Carisma - Ogólne - co lejemy do baku??
emszu - 01-02-2010, 21:25
A ja tankuje na Statoil Diesel Gold. Nie mam zastrzeżeń co do tego oleju napędowego. Silnik pracuje równo, nie dymi przy gwałtownym dodaniu gazu a przy okazji ma dodatki czyszczące silnik. Nawet kiedy za oknem było -20 i autko stało prawie dwa dni bez odpalania nie miałem kłopotów. Uważam, że lepiej zatankować lepszej jakości paliwo, niż w przypadku "pseudo stacji" dodatkowo kupować preparat uszlachetniający za ok 20 zł. Co w sumie da nam ten sam efekt cenowy, ale nie jakościowy. Wolałbym denaturat wlać, niż jakikolwiek dodatek. Przynajmniej usunie wodę z układu.
kamasxxx - 02-02-2010, 22:08
Dosyć ciekawy artykuł, Który poniekąd rozwieje nasze wątpliwości co lać do baku
Link
Morfi - 02-02-2010, 23:31
Moich wogole nie rozwiał. Mi wystarczy to, że nto silników z bezposrednim wtryskiem z grupy VAG powinno sie lac Bb 98.
Kolejna rzecz, dlaczego w japoni ciagle sa produkowane silniki GDI i o wiekszej mocy.
Odpowiedź jest banalna, gdyz mają tam lepsze paliwo.
KarolG - 03-02-2010, 01:34
kamasxxx, a ja dzisiaj zalałem 98 bo myślałem że będzie lepiej hehe..
ps. ciekawy artykuł..
Robson86 - 03-02-2010, 12:52
Morfi napisał/a: | Moich wogole nie rozwiał. Mi wystarczy to, że nto silników z bezposrednim wtryskiem z grupy VAG powinno sie lac Bb 98.
Kolejna rzecz, dlaczego w japoni ciagle sa produkowane silniki GDI i o wiekszej mocy.
Odpowiedź jest banalna, gdyz mają tam lepsze paliwo. |
moich tez nie rozwialo, o ile w przypadku zwyklych wolnossakow lanie 98 jest nie oplacalne to w przypadku naszych wrazliwych na jakosc paliw silnikow GDI lanie dobrej wysokooktanowej benzyny ma swoj sens.
(Tez leje bp ultimate, czyli leje 99+ z tego wynika )
Pozdroo
Ginger1021 - 03-02-2010, 17:30
Nasze GDI podobno mają wyższy stopień sprężania niż zwykłe wolnossące, sądzę więc że zalanie do naszych silników 98+ na pewno nie obniża osiągów a nawet silnik lepiej chodzi.
Ja zalewam 98 z NESTE i widzę pozytywne efekty
Morfi - 03-02-2010, 17:37
Ginger1021 napisał/a: | podobno mają wyższy stopień sprężania | nie podobno tylko napewno. Normalny silnik ma 9,5-10,5 a my mamy 12,5.
Robson86 - 03-02-2010, 17:55
Morfi napisał/a: | Normalny silnik ma 9,5-10,5 a my mamy 12,5. |
nawet FSI 1,6 oraz 2,0 maja nizszy bo 11-11,5
Ginger1021 napisał/a: | sądzę więc że zalanie do naszych silników 98+ na pewno nie obniża osiągów a nawet silnik lepiej chodzi. |
w teorii tak wlasnie jest, im wyzszy stopien sprezania tym paliwo powinno byc wyzszej oktanowosci...a silnik oczywiscie czerpie z tego dodatkowe korzysci
Pozdroo
Morfi - 03-02-2010, 18:11
W galancie 2.4 GDI jest 11,5
Anonymous - 03-02-2010, 20:14
Artykuł rozwiewa wątpliwości, ale właścicielom CC Sporting 1.1 i innych tego typu puszek do jazdy z podobnymi silnikami ale nie do Carismy GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Apropo's mam również Fiata CC Sporting i jeszcze nigdy mu nie zalałem 98 bo nie ma sensu przewyższać wartości samochodu.
Żenada.
kamasxxx proponuję ten Twój post z artykułem wstawić, ale na forum Fiat Cinquecento itp. pewnie się chłopaki podjarają, że nie muszą przepłacać 20 gr na litrze.
kamasxxx - 03-02-2010, 23:36
Pisząc rozwiać wątpliwości miałem na myśli paliwo 95 lub 99+ np bp ultimate I ja osobiście przekonałem się że warto dodać parę groszy i wlać co jakiś czas "mocne" paliwo a nie jak dotychczas 98
Sebek - 06-02-2010, 13:52
Ja wczoraj zalałem na Statoilu (Conrada W-wa) Pb 98 i powiem, że czuje różnicę. Jakoś auto szybciej reaguje i ma wyczuwalnie większą moc.
Może to moje subiektywne wrażenie ale takie mam odczucia.
Poza tym czuję, że silnik pokochał taką jakość
Następnym razem zalewam cały bak i porównam spalanie do Pb 95
SHARK1979 - 07-02-2010, 14:33
Sebek napisał/a: | Jakoś auto szybciej reaguje |
Tak jak po zalaniu Shell V-Power Racing , w moim odczuciu zbiera się niżej i szybciej, czuć troszke to paliwko
Sebek napisał/a: | Następnym razem zalewam cały bak |
Teraz cały czas V-Power i zawsze do pełna
RobsonR83 - 18-02-2010, 01:25
Ja rónież leję 98 i jestem wręcz przekonany że autko sie lepiej wkręca na obroty
Robson86 - 18-02-2010, 21:35
RobsonR83 napisał/a: | Ja rónież leję 98 i jestem wręcz przekonany że autko sie lepiej wkręca na obroty |
Teoretycznie paliwa wysokooktanowe 98 wzwyz, powinny byc stosowane do aut wyczynowych, sportowych i do aut z wysokim stopniem sprezania (powyzej 11 ) wtedy jest zauwazalna roznica
Pozdroo
|
|
|