To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Był CA4A jest EA5W

Anonymous - 13-01-2012, 17:34

KucharZ napisał/a:
Ja kupowałem po 99zł teraz już widzę ze są po 104zł
ta aukcja:
Wahacz


trochę lipa że gościu to tak przysyła bez żadnego opakowania, nawet nie wiadomo w sumie do końca czy to jest właśnie srl... są chociaż opisane który lewy a który prawy czy też trzeba sobie samemu sprawdzić?
też chciałem u niego zamawiać, ale Rafał załatwia mi na miejscu w tej samej cenie :)

KucharZ - 13-01-2012, 18:39

Derpin napisał/a:

trochę lipa że gościu to tak przysyła bez żadnego opakowania, nawet nie wiadomo w sumie do końca czy to jest właśnie srl... są chociaż opisane który lewy a który prawy czy też trzeba sobie samemu sprawdzić?

też chciałem u niego zamawiać, ale Rafał załatwia mi na miejscu w tej samej cenie :)

Niestety nie są opisane. Jak dla mnie, to one niczym się nie różnią, zresztą jak widać na załączonym wcześniej zdjęciu. Co śmieszniejsze zamówiłem po 2szt czyli 2 lewe i 2 prawe :P
to dopiero będzie zagadka który jest który :wink:

Ale....

Przed sekundą moja Dorotka (nie wiem jakim sposobem :P ) odkryła biorąc 2 wahacze do
ręki, że jeden wahacz jest węższy od drugiego o 2mm przy tulei koło sworznia :) (mam nadzieje że nie pomieszałem pojęć) na drugim końcu wymiar mają taki sam. Druga para wahaczy ma tą samą różnice. Oczywiście zakładając, że wzięła parę czyli prawy i lewy a nie np dwa prawe. :P

Rafal_Szczecin - 13-01-2012, 18:41

Derpin napisał/a:
też chciałem u niego zamawiać, ale Rafał załatwia mi na miejscu w tej samej cenie :)


nawet 4 zlote taniej !

yaro1976 - 13-01-2012, 19:04

no to przepłaciłem, Japaneze 140 + 20 za gumkę hultajową, ehmm
Anonymous - 13-01-2012, 19:07

ktoś kiedyś pokazywał opis i fotę jak rozróżnić, tzn w którą stronę ma odchodzić lekko sworzeń od osi wahacza...
KucharZ - 13-01-2012, 19:12

yaro1976 napisał/a:

no to przepłaciłem, Japaneze 140 + 20 za gumkę hultajową, ehmm


zdarza się :) na jednym stracisz, na drugim zyskasz....

Derpin napisał/a:

ktoś kiedyś pokazywał opis i fotę jak rozróżnić, tzn w którą stronę ma odchodzić lekko sworzeń od osi wahacza...


Chcecie to mogę zrobić fotkę wszystkich 4 wahaczy i się bawcie, który jest który :D

Tomek - 13-01-2012, 19:16

Derpin napisał/a:
ktoś kiedyś pokazywał opis i fotę jak rozróżnić, tzn w którą stronę ma odchodzić lekko sworzeń od osi wahacza...


potwierdzam, różnią się nieznacznie, ale jednak
różnica jest w tulei, oś tulei nie jest idealnie prostopadła do wachacza
jak przełożysz przez tuleję jakiś pręt, czy ołówek, to zobaczysz o co lotto

Hugo - 13-01-2012, 19:51

Derpin napisał/a:
trochę lipa że gościu to tak przysyła bez żadnego opakowania, nawet nie wiadomo w sumie do końca czy to jest właśnie srl...
Co za różnica, gorszych już nie ma :wink:
KucharZ napisał/a:
Jak dla mnie, to one niczym się nie różnią
Oryginały są opisane L-lewy i R-prawy, wiec jest różnica, tak jak pisze tomek84.
Hugo - 13-01-2012, 19:51

EDIT! Dubel.
Anonymous - 13-01-2012, 20:00

Hugo napisał/a:
Co za różnica, gorszych już nie ma

A montowałes u siebie hugo ze tak mowisz?? Z czego wynika twpja opinia??

Hugo - 13-01-2012, 20:03

Brzucho napisał/a:
A montowałes u siebie hugo ze tak mowisz??
Będę montował "banana". Są Made in China, nic tańszego nie można kupić, jeśli są o 100% tańsze od japońskiego zamiennika 555 to coś znaczy. Chociaż z drugiej strony patrząc na to co obecnie produkują do niedawna szanowane firmy (np. Yamato) to...
KucharZ - 14-01-2012, 22:54

Hejka :)

No i jesteśmy po wymianie części.
Na początku oczywiście oprócz przygotowania narzędzi, kawy i sił, demontaż tego co do wymiany.









Na pierwszy rzut poszły amortyzatory





następnie korzystając z okazji wymontowania całej kolumny zabrałem sie za oczyszczenie powierzchni pod konserwacje







Oczywiście tak jak się spodziewałem, Bartek nie mógł się powstrzymać od jakiś pomysłów i gumy na wahaczach zostały jednak wymienione. Oto jak wyglądają bez gumy i sposób na nabicie gumy







Następnie regeneracja zacisków hamulcowych:







A oto jak pracują tłoczki po wymiane wszystkich uszczelek i wyczyszczeniu zacisku

http://www.youtube.com/watch?v=QhymjGIrEfI

Kolejnym etapem pracy była wymiana osłony przegubu wew. od strony pasażera, co wiązało się ze spuszczeniem oleju ze skrzyni.





Ostatnim etapem (jeżeli ich nie pomieszałem) była wymiana drążków i końcówek kierowniczych





A tak się prezentuje całość po złożeniu auta. Bartka coś dzisiaj na złoto wzięło, ale dla mnie jest ok więc nie protestowałem.







Oj długi to był dzień na warsztacie szczególnie dla Bartka za co należą mu się ogromne podziękowania za włożoną pracę i poświęcony czas.

Podsumowując zostało zrobione:
- wymiana osłony na przegubie
- wymiana amortyzatorów przód
- wymiana wahaczy dolnych prostych przód
- wymiana drążków i końcówek drążków
- regeneracja zacisków hamulcowych
- wymiana płynu hamulcowego
- konserwacja "przedniego" podwozia

Juiceman - 14-01-2012, 23:38

Nie no elegancko xD aż się stęskniłem za Warsztatem ;-) i Bartkiem :mrgreen: :wink:
Hugo - 14-01-2012, 23:44

Ten złoty kolor widelca to chyba trochę przerost formy nad treścią, ale co tam :wink: Ja dałem na czarno, ten złoty i tak za chwilę bedzie czarny... P.S. Jakiej firmy masz tarcze hamulcowe?
Juiceman - 14-01-2012, 23:53

Hugo napisał/a:
Ten złoty kolor widelca to chyba trochę przerost formy nad treścią,


Wiesz, auto w ogóle nie musi mieć żadnych elementów malowanych i tak się pobrudzą ale co tam :twisted: :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group