To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

RalfPi - 13-09-2015, 09:36

Chłopaki - wczoraj zrobiłem 1100km na 2 razy i mi po zatankowaniu pod Łodzią w Carefourze za 1.69 zł :) diodki od poziomu gazu "zwariowały".

Po jakiś 50km od tankowania zaczęły wszystkie mrugać (tak 1Hz), a później chwilę wskazywały poziom poprawnie (4 świecące diody, potem 3, potem 2), i po 50-100km znowu 3--> 4 --> mruganie wszystkich czterech.


Zastanawiam się, czy to kwestia innego gazu (inna proporcja propanu do butanu czy jakiś "domieszek"), czy może faktycznie coś się popsuło?

Lancer jechał normalnie, spalił normalnie.
Jedyne co zauważyłem, to przez ostatni miesiąc trochę gorzej odpala (tzn. tak jakby rozrusznik zbyt wcześnie kończył kręcić wałem i silnik osiąga zbyt niskie obroty i się dławi) i silnik prezentuje trochę niższą kulturę pracy na niskich obrotach. Profilaktycznie przegoniłem go 50-70km na Pb wczoraj - czy takie przegonienie coś w ogóle daje czy zasadniczo jest bezsensowne?

robertdg - 16-09-2015, 08:19

RalfPi, dawno temu robiłes kontrolę luzów zaworowych :?:
RalfPi - 16-09-2015, 08:23

robertdg napisał/a:
RalfPi, dawno temu robiłes kontrolę luzów zaworowych :?:

Tydzień temu - wszystkie w normie (raczej nie podejrzewam lipy serwisu), a char. samochodu zgadza się z fabryczną w zakresie istotnych z punktu widzenia napędu parametrów..

bastek - 16-09-2015, 18:44

Rafał, dokładnie tak samo wyglądały u mnie zawory. potem spadały obroty na luzie i przy wysprzęgleniu. na wysokich obrotach nic się nie działo. wtedy zaworki miały luzy na minimum, a część nawet poniżej, wymieniłem po przejechaniu kolejnych 10 czy 15 tys.
pro forma - luzy sprwdzali na zimnym silniku? czyliu oddałeś n noc, sprawdzili nast. dnia?

RalfPi - 16-09-2015, 18:49

Hej bastek - na Twój wpis liczyłem - oddałem gorący około 8:00, do odbioru był około 12'tej (więc zakładam, że w 3h temp. spadła wystarczająco..).

Jechać do innego serwisu?? Na jałowym mam niższe obroty (i silnik trochę bardziej wibruje) - albo układ zapłonowy (może akumulator??), albo te zawory.

mjsystem - 16-09-2015, 19:08

RalfPi napisał/a:
(i silnik trochę bardziej wibruje
Wtryskiwacze LPG. Diody Ci warują, bo któryś zawór się zacina i nie ma ciśnienia w układzie. Silnik pracuje nierówno, bo jeden z cylindrów nie dostaje lub dostaje za dużo dawki gazu. Rano nie odpala prawidłowo, bo w komorze spalania jest gaz. Ja mam to w galancie. Jedź do gazownika podpiąć się pod komputer. Tak mi coś pasuje. Jakie masz wtryskiwacze?
bastek - 16-09-2015, 20:11

RalfPi napisał/a:
(więc zakładam, że w 3h temp. spadła wystarczająco..).
na tym się nie znam. u mnie p/. Jerwan naciskał, żeby wieczorem zostawić auto....
RalfPi - 17-09-2015, 12:25

mjsystem napisał/a:
RalfPi napisał/a:
(i silnik trochę bardziej wibruje
Wtryskiwacze LPG. Diody Ci warują, bo któryś zawór się zacina i nie ma ciśnienia w układzie. Silnik pracuje nierówno, bo jeden z cylindrów nie dostaje lub dostaje za dużo dawki gazu. Rano nie odpala prawidłowo, bo w komorze spalania jest gaz. Ja mam to w galancie. Jedź do gazownika podpiąć się pod komputer. Tak mi coś pasuje. Jakie masz wtryskiwacze?


Może być Panie Sławku :)
Dzwonię do gaziarza - jakie wtryski to nie wiem chyba BRC (klekoczą tyk-tyk-tyk).

mjsystem - 17-09-2015, 12:31

RalfPi napisał/a:
(klekoczą tyk-tyk-tyk).
Klekotać muszą, bo to elektrozaworki. Ale czy sprawne wszystkie? :wink:
RalfPi - 18-09-2015, 06:05

mjsystem napisał/a:
RalfPi napisał/a:
(i silnik trochę bardziej wibruje
Wtryskiwacze LPG. Diody Ci warują, bo któryś zawór się zacina i nie ma ciśnienia w układzie. Silnik pracuje nierówno, bo jeden z cylindrów nie dostaje lub dostaje za dużo dawki gazu. Rano nie odpala prawidłowo, bo w komorze spalania jest gaz. Ja mam to w galancie. Jedź do gazownika podpiąć się pod komputer. Tak mi coś pasuje. Jakie masz wtryskiwacze?


Co do wariowania diod - to miałem to pierwszy raz (lewy gaz na Carefourze? )
Co do wtrysków i gazu - przełączyłem wielkiego wodza Mitasupashi przez wjazdem do garażu na Pb - zobaczymy jak odpali.

mjsystem - 18-09-2015, 08:41

RalfPi napisał/a:
Co do wariowania diod - to miałem to pierwszy raz (lewy gaz na Carefourze? )
Być może zanieczyszczony i zapchał się lub zatarł zaworek. Przerabiałem to niedawno na InterMarche w Białogardzie.
RalfPi napisał/a:
Co do wtrysków i gazu - przełączyłem wielkiego wodza Mitasupashi przez wjazdem do garażu na Pb - zobaczymy jak odpali.
Pojeździj na Pb troszkę więcej. Z odpalaniem może być róznie, bo jak zaworek puszcza gaz, to może zapalić z opóźnieniem i zaśmierdzi Ci gazem. :wink:
RalfPi - 18-09-2015, 22:17

EDIT (czyli telepanie na zimnym przy ruszaniu/puszczaniu sprzęgła) - magiczny (bo się sam naprawia) wódz Mitasubiszi znowu na chodzie, ale nie do końca - ewidentnie stwierdziłem zapach benzyny (bardzo intesywny) przy wyjeździe z garażu- wcześniej (a mam to od 2-3 miesięcy) na 100% tego nie było - czyżby coś z układem zapłonowym nie tak - a może jakiś wtrysk mi przepuszcza od gazu (tylko skąd zapach benzyny..?) I nieprawidłowe zapalnie też by świadczyło o chwilowej pracy na 3 cylindrach (czyli nieprawidłowym zapłonie).
dr2ke - 19-09-2015, 17:26

Witam,

Pytanie dla posiadaczy instalacji brc sequent 24.11 - jaki reduktor jest zamontowany w waszym aucie ?

Golotheman - 21-09-2015, 09:10

RalfPi, nie wiem czy wniosę coś do dyskusji, ale mamy taką samą instalkę brc24.11, tyle że ja w Ibizie. I powiem Ci, że mam od jakiegoś roku dokładnie to samo.
Czasami zdarza się, że cztery diodki migają, zaraz po zatankowaniu, albo po wypaleniu 3/4 baku przy około 200-240 km przebiegu na baku. Obserwuję ciężkie zapalanie na zostawionym aucie po nocy (na gazie). Jak zostawiałem na bence, to chyba szybciej zaskakiwał. Sprawdzę to jeszcze w tym tygodniu - będę wyłączał na bence. Mam akurat przegląd gazu przy 60tys, więc będę cisnął specjalistę co się dzieje. Na ciepłym silniku nie ma żadnych problemów. Odpala od kopa.
Wymieniłem wszystkie świece, olej, filtry i zaobserowałem zjawisko ferrocenu (na stronce boscha można to ładnie zobaczyć - taki brunatny nalot) na dwóch świecach (skrajne czyste). Podobno wynika to z zażelazienia paliwa. Temat dziwny i trudny do rozwiązania i nie wiem, czy ma to coś wspólnego z tym cięższym odpalaniem po nocy z gazu. A w aucie 3 letnim takie problemy nie powinny mieć miejsca, a stoi w garażu - nie ma dużej wilgoci w powietrzu po nocy... hmm... :shock:

RalfPi - 21-09-2015, 10:00

Witaj - jak najbardziej wniosłeś - ja też zadzwonię do swojego gazownika i spróbuję sprawę wyjaśnić.

(Może mamy jakiś syf w baku i trzeba by było stare zlać i zalać świerzynkę?) Mój ma 5 lat, również garażowany.
Golotheman - też Ci zajeżdża benzyną w garażu? czy nie zanotowałeś tego efektu?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group