Nasze Miśki - Black Outlander 2.2 DID AT
To masz - 29-08-2023, 13:00
Garex D Series
Na ścianie sprawdziłem wyłącznie linię odcięcia by potwierdzić, że nie będą oślepiać, natomiast wczoraj testowałem na drodze i wg mnie świecą rewelacyjnie. Myślę, że ze względu na zimną barwę mniejszego "wow" spodziewać się można w przypadku jazdy w trakcie opadów, ale w takich warunkach oryginalne żarniki również nie spełniały moich oczekiwań.
Bez tego nie obejdzie się, ale pasują i są szczelnie osadzone:
klik
To masz - 06-09-2023, 11:27
Wg serwisówki, wymiana płynu chłodniczego wiąże się z demontażem zespołu katalizatora
Pod kolektorem wydechowym, obok termostatu znajduje się otwór spustowy znajdującego się w bloku silnika płynu:
Mam nadzieję, że po omacku uda mi się dostać do śruby Zamówiłem płyn, ale chyba w ten weekend nie znajdę czasu na wymianę.
Jeśli będziecie planowali zakup środka to serwisówka wyklucza stosowanie płynów zawierających krzemiany, więc pozostaje klasa G12 i G12+:
G11, zawartość krzemianów 500-680 mg/l
G12/G12+, nie zawiera krzemianów
G12++/G13, zawartość krzemianów 400-500 mg/l
To masz - 06-09-2023, 18:41
Ciąg dalszy przygody z ledami Dotarło oświetlenie wnętrza:
- do przedziału pasażerskiego trzy żarówki C3W 28 mm, 250 lm, barwa zimna,
- do bagażnika panel LED z adapterem, 580 lm, barwa zimna.
Na siedzisko kierowcy pada białe światło z leda oświetlającego garaż, ale na kokpicie i siedzeniu pasażera widać barwę tradycyjnej żarówki:
Zmiana na ledy:
Komplet:
Uważam, że kokpit nabrał charakteru jak na trzy diamenty przystało
To masz - 08-09-2023, 11:46
Kupiłem tradycyjne podstawki tzn. blokowane na przestrzał stalowym trzpieniem.
Nie przemawiają do mnie te z zapadkami. Musiałbym mocno zebrać się w sobie żeby im zaufać, a gdyby w trakcie prac coś pyknęło, stuknęło to chyba dostałbym zawału pod autem
Hugo - 10-09-2023, 12:00
A ja mam te z zapadkami i nic się nie dzieje, także nie masz się czego obawiać. Też nie byłem ich pewien, bo zapadki to jakiś odlew, ale jest OK. Ważne jest też to, że mają zapadki co 2-3 cm, co jest bardzo przydatne. I mają stały stelaż: https://allegro.pl/oferta/kobylki-6t-podpory-warsztatowe-samochodowe-6t-gumy-11683735462
A w tych Twoich te rozkładane nogi są strasznie liche, mam też takie, ale ich nie używam.
To masz - 11-09-2023, 08:46
Rzeczywiście nogi są tylko po to, by podstawka nie przewróciła się gdy postawimy ją obok auta Konstrukcyjnie jest to rozwiązane w ten sposób, że ciężar samochodu opiera się na pionowym elemencie.
Hugo - 11-09-2023, 10:04
Niby tak, ale lepiej dobrze zabezpieczyć koła auta klinami po podniesieniu.
To masz - 28-09-2023, 12:12
Konstukcja separatora oleju powinna być szczelna i przez jakiś czas sprawiała takie wrażenie. Tymczasem wkoło niej zaczęło robić się mokro i niezbędne było uszczelnienie gwintów taśmą teflonową.
Chciałem dobrze, a wynika że na jakiś czas delikatnie rozszczelniłem układ, ale sytuacja opanowana.
EDIT:
Po regulacji luzów zaworowych została mi prawie cała tubka masy uszczelniającej, więc użyłem jej na gwinty likwidując taśmę.
To masz - 02-10-2023, 11:19
Zdemontowałem najniżej położoną rurę układu dolotowego i mogę potwierdzić, że pokazany powyżej oil catch tank spełnia swoją funkcję. Wcześniej demontaż rury wiązał się z wykapaniem z niej oleju, a aktualnie ścianki rur w dolocie są delikatnie wilgotne, ale na łączeniach rur nie ma zastoin.
Niepokoi fakt, że nowa odma/pokrywa zaworów ma za sobą dopiero 30 000 km, więc jeśli ktoś ma oryginalną i przebieg około 200 000 km to DPF nie ma łatwo...
Zabrałem się również za (prawdopodobnie pierwsze w historii) wypłukanie intercoolera i prezentuję poniżej co leci w kierunku DPFa. Zastanawiacie się dlaczego nowe auto wypalało filtr co 600 km, a teraz robi to co 200 km? Bo już nie jest nowe
Zużyłem cztery(cztery płukania), widoczne na zdjęciu (białe) butelki benzyny ekstrakcyjnej, ale było coraz gorzej i musiałem wspomóc się dodatkowymi, dwoma litrami benzyny.
]
To masz - 11-10-2023, 09:56
Przez kilka dni Outek służył w trakcie grodzenia działki.
1300 kg na haku było czuć, ale moment obrotowy diesla robił robotę. Ciekaw jestem jak z takim obciążeniem jedzie benzyna z CVT, bo nie wydaje mi się żeby obroty spadały poniżej 3000
To masz - 16-10-2023, 20:10
Zamontowałem drugą odmę Myślicie, że to przerost formy nad treścią?
Po wypłukaniu intercoolera i odparowaniu benzyny zostało około 200 ml oleju(?), a na dnie kilka mm szlamu.
Zainwestowałem w solidne obejmy zaciskowe, bo opaska ślimakowa, szczególnie na miękkich wężach zaciska się nierównomiernie, jak sugeruje po użyciu jej kształt.
EDIT:
Działa, dobrze zainwestowane 40 zł
To masz - 20-10-2023, 12:14
Wydawało się, że po pracach takich jak płukanie intercoolera, czyszczenie kolektora dolotowego z sadzy, regulacji luzów zaworowych, rozpuszczenie nagaru na końcówkach wtryskiwaczy, auto zyskało kilka KM i Nm, ale hamownia zweryfikowała odczucia
Wszystkie ochy i achy spowodowane są wcześniejszym oddawaniem mocy i momentu, natomiast maksymalne parametry i dalszy przebieg wykresu są porównywalne.
To masz - 02-01-2024, 00:08
Z filmów dostępnych na YT wyciągnąłem wniosek, że na biegu jałowym różnica ciśnień w filtrze DPF powinna wynosić 0- 5 hPa dla standardowych obrotów oraz 50- 60 hPa dla około 3000 obr./min.
Poniżej zrzut ekranu wykonany zaraz po prawidłowo zakończonym wypalaniu w trasie.
https://www.youtube.com/w..._channel=maszTo
Przy zwiększeniu obrotów do około 3000 róźnica ciśnień wzrosła chwilowo do 110 hPa, a następnie utrzymywała się w okolicy 90 hPa, więc niestety więcej niż preferowane 50- 60 hPa.
Filtr DPF jest fabryczny z przebiegiem 165 000 km, więc biorąc pod uwagę, że przeszedł przez standardowe bolączki jak pęknięty kolektor wydechowy czy nieszczelności układu dolotowego, powoli może wymagać regeneracji.
To masz - 04-01-2024, 10:03
Na zdjęciu widoczne są trzy kostki od czujników temperatury znajdujących w układzie wydechowym.
Patrząc od prawej: czujnik temperatury spalin wchodzących do zespołu katalizatora, czujnik temperatury katalizatora i czujnik temperatury filtra DPF.
Jeśli będziecie chcieli zweryfikować ich sprawność to:
1. Oporność czujników w temperaturze 20 stopni powinna mieścić się w granicy 75 - 190 kΩ,
2. W stałej temperaturze oporność powinna być jednakowa dla wszystkich czujników +/- 1 kΩ,
3. Wraz ze wzrostem temperatury oporność spada => do takiej weryfikacji trzeba zdemontować czujniki i nagrzewać suszarką czego nie robiłem.
U mnie w garażu jest 15 stopni i pomiar dla każdego z czujników wyniósł 129- 130 kΩ, więc zgodnie z pkt. 3 dla referencyjnej temperatury 20 stopni wynik spadłby proporcjonalnie.
To masz - 09-01-2024, 21:10
165 000 km, zaczęły się chrobotania w trakcie uruchamiania silnika... niestety odzywają się wałki balansowe
Kto demontował? Pokrywę rozrządu trzeba odkręcić czy wystarczy zdjąć misę olejową?
|
|
|