To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów

radek79 - 09-04-2011, 23:52

pompec napisał/a:
pytania do doświadczonych użytkowników automatu:

1. czy można (np. na czerwonym świetle) zamiast trzymać wciśnięty hamulec, zaciągnąć ręczny? Według mnie nie ma różnicy... ale może się mylę...

2. czy można przełączać z P lub N na D lub R przy zaciągniętym ręcznym (i wciśniętym nożnym oczywiście) i dopiero po wrzuceniu "biegu" zdjąć ręczny czy trzeba zdjąć ręczny przed... i znowu wydaje mi się, że nie powinno różnicy ale wolę się upewnić...

na pierwsze pytanie jest różnica
a na drugie pytanie to bez różnicy
ja odkąd jeżdżę automatem to ręczny używam tylko do postoju a w czasie jazdy nigdy bo czy na P ,R lup D auto i tak nie stoczy ci się do tyłu

pompec - 10-04-2011, 00:00

radek79 napisał/a:
uto i tak nie stoczy ci się do tyłu


no tak ale mi chodzi o to, że jak stajesz na światłach np. na minutę albo dłużej, to wygodniej jest zaciągnąć ręczy i puścić nożny... nie zrzucając z "D" (bo różne opinie słyszałem o przerzucaniu na N na postoju)

radek79 - 10-04-2011, 00:03

pompec napisał/a:
radek79 napisał/a:
uto i tak nie stoczy ci się do tyłu


no tak ale mi chodzi o to, że jak stajesz na światłach np. na minutę albo dłużej, to wygodniej jest zaciągnąć ręczy i puścić nożny... nie zrzucając z "D" (bo różne opinie słyszałem o przerzucaniu na N na postoju)

mniej obciążające dla skrzyni jest w rzucenie P

pompec - 10-04-2011, 00:11

radek79 napisał/a:
mniej obciążające dla skrzyni jest w rzucenie P


mniej niż wrzucenie D czy niż trzymanie na hamulcu nożnym?

radek79 - 10-04-2011, 08:46

pompec napisał/a:
radek79 napisał/a:
mniej obciążające dla skrzyni jest w rzucenie P


mniej niż wrzucenie D czy niż trzymanie na hamulcu nożnym?

jeżeli postój trwa więcej niż 30sec.to należy wrzucić P

mar111cin - 10-04-2011, 13:01

tak bardziej obrazowo coś wam powiem, czas wtrysku :
postój na N - ok 2,9 ms
postój na D (na hamulcu oczywiście) - ok 3,3ms

ostatnio ponieważ że jestem trochę mocno wkurzony już na galanta, zaczełem jeździć używajac więcej tiptronica , czyli w sumie częście redukując bieg na niższy. Galant ma tą przypadłość że potrafi przy 60km/h wrzucić ostatni bieg i się na nim rozpędzać, co raczej nie jest ani efektowne, ani efektywne. Moje spostrzeżenie że jazda na tipie odbija się troche korzystniej na spalanie :]

KaWu - 12-04-2011, 11:48

radek79 napisał/a:
ja odkąd jeżdżę automatem to ręczny używam tylko do postoju a w czasie jazdy nigdy bo czy na P ,R lup D auto i tak nie stoczy ci się do tyłu


radek79 napisał/a:
mniej obciążające dla skrzyni jest w rzucenie P


Ja tam zaciągam ręczny. Przecież to tak jakbyś stał np. na D pod górkę - auto i tak nie pojedzie.

mar111cin napisał/a:
postój na D (na hamulcu oczywiście) - ok 3,3ms


Na hamulcu nożnym :)

jacobian - 12-04-2011, 22:48

mar111cin, ciekawa sprawa z tym tiptronickiem... Ja kiedyś próbowałem sobie przerzucać biegi ręcznie, ale za bardzo mnie kusiło żeby kręcić silnik dość wysoko, a poza tym jak jechałem na D to z przyzwyczajenia "przerzuciłem" kiedyś z D na N myśląc, że zmieniam bieg w tiptronicku... Po tym incydencie przestałem się bawić w ręczną zmianę biegów.
mar111cin - 13-04-2011, 00:33

można sprawdzić wyniki z dzisiaj na spritmonitorze (a właściwie już z wczoraj) będzie spore zdziwienie ;)
pepi - 13-04-2011, 22:41

radek79 napisał/a:
pompec napisał/a:
radek79 napisał/a:
mniej obciążające dla skrzyni jest w rzucenie P


mniej niż wrzucenie D czy niż trzymanie na hamulcu nożnym?

jeżeli postój trwa więcej niż 30sec.to należy wrzucić P


tak nie jest , to o czym piszecie to naleciałości z użytkowania starych automatów
w naszych miskach nie ma to znaczenia czy stoisz w miejscu z wciśniętym hamulcem i masz
tak bardzo skrótowo - wciśnięty hamulec ( puszczony gaz) to tak jak stalibyśmy na luzie
jest to nawet lepsza opcja niez P ponieważ wlekąc sie w korkach i zmieniając P na D 1000 razy dostają poduszki i stopery
moc na podzespoły przenosi sie dopiero wtedy kiedy mamy 3km/h wiec do tego momentu nic sie nie dzieje
wiec jak wsiądziecie i wrzucicie D to przełączcie na P dopiero jak będziecie wysiadac z auta
co do pokazywania biegu na jakim jedziecie to kwestia softu trzeba ta opcje odpalic w ECU

pozdrawiam

wilukce - 19-04-2011, 22:11

Czy w AT kolor oleju może sygnalizować czas jego zmiany ? U mnie olej jest koloru jasno brązowego. Wygląda ok, ale zdaje sobie sprawę, że nie będzie się on tak "brudził" jak w przypadku oleju silnikowego. Więc czy można się sugerować kolorem ?
Hugo - 19-04-2011, 23:07

wilukce napisał/a:
Czy w AT kolor oleju może sygnalizować czas jego zmiany ?
Tak.
wilukce napisał/a:
U mnie olej jest koloru jasno brązowego
Nowy np. Castrol transmax Z jest prawie przezroczysty (na bagnecie).
wilukce - 19-04-2011, 23:09

Hugo, orientujesz się ile kosztuję wymiana oleju w skrzyni ? Coś mi się o uszy obiło, że nie ma zamiennika filtru + wchodzi dużo drogiego oleju i wymiana to koszt około 200-300PLN ??
m6riano - 19-04-2011, 23:24

Niestety do 2,5 wchodzi chyba ze 6 litrów oleju po ok.40-50 zł a jak chcesz dynamiczna wymiane to nawet 9 litrów.
Hugo - 19-04-2011, 23:40

m6riano napisał/a:
Niestety do 2,5 wchodzi chyba ze 6 litrów oleju
Do 2.0 tyle samo. wilukce olej (Castrol transmax Z) kupiłem na alle... w cenie 42 zł/litr. Żeby wymiana miała sens potrzebujesz 10 litrów. Filtr w ASO Mitsubishi kosztuje ok. 300 zł, w ASO Hyundai-a (skrzynie automatyczne w Hyundai-ach, jak i wiele innych podzespołów pochodzą z Mitsu) ok. 70 zł, ja kupiłem z Anglii jakiś zamiennik (dzięki swinks_UK) za kilkadziesiąt złotych. Opis wymiany jest na forum. Proste jak... Czyli wymiana samemu może zamknąć sie w kwocie 500 zł.
wilukce napisał/a:
koszt około 200-300PLN
Nigdy w życiu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group