To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Jeden z ostatnich diesli na forum i towarzysząca mu colcinka

Andrew - 29-09-2014, 19:53

Przy przebiegu 254660 km wymieniony olej w galu. Mobil 10W40.
Andrew - 29-11-2014, 20:24

Miśki dopadły drobne awarie. Colt nie grzeje, po krótkim sprawdzeniu wychodzi na to, że chyba wina nagrzewnicy. W poniedziałek się za to zabiorę.
W galu był problem z lewym przednim hamulcem-blokował się, dziś wyciągnięty zacisk i tłoczek, okazało się, że guma uszkodzona. Zaraz robię zamówienie na motoneo zestawu naprawczego. Poza tym oba miśki dzielnie służą.

Andrew - 09-12-2014, 22:36

Jako, że ogrzewanie w colcie przestało działać, sprawdziłem przewody od nagrzewnicy. Wlot gorący wylot zimny. Padła decyzja wymontowania nagrzewnicy. Co się okazało, że była maksymalnie zamulona, resztkami z poprzedniego silnika, tj. syf i jakiś środek uszczelniający, który jeszcze został w niemcowni wsypany. Po złożeniu niby ok. Ale jak termostat puścił, ogrzewanie słabło bardzo. Więc wymieniony termostat na nowy. Sytuacja nadal podobna. W związku z czym padła decyzja, żeby zamienić przewody przy nagrzewnicy. Wszystko okazało się ok. W międzyczasie przepłukany układ specjalnym środkiem i zalany nowy płyn. Jedziemy, ok. 12 km wszystko ok, po tym dystansie ogrzewanie słabnie w środku a wskaźnik temperatury idzie w górę. Po zatrzymaniu okazuje się, że górny przewód chłodnicy parzy, a dolny zimny. I teraz czy nawalił nowy termostat, czy może płukanie układu środkiem dodatkowo udrożniło nagrzewnicę i przełożenie przewodów powoduje taką sytuację :?: :roll:
robertdg - 09-12-2014, 22:46

Za bardzo sobie życie utrudniacie, skoro nagrzewnica zamulona i płukanie niewiela daje to najlepiej wymienić na nowa, teraz jezeli temperatura na wskaźniku skoczyła ponad norme a wąż od termostatu nie ma swojej temperatury to wygląda na to ze zablokował sie termostat
Andrew - 09-12-2014, 22:48

Kurde nowy termostat i go zblokowało?
robertdg napisał/a:
Za bardzo sobie życie utrudniacie, skoro nagrzewnica zamulona i płukanie niewiela daje to najlepiej wymienić na nowa

A skoro ta grzeje nadal, to mam kupować nową?

robertdg - 09-12-2014, 22:52

Andrew napisał/a:
Jedziemy, ok. 12 km wszystko ok, po tym dystansie ogrzewanie słabnie w środku a wskaźnik temperatury idzie w górę.
Powyższe na to nie wskazuje, przy roboczej temperaturze i ciepełku usatwionym na maks z nawiewów powinno niemalże parzyć. Co do nowego termostatu to reguły nie ma, zalezy jeszcze co za marka produktu
Andrew - 09-12-2014, 22:53

robertdg napisał/a:
zalezy jeszcze co za marka produktu

Vernet.
robertdg napisał/a:
przy roboczej temperaturze i ciepełku usatwionym na maks z nawiewów powinno niemalże parzyć.

Dla mnie temperatura była jak najbardziej ok.

robertdg - 09-12-2014, 22:58

Vernet nie jest niczym specjalnym, osobiście unikam tego produktu, co do nagrzewnicy to napisałes, że po przejechaniu 12km ogrzewanie zaczeło słabnąć a temperatura robocza zaczeła wzrastać, wg mnie nie jest to normalny objaw, podczas płukania nagrzewnicy strumień wlotowy i wylotowy powinien być porownywalny
Andrew - 09-12-2014, 22:59

robertdg napisał/a:
ogrzewanie zaczeło słabnąć a temperatura robocza zaczeła wzrastać,

Tak, ale co jest tego powodem?

robertdg - 09-12-2014, 23:05

Może nie wszystkie kanały w nagrzewnicy się odetkały i syf po niej wedruje, najpewniejszy jest pomiar temperatury wezy nagrzewnicy kiedy to ogrzewanie zaczyna słabnąc, nie mozna też wykluczyć zamulenia reszty układu chłodzenia w szczególności chłodnicy ze względu na podobną konstrukcję drobnych kanalików
grzesiopol - 10-12-2014, 00:14

Andrew napisał/a:
Tak, ale co jest tego powodem?
możesz miec jeszcze powietrze w układzie, popatrz na naszym OT co ci napisałem :wink:
grzesiopol - 10-12-2014, 00:28

Cytat:
Bywa też, że przez niedopatrzenie doszło do zapowietrzenia układu. Jeśli powietrze blokuje przepływ cieczy chłodzącej do chłodnicy, prawie na pewno układ się zagrzeje. W takiej sytuacji należy odpowietrzyć układ, choć w wielu autach układy odpowietrzają się same pod warunkiem częstej kontroli poziomu cieczy. Jeśli dojdzie do zapowietrzenia układu, nierzadko chłodnica jest zimna, tak jak w przypadku awarii termostatu.


Czyli zanim jeszcze cokolwiek rozbierzesz to sprawdź poziom płynu i spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć, i zrób przewody nagrzewnicy tak jak powinny być.

sveno - 10-12-2014, 00:46

A czy nie jest tak, że ten układ się sam odpowietrza? Chyba że w TD jest inaczej?
Jest jakiś zaworek do odpowietrzania układu?

Andrew - 10-12-2014, 07:34

sveno napisał/a:
Chyba że w TD jest inaczej?

Akurat colt to benzyniak :wink:
grzesiopol napisał/a:
Czyli zanim jeszcze cokolwiek rozbierzesz to sprawdź poziom płynu i spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć, i zrób przewody nagrzewnicy tak jak powinny być.

Tak się dziś zrobi :wink:

Hugo - 10-12-2014, 08:29

Te układy same się odpowietrzają. Nowy termostat mógł się zablokować, zdarzają się takie sytuacje. Wymień nagrzewnicę i załóż jej węże tak jak były wcześniej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group