To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana płynu w chłodnicy, spuszczanie płynu z bloku

Mandrake - 27-10-2015, 21:12

Koncentrat miesza się raczej z wodą demineralizowaną a nie płynem :roll:
sowabrom - 27-10-2015, 21:33

Mandrake wytłuamaczę jeszcze raz. Teraz w bloku mam mieszankę wody z borygo. Chce wymienić płyn tylko w chłodicy i boję się że jak zaleję chłodnice samym borygo to może mieć za wysoką temp zamarzania dlatego chce dolac jeden litr koncentratu i reszte usupełnic borygo. Po jednym ew dwóch pełnych cyklach zagrzania i tak wszystko sie wymiesza
booohal - 28-10-2015, 08:42

sowabrom napisał/a:
Mandrake wytłuamaczę jeszcze raz. Teraz w bloku mam mieszankę wody z borygo. Chce wymienić płyn tylko w chłodicy i boję się że jak zaleję chłodnice samym borygo to może mieć za wysoką temp zamarzania dlatego chce dolac jeden litr koncentratu i reszte usupełnic borygo. Po jednym ew dwóch pełnych cyklach zagrzania i tak wszystko sie wymiesza

Mandrake to rozumie ale chce Ci wytłumaczyć, że to zły pomysł. Koncentrat miesza się w określonych proporcjach z wodą po to aby zachować konkretne właściwości fizykochemiczne. Nie mieszamy koncentratu z płynem. Nawet rozwodnionym.
Kup dwie bańki płynu, nawet najtańszego (zawsze sprawdzam miernikiem do płynu i nie zdarzyło mi się żeby któryś nie trzymał parametrów), wymień zgodnie z prawidłami i będzie okej.

Mandrake - 28-10-2015, 08:48

Dokładnie :biggrin:
Zlej starego ile się da radę, wlej nowego płynu ile da radę i będzie git :thumbup:

sowabrom - 28-10-2015, 17:50

tak zrobie
ok dzieki panowie :D

cybuch - 21-01-2017, 16:28

Panowie, łysy z jutuba mówi, że przy wymianie trzeba zlać to co z chłodnicy, dolać do pełna, odpalić silnik z nagrzewnicą i jak już obydwa węże będą gorące i odpalą się wentylatory to zlać jeszcze raz. To obowiązkowe czy po prostu on tak robił żeby 'wyplukać' płyn z bloku, bo nie mógł go inaczej zlać?

Daje linka, jakby ktoś nie wiedział o co chodzi: https://www.youtube.com/watch?v=sYfvbx21KX4

Krzyzak - 22-01-2017, 11:51

Nie wiem co mówi łysy, ale z Galanta można spuścić płyn zarówno z chłodnicy jak i z bloku. W obu przypadkach są to tego śrubki i jest to prosta praca.
cybuch - 22-01-2017, 12:10

Dzięki za odpowiedź, tak to wiem, bo przeczytałem cały wątek, ale małymi krokami zaczynam przygodę z motoryzacją, więc wole zapytać trzy razy :) Przeformułuje pytanie: żeby wymienić płyn układu chłodzenia to wystarczy wlać płukankę, pojeździć tyle ile zaleca producent płukanki, zlać płyn z chłodnicy i bloku silnika, zalać nowy płyn do chłodnicy i to wszystko?
Michaszysz - 25-07-2017, 22:17

Czy to tą śrubę trzeba odkręcić żeby spuścić płyn chłodniczy z bloku silnika? Jeśli nie ta, to jakby ktoś wrzucił jakieś zdjęcie/schemat to byłbym wdzięczny ;)


Krzyzak - 25-07-2017, 22:25

na 99% to ta - łeb na klucz 14mm
Michaszysz - 26-07-2017, 00:26

Dziękuję bardzo :)

[ Dodano: 02-08-2017, 17:33 ]
Czy przy odkręcaniu korka chłodnicy na zimnym silniku, wybuch płynu to normalne?

Krzyzak - 02-08-2017, 22:01

nie, nigdy mi się to nie zdarzyło
mpuzerewski - 29-01-2022, 19:10

Jaki zastosować uszczelniacz na gwint korka spustowego bloku cylindrów
?

CB4W_00 - 29-01-2022, 21:22

Daj taśmę albo nić teflonową. Ważne żeby nawinąć w dobrym kierunku.
mpuzerewski - 29-01-2022, 21:42

Mitsubishi Galant 1999 / 136KW / 4G6. Ile jest odpowietrzników i gdzie znajdują się ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group