Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś
Bartek - 30-12-2016, 15:32
MKV, w Wagonie znacząco poprawiły hamowanie, zwłaszcza 2-3 z kolei, ale tam swap ograniczał się do jarzm zacisków. Nie wiem czy różnica jest warta aż takiego zachodu - z drugiej strony może się kiedyś pół metra bliższe zatrzymanie zwrócić inwestycję z nawiązką
Zwrotnice masz identyczne jak w Legnum, piasty z łożyskami lepiej kupić nowe (Eclipse 2g) - jedno co kup, to zaciski z jarzmami........
MKV - 30-12-2016, 15:37
Z przodu niedawno wymieniałem piasty z łożyskami - jedno to KOYO więc też trochę szkoda.
Z prawej z tyłu mam luz na piaście więc tam będzie trzeba coś podziałać. Jednocześnie też szukam nowych fajnych dobrych felg 17" więc stąd pomysł na ewentualną zmianę rozstawu śrub.
Do seryjnych piast z Galanta to chyba najprościej dać zaciski i większe tarcze z Outlandera??
Hugo - 30-12-2016, 16:00
Warto
Zaciski i tarcze przednie i tylne z VR-4 są identyczne jak w Space Wagonie z lat 1998-2002 oraz Outlanderach I, II i III generacji (tylko przód). Kosztują tyle co oryginalne do Gala, czyli niewiele. Np. komplet tarcze + klocki przód Zimmermanna ok. 500 zł. Do tego musisz jeszcze wymienić serwo hamulcowe na serwo z Galanta 2,4 GDI (większe jest, takie jak w VR-4). Kosztuje kilkanaście-kilkadziesiąt złotych. Hamowanie bez porównania z oryginalnymi popierdółkami z Gala.
MKV - 31-12-2016, 06:37
Hugo napisał/a: | Warto
Hamowanie bez porównania z oryginalnymi popierdółkami z Gala. |
No i większa dostępność felg z rozstawem 5x114,3
Hugo - 31-12-2016, 09:57
Dokładnie, ale mi udało się znaleźć takie koła jakie chciałem w rozstawie 4x114,3, choć trochę to trwało.
MKV - 17-01-2017, 18:07
A co myślicie o zmianie 225/45R17 na 225/40R18 ??
Np takie felgi pomalować na czerwony chrom (który niedawno wrzucałem) lub matową biel ??
Hugo - 17-01-2017, 19:51
MKV, chciałem kupić te felgi. Licz się z tym, że aby je założyć do Gala musisz dołożyć min. 2000 zł (oczywiście nie licząc opon). To najlżejsze i podobno najdroższe na świecie, legendarne kute japońskie felgi firmy VOLK RAYS, więc musi być drogo Pisałem do przedstawiciela tej firmy w Polsce i ten model nie jest produkowany od ponad 10 lat, mało tego, podobno każde felgi tej firmy majà inny wymiar dekielków. Do tego modelu obecnie są nieosiągalne nawet w Japonii, a jeśli się znajdą używki to ich koszt będzie min. 1000 zł Druga sprawa to wentyle, też są nietypowe i bardzo drogie. Kolejna sprawa to felgi mają tylko 7 cali szerokości i ET aż 45, więc felgi "wejdą" sporo do środka auta i opony będą tarły o zwrotnice. Trzeba by dorobić dystanse min. 5 mm pomiędzy felgi a piasty, a to kolejne kilka stówek. Ostatnia rzecz to ich lakierowanie jest grzechem moim zdaniem
Hugo - 17-01-2017, 19:59
Zapomniałem jeszcze o komplecie wąskootworowych nakrętek. Komplet chińczyków ok. 150 zł œ
MKV - 17-01-2017, 20:02
Hugo napisał/a: | MKV, chciałem kupić te felgi. Licz się z tym, że aby je założyć do Gala musisz dołożyć min. 2000 zł (oczywiście nie licząc opon). To najlżejsze i podobno najdroższe na świecie, legendarne kute japońskie felgi firmy VOLK RAYS, więc musi być drogo Pisałem do przedstawiciela tej firmy w Polsce i ten model nie jest produkowany od ponad 10 lat, mało tego, podobno każde felgi tej firmy majà inny wymiar dekielków. Do tego modelu obecnie są nieosiągalne nawet w Japonii, a jeśli się znajdą używki to ich koszt będzie min. 1000 zł Druga sprawa to wentyle, też są nietypowe i bardzo drogie. Kolejna sprawa to felgi mają tylko 7 cali szerokości i ET aż 45, więc felgi "wejdą" sporo do środka auta i opony będą tarły o zwrotnice. Trzeba by dorobić dystanse min. 5 mm pomiędzy felgi a piasty, a to kolejne kilka stówek. Ostatnia rzecz to ich lakierowanie jest grzechem moim zdaniem |
A właśnie z tym ET nie jest wcale tak jak piszesz bo jest ono zależne od szerokości felgi
Polecam Ci tą stronkę gdzie podajesz parametry i dokładnie widzisz jak nowa felga i opona ma się w stosunku do starej - to dlatego moje obecne 17x8 ET35 wystają znacznie bardziej niż seryjne 17x7 ET40 bo z samego ET wynikała by różnica 5mm a tak naprawdę to do wewnątrz felga wystaje bardziej o 7.7mm i 17.7mm na zewnątrz.
W przypadku felgi 18x7 ET45 i opony 225/40R18 koło będize osadzone tylko 5mm bardziej w głąb samochodu, czyli jeśli mi nic nie trze przy osadzeniu większym o 7.7mm to raczej nie powinno przy 5mm
http://www.willtheyfit.com/
MKV - 17-01-2017, 20:21
Hugo napisał/a: | Zapomniałem jeszcze o komplecie wąskootworowych nakrętek. Komplet chińczyków ok. 150 zł œ |
Wąskootworowe nakrętki używam obecnie w tych moich czarnych 17" więc tutaj nie ma problemu. Nowe opony 225/40R18 kosztują okł 1200zł za Uniroyal Rainsport 3
Hugo - 17-01-2017, 21:07
No to jeszcze "tylko" dekielki I pierścienie centrujące na zamówienie, bo te felgi mają otwór centrujący 72 mm, a z tego co patrzyłem to typowe otwory centrujące w felgach mają 72 mm po przecinku
jacek11 - 17-01-2017, 21:13
Pierścienie to tokarz dorobi bez problemu. Ale z dekielkami to kłopot może być. Chyba że ktoś ma drukarkę 3D.
Hugo - 17-01-2017, 21:18
jacek11, ale jak chcesz wydrukować taki dekielek: http://www.ebay.co.uk/itm...soAAOSwtnpXnwLS
MKV - 17-01-2017, 21:21
Hugo napisał/a: | No to jeszcze "tylko" dekielki I pierścienie centrujące na zamówienie, bo te felgi mają otwór centrujący 72 mm, a z tego co patrzyłem to typowe otwory centrujące w felgach mają 72 mm po przecinku |
Otwór centrujący to 77mm.
Dekielki na wymiar jakieś można dobrać - nie musza być oryginalne.
Poza tym nie jestem pewien czy felgi RAYS Versus Avanti to na pewno kute felgi...
Hugo - 18-01-2017, 07:49
MKV napisał/a: | Otwór centrujący to 77mm. | Mi napisali, że ma 72 mm. MKV napisał/a: | Dekielki na wymiar jakieś można dobrać - nie musza być oryginalne. | Eee, no bez jaj.
|
|
|