To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Sonda lambda

Anonymous - 12-12-2016, 21:51
Temat postu: Re: kabel
bartek16 napisał/a:
siemka taki kabel bedzie pasowal do mojego sprzeta?
http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html

u mnie niby sonda jest dobra tak mi mowil mechanik przynajmniej a wywala mi caly czas blad sondy bylem wyregulowac gaz ale nadal mi wyskakuje a przewaznie jak po stoi cala noc i po jakis 3,4 km zaczyna sie palic i gasnie i sie juz nie pokazuje mozliwe ze to sonda??

Nie tylko uszkodzona sonda może powodować zapalanie "check", jeśli jest dobra, to sonda informuje o nie właściwej pracy silnika, błędem zatem jest wymieniać sondę bez rozpoznania problemu.
Sprawdź szczelność układu dolotowe , układu zapłonowego i potem układ paliwowy.

plecho1 - 13-12-2016, 06:56

W rocznikach przed 2001 błędy kasuje się poprzez odpięcie klemy akumulatora lub poprzez wyjęcie bezpiecznika od sterownika silnika oraz można je kasować poprzez ten kabel Vag i program Evoscan ale błędów w tym roczniku tym zestawem nie odczytasz, jak je odczytać masz opisane tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Samo ich kasowanie w niczym nie pomorze, tak jak napisał Hyzz, przyczyn zapalenia się tej kontrolki z powodu sondy może być wiele i niekoniecznie musi być to przez uszkodzoną sondę. Jak masz LPG to podejrzenie parametrów pracy instalacji może bardzo wiele podpowiedzieć co jest nie tak z autem. Napisz też jaka to jest dokładnie instalacja czyli jaki sterownik, jakie wtryski i jaki reduktor bo też jakość tych podzespołów może mieć wpływ na pracę silnika.

bartek16 - 13-12-2016, 20:25

ktos we gdzie wcielo dzisiejsza rozmowe????
plecho1 - 13-12-2016, 20:44

Posty o LPG wydzieliłem do nowego tematu bo rozmowa zeszła na LPG http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99650
ludinho1 - 10-01-2017, 22:31

Panowie czy napięcie sondy nigdy nie powinno wyjeżdzać poza zakres 0-1V ? ?. i jest to sztywna zasada do prawidłowej pracy ? bez względu na obroty , temp i rózne inne ?. Mam drobny problem z autem i ostatnio jak zapiąłem evoscana to miałem skoki 1- 1.6V. Silnik carismy msx jakby co :)
plecho1 - 10-01-2017, 22:39

Napięcie sygnału takiej sondy nie może wykraczać poza ten zakres. Jeśli było wyższe to masz jakieś zwarcie lub jeśli masz LPG i podpiętą sondę do sterownika LPG to być może jest coś nie tak ze sterownikiem LPG i zakłóca on ten sygnał.
ludinho1 - 11-01-2017, 20:08

lpg jeszcze nie podłączyłem bo muszę dać nowy mocniejszy reduktor , mikser i elektrykę od nowa . na razie na benzynie tylko śmiga. podłączę jeszcze raz w wolnej chwili evoscana zrobię zapis przez dłuższy czas od zapalenia zimnego silnika aż do nagrzania. jeśli znowu będzie ponad 1V to będzie trzeba chyba sondę nową zakupić . objawy to okresowa zamuła na gwałtowne depnięcie. jednego dnia ciągnie płynnie jak szatan a innego dnia na gwałtowne depnięcie się dusi . zagadka :D

[ Dodano: 09-11-2017, 20:56 ]
Witam. Czy może ktoś obcykany w katalogach podrzucić mi nr sondy denso do carismy msx ? . Jakiś link lub ogarniętego sprzedawcę ?

plecho1 - 09-11-2017, 21:02

Z Denso dedykowana z wtyczką to DOX-1359 a uniwersalna to DOX-0114 s tu chyba cena będzie najlepsza http://www.e-denso.pl
ludinho1 - 10-11-2017, 19:41

Dzięki . dedykowana nie podejdzie. U mnie jest jednorzędowa wtyczka. Kupię uniwersalną . jest gdzieś rozpis przewodów takiej sondy ?
douen - 14-01-2018, 21:28

Panowie, czy są jakieś wytyczne do tego jak sonda powinna się zachowywać w różnych stanach?
Np. jaką przyjmuje wartość dla butowania, dla jazdy ze stałą prędkością, a jaką dla hamowania silnikiem?

Sprawdziłem swoje i zachowują się różnie (w zakresie 0-1V), w zależności od sposobu poruszania się.

plecho1 - 14-01-2018, 22:27

Ona bada zawartość tlenu w spalinach a że w różnych momentach jest różna to i sonda wskazuje różne wartości. Uboga mieszanka to okolice 0V a bogata to okolice 1V. Jak wykres sondy jest sinusoidą w zakresie 0 - 1V to mieszanka jest właściwa.
douen - 14-01-2018, 22:35

plecho1 napisał/a:
Uboga mieszanka to okolice 0V a bogata to okolice 1V. Jak wykres sondy jest sinusoidą w zakresie 0 - 1V to mieszanka jest właściwa.


To by się zgadzało, w momencie jazdy ze stałą prędkością, bodajże druga sonda, pokazuje 0, czyli ECO. Jak zaczynam przyspieszać to pojawia się sinusoida.
Wstępnie ok.
Włączę rejestrację parametrów i trochę pojeżdżę, wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.

Dzięki.

Skrin:

adrian98 - 09-04-2022, 02:41

Pozwolę odkopać temat. Ostatnio wraz z katem i rurą kolektorową została wyrwana sonda lamba z mojego miśka. 1.8 GDI 98 rocznik. Nie mogę w kokpicie znaleźć w ogóle wtyczki do tej sondy, czy ma ktoś zdjęcia albo dokładniejsze informację którędy idzie kabel do sondy i jak ją nalezy w tym modelu podpiąć ?
nowymistrz - 07-06-2022, 21:02

Cześć, dziś rano spotkała mnie nie miła niespodzianka. Wycieli mi kata wraz z sondą. Teraz pytanko czy sonda znajdowała się przed katalizatorem czy za?

Carisma 1.6 90KM 98r.

plecho1 - 07-06-2022, 22:42

Ty miałeś tylko jedną regulacyjną przed katalizatorem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group