To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Docieranie Lancera - jak?

artisan - 10-05-2011, 16:06

ja wymieniłem olej przy 5000 km przebiegu, auto pali podobnie jak przed wymianą, czyli zadowalająco mało, osiągi podobnie, nie zauważyłem specjalnej różnicy chyba że na plus (ale teraz po prostu bardziej go kręcę), silnik mi bardzo odpowiada, nie zamieniłbym tego silnika na 1,8.
pablo diablo - 21-06-2011, 14:00

proszę was o pomoc
Zrobiłem już 3 tysiące km i chciałbym wymienić olej. Obecnie jestem w angli wiec wybrałem sie do serwisu w swoim mieście lecz tu nie maja jeszcze na rynku mojego modelu 1.8 did disel
i niebyli pewni jaki olej do tego silnika. Z serwisem w Polsce nie mogę się skontaktować by mi doradzili olej na jaki powinienem wymienić. Następne przeglądy będę robił w Polsce a chciałbym używać od początku tego samego oleju. Ktoś wymienił olej w tym silniku już? po pierwszych tysiącach jakie propozycje?

jac - 21-06-2011, 19:39

pablo diablo napisał/a:
Zrobiłem już 3 tysiące km i chciałbym wymienić olej

dlaczego tak POZNO!!!!!!!! juz nie warto!!!1 olej trzeba bylo wymienic zaraz po wyjechaniu z salonu!!! :shock:

ludzie, ja tu czegos nie rozumiem. kupujecie nowe samochody i pierwsze co w nich robicie to wymiana oleju a to w silniku a to w skrzyni .. :roll:
troszke brak tu konsekwencji bo dlaczego nie wymieniacie od razu: rozrzadu (w dizelkach), paskow od alternatora i klimy, plynu hamulcowego, plynu w chlodnicy, plynu wspomagania kierownicy itd.
oczywiscie wolno Wam, wasze zabawki i Wasze pieniadze jednak pytanie WHY!!!!! to juz nie lata 70 i 80 kiedy po wyjezdzie samochodu z salonu trzeba go bylo .....naprawiac.
Docieranie Lancera, zreszta tak jak i kazdego innego samochodu polega glownie na dwoch sprawach, w mniejszej pierwszej kwestii na "nie zylowaniu" go ZA MOCNO, bo troszke wrecz trzeba ale przede wszystkim DOCIERANIE TO NIC INNEGO JAK UCZENIE SIE JAZDY TYM KONKRETNYM SAMOCHODEM!!!!

BTW nie wiem jak w w tym nowym modelu diselka ale w poprzednich modelach rodem z Wolksburga (montowanych w Outlanderach) wymiana oleju byla co 30tys lub chyba dwa lata, a to ze w wiekszosci silnikow wysokopreznych trzeba czasem troche oleju dolac to nie dlatego ze silnik jest w zlym stanie ale poniewaz TTTM!!

Tak jeszcze z innej beczki to w moim benzyniaku ktorego na marginesie nie oszczedzam olej ubywa - bo musi, jak ktos twierdzi ze od wymiany do wymiany NIC NIE UBYWA to znaczy ze jego silnik olej PRODUKUJE, no wiec w moim ubywa ale tak sladowe ilosci ze nawet nie zastanawiam sie nad dolewkami bo nie warto.

krzychu - 21-06-2011, 20:45

jac - możesz sobie gdybać nad słusznością wymiany. Z jedną zasadniczą różnicą. W dieslach z DPF-em w przypadku wzrostu poziomu oleju powyżej maksimum należy wymienić olej bezwzględnie ponieważ jest za bardzo rozrzedzony paliwem! Takowe zapisy są chyba nawet w instrukcji pojazdu. Oczywiście nie ma tej informacji w tym temacie, ale w innym pablo diablo opisał sytuacje. Zresztą chce niech wymieni - na pewno nie zaszkodzi.

pablo diablo - wybierz sobie sam olej jaki chcesz stosować. 5W30 albo 0W30 nawet. Wybierz jakaś sprawdzoną markę jak Shell, Valvoline, Mobil.

jac - 21-06-2011, 22:01

krzychu, jak slusznie zaumazyles - chce niech wymieni. jednak uwazam ze rozpuszczanie plotek po forach nad slusznoscia vel koniecznoscia takowej wymiany to nic innego jak nabijanie kasy serwisom. jezeli zas chodzi o Twoja uwage nt silnikow z DPF-em i BEZWZGLEDNA koniecznoscia takowej wymiany, to domyslam sie ze skoro zacytowales to w tym konkretnie watku, jako odpowiedz na moj post zatem w instrukcji stoi ze olej nalezy wymienic po 3 - 5 tys km z uwagi na jego zbytnia podatnosc na rozrzedzanie paliwem (troche tego nie rozumiem ale mechanikiem nie jestem wiec nie komentuje) - jesli tak to ciesze sie ze mam benzynke.
BTW moj sluzbowy Passat ma silnik z DPF-em i nic takiego w instrukcji nie pisze.....
Co wiecej zawsze wydawalo mi sie ze oleju ubywa a nie w druga strone, ...coz czlowiek cale zycie sie uczy :?

tak na marginesie Krzychu, jak czesto Ty zmieniasz u siebie olej?

pablo diablo - 22-06-2011, 02:02

dzięki za odpowiedzi
no zdziwiło mnie tylko ze wymiana oleju w tym silniku jest co 15 tys wiec stosunkowo częściej niż w poprzednich wersjach disla pewno chodzi o ten nieszczęsny filtr DPF

krzychu - 22-06-2011, 10:56

jac napisał/a:
jezeli zas chodzi o Twoja uwage nt silnikow z DPF-em i BEZWZGLEDNA koniecznoscia takowej wymiany, to domyslam sie ze skoro zacytowales to w tym konkretnie watku, jako odpowiedz na moj post zatem w instrukcji stoi ze olej nalezy wymienic po 3 - 5 tys km z uwagi na jego zbytnia podatnosc na rozrzedzanie paliwem (troche tego nie rozumiem ale mechanikiem nie jestem wiec nie komentuje) - jesli tak to ciesze sie ze mam benzynke.


źle się domyśliłeś o czym już napisałem wyżej "Oczywiście nie ma tej informacji w tym temacie, ale w innym pablo diablo opisał sytuacje" a tutaj masz oryginał z innego tematu:

pablo diablo napisał/a:
zauważyłem po 3 tysiącach jakie zrobiłem ze poziom oleju wzrósł i wychodzi poza dwa punkty


jac napisał/a:
tak na marginesie Krzychu, jak czesto Ty zmieniasz u siebie olej?


Ja robię głownie trasę po 35-37km za jednym zamachem i rzadko stoję w korkach więc olej wymieniam tak jak producent napisał mniej więcej 13-15 tys lub 1 rok.

berladi - 22-06-2011, 11:29

Witam.
Wątków o celowości wymiany oleju było mnóstwo,ja jednak nie rozumiem jednej kwestii,czytanie lub nie instrukcji.Otóż gdyby była konieczna wymiana oleju po np 2 tyś.km to japończyki nie omieszkały by o tym wspomnieć,dla dobra swojej konstrukcji,jeżeli takiej informacji nie ma to znaczy że jest bezcelowa i niczemu nie służy(kasa dla ASO ?).Wydaje mi się że odzywają się nasze cechy narodowe,znamy się na wszystkim i wszystko wiemy lepiej oraz lubimy być bardziej papiescy niż sam papież.

jac - 22-06-2011, 20:01

berladi napisał/a:
Witam.
Wątków o celowości wymiany oleju było mnóstwo,ja jednak nie rozumiem jednej kwestii,czytanie lub nie instrukcji.Otóż gdyby była konieczna wymiana oleju po np 2 tyś.km to japończyki nie omieszkały by o tym wspomnieć,dla dobra swojej konstrukcji,jeżeli takiej informacji nie ma to znaczy że jest bezcelowa i niczemu nie służy(kasa dla ASO ?).Wydaje mi się że odzywają się nasze cechy narodowe,znamy się na wszystkim i wszystko wiemy lepiej oraz lubimy być bardziej papiescy niż sam papież.


AMEN!!!! :badgrin:

Zgadzam sie z przedmowca, i powtarzam raz jeszcze docieranie polega nie na wymianie oleju a przede wszystkim na uczeniu sie jazdy tym samochodem.

piomic - 22-06-2011, 22:04

Jestem za, a nawet przeciw.
Wszystko prawda, obawiam się tylko wpływu księgowych i marketingowców, inżynier nie ma takiego przebicia.

jac - 22-06-2011, 22:12

piomic napisał/a:
Jestem za, a nawet przeciw.
Wszystko prawda, obawiam się tylko wpływu księgowych i marketingowców, inżynier nie ma takiego przebicia.
Obrazek


heh jako inzynier zgadzam sie z Toba w 100 "percentach" a jako forumowicz ktoremu niedawno wycieto post: "bo nie na temat" i pewnie i ten wytna ostrzegam przed cenzura!!!!!
poczekaj wytna i Twoj post :badgrin:

piomic - 22-06-2011, 22:21

Dlaczego?
Bo użyłem obrazka żeby zilustrować, że inżynier ma coraz mniejszy wpływ na to, co producent samochodu pisze o wymianie oleju?
Częste wymiany taniego oleju są normą w Stanach, w Europie marketing walczy o jak najdłuższe przebiegi pomiędzy przeglądami (więc i olej musi wytrzymać), to co piszą o docieraniu przestaje mieć związek z eksploatacją pojazdu a zaczyna się opierać na chorej wersji ekologii...
To wszystko jest nie na temat? :shock:

krzychu - 22-06-2011, 22:39

piomic napisał/a:
Dlaczego?
Bo użyłem obrazka żeby zilustrować, że inżynier ma coraz mniejszy wpływ na to, co producent samochodu pisze o wymianie oleju?
Częste wymiany taniego oleju są normą w Stanach, w Europie marketing walczy o jak najdłuższe przebiegi pomiędzy przeglądami (więc i olej musi wytrzymać), to co piszą o docieraniu przestaje mieć związek z eksploatacją pojazdu a zaczyna się opierać na chorej wersji ekologii...
To wszystko jest nie na temat? :shock:


Mnie się tego nie chciało już 5 raz napisać. Dodaj do tego jeszcze to że producentowi naprawdę nie zależy żeby produkt przetrwał 25 lat i milion km. Zależy mu żeby pożyło trochę dłużej niż okres gwarancji. O tym uczy się dzisiaj inżynierów na wydziałach budowy maszyn - to są fakty!

jac - 22-06-2011, 22:48

piomic napisał/a:
Częste wymiany taniego oleju są normą w Stanach


kurde nie wiem bo spedzilem w tym pieknym kraju tylko 10 dni na konferencji i bardzie bylem skupiony nad oceanem vel plaza niz technicznymi zagadnieniami, jednak olej Motul chyba najbardziej popularny u wielkiego brata ze wskazaniem na raczej zadkia wymiane. Nie znalem szczeze mowiac tej maniery o czestej wymianie oleju u nich ...., chyba musimy dopytac mojego imiennika z dopieskiem 71 - jaca71 ;-)

[ Dodano: 22-06-2011, 21:55 ]
piomic napisał/a:
Bo użyłem obrazka żeby zilustrować, że inżynier ma coraz mniejszy wpływ

tak tytulem komentarza: w miejscu gdzie obecnie przebywam, w raju motoryzacyjnego maniaka rowniez widac ten wplyw, piekne "Jaguary" w "dizlu"!!! masakra. Te furki z silnikami ponad 3 litry ale w benzynkach to klasyka!!!, to ze duzo pala? ok, musza!!! stac na to wlasciciela!!! a wprowadzenie Jaguara z silnikiem wysokopreznym to tak jakby wypuscic w Rosji kawior z leszcza i szapman z bimbrowni dla ludu z kolchozu!
PANOWIE KSIEGOWI I "SABO" NIE IDZCIE TA DROGA!!!!!
no! ;_

jaca71 - 23-06-2011, 09:53

jac napisał/a:
Nie znalem szczeze mowiac tej maniery o czestej wymianie oleju u nich ...., chyba musimy dopytac mojego imiennika z dopieskiem 71 - jaca71 ;-)

Mój lancer ma wymianę co 7500 mil lub 1/2 roku - zalecany olej 5W-20
Camry teścia ma wymianę co 5000mil lub 1/2 roku - olej 10W-30
Stary focus teścia maił wymianę co 3000mil lub 1/2 roku 10W-30
Nissan Altima 5000mil i 1/2 roku - 5W-30
Nissan Murano j.w. 5W-30

A z Motulem w USA się nie spotkałem :P

Najczęściej leją tam półsyntetyki :P Wymiana oleju w GARAGE z filtrami oleju to w porywach 20$ a w ASO 30$



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group