To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

atsar - 11-04-2011, 12:58

otwórz maskę, zobacz czy widzisz sondę w kolektorze, jeśli tak to masz 4 sztuki, jak jej tam nie widać to masz dwie.


zdjecie wlasnoscia mag013

czyli jak widzisz coś takiego to masz 4 sztuki :)

wilukce - 26-04-2011, 00:01

Czy ma ktoś zdjęcie podwozia z Gala V6 przed liftem i jest w stanie pokazać mi w którym dokładnie miejscu znajdują się sondy ?
mario mario - 26-04-2011, 06:55

wilukce napisał/a:
Czy ma ktoś zdjęcie podwozia z Gala V6 przed liftem i jest w stanie pokazać mi w którym dokładnie miejscu znajdują się sondy ?



Przed katalizatorem i za katalizatorem. Wejdziesz pod auto i zobaczysz, nie trzeba szukać.

radek79 - 07-05-2011, 08:08

odświeżę temat dzisiaj zapaliła mi się kontrolka silnika po szczytaniu błędu wyszło
obwód nagrzewania sondy lambda blok cyl. 2 czujnik 1 wadliwe działanie S00
czyli padła grzałka sondy więc mam do wymiany tą pierwszą za kolektorem :?:
którą widać na obrazku powyżej ,chodzi oczywiście o v6 4 sondy

robertdg - 07-05-2011, 08:30

radek79, dla pewności wypnij kabel od sondy i zobacz czy pokaze sie bład - brak połaczenia lub uszkodzona sonda...

wiesz o co chodzi :?:

radek79 - 07-05-2011, 08:42

wiem wiem tak sobie myślę może by odrazu wymienił 2 sondy te przed katem bo jeżeli pada jedna to pewnie druga siądzie
mar111cin - 07-05-2011, 12:32

no wymienić musisz, bo sonda będzie niedogrzana i nie będzie pokazywała prawidłowo wartości.
Jednak z tą drugą byłbym ostrożny. Najpierw sprawdził programem jaki sygnał daje, jak w miare dobry, to bym ją zostawił. Bo oryginału nie kupisz, a zamiennik wcale lepiej nie będzie chodził. ;)

radek79 - 07-05-2011, 19:40

nowa sonda założona dokładnie NTK uniwersalna, padała pierwsza przy kolektorze ale już auto śmiga
chrisnewmann - 07-05-2011, 20:39

radek79, czy możesz podać mi dokładne oznaczenia pierwszej sondy przed katem (zaraz obok chłodnicy)? ile za nią dałeś - jeżeli można zapytać... :oops:
pozdrawiam

radek79 - 07-05-2011, 20:46

chrisnewmann napisał/a:
radek79, czy możesz podać mi dokładne oznaczenia pierwszej sondy przed katem (zaraz obok chłodnicy)? ile za nią dałeś - jeżeli można zapytać... :oops:
pozdrawiam


dokładnie to sonda NTK -0ZA624-E4 a kosztowała 159zł
taka sama jak tu http://moto.allegro.pl/so...1594723684.html

chrisnewmann - 07-05-2011, 21:01

dzięki, ale czy pierwsza nie różni się od drugiej (długość kablów lub inne charakterystyki)? wydaje mi się że tak i nie chcę złej kupić. A oznaczenia na tych co wyjąłeś to jakie masz? (sorry za głupie, szczegółowe pytania)
radek79 - 07-05-2011, 21:15

długość kabli jest obojętna bo i tak trzeba ucinać kable z wtyczką ze starej i lutować do nowej a orginalna to DENSO 234000819 z tego co wiem to o wiele droższa
pierwsza i druga jest taka sama

chrisnewmann - 07-05-2011, 21:22

radek79, dzięki wielkie za pomoc,
pozdrawiam

mario mario - 07-05-2011, 22:52

Odnośnie sond w galu z 4 sondami już było, ale powtórzę. Wszystkie 4 sondy są napięciowe o wartości 1 V i taktują w zakresie takim jak podaje manuał. Sondy przed katem różnią się od tych za katem tylko opornością grzałek, te za katalizatorem mają większą oporność grzałek po to aby szybciej się nagrzewały do temperatury roboczej gdyż za katem temperatura spalin jest już trochę mniejszą, więc są mocniejsze grzałki, czyli na grzewają się do około 300 stopni. Można kupić sondy denso dedykowane, są to sondy gotowe z wtyczkami DOX 0313, 0341 i 0342, chyba się nie pomyliłem, kosztują one parę groszy, dokładnie około 250 zł, zależy gdzie zamówisz (Marek Malik ma najtaniej) można w Jpartsie też mają dobre ceny. Można zapodać sondy uniwersalne. Te przed katem to DOX 0113, te za katem DOX 0109 i właśnie w tych ucinasz kabelki i łączysz z oryginalną kostką, ja tak zrobiłem, sondy taktują równiutko i ładnie, nie ma żadnej różnicy w porównaniu z oryginalnymi, być może żywotność ich będzie mniejsza, ale to się okaże. Dox 0113 - 175 zł szt. u Japaneze. Poza tym jak grzałka padnie to jeszcze nie eliminuje sondy, po prostu sonda dłużej się nagrzewa z temperatury spalin, jakieś 2-3 minuty.
radek79 - 07-05-2011, 22:58

mario mario napisał/a:
Poza tym jak grzałka padnie to jeszcze nie eliminuje sondy, po prostu sonda dłużej się nagrzewa z temperatury spalin, jakieś 2-3 minuty.

i świeci się kontrolka silnika



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group