To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Jeden z ostatnich diesli na forum i towarzysząca mu colcinka

Andrew - 10-12-2014, 18:41

Dziś próba. Póki termostat nie puści w aucie dmucha ciepłym powietrzem. Ale po czasie co raz chłodniej, aż idzie zimny płyn na nagrzewnicy. Diagnoza jasna na 99%: uszczelka :(
Teraz powiedzcie czy uszczelka Ajusa jest ok?

Hugo - 10-12-2014, 19:01

Andrew napisał/a:
Diagnoza jasna na 99%: uszczelka
Trochę nie do wiary, bardzo rzadko padają.
Andrew napisał/a:
Teraz powiedzcie czy uszczelka Ajusa jest ok?
Nie jest.
Andrew - 10-12-2014, 19:21

Hugo napisał/a:
Trochę nie do wiary, bardzo rzadko padają.

To co może być przyczyną tego stanu rzeczy?

robertdg - 10-12-2014, 19:55

Kompresja pojawia sie w układzie chłodzenia, robiliscie test na szczelność uszczelki :?:
Andrew - 10-12-2014, 20:03

Cytat:
Kompresja pojawia sie w układzie chłodzenia, robiliscie test na szczelność uszczelki :?:

W obiegu cały czas krążą pęcherzyki powietrza... Dziś po otwarciu maski okazało się, że przewód chłodnicy górny był ściśnięty, tzn. tak jakby powietrze wciągnęło go.

robertdg - 10-12-2014, 20:11

Znaczy to ze wytworzyło sie podciśnienie z reguły wina korka chłodnicy
Andrew - 10-12-2014, 20:21

robertdg napisał/a:
Znaczy to ze wytworzyło sie podciśnienie z reguły wina korka chłodnicy

Korek podmieniony i nic.

robertdg - 10-12-2014, 20:36

Może być jeszcze niedrożnośc samej chłodnicy, wezyka zbiorniczka wyrównawczego, albo poprostu uszkodzony wąz - wynikiem lat eksploatacji ;-)
Andrew - 10-12-2014, 20:41

Odpada :P
grzesiopol - 11-12-2014, 19:23

:? :(
To jeżeli masz dobry korek i nie masz nigdzie zatkanego jakiegoś przewodu to chyba będzie uszczelka, syn mojego sąsiada miał to samo zassało mu przewody a przyczyną była uszkodzona uszczelka, jedyny plus, że płyn nie leciał do oleju.

Andrew - 11-12-2014, 19:25

grzesiopol napisał/a:
:? :(
To jeżeli masz dobry korek i nie masz nigdzie zatkanego jakiegoś przewodu to chyba będzie uszczelka, syn mojego sąsiada miał to samo zassało mu przewody a przyczyną była uszkodzona uszczelka, jedyny plus, że płyn nie leciał do oleju.

Grzesiu to jest uszczelka. Koszt naprawy powinien się zamknąć w 250 zł... Nie będę się bawił w sprawdzanie głowicy itp., bo to się nie opłaci. Lepiej kupić kolejny silnik, który wiem gdzie na mnie czeka :twisted:

grzesiopol - 11-12-2014, 19:39

To od razu weź sobie ten silnik i najlepiej aby był większy pojemnościowo.
Andrew - 12-12-2014, 22:22

Colt po zmianie uszczelki. I jaka obserwacja po ściągnięciu głowicy? Uszczelka zaczynała się kończyć. Poza tym głowica nie była dociągnięta dobrze, ktoś już majstrował przy uszczelce. Uszczelka miała otwory minimalnie większe na tulejach. Po założeniu silnik stał się troszkę żywszy-zmniejszyła się komora spalania :wink:
Wracając do ogrzewania. Po odpaleniu i pracy silnika do kilku minut 10-15 wąż wlotowy i wylotowy są gorące. Po upływie tego czasu dolny robi się coraz zimniejszy, tak samo z powietrzem w środku auta.
Teraz podpowiedzcie, czy to nagrzewnica, czy może pompa wody :?: :?: :?:

robertdg - 12-12-2014, 22:31

Zepnij węże ze sobą na krótko a odpowiedź będziesz miał jak na dłoni, jezeli będzie problem z obiegiem wytworzonym przez pompe wody to węze będą zimne, układ cięzko będzie odpowietrzyć, jezeli węze będa gorace to pozostaje niedroznośc nagrzewnicy, wczesniej pytałem czy jak płukaliście nagrzewnice to strumień wlotowy i wylotowy były porownywalne :?:
Andrew - 12-12-2014, 22:32

robertdg napisał/a:
strumień wlotowy i wylotowy były porownywalne :?:

Tak.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group