To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Odpalanie TD, wskazówki, problemy

robertdg - 20-12-2009, 18:00

Constans napisał/a:
dostanę może z nową świeczką nakrętkę do skręcenia z listwą?
przeważnie zawsze nowe świece posiadają nowe nakrętki do elektrody prądowej.
Andrew - 20-12-2009, 20:14

yam1530 napisał/a:
U mnie przy -18 ropa troszkę zgęstniała i musiałem kilka razy startować Czy odrobina denaturatu pomoże czy może zaszkodzi?
Kiedyś dolewali denaturat, teraz są uszlachetniacze do paliwa. Niektórzy trochę benzyny dolewają... Powiem Wam, że w poprzednim galu (92 r., 1.8td) po spadku temperatury poniżej -10, zawsze miałem problem z paliwem, tzn. nie wchodził mi na obroty. Raz dolałem do całego baku za 50 zł benzyny i nie pomogło. Co się później okazało na smoku w zbiorniku było zbyt gęste sitko i przy niskiej temperaturze pompa nie dawała rady zaciągać paliwa, na wolnych obrotach chodził... W nowszym modelu jak narazie u mnie ten problem nie występuje :) . Dużo sprawa zależy od paliwa, jak z niepewnego źródła to i dodatki nie pomogą w zamarzaniu :)
M_A_V - 21-12-2009, 10:16
Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Galant umarł POMOCY! silnik zgasł i nie odpal
no i stało się wczoraj wieczorem zostałem uziemiony galant zgasł mi na drodze i już go nie odpaliłem .. może opowiem od początku
poszedłem na podwórko no i odpaliłem auto (zaskoczył za 4 razem i to z trudem ale dla niego to norma przy -12) zostawiłem go na 20 min żeby się nagrzał no i ruszyłem na miasto wszystko było ok dopiero po przejechaniu 5 km silnik zaczął słabnąć nie reagował na dodawanie gazu i w końcu zgasł stoczyłem się na pobocze no i skończyło się na tym że mnie odholowano do domu bo kręce rozrusznikiem i nic , zero tak jakby w ogóle silnik paliwa nie dostawał ... myślałem że zamarzła ropa więc podgrzałem filtr paliwa suszarką ale nic nie pomogło ... nie wiecie gdzie szukać źródła problemu świece , przewody paliwowe , pompa paliwa ??

Constans - 21-12-2009, 10:22

Wydaje mi się, że mogło Ci paliwo zgęstnieć i utknąć w smoku w zbiorniku. Tankujesz w miarę sensowne paliwo (z pewnych stacji)? To taka moja mała wskazówka...
Anonymous - 21-12-2009, 10:26

przy filtrze paliwa masz taka srubkę odpowietrzajacą, odkręc ją, ponaciskaj kilka razy pompkę na filtrze paliwa i zobacz czy leci ropa, jak leci to dokrec i probuj palic za ktoryms razem powinien zalapac, potem daj mu sie rozgrzac, dolej jakiegos diesel protektora lub troche benzyny, nafty lub czegos takiego...

jakosc ON na stacjach jest tragiczna (zwyklego)...

Owczar - 21-12-2009, 10:36

M_A_V, pierwsza sprawa, to taka że mogłeś kontynuować wątek o odpalania...

A drugie pytanie to czy auto było rozgrzane jak zgasło?

M_A_V - 21-12-2009, 10:47

paliwo leje zawsze z Orlenu jedyna wiarygodna stacja w moich okolicach auto było jak najbardziej rozgrzane 20 min grzało się na postoju jak nie dłużej dlatego zastanawia mnie dlaczego zgasło bo jeżeli ropa zamarzła by w którymś miejscu to nie przejechałbym aż 5 km ..
aktualnie jestem w pracy ale jak wrócę to sprawdzę wg sposobu Rades,

BTW sorry Owczar, że nie kontynuowałem w wątku odpalanie nie pomyślałem o tym :oops:

Anonymous - 21-12-2009, 10:51

Owczar napisał/a:
A drugie pytanie to czy auto było rozgrzane jak zgasło?


5 km wystarcza w zupełności do rozgrzania tego silnika (na wolnych obrotach raczej nie jechał)...

http://img709.imageshack.us/img709/5271/odp.jpg

obrazek z manuala: wystarczy zrobić to co jest na początku i będzie git, ćwiczyłem to w weekend ze 3 razy, po odpaleniu prychał, kichał, gasł, obroty od 500 do 2000 max i dopiero po kilku chwilach zaczął równo chodzić

Andrew - 21-12-2009, 10:54

M_A_V, na temat paliwa pisałem we wcześniejszym poście. Taka sytuacja jest u Ciebie. Też tak miałem, że ujechałem kilka kilometrów, no i gasł :( Podstaw pod zbiornik coś żeby podgrzać i zobaczysz czy pomoże. Zajrzyj do smoka, bo prawdopodobnie paliwo jest zbyt gęste i nie daje rady pociągnąć paliwa.
Owczar - 21-12-2009, 10:58

M_A_V, w takim razie świece możesz na starcie wykluczyć, aczkolwiek mogą one być przyczyną ciężkiego odpalania.

Co do zamarzania paliwa. Nie wiem co to za Orlen i czy nie kombinują tam z ON, ale paliwo z tego koncernu cieszy się dobrą jakością. Ja mam teraz w baku paliwo z rafinerii Jedlicze. Czasem tankuję na Auchan i nigdy mi nie zamarzło. Poza tym gdyby to się zdarzyło po jakimś tankowaniu, ale jeździłeś już na tym paliwie i było ok.

W innym temacie pisałeś że auto nierównomiernie przyśpiesza jak dodasz gwałtownie gazu. Teraz piszesz że auto nie reagowało na dodawanie gazu. Być może jest problem z układem podciśnienia i nie otwiera się przepustnica lub jest coś z układem elektrycznym od gazu. Nie wiem dokładnie jak sterowana jest pompa jeśli chodzi o zwiększanie dawki paliwa i sterowanie pompą. Ale ja bym szedł w tym kierunku...

[ Dodano: 21-12-2009, 11:07 ]
M_A_V, nie pali Ci się przypadkiem CE?

M_A_V - 21-12-2009, 11:14

brak reakcji na pedał gazu wg mnie był powiązany tylko i wyłącznie z przerwą w dostawie paliwa a z tym nierownomiernym przyspieszaniem to nie jest tak źle bo jak wdepne do dechy to ciągnie normalnie tylko lekkie szarpanie odczuwam przy wyższych obrotach kiedy puszczę na chwilkę gaz i ponownie go wcisnę np na biegu 3 przy prędkości ok 60 km/h
odnośnie paliwa to dzis spróbuje odpowietrzyć ręcznie filtr i trochę podgrzać auto farelką dodatkowo kupię jakiś uszlachetniacz i zaleje do baku bo bak mam zalany na fulla

A co to za kontrolka CE ??

Anonymous - 21-12-2009, 11:46

to wszystko co opisujesz to niestety normalna sprawa w dieselu (nie tylko tym), kiedy mamy do czynienia z marnym ON i mrozem większym niż -10 st....ja pomału tworzę mapę stacji benzynowych w Lublinie, które trzeba w zimie omijać...

co do kupna jakiegoś dodatku, to kup coś co może pomóc bo...taka ciekawostka, ja kupiłem niby (szumna nazwa) Diesel Protector i napis dużymi literami -40, wlałem pół butelki do baku, drugie pół zostawiłem w samochodzie, po nocy przychodzę patrzę, a w butelce (nie wiem czy dobrze to widać na zdjęciu) gęsto...już protektorek zamarzał, było jakieś -17 st.


Owczar - 21-12-2009, 11:55

M_A_V napisał/a:
A co to za kontrolka CE ??

Check engine

M_A_V - 21-12-2009, 12:02

o kuźwa to nieźle ludzi w banie robią dziś spróbuje coś kupić na stacji też pewnie w ciemno bo się nie znam na ulepszczach ale jak już uruchomię auto i wyjeżdżę cały bak to zaleje go diesel goldem ze Statolia albo vervą z Orlenu i zobacze czy sytuacja się nie powtórzy

[ Dodano: 21-12-2009, 12:14 ]
nie nie wszystkie kontrolki gasna tak jak zawsze przy odpalaniu

Damooo - 21-12-2009, 16:22
Temat postu: DISEL
nie wiem jak statoil ale verwa z orlenu zero róznicy od zwykłego ON chyba że trafiłem na taką stacje :rolleyes: ale zcieło w baku


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group