To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - TURBINA [spadajacy waz]

markowoj - 01-03-2012, 01:02

Witam wszystkich serdecznie. :D Mam misia 2.0 did jak widać . Ostatnio po wykonanym przeglądzie w ASO musiałem zajrzeć do rury icka przy wejściu do EGR bo pluło mi z tego miejsca olejem , był uszkodzony uszczelniacz pierścieniowy ,prawdopodobnie przez mechanika z ASO . (temat szerzej opisany w ocenie ASO Łódź Satall). pytanie do tych co widzieli stan wnętrza rury, czy dużo tam było zaolejenia? Przeglądam czasami fora vw , czy naszych miśkach jest podobnie?-brudno i mokro? :(
Pozdrawiam.

[ Dodano: 01-03-2012, 01:07 ]
U mnie wąż sam jeszcze nie spadał. rok modelowy 2009

Tux - 01-05-2012, 11:18

Myślałem, że jeśli wężyk nie spadł przez 77 000 km to już nie spadnie. Źle myślałem.
Naszczęście spadł podczas jazdy w kolumnie a nie podczas wyprzedzania. Mógł też spaść w drodze do pracy a nie na majówkę z rodziną. Trudno.
Auto z maja 2008. Oczywiście ASO twierdzi, że samochód przeszedł wszystkie akcje servisowe - jestem drugim właścicielem i sam miałem, tzn. miałem mieć jedną akcję serwisową ale nie było jakiegoś elementu i nie zrobili tego podczas przeglądu. A tu wczoraj niespodzianka bo okazuje się, że w systemie akcja serwisowa jednak jest odznaczona. Cóż za ufność w system - ASO nawet nie chciało zaglądnąć pod maskę, aby sprawdzić kto ma rację. System jest nieomylny.
Dla zainteresowanych koszt RMF Kraków: 120zł - niestety tylko tam assistance mogło mnie odstawić.

tomekrvf - 01-05-2012, 11:34

Tux, kup nową rurę z łącznikiem. Ponowny montaż starej pomaga tylko na chwilę.
Tux - 01-05-2012, 11:39

Nową rurę? Masz namyśli poprostu nowy wężyk + opaski bo stary dajmy na to jest już wyrobiony, czy też masz na myśli zamiennik tego wężyka z jakimiś magicznymi wzmocnieniami?
Gdy Leszek otworzy warsztat po długim weekendzie to ma mi to jakimiś mocnymi opaskami zacisnąć. O całkiem nowym wężu nic nie wspominał.

sound_designer - 23-05-2012, 10:51

I co zrobil Ci leszek ta usterkę? Też u niego serwisuję Outka ale póki co tylko przeglady bo do roboty nie ma nic.
Tux - 23-05-2012, 11:06

sound_designer napisał/a:
I co zrobil Ci leszek ta usterkę? Też u niego serwisuję Outka ale póki co tylko przeglady bo do roboty nie ma nic.

Leszek miał warsztat zamknięty przez cały długi majowy weekend i standardowa opaska z ASO zdążyła spaść drugi raz zanim do niego dojechałem. Holowała mnie ta sama firma z tej samej drogi bo drugi raz chciałem dojechać z żoną do Krynicy Zdrój. Bez komentarza.
W ASO odniosłem wrażenie, jakby za pierwszym razem usterkę usuwał ktoś niedoświadczony bo bardzo chcieli znać jego nazwisko. Zrobiło się nerwowo i z miejsca zabrali auto na stanowisko wypychając jakieś L200. Na naprawę czekałem ponad 90min gdyż podobno skończyły się im opaski. Podobno zmienieli jeszcze drugą opaskę. Panowie krawaciarze bardzo chcieli mnie skasować drugi raz za usługe ale mechanik ASO oponował zanim jeszcze ja doszedłem do głosu. Moja prywatna teoria jest taka, że za pierwszym razem założyli standardową opaskę zaciskową (?) zgodnie z zaleceniemi Mitsubishi a za drugim razem dopiero tę mocniejszą, ślimakową, którą musieli dopiero dokupić.
Dzień później Leszek potwierdził mi, że on własnie takie same opaski zakłada i tylko mi je bardziej dokręcił. Zmieniać na takie same nie było sensu. Póki co - 4000km bez problemów.

nephilim - 25-11-2012, 13:04

W związku z tym że wymieniłem silnik przy okazji miałem wymontowane wszystkie elementy.

To co zrobił mój mechanik to ponacinał cybuch (wyjście z samego turbo) na głębokość ok 0,2-0,3 mm w delikatną krateczkę a następnie zmatowienie papierem. Do tego mocna opaska. Praktycznie nie do zdjęcia po zamontowaniu (oczywiście również po odtłuszczeniu, bo o tym się zapomina...)


Na razie nic się nie dzieje, ok. 3 miesiące jazdy.

rezon - 26-11-2012, 14:00

Identycznie powinny być potraktowane i inne połączenia. Znajomemu spadł ostatnio wąż łączący turbinę z intercoolerem
Bigjj - 06-06-2013, 21:28

Witam serdecznie. Podróżuję OUTKIEM 2.0 DID już od 2008r., przebieg 87kkm i powiem szczerze nie było żadnych problemów aż do dnia regeneracji turbiny. Po przeczytaniu waszych sytuacji i po analizie własnych doznań dochodzę do wniosku, że prawdopodobną przyczyną spadania jest zdejmowanie oryginalnego zacisku.
rezon - 07-06-2013, 15:04

Bigjj napisał/a:
prawdopodobną przyczyną spadania jest zdejmowanie oryginalnego zacisku.
gdybyś miał oryginalny już dawno by Ci spadł. W PL ASO często zmieniały ori na opaski ze śrubą - tak było przynajmniej u mnie.
_Krzywy_ - 22-08-2013, 10:39
Temat postu: Trwałość naprawy przez zmianę opaski.
Po pierwsze kłaniam się wszystkim Forumowiczom! (To mój 1 post).
Przeczytałem powyższy wątek ponieważ mój Outek 2007 właśnie stoi w warsztacie po spadnięciu węża od turbo. Ja tym samym stoję przed dylematem jego wymiany (przejechane 125kkm) lub założenia lepszej opaski i ew. klejenia.
Nowy wąż w Auto GT to ok. 600 PLN !!! trochę szkoda - jednak bark mi info na jak długo pomaga wymiana opaski? Czy można uznać problem za załatwiony na stałe, czy trzeba od takiej naprawy jeździć z duszą na ramieniu bo może w każdej chwili puścić?
Bardzo proszę o jakieś info bo coś muszę zdecydować na zaraz...
Pozdrawiam

PS: jeśli opaska to jaka? gdzie szukać odpowiedniej?

rezon - 23-08-2013, 09:05

opaska zwykła na śrubę - taka aby starczyła (zmierz średnicę węża) i najszersza jaką znajdziesz. Co jakiś czas trzeba skontrolować czy siedzi OK. ASO powinno to robić w ramach przeglądów - inne warsztaty/kierowcy po gwarancji też.
Tux - 23-08-2013, 10:41

Mnie spadł dwa razy w odstepie jednego tygodnia (zakładane w ASO). Potem Outko przejechało jakieś 20 tyś km i spadło znowu.
Mechanik (już nie ASO) doradził założyć nowy wąż i przekonał mnie. Koszt około 250 - 300 zł, już nie pamiętam dokładnie. Oczywiście nie ASO, gdzie marża na części jest taka jaka jest. Wąż i opaski nowe oczywiście.

_Krzywy_ - 27-08-2013, 00:14

Dzięki. W efekcie wymieniłem wąż na nowy. Stary był faktycznie zużyty i mimo opaski kiepsko się trzymał.
zibiiwo - 22-04-2014, 12:31
Temat postu: Help
Witam
Panowie gdzie można dostać(nie za 1200zł) wąż z tym metalowym łącznikiem-gdyż mechanior stwierdził iż wytarły się te "cypelki" na łączniku,które wciska się i blokuje je ta matalowa spinka-chodzi o wąż około 50 cm w kształcie literki "L" do intercoolera.
Też mnie to dopadło tzn. wypadł (wypchało go) cały z wąż z łącznikiem-pierdnięcie,spadek mocy i ledwo dotoczyłem się do domu w sobotę ze święconą-niech to sz...ak, (a 04.05.-mam komunię) i misiek musi gulać.Może jakiś inny tzn.(może bedzie pasować od skody,volkswagen itp.) :evil:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group