To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tuning - Zwiększenie mocy, modyfikacje - Lancer CYxA

wiewioor - 16-07-2014, 15:48

adamoo123 napisał/a:
teraz pytanie, ktoś praktykował tą markę ?


Simota znana jest ze swoich partsów (jedne lepsze , drugie gorsze). K&N na pewno będzie produkował lepsze filtry. Ale jeśli chodzi o sam układ dolotowy - w zależności od danego produktu.

adamoo123 napisał/a:
dodatkowo wjeżdża filtr K&N i przelotowy wydech.


Zmieniać jak najbardziej można - uzyskasz dźwięk, przy przelocie, zmienionym dolocie może w minimalnym stopniu poprawisz osiągi - odczuwalne bardziej jako efekt placebo. :wink:

Niestety ale jednostkę wolnossącą nie "stuningujemy" dolotem oraz wydechem.
Jaki tłumik masz zamiar kupić ? katalizator masz już zapchany ?

Jeśli chcesz poprawić efekty foniczne (co dla niektórych) motoru - spoko. Ale jeśli chcesz uzyskać na tym poprawę parametrów - nie licz na to, gdyż przy n/a trzeba kompletnie się za to zabrać.

adamoo123 - 16-07-2014, 15:59

nie robie tego do poprawy parametrów, do szybkiego latania mam torowy motocykl :D

bardziej chodzi mi o lepsze zbieranie z niższych obrotów no i zdecydowanie o poprawe dźwięku, bo teraz brzmi jak odkurzacz ...

co do wydechu to oddaje do przerobienia firmie która współpracuje z http://www.ulter-tuning.com/ wiec myśle że coś fajnego razem wymyślimy.

znalazłem jeszcze taki dolot, myśle że tańsza alternatywa dla KN (wygląda jak kopia) no i aż tak nie boli portfela :P http://www.ebay.com/itm/T...bb3b5c7&vxp=mtr

wiewioor - 17-07-2014, 09:19

Tak jak napisałem - poprawa dźwięku - na pewno tak.
Jeśli chodzi o dół - w jakimś stopniu można to poprawić - ale nie oszukuj się - cudów nie będzie.

Jednostka 1,8 maksymlny moment uzyskuje przy 4200 obrotów natomiast maksymalną moc przy 6000 tys. rpm. I tego nie oszukasz. Ponadto zmienne fazy rozrządu również wstają przy ok. 4000 wzwyż. I z wykresów widać że dół jest słaby.

Ten dolot co pokazałeś jest za krótki aby w jakikolwiek sposób nawet minimalny poprawić "dół". Co więcej można nawet jeszcze bardziej go osłabić. Na dół polecałbym coś bardziej na wzór CAI - długi, ciągnący zimne powietrze z dołu (koniecznie trzeba kupić hydroshield).

Wypolerowanie kanałów ssących i wydechowych. Kolektora wydechowego zmieniać zapewne nie chcesz. Aczkolwiek tutaj była by szansa na poprawienie dołu.

Jeśli masz możliwość elektronicznego zmienienia momentu załączenia krzywek przy zmiennych fazach - można go zmienić.

Co nie zmienia faktu że te wszystkie zabiegi i tak zbyt wiele nie dadzą. Dobrym rozwiązaniem było by dołożenie kompresora (który swoją pracę zaczyna już od zera), albo najlepsze rozwiązanie - swap motoru. Ale rozumiem że nie chcesz się na tyle bawić.

Więc jak sam zauważyłeś: do dynamicznej i szybkiej jazdy używaj 2 oo - a samochodem po prostu przemieszczaj się z punktu a do b. :wink:

tyku - 17-07-2014, 10:54

Najlepszym rozwiązaniem, jest kupno dedykowanego układu dolotowego wraz z filtrem stożkowym sprawdzonej firmy. Zarówno kształt, jak i średnica kanałów jest w tym przypadku odpowiednio liczona i dobierana pod kątem danego silnika. Co prawda układ K&N Intake Systems TYPHOON 69-6544TS dedykowany jest do silnika 2.4L , ale cała konstrukcja montażu jest identyczna jak w 1,8L . Sprawdzone rozwiązanie, które gwarantuje poprawę osiągów w pewnym stopniu, a przede wszystkim poprawę dźwięku. Można jeszcze dodać poprawę samopoczucia i zadowolenia z estetyki pod maską. :wink:
Oczywiście tak jak pisał kolega wiewioor,
wiewioor napisał/a:
nie oszukuj się - cudów nie będzie.
:P
.swat. - 28-07-2014, 12:23

adamoo123 napisał/a:

bardziej chodzi mi o lepsze zbieranie z niższych obrotów no i zdecydowanie o poprawe dźwięku, bo teraz brzmi jak odkurzacz ...
co do wydechu to oddaje do przerobienia firmie która współpracuje z http://www.ulter-tuning.com/ wiec myśle że coś fajnego razem wymyślimy.
Tak, zgadza się, fabryczny model NA przypomina dokładnie ODKURZACZ :lol: Zamontowanie Ultera zdecydowanie poprawia dźwięk ( i wygląd pewnie trochę też :biggrin: )


drip313 - 06-10-2014, 13:19

Przebrnałem przez te 9 stron i dochodze do wniosku, że podniesienie osiągów to nie jest taka prosta sprawa... Ja mam lancera X 1.8 benzyna no i po 4 miesiacach posiadania zaczyna brakować Mi mocy
mjsystem - 06-10-2014, 13:31

drip313 napisał/a:
Ja mam lancera X 1.8 benzyna no i po 4 miesiacach posiadania zaczyna brakować Mi mocy

Zamień na RA :twisted:

drip313 - 06-10-2014, 13:47

Właśnie dziś przeglądałem :D niestety nie na moją kieszeń aktualnie, swojego kupiłem za 4500 funtow a taki ralliart 2.0 w benzynie z 2010 roku juz chodzi po 7500-8500. No ale wiesz to Moje pierwsze auto,z tego co piszą ludzie podniesienie osiagow troche kosztuje i jest z tym troche zabawy także pewnie w przyszłym roku jak moja sytuacjia finansowa sie poprawi wymienie lancera na RA z dopłatą
mjsystem - 06-10-2014, 18:34

drip313 napisał/a:
No ale wiesz to Moje pierwsze auto

I narzekasz na 143 kucy? :P
Pojeździj tydzień Peugeotem 107 a potem wróć do Lancera. Docenisz, co masz :mrgreen:
Cytat:
w przyszłym roku jak moja sytuacjia finansowa sie poprawi wymienie lancera na RA z dopłatą
_________________

Dlaczego nie. Wzrośnie jednak koszt eksploatacji i paliwa. :wink:

Lucas123w - 06-10-2014, 20:03

drip313, pierwsze auto powinno mieć nie więcej jak 70 KM :D wtedy można mówić że takie coś ma mało mocy :D
Lancer 1.8 żyje dopiero od 3tyś do góry, poniżej to eco driving :P
10KM można z tego silnika wyciągnąć z tym że jak ma się to z przełożeniem z przyśpieszaniem z niskich obrotów to nie wiem, kolega tyku będzie miał największą wiedzę w tym temacie.

tyku - 06-10-2014, 21:06

Lucas123w napisał/a:
kolega tyku będzie miał największą wiedzę w tym temacie.

Jak wymienię wydech na HKS, to podjadę na hamownię i się wszystkiego dowiemy(co na czarowałem). :P

RalfPi - 06-10-2014, 21:26

czekamy tyku!
A świece "żeś" wymienił ?

PS Robiłeś pomiary przed zmianą wydechu (albo chociaż V-maxa?)?

tyku - 06-10-2014, 21:32

RalfPi, Znasz mnie, jak wymienię to napiszę. :wink:
Wydech dopiero zamówiony. Trzeba poczekać bo z USA. :(

wiewioor - 07-10-2014, 15:43

Niestety przy wolnossącym motorze przy zmienionym wydechu, dolocie, kolektorach nawet po wystrojeniu przyrosty mocy są niewielkie.
el_diablo - 08-10-2014, 14:23

Lucas123w napisał/a:
drip313, pierwsze auto powinno mieć nie więcej jak 70 KM :D wtedy można mówić że takie coś ma mało mocy :D
Lancer 1.8 żyje dopiero od 3tyś do góry, poniżej to eco driving :P


70 KM w lekkiej budzie może by żwawsze od Lancera 1.8...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group