne doświadczenie (skandynawska firma) oraz opony niemieckie, japończycy są slabi w zimówce.

Co do chińskich : zdecydowanie nie polecam, z dopuszczonych (po tych samych testach co Conti Pirelli itp) dosc dobry jest Nankang. Pozostałe (Goodride - tragedia) nie polecam.

Jeśli kogoś nie stać na spory wydatek opon polecam dobre używane (najlepszych producentów zamiast nowej chińskiej). Jak wykazały ostatnio ciekawe testy : 8 letni bridgestone średniej klasy był lepszy pod każdym względem od chińskiej opony (testy labolatoryjne + test na torze + testy głośności)



Opinie oparte są na moim doświadczeniu, głównie na oponach używanych. Niektórzy mogą się nie zgadzać - oczywiście nie kłóce się, nie jestem testerem opon na skalę światową.

Mam nadzieje, że niejednemu pomoże przy wyborze.

milo - 18-01-2012, 20:47

toyociv napisał/a:
lepsza dobra pirelka niż nowa fulda. Opony mają słabe właściwości trakcyjne, cena jest adekwatna do jakości, a powyzej 16" wychwytują każdą najmniejszą wadę geometrii i ścinają się.

Miałem opony fulda i to prawda na szybkim pokonywaniu zakrętów czuć jak by tył zalatywał i ten chałas po wymianie opon spokój i cisza

toyociv co sądzisz o oponach kelly?

toyociv - 18-01-2012, 20:54

milo napisał/a:
toyociv napisał/a:
lepsza dobra pirelka niż nowa fulda. Opony mają słabe właściwości trakcyjne, cena jest adekwatna do jakości, a powyzej 16" wychwytują każdą najmniejszą wadę geometrii i ścinają się.

Miałem opony fulda i to prawda na szybkim pokonywaniu zakrętów czuć jak by tył zalatywał i ten chałas po wymianie opon spokój i cisza

toyociv co sądzisz o oponach kelly?


Dokładnie, fulda jest dobra do bardzo grzecznej jazdy, przy suchej nawierzchni do średnicy kola max 15 cali.

kelly jest robione bliźniaczko z Rotex i innymi mało spotykanymi oponami. Jej jakość jest przeciętna. Polecam dobrą używkę zamiast tego.

Ja np. teraz na zime mam u siebie 2 Semperity, które nowe kosztują 250 sztuka, a można je śmiało kupić za 100-130 zł sztuka w stanie 7-8mm (czyli 85%-95% bieżnika nowej opony). Na prawdę opony używane są warte grzechu w przypadku gdy mają powyżej 60% bieżnika nowej opony i nie są bardzo stare.

Z ciekawości rok temu w toyocie avensis robiłem test na 12 letnich Bridgestonach (z zapasówek galantów, potenza) - przednie opony wyzej wspomniane, tył jakieś inne. Zużyły się tak samo jak tylne opony, nie miały żadnych wad po zrobieniu 25 000km (z czego 20 000 po niemieckich autostradach przy prędkości ok. 120km/h i obciążeniu + 250 kg)


Podstawą jest jakość i doświadczenie firmy.

milo - 18-01-2012, 21:01

toyociv mam własnie opony nowe kelly letnie 205/55/16 przy zakładaniu mówił mi że dobry zakup
Krzyzak - 18-01-2012, 21:05

toyociv napisał/a:
Dunlop - bardzo dobre, mało podatne na ścinanie i ząbkowanie, model 9000
miałem takie w Galu - starły się niezwykle szybko
toyociv - 18-01-2012, 21:08

milo napisał/a:
toyociv mam własnie opony nowe kelly letnie 205/55/16 przy zakładaniu mówił mi że dobry zakup


jak juz założyłeś - przetestuj i będziesz miał własną opinię.
Za 30 zł więcej przy tym rozmiarze można mieć bardzo dobrą, choć niedocenianą opone barum bravuris. Na prawdę polecam, zero wad technicznych, stosunkowo dobre właściwości jezdne, trwale, idealnie znoszą mokrą nawierzchnię.
Jedni chwalą, drudzy narzekają. Nie są to opony "tragiczne", są przeciętne jakościowo. Chodzi mi o to, że za 10% więcej można mieć o dwie półki lepsze oponu

Krzyzak napisał/a:
toyociv napisał/a:
Dunlop - bardzo dobre, mało podatne na ścinanie i ząbkowanie, model 9000
miałem takie w Galu - starły się niezwykle szybko

Zgadza się. Zużywają się nieco szybciej niż konkurencja. Nadrabiają właściwościami i znowu tracą ceną.
niestety podałem tylko cechy które przyszły mi na myśl. Nie jestem w stanie wszystkiego podać, bo musiałbym napisać poradnik.

bbandi - 18-01-2012, 21:09

Czytałem o Kelly na Oponeo, ludzie się dobrze na ich temat wypowiadają.
m6riano - 18-01-2012, 21:55

matek napisał/a:
Continental ContiWinterContact

Mam z przodu 205/60r15 bez rewelacji

radek79 - 19-01-2012, 19:42

m6riano napisał/a:
matek napisał/a:
Continental ContiWinterContact

Mam z przodu 205/60r15 bez rewelacji

ja mam takie i w automacie spisują się rewelacyjnie, na lepszych nie jeździłem

Marcino - 23-01-2012, 12:20

toyociv napisał/a:
Z ciekawości rok temu w toyocie avensis robiłem test na 12 letnich Bridgestonach (z zapasówek galantów, potenza) - przednie opony wyzej wspomniane, tył jakieś inne. Zużyły się tak samo jak tylne opony, nie miały żadnych wad po zrobieniu 25 000km (z czego 20 000 po niemieckich autostradach przy prędkości ok. 120km/h i obciążeniu + 250 kg)

Ja jeżdze włąsnie na tyle na Brigdestonach, Potenza, dwóch zapasówkach z galanta, już ponad 2 lata i jest ok, Guma szczególnie na bokachw lepszym stanie niż Dayton D210 z 2005r jakie mam na przodzie, dodatkowo Dayton mi sie wyząbkował i jeest głośny.
Zakupiłem własnie za 135zł nówkę Brigeston Turanza ER30, drugą dokładam z Peugota z zapasu z 2007r też nówkę i mam zamiar na tym smigać w lecie.

toyociv - 23-01-2012, 23:32

Tylko sprawdź sobie indeksy i modele tych opon, bo wątpie że ta z Gala i z Peugeota beda takie same. Kiedyś w Mondeo załozyłem dwie opony bridgestone o takich samych bieżnikach, z tym, ze miały inne indeksy i auto prowadziło się dużo gorzej.

Odnosnie zapasowek od Galanta, naprawdę dobre opony. Znam juz 3 - 4 osoby ktore na nich jeździły i wszyscy sa zadowoleni licząc cene zapasu/sklepową.

Marcino - 24-01-2012, 08:46

toyociv napisał/a:
Tylko sprawdź sobie indeksy i modele tych opon, bo wątpie że ta z Gala i z Peugeota beda takie same. Kiedyś w Mondeo załozyłem dwie opony bridgestone o takich samych bieżnikach, z tym, ze miały inne indeksy i auto prowadziło się dużo gorzej.

Szukałem długo na allegro, i znalazłem identyczna, róznią sie o kilak tygodni data produkcji, zadna z nich nie jest uzywana, wiec powinno byc ok.Indeksy predkości te same.

toyociv - 24-01-2012, 11:11

Więc tylko życzyć przyjemnej jazdy.

Gdybyś szukal na przyszłośc - mam często z 2-4 takie oponki w garazu:)

KamilR10 - 02-02-2012, 18:29

u siebie obecnie mam Semperit ultragrip, nigdy nie uważałem tej firmy za jakąś rewelacyjną, jednak muszę powiedzieć że jak na razie bardzo dobrze się spisują,, szczególnie na mokrej nawierzchni.

na lato szukam nowych oponek, wybór padł na Yokohama avs db v550 i tutaj moje pytanie, może ktoś z Was zna jakieś ciekawe sklepy internetowe z oponami? na allegro ciężko znaleźć ten model :(

Tomii - 02-02-2012, 20:56

KamilR10 napisał/a:
u siebie obecnie mam Semperit ultragrip,


a jest taki model? , może Speed Grip ?
Semperit jest marką która jako pierwsza stworzyła oponę zimową. Jako jedna z niewielu posiada certyfikat alpejski (alpine proven). Najwięcej tych opon sprzedaje się w Austrii i Szwajcarii a tam jak wiadomo klient jest wymagający. Koncern należy do grupy Continentala.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group