To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Owczar - 24-11-2011, 18:51

2pac, bierz staga, do tego zielone hany, kme gold, wielozawór extra i miedź 8mm.

Żadne zenity, potem będziesz szukał gazownika który to ustawi. Jak masz OBDII to nie musisz ustawiać, ale nie masz.

Różny mnożnik wynika z różnego przepływu gazu i benzyny. W końcu gaz płynie inaczej niż ciecz.

2pac - 24-11-2011, 19:24

tylko, że nikt nie chce mi założyć takiej konfiguracji - a jak gazownik chce, to po przeszukaniu internetu znajduje bardzo dużo negatywnych opinii na jego temat

najmniej zastrzeżeń maja do sterownika, najwięcej do reduktora (za wydajnego wg. nich) i do wtrysków Hana zielonych (>198KM)

wiem, że nie mam OBDII i ten Zenit Pro był by nie rozszerzony o OBD (bo są i takie i takie), on tylko zczytał by mapę Pb i na tej podstawie ustawił by LPG - po 100km, gazownik ewentualnie by ją przesunął o kilka %

Owczar napisał/a:
2pac
Różny mnożnik wynika z różnego przepływu gazu i benzyny. W końcu gaz płynie inaczej niż ciecz.


na jakiej podstawie dobiera się ten mnożnik:
- prawa fizyki, czyli. przy zakresie trzeba dać więcej niezależnie od silnika
- informacja zwrotna, podczas strojenia mamy odczyty pozwalające Nam dopasować mnożnik

mlun - 24-11-2011, 19:41

A patrzyłeś na lpg-info jakiegoś najbliższego Ciebie polecanego gazownika ?
Owczar - 24-11-2011, 19:44

2pac napisał/a:
najmniej zastrzeżeń maja do sterownika, najwięcej do reduktora (za wydajnego wg. nich) i do wtrysków Hana zielonych (>198KM)


KME GOLD jest w sam raz. Takie rzeczy, tak samo jak zasilacz w kompie kupuje się wydajniejsze by nie pracowały na 100% i były stabilne.
Hana czerwona potrzebuje ciśnienia min 1,3-1,4 żeby mnożnik był w okolicach 1, a im wyższe ciśnienie tym większe przyrosty po cut off. Ja mam czerwone, ale na szczęście na 2 reduktorach jest stabilnie. Też się kierowałem tym co pisze producent, ale galant w pętli otwartej chla jak smok.

2pac napisał/a:
wiem, że nie mam OBDII i ten Zenit Pro był by nie rozszerzony o OBD (bo są i takie i takie), on tylko zczytał by mapę Pb i na tej podstawie ustawił by LPG - po 100km, gazownik ewentualnie by ją przesunął o kilka %


To rozwiązanie jest też w stagu. Ale niestety nie ma nic lepszego niż ustawienie mapy przez ręczne korekty. Takie coś jest w stagu i nazywa się ISA. Można włączyć podczas kalibracji w ciągu jednego dnia. Ale żeby to działało, to musiałoby chociaż raz na tydzień zebrać mapy PB.

2pac napisał/a:
na jakiej podstawie dobiera się ten mnożnik:
- prawa fizyki, czyli. przy zakresie trzeba dać więcej niezależnie od silnika
- informacja zwrotna, podczas strojenia mamy odczyty pozwalające Nam dopasować mnożnik


Informacja zwrotna którą jest zmiana czasu wtrysku benzyny, który to jest proporcjonalny do korekty krótkoterminowej STFT. Optymalnie jest stroić po korektach bo są szybciej zauważalne.

Bury - 24-11-2011, 21:17

Ja bym zenita pro odpuścił bo to siakas nowość z tego co kilka dni temu czytałem.
Niech inni testuja na swoich autach :D

Ja w swoim EA2A mam starego zenita i jeździ spoko.
Korekt ECU nie rozjeżdża więc jakoś tam daje rade,ale nowościa bym nie założył.

Osobiście wybrałbym staga,a którego to już bym radził sie mądrych w tym temacie.

2pac - 25-11-2011, 20:03

muszę mieć gazownika w promieniu 25km maksymalnie (najlepiej do 15km), bo nawet idealnie założoną instalację trzeba serwisować, a też nie wieżę w idealne strojenie za pierwszym razem i brak problemów... a to wszystko wiąże się z kosztami dojazdów, które mogą zjeść to co zyskuje na LPG (a to brutto* tylko 15zł/100km)

jeżeli chodzi o: http://lpg-forum.pl/ to byłem tam zarejestrowany jeszcze przed zakupem obecnego samochodu, ale jak widzę większość ludzi się przewija tych samych co na gazeo.pl w tym SebastianS równie często polecany, jak mocno krytykowany

a szlak mnie chyba trafi jak wydam 3,5k PLNuf i dodam sobie kolejny problem na głowę, jak bym przez pół roku od zakupu miał ich za mało...

*) bez uwzględnienia kosztów związanych z instalacją gazową

Owczar - 25-11-2011, 22:35

Dobrą instalkę wystarczy serwisować raz w roku.

2pac napisał/a:
a to wszystko wiąże się z kosztami dojazdów, które mogą zjeść to co zyskuje na LPG (a to brutto* tylko 15zł/100km)


A co to za dziwna kalkulacja? Ja zyskuje jakieś 30zł/100km.

15l LPG*2,8=42
13l PB*5,55=72,15

tetelka - 26-11-2011, 08:53

Owczar napisał/a:
15l LPG*2,8=42

Nie wiem gdzie tankujesz ale jakieś 800m od ciebie jest stacja gdzie LPG kosztuje 2,69...;-)

Owczar - 26-11-2011, 19:03

tetelka, chętnie dowiem się gdzie jest taka stacja w Wawie :)

Ja tankuję przeważnie na lukoilu na prymasa, ale ostatnio bardziej po drodze był Orlen na Hynka.

[ Dodano: 26-11-2011, 19:04 ]
Chyba masz na myśli Pegas oil ;) W sumie niby niedaleko ale nigdy po drodze...

2pac - 27-11-2011, 08:48

Owczar napisał/a:
(...)
15l LPG*2,8=42
13l PB*5,55=72,15


no raczej dla przyjętego twojego spalania to:
15l LPG * 2,9zł + 1L PB * 5,3zł = 48,80zł
13l PB * 5,3zł = 68,9zł
oszczędność brutto: 20,1zł

tylko, że ja mam zamiar znaleźć przyczynę mojego wysokiego spalania, a wtedy oszczędności spadną do 15zł (zakładając, że faktycznie galant powinien palić tyle co podajecie na forum :twisted: )

nawet nie o to serwisowanie się martwię bo to tak jak mówisz, serwis co ok. 15.000km (tyle też ok. robię rocznie) - bardziej się boje jak ktoś mi coś spieprzy, a hasło popularne w internecie: "montując instalację LPG w samochodzie, właściciel nabywa jednocześnie nowe hobby: jak i gdzie wyregulować" :arrow: nie wiem na ile tyczy to się mojego silnika

z tego forum polecono mi tylko jednego gazownika w promieniu 25km (mam go prawie, że pod ręką), zaproponował Zenit'a PRO + Vito Super + Hana czerwone (na tym jeździ też jego pracownik)
co do reduktora jestem wstanie zaryzykować, że mi się nie rozsypie po 2 latach ;) jak się gwarancja skończy
chciałbym się tylko więcej dowiedzieć o tym jak jest z tym strojeniem (sam zaczytuje mapę Pb, czasy wtrysków są jedne i zależą od czego? tzn. nie ma kliku map w sterowników, czy tez nie jest wstanie zmieniać jej w zależności od różnych zewnętrznych warunków?) i czy nie ma ryzyka, że będzie podawana zbyt ubogą mieszankę

Owczar - 27-11-2011, 10:49

2pac, ale zrobiłeś przeliczenie :D Najdroższe LPG w mieście i najtańsze PB.

Jak już chcesz liczyć po skrajnościach to weźmy najtańsze LPG i najtańsze PB. W przypadku Wawy to 5,39 dla PB i 2,67 dla LPG.
A ja podałem spalanie średnie LPG na 100km, bez wliczania PB, bo UKP mi to przelicza i liczy osobny dystans dla PB i dla LPG. Kiedy jedziesz na PB to w tym czasie instalacja Ci się po prostu nie zwraca. Zakładając, że rocznie zrobisz około 10000km to instalacja będzie Ci się zwracała przez 9,5kkm.

2pac napisał/a:
z tego forum polecono mi tylko jednego gazownika w promieniu 25km (mam go prawie, że pod ręką), zaproponował Zenit'a PRO + Vito Super + Hana czerwone (na tym jeździ też jego pracownik)
co do reduktora jestem wstanie zaryzykować, że mi się nie rozsypie po 2 latach jak się gwarancja skończy


To jedź do niego i poproś o swoją konfigurację. Klient nasz Pan i zgodnie z tym hasłem powinien Ci założyć co chcesz. Nie chodzi już nawet o wytrzymałość reduktora tylko o jego parametry. Podałem Ci produkt sprawdzony, który obskoczy galanta bez pierdnięcia.

2pac napisał/a:
chciałbym się tylko więcej dowiedzieć o tym jak jest z tym strojeniem (sam zaczytuje mapę Pb, czasy wtrysków są jedne i zależą od czego? tzn. nie ma kliku map w sterowników, czy tez nie jest wstanie zmieniać jej w zależności od różnych zewnętrznych warunków?) i czy nie ma ryzyka, że będzie podawana zbyt ubogą mieszankę


Aby lepiej zrozumieć zasade działania sterownika LPG polecam lekturę instrukcji od Staga 300. Dowiesz się tam wszystkiego. Ale jeśli przymierzasz się do Zenita, to nie wiem ile ze Staga ma tamten sterownik.

Generalnie to decyzja należy do Ciebie. Sam musisz zdecydować czy Ci się opłaca, gdzie i jaką. Ale z Twoim podejściem ja bym jeździł na PB, bo gaz jest dla tych, którzy są tego pewni. Jeśli nie masz przekonania i pewności to potem będą z nim same problemy.

Bury - 27-11-2011, 14:50

Owczar napisał/a:
Ale z Twoim podejściem ja bym jeździł na PB, bo gaz jest dla tych, którzy są tego pewni. Jeśli nie masz przekonania i pewności to potem będą z nim same problemy.


E tam.
Trzeba założyć,że by się przekonać. :D
Ja do czasu przerobienia Galanta też mówiłem,że gaz to tylko do kuchenki albo do pieca.
:wink:

2pac - 27-11-2011, 20:13

Owczar napisał/a:
2pac, ale zrobiłeś przeliczenie :D Najdroższe LPG w mieście i najtańsze PB.

Jak już chcesz liczyć po skrajnościach to weźmy najtańsze LPG i najtańsze PB. W przypadku Wawy to 5,39 dla PB i 2,67 dla LPG.

(...)


95% tankowań PB to dawna St-1 obecnie 1-2-3 Statoil (1km od domu), LPG w pobliżu to Shell (1km od domu) - stąd takie ceny

a do tego gazownika jeszcze będę dzwonił i dopytywał o szczegóły tego co on mi poleca, no i jak by się widział na: Stag'a + KME silver + Hana czerowne (KME gold i Hana zielone to już by było zmuszanie na siłę)

instrukcja Stag'a 300 pobrana, więc się będę douczał ;)

Owczar - 27-11-2011, 20:26

2pac napisał/a:
95% tankowań PB to dawna St-1 obecnie 1-2-3 Statoil (1km od domu), LPG w pobliżu to Shell (1km od domu) - stąd takie ceny


Ale czy jedynym argumentem żeby przepłacać za gaz to bliskość stacji? Ja też mam pod nosem BP, Shell i inne, ale tankuje przy okazji jak gdzieś jadę.

2pac napisał/a:
Stag'a + KME silver + Hana czerowne (KME gold i Hana zielone to już by było zmuszanie na siłę)


KME Silver nie wyrabia w galu. Przy wysokich obrotach przełącza na PB. Derpin ma u siebie bodajże. Na wykresie z hamowni widać moment przełączenia.

Hany czerwone to jest już upychanie na siłę. Działają, ale przy większych spadkach ciśnienia będzie ubogo, bo one po prostu nie wyrobią.

[ Dodano: 27-11-2011, 20:33 ]
Swoją drogą to do gala nie musisz szukać niewiadomo jakiego gazownika. Wystarczy, że mu powiedz co i jak chcesz. Wystroić go łatwo. Gdybyś miał Turbo to wtedy warto szukać kogoś z większą wiedzą.

Anonymous - 27-11-2011, 20:43

Owczar napisał/a:
KME Silver nie wyrabia w galu. Przy wysokich obrotach przełącza na PB. Derpin ma u siebie bodajże. Na wykresie z hamowni widać moment przełączenia.


potwierdzam :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group