Nasze Miśki - Jeden z ostatnich diesli na forum i towarzysząca mu colcinka
Andrew - 29-09-2014, 19:53
Przy przebiegu 254660 km wymieniony olej w galu. Mobil 10W40.
Andrew - 29-11-2014, 20:24
Miśki dopadły drobne awarie. Colt nie grzeje, po krótkim sprawdzeniu wychodzi na to, że chyba wina nagrzewnicy. W poniedziałek się za to zabiorę.
W galu był problem z lewym przednim hamulcem-blokował się, dziś wyciągnięty zacisk i tłoczek, okazało się, że guma uszkodzona. Zaraz robię zamówienie na motoneo zestawu naprawczego. Poza tym oba miśki dzielnie służą.
Andrew - 09-12-2014, 22:36
Jako, że ogrzewanie w colcie przestało działać, sprawdziłem przewody od nagrzewnicy. Wlot gorący wylot zimny. Padła decyzja wymontowania nagrzewnicy. Co się okazało, że była maksymalnie zamulona, resztkami z poprzedniego silnika, tj. syf i jakiś środek uszczelniający, który jeszcze został w niemcowni wsypany. Po złożeniu niby ok. Ale jak termostat puścił, ogrzewanie słabło bardzo. Więc wymieniony termostat na nowy. Sytuacja nadal podobna. W związku z czym padła decyzja, żeby zamienić przewody przy nagrzewnicy. Wszystko okazało się ok. W międzyczasie przepłukany układ specjalnym środkiem i zalany nowy płyn. Jedziemy, ok. 12 km wszystko ok, po tym dystansie ogrzewanie słabnie w środku a wskaźnik temperatury idzie w górę. Po zatrzymaniu okazuje się, że górny przewód chłodnicy parzy, a dolny zimny. I teraz czy nawalił nowy termostat, czy może płukanie układu środkiem dodatkowo udrożniło nagrzewnicę i przełożenie przewodów powoduje taką sytuację
robertdg - 09-12-2014, 22:46
Za bardzo sobie życie utrudniacie, skoro nagrzewnica zamulona i płukanie niewiela daje to najlepiej wymienić na nowa, teraz jezeli temperatura na wskaźniku skoczyła ponad norme a wąż od termostatu nie ma swojej temperatury to wygląda na to ze zablokował sie termostat
Andrew - 09-12-2014, 22:48
Kurde nowy termostat i go zblokowało?
robertdg napisał/a: | Za bardzo sobie życie utrudniacie, skoro nagrzewnica zamulona i płukanie niewiela daje to najlepiej wymienić na nowa |
A skoro ta grzeje nadal, to mam kupować nową?
robertdg - 09-12-2014, 22:52
Andrew napisał/a: | Jedziemy, ok. 12 km wszystko ok, po tym dystansie ogrzewanie słabnie w środku a wskaźnik temperatury idzie w górę. | Powyższe na to nie wskazuje, przy roboczej temperaturze i ciepełku usatwionym na maks z nawiewów powinno niemalże parzyć. Co do nowego termostatu to reguły nie ma, zalezy jeszcze co za marka produktu
Andrew - 09-12-2014, 22:53
robertdg napisał/a: | zalezy jeszcze co za marka produktu |
Vernet.
robertdg napisał/a: | przy roboczej temperaturze i ciepełku usatwionym na maks z nawiewów powinno niemalże parzyć. |
Dla mnie temperatura była jak najbardziej ok.
robertdg - 09-12-2014, 22:58
Vernet nie jest niczym specjalnym, osobiście unikam tego produktu, co do nagrzewnicy to napisałes, że po przejechaniu 12km ogrzewanie zaczeło słabnąć a temperatura robocza zaczeła wzrastać, wg mnie nie jest to normalny objaw, podczas płukania nagrzewnicy strumień wlotowy i wylotowy powinien być porownywalny
Andrew - 09-12-2014, 22:59
robertdg napisał/a: | ogrzewanie zaczeło słabnąć a temperatura robocza zaczeła wzrastać, |
Tak, ale co jest tego powodem?
robertdg - 09-12-2014, 23:05
Może nie wszystkie kanały w nagrzewnicy się odetkały i syf po niej wedruje, najpewniejszy jest pomiar temperatury wezy nagrzewnicy kiedy to ogrzewanie zaczyna słabnąc, nie mozna też wykluczyć zamulenia reszty układu chłodzenia w szczególności chłodnicy ze względu na podobną konstrukcję drobnych kanalików
grzesiopol - 10-12-2014, 00:14
Andrew napisał/a: | Tak, ale co jest tego powodem? | możesz miec jeszcze powietrze w układzie, popatrz na naszym OT co ci napisałem
grzesiopol - 10-12-2014, 00:28
Cytat: | Bywa też, że przez niedopatrzenie doszło do zapowietrzenia układu. Jeśli powietrze blokuje przepływ cieczy chłodzącej do chłodnicy, prawie na pewno układ się zagrzeje. W takiej sytuacji należy odpowietrzyć układ, choć w wielu autach układy odpowietrzają się same pod warunkiem częstej kontroli poziomu cieczy. Jeśli dojdzie do zapowietrzenia układu, nierzadko chłodnica jest zimna, tak jak w przypadku awarii termostatu. |
Czyli zanim jeszcze cokolwiek rozbierzesz to sprawdź poziom płynu i spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć, i zrób przewody nagrzewnicy tak jak powinny być.
sveno - 10-12-2014, 00:46
A czy nie jest tak, że ten układ się sam odpowietrza? Chyba że w TD jest inaczej?
Jest jakiś zaworek do odpowietrzania układu?
Andrew - 10-12-2014, 07:34
sveno napisał/a: | Chyba że w TD jest inaczej? |
Akurat colt to benzyniak
grzesiopol napisał/a: | Czyli zanim jeszcze cokolwiek rozbierzesz to sprawdź poziom płynu i spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć, i zrób przewody nagrzewnicy tak jak powinny być. |
Tak się dziś zrobi
Hugo - 10-12-2014, 08:29
Te układy same się odpowietrzają. Nowy termostat mógł się zablokować, zdarzają się takie sytuacje. Wymień nagrzewnicę i załóż jej węże tak jak były wcześniej.
|
|
|