[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów
radek79 - 09-04-2011, 23:52
pompec napisał/a: | pytania do doświadczonych użytkowników automatu:
1. czy można (np. na czerwonym świetle) zamiast trzymać wciśnięty hamulec, zaciągnąć ręczny? Według mnie nie ma różnicy... ale może się mylę...
2. czy można przełączać z P lub N na D lub R przy zaciągniętym ręcznym (i wciśniętym nożnym oczywiście) i dopiero po wrzuceniu "biegu" zdjąć ręczny czy trzeba zdjąć ręczny przed... i znowu wydaje mi się, że nie powinno różnicy ale wolę się upewnić... |
na pierwsze pytanie jest różnica
a na drugie pytanie to bez różnicy
ja odkąd jeżdżę automatem to ręczny używam tylko do postoju a w czasie jazdy nigdy bo czy na P ,R lup D auto i tak nie stoczy ci się do tyłu
pompec - 10-04-2011, 00:00
radek79 napisał/a: | uto i tak nie stoczy ci się do tyłu |
no tak ale mi chodzi o to, że jak stajesz na światłach np. na minutę albo dłużej, to wygodniej jest zaciągnąć ręczy i puścić nożny... nie zrzucając z "D" (bo różne opinie słyszałem o przerzucaniu na N na postoju)
radek79 - 10-04-2011, 00:03
pompec napisał/a: | radek79 napisał/a: | uto i tak nie stoczy ci się do tyłu |
no tak ale mi chodzi o to, że jak stajesz na światłach np. na minutę albo dłużej, to wygodniej jest zaciągnąć ręczy i puścić nożny... nie zrzucając z "D" (bo różne opinie słyszałem o przerzucaniu na N na postoju) |
mniej obciążające dla skrzyni jest w rzucenie P
pompec - 10-04-2011, 00:11
radek79 napisał/a: | mniej obciążające dla skrzyni jest w rzucenie P |
mniej niż wrzucenie D czy niż trzymanie na hamulcu nożnym?
radek79 - 10-04-2011, 08:46
pompec napisał/a: | radek79 napisał/a: | mniej obciążające dla skrzyni jest w rzucenie P |
mniej niż wrzucenie D czy niż trzymanie na hamulcu nożnym? |
jeżeli postój trwa więcej niż 30sec.to należy wrzucić P
mar111cin - 10-04-2011, 13:01
tak bardziej obrazowo coś wam powiem, czas wtrysku :
postój na N - ok 2,9 ms
postój na D (na hamulcu oczywiście) - ok 3,3ms
ostatnio ponieważ że jestem trochę mocno wkurzony już na galanta, zaczełem jeździć używajac więcej tiptronica , czyli w sumie częście redukując bieg na niższy. Galant ma tą przypadłość że potrafi przy 60km/h wrzucić ostatni bieg i się na nim rozpędzać, co raczej nie jest ani efektowne, ani efektywne. Moje spostrzeżenie że jazda na tipie odbija się troche korzystniej na spalanie :]
KaWu - 12-04-2011, 11:48
radek79 napisał/a: | ja odkąd jeżdżę automatem to ręczny używam tylko do postoju a w czasie jazdy nigdy bo czy na P ,R lup D auto i tak nie stoczy ci się do tyłu |
radek79 napisał/a: | mniej obciążające dla skrzyni jest w rzucenie P |
Ja tam zaciągam ręczny. Przecież to tak jakbyś stał np. na D pod górkę - auto i tak nie pojedzie.
mar111cin napisał/a: | postój na D (na hamulcu oczywiście) - ok 3,3ms |
Na hamulcu nożnym
jacobian - 12-04-2011, 22:48
mar111cin, ciekawa sprawa z tym tiptronickiem... Ja kiedyś próbowałem sobie przerzucać biegi ręcznie, ale za bardzo mnie kusiło żeby kręcić silnik dość wysoko, a poza tym jak jechałem na D to z przyzwyczajenia "przerzuciłem" kiedyś z D na N myśląc, że zmieniam bieg w tiptronicku... Po tym incydencie przestałem się bawić w ręczną zmianę biegów.
mar111cin - 13-04-2011, 00:33
można sprawdzić wyniki z dzisiaj na spritmonitorze (a właściwie już z wczoraj) będzie spore zdziwienie
pepi - 13-04-2011, 22:41
radek79 napisał/a: | pompec napisał/a: | radek79 napisał/a: | mniej obciążające dla skrzyni jest w rzucenie P |
mniej niż wrzucenie D czy niż trzymanie na hamulcu nożnym? |
jeżeli postój trwa więcej niż 30sec.to należy wrzucić P |
tak nie jest , to o czym piszecie to naleciałości z użytkowania starych automatów
w naszych miskach nie ma to znaczenia czy stoisz w miejscu z wciśniętym hamulcem i masz
tak bardzo skrótowo - wciśnięty hamulec ( puszczony gaz) to tak jak stalibyśmy na luzie
jest to nawet lepsza opcja niez P ponieważ wlekąc sie w korkach i zmieniając P na D 1000 razy dostają poduszki i stopery
moc na podzespoły przenosi sie dopiero wtedy kiedy mamy 3km/h wiec do tego momentu nic sie nie dzieje
wiec jak wsiądziecie i wrzucicie D to przełączcie na P dopiero jak będziecie wysiadac z auta
co do pokazywania biegu na jakim jedziecie to kwestia softu trzeba ta opcje odpalic w ECU
pozdrawiam
wilukce - 19-04-2011, 22:11
Czy w AT kolor oleju może sygnalizować czas jego zmiany ? U mnie olej jest koloru jasno brązowego. Wygląda ok, ale zdaje sobie sprawę, że nie będzie się on tak "brudził" jak w przypadku oleju silnikowego. Więc czy można się sugerować kolorem ?
Hugo - 19-04-2011, 23:07
wilukce napisał/a: | Czy w AT kolor oleju może sygnalizować czas jego zmiany ? | Tak. wilukce napisał/a: | U mnie olej jest koloru jasno brązowego | Nowy np. Castrol transmax Z jest prawie przezroczysty (na bagnecie).
wilukce - 19-04-2011, 23:09
Hugo, orientujesz się ile kosztuję wymiana oleju w skrzyni ? Coś mi się o uszy obiło, że nie ma zamiennika filtru + wchodzi dużo drogiego oleju i wymiana to koszt około 200-300PLN ??
m6riano - 19-04-2011, 23:24
Niestety do 2,5 wchodzi chyba ze 6 litrów oleju po ok.40-50 zł a jak chcesz dynamiczna wymiane to nawet 9 litrów.
Hugo - 19-04-2011, 23:40
m6riano napisał/a: | Niestety do 2,5 wchodzi chyba ze 6 litrów oleju | Do 2.0 tyle samo. wilukce olej (Castrol transmax Z) kupiłem na alle... w cenie 42 zł/litr. Żeby wymiana miała sens potrzebujesz 10 litrów. Filtr w ASO Mitsubishi kosztuje ok. 300 zł, w ASO Hyundai-a (skrzynie automatyczne w Hyundai-ach, jak i wiele innych podzespołów pochodzą z Mitsu) ok. 70 zł, ja kupiłem z Anglii jakiś zamiennik (dzięki swinks_UK) za kilkadziesiąt złotych. Opis wymiany jest na forum. Proste jak... Czyli wymiana samemu może zamknąć sie w kwocie 500 zł. wilukce napisał/a: | koszt około 200-300PLN | Nigdy w życiu.
|
|
|