To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

lancer2009 - 05-08-2015, 06:19

Co do gazu to jak najbardziej są przystosowane te modele
mjsystem - 05-08-2015, 07:37

lanser napisał/a:
A mi w salonie mówili przy zakupie, że 1,8 świetnie nadaje się do zagazowania. Ten sam rocznik (2009/2010). Sprzedawca mówił to sam z siebie, bo nawet nie pytałem.


lancer2009 napisał/a:
Co do gazu to jak najbardziej są przystosowane te modele

I tu się mylicie. Do LPG była specjalna wersja ze wzmocnioną głowicą. Pozostałe egzemplarze wymagają częstego i drogiego serwisowania.

RalfPi - 05-08-2015, 08:16

lancer2009 napisał/a:
Co do gazu to jak najbardziej są przystosowane te modele

Najpierw czytamy Forum, potem sięgamy do źródła, a później piszemy ;)
Jak ja zamawiałem Lancera w czerwcu 2010, to w Polsce były jeszcze 2 modele przystosowane do zasilania gazem (w tym jeden mój - wiśniowy Sportback :mrgreen: ) - pozostałe modele z przystosowaną głowicą i gniazdami zaworowymi przypływały z Japonii za 0.5 roku. Zdecydowana większość modeli nie jest przystosowana do zasilania gazem - nie zmienia to faktu, że można spokojnie instalować gaz, ale..
mjsystem napisał/a:
pozostałe egzemplarze wymagają częstego i drogiego serwisowania.

Choć i tu bym nie przesadzał - raealnie jakieś 300zł/20kkm (sprawdzenie) + 600zł/40kkm (regulacja).

Golotheman - 19-08-2015, 08:58

To teraz konkrety - drodzy koledzy - pytanie już kiedyś w tym wątku było zadane, ale pozostało bez odpowiedzi. Dwie osoby miały już wymieniane szklanki, ile osób jest zadowolonych z przebiegiem na gazie powyżej 100k km ? Silniki przystosowane bądź nie ? (Chociaż jakoś nie chce mi się wierzyć w to przystosowanie, tak jak fabryczne instalacje ASO montowane u cześka w szopie)
karol20 - 19-08-2015, 22:26

Przebieg 102 tys. Na LPG 101,5 tys. Silnik nie przystosowany do gazu .
Jestem po wymianie gniazd zaworowych i szklanek . Jestem zadowolony .

manitou - 25-08-2015, 18:26

Napisz proszę ile Cię to kosztowało i gdzie wykonales usługę. Pozdrawiam, też 1,8bez opcji LPG ale na razie tylko 15 tys zrobione. Bez kłopotów.
mjsystem - 25-08-2015, 20:18

karol20 napisał/a:
Jestem po wymianie gniazd zaworowych i szklanek .

:arrow:
karol20 napisał/a:
Jestem zadowolony .

:arrow:
manitou napisał/a:
Napisz proszę ile Cię to kosztowało

W ten sposób warto dodać koszt serwisowania do ceny litra gazu i kosztu przejechania kilometra.
No i ta wymiana jest chyba co jakiś interwał?

karol20 - 26-08-2015, 16:58

Witam.
Koszt wywiany szklanek , gniazd zaworowych i kompletnego rozrządu to kwota około 4 tys .
Nie ma interwału wymiany gniazd zaworowych . Wymieniasz gniazda na takie które nie boją się gazu . Pozostaje sprawa zaworów które podobno też są inne w wersji pod LPG . Ale w ASO w Rybniku stwierdziło że nie ma potrzeby wymiany tego podzespołu . Pojeździmy zobaczymy .
Tankuje za 92 zł i przejeżdżam 520 km :)
Mi się opłaca . Robię około 25 tys rocznie .

vonmat - 27-08-2015, 10:12

Witajcie, ja również zamontowałem gaz do swojego Lancera. Silnik 1.8 143KM, rok 2009, aktualnie 103500 km.

STAG QBOX PLUS
Reduktor AC R01
Wtryskiwacze DRAGON 2x2
Butla 67l

Koszt: 3100 PLN

Zawór tankowania pod klapką - pełnowymiarowy, bez potrzeby demontażu przy tankowaniu benzyny.
Butla o 1-2 cm za wysoka - podłoga delikatnie odstaje, ale nie przeszkadza to w użytkowaniu.

Forum było bardzo pomocne, znalazłem tu wiele wskazówek, dlatego również będę dzielił się informacjami nt. eksploatacji auta na gazie.

Pozdrawiam Was :)

bastek - 31-08-2015, 12:04

Golotheman napisał/a:
Dwie osoby miały już wymieniane szklanki, ile osób jest zadowolonych z przebiegiem na gazie powyżej 100k km

czy to ja jestem tą drugą?
tak, jestem zadowolony. przejechałem na lpg ok. 140.000 w sumie. ze szklankami było 2x zamieszanie - wymiana, chyba planowanie (?) głowicy. w sumie jestem na plus, ale mniej niż się spodziewałem. teraz jeżdże na Pb, aczkolwiek np. teraz wyjazd do Niemiec na wakacje - oba baki do pełna, zasięg z prędkościami autostradowymi ok. 1500 km :)
A zmina na Pb, bo zyst moim zadniem nie warty u mnie wyprawki.
niby 7lxok.2 zł czyli 14 zł na 100 km, 14.000 na 100.000 km, a Pb 5,5x5 zł, 27 zł/100 km 27000/100.000 km. zysk 13.000 w ciągu 3 lat, pomniejszony o koszt wymiany szklanek i Pb na rozruch. zrezygnowałem z lpg

brylekVFR - 31-08-2015, 13:03

Zaraz, spalanie na gazie wychodziło Ci 7 litrów? Na benzynie 5,5 litra? 7 to ja w trasie nie osiągam, 8,5 to tak. Na autostradzie, jazda trochę ostrzejsza 9.5l i to na benzynie. Wiec Twoje kłopoty może ze zbyt uboga mieszanka? Mój tata ma Focusa w wersji USA na gazie, 2.0 benzyna jadąc na gazie miał podobne wyniki spalania do Twoich, ale już 3 razy robił glowice i nie dał sobie wytłumaczyć ze to przez gaz.
bastek - 31-08-2015, 13:21

też myslę, że uboga mieszanka, choć komp. mówił że ok. w każdym razie jak jeździłęm 40.000 km/rok, to lpg. teraz mam ok. 20.000 więc Pb
manitou - 31-08-2015, 13:23

On ma 1,5 czy tam 1,6...
Grommit - 11-09-2015, 12:40

Witam ponownie wszystkich.
Po trzecim sprawdzeniu zaworów (60 Tys na LPG), luzy w normie.. ciekawe jak będzie dalej :)

Trik - 12-09-2015, 21:29

Wprawdzie nie mam LPG, ale wczoraj padano mi z "pewnego źródła" takowe info o instalacji LPG w miśkach. Nie podam producenta instalacji ani innych szczegółów, bo nie. :twisted:
Mianowicie, dobrym rozwiązaniem przy instalacji LPG jest zastosowanie dotryski benzyny w celu spowolnienia procesów destrukcji gniazd zaworowych i grzybków zaworowych. Problemem silników, przypuszczam że chodzi o model sinika 4B1X, podczas jazdy na LPG jest silne wypalanie gniazd i zaworów oraz zmniejszanie luzów zaworowych (wiadoma rzecz), po zastosowaniu dotrysku na poziomie min 5% ryzyko uszkodzenia jest dość skutecznie niwelowane. Ponadto zalecane jest zastosowanie utwardzonych gniazd zaworowych i grzybków zaworowych. Oczywiście okres między kontrolami luzów 30-40Kkm mile zalecany.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group