Outlander II GEN Techniczne - OPONY do Outlandera II
Anonymous - 23-09-2008, 13:16
nie ma już "mody" na zwężanie opon , zimówka jest teraz quasi zwężona a cena całkiem ponetna !!
ja niestety w zeszłym roku zacząłem sezon ziomy i jeżdzę na Dezentach F i 16" Wranglerach bo wtedy opona 18"kosztowała ok. 1000pln / sztuka .
pzdr i miłego ślizgania , ja uwielbiam tą porę roku szczególnie mając pod nogą 4x4 !!
Hiszpan - 23-09-2008, 14:43
Robercik64 napisał/a: | ja uwielbiam tą porę roku szczególnie mając pod nogą 4x4 !! | Nie Ty jeden
Anonymous - 23-09-2008, 15:58
Dzięki za szybkie info. Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić sezonu zimowego, licze na ciekawe doznania. Pozdrawiam
[ Dodano: 24-09-2008, 12:06 ]
Witam
Mam jeszcze jedni pytanie. Czy index prędkości Q czyli do 160 będzie odpowiedni na zimówki? W oryginalnych letnich mam V do 240.
Zakładam,że szybciej niż 160 zimą nie będę jeździł i to tylko sporadycznie na autostradzie w drodze na narty.
Anonymous - 25-09-2008, 16:51
Jaronis napisał/a: |
Mam jeszcze jedni pytanie. Czy index prędkości Q czyli do 160 będzie odpowiedni na zimówki? W oryginalnych letnich mam V do 240.
Zakładam,że szybciej niż 160 zimą nie będę jeździł i to tylko sporadycznie na autostradzie w drodze na narty. |
Założenie o nieprzekraczaniu 160 km/h zimą może i słuszne (chociaż zimy mamy teraz takie, że bywa cieplej niż dzisiejsze + 9 stopni).
Jednak słychać tu i ówdzie o przypadkach odmowy wypłaty odszkodowania z tytułu AC właśnie z tego powodu, że w czasie wypadku auto miało założone opony niespełniające wymogów homologacyjnych dla danego modelu... Nie wiem czy warto ryzykować.
Generalnie indeks prędkości opon powinien być nie niższy niż maksymalna porędkość (podawana przez producenta), niezależnie od tego z jaką prędkością jeździ się na codzień...
Anonymous - 29-09-2008, 10:15
Pe.te napisał/a: |
Generalnie indeks prędkości opon powinien być nie niższy niż maksymalna porędkość (podawana przez producenta), niezależnie od tego z jaką prędkością jeździ się na codzień... |
Witam
sprawdziłem w świadectwie homologacji i mam wpisane opony 225/55 R18 M+S 97Q.
Jak to się ma do tego co piszesz!
Pozdrawiam
Anonymous - 29-09-2008, 16:40
Jaronis napisał/a: |
Witam
sprawdziłem w świadectwie homologacji i mam wpisane opony 225/55 R18 M+S 97Q.
Jak to się ma do tego co piszesz!
Pozdrawiam |
No to jest dziwne, że w homologacji jest wpisane ogumienie, które jest poniżej osiągów samochodu.
W przypadku opon zimowych - w czasach gdy nie produkowało się jeszcze ogumienia o odpowiednio wysokim indeksie - można było używać opon o niższym indeksie. W Niemczech na przykład w takim wypadku trzeba było mieć w aucie specjalną naklejkę ostrzegawczą.
Generalnie to jakie opony założysz - zależy od Ciebie. Istotne jednak, aby wyboru dokonać świadomie.
Anonymous - 30-09-2008, 15:51
Pe.te napisał/a: |
No to jest dziwne, że w homologacji jest wpisane ogumienie, które jest poniżej osiągów samochodu.
W przypadku opon zimowych - w czasach gdy nie produkowało się jeszcze ogumienia o odpowiednio wysokim indeksie - można było używać opon o niższym indeksie. W Niemczech na przykład w takim wypadku trzeba było mieć w aucie specjalną naklejkę ostrzegawczą.
Generalnie to jakie opony założysz - zależy od Ciebie. Istotne jednak, aby wyboru dokonać świadomie. |
Witam
Też mnie to dziwi ale skoro tak wpisali to nie powinno być problemów z ewentualnym odszkodowaniem.
Kupię te Q bo z innym indexem nie mogę nigdzie dostać. Odpisują że niedostępne.
Dzięki za dyskusje i pozdrawiam.
Anonymous - 02-10-2008, 10:02
a co Koledzy powiedza o tych gumach: 235/60/18 235/60r18 NOKIAN WR G2 SUV
sama opona była tu wielokrotnie chwalona chodzi mi raczej o rozmiar na 18-stki nie znalazlem innego rozmiaru, czy mozna je założyc na orginalne felgi?
rezon - 02-10-2008, 13:51
Raczej za gruby profil. Szerokość może być, nawet dealerzy jeżdżą na 235 ale na /55. Przy 225/55 http://opony.pl/lista_opo...ar=1698&sezon=2 masz Bridgestony, a tutaj 235/55 jeszcze Nokiany i DUnlopy http://opony.pl/lista_opo...iar=757&sezon=2 . poszukaj w Internecie - na pewno znajdziesz
Anonymous - 03-10-2008, 09:36
tylko własnie ja chcialem troche wyższy profil, mając nadzieje że poprawi to troche komfort, obecnie mam 55 i jak jest wiadomo:(
Anonymous - 03-10-2008, 16:08
Deluvian napisał/a: | tylko własnie ja chcialem troche wyższy profil, mając nadzieje że poprawi to troche komfort, obecnie mam 55 i jak jest wiadomo:( |
Dobierając profil opon i wielkość felg musisz zachować niezmienioną średnicę koła (z tolerancją do 2%). Chcąc istotnie zwiększyć wysokość opony - musiałbyś zmienić felgi na mniejsze.
Opona 225/55R18 ma profil 12,3 cm (225mm x 55%)
Opona 235/60R18 ma profil 14,1 cm (235mm x 60%)
Czyli różnica całego koła to prawie 4 cm - a to już jednak za dużo...
Poniżej link do zamienników opon:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
Anonymous - 04-10-2008, 11:56
Dzięki, teraz dotarło, potrzebowałem rzeczowego wyjaśnieina o co chodzi z tym rozmiarem.
rezon - 04-10-2008, 12:26
a tu masz jeszcze inny przelicznik http://www.v10.pl/narzedz...u,opon,204.html
Hiszpan - 04-10-2008, 14:17
Na pierwszej stronie tego tematu jest link do kalkulatora opon podany przez Hubeeerta kalkulator
A tak z ciekawości: jaką cenę podawano Ci za zimowe 18
Ja też mam Nokiany, ale 16. Zakup wraz z felgą kosztowal mnie koło 1 tys. za szt.
Jak się wybiorę do magazynu to sprawdzę oznaczenia, a tak to wygląda
rezon - 04-10-2008, 22:27
Hiszpan napisał/a: | jaką cenę podawano Ci za zimowe 18 | komplet 18" alu + zima to min. 1500zł czyli jeżeli ktoś nie ma połowy kompletu, to 16" to dobry kierunek
ps. Hiszpan to ty jesteś ten rekordzista zużycia paliwa w O2 na sprintmonitor.de? 7,1 - gratuluję
|
|
|