To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec

Tomii - 16-09-2011, 14:19

Hugo napisał/a:
Boję się jeszcze tylko jednej rzeczy, mianowicie czy nie będzie problemu z odkręceniem od zacisku przewodu hydraulicznego? Nie wyglada to źle, ale nigdy nie wiadomo. Ma ktoś jakieś doświadczenie?


u mnie nie było najmniejszego problemu z odkręceniem a pewnie od nowości nikt tego nie ruszał, tylko spsikaj wcześniej WD40 :)
aha i do tego klucz, nie płaski, nie oczkowy tylko nasadkę, do odpowietrznika to samo. Hugo dasz radę! :)

matii - 16-09-2011, 17:07

Ostatnio w moim Misku tez to robiłem bo przed samym wyjazdem nad morze zapiekł mi sie tłoczek i używałem właśnie taki zestaw naprawczy w którym był opis: biały smar do tłoczka czerwony do prowadnic na 100% (Ten czerwony smar jest na bazie miedzi, smaruje nim sie równiez miejsce styku klocka hamulcowego z zaciskiem) Po wyciągnięciu tłoczka najlepiej wyczyścić go polerując papierem ściernym ja robiłem papierem-1200 i wyszło elegancko :wink: Trzeba też wypolerować cylinderek w którym znajduje sie tłoczek oraz oczyścić miejsce gdzie wchodzi ta gruba uszczelka. A ten przewód to nie problem :) w nim jest cały czas płyn hamulcowy co jednocześnie zapobiega zapiekaniu sie gwintu. U mnie była masakra z odkręceniem prowadnic a reszta tu juz light 8)
robertdg - 16-09-2011, 17:39

Panowie stwarzacie sobie jakieś sztuczne problemy z tymi zestawami naprawczymi, do dwutłokowych zacisków jest tylko jeden zestaw naprawczy, zawierający dwa uszczelnienia tłoka, dwie osłony przeciwpyłowe, dwie osłony prowadnic, kapturek na odpowietrznik i chyba gumke na górną prowadnice, rozmiar tłoczka to 43mm.
Problemy mogą wystąpić przy odkręceniu prowadnic albo odpowietrznika, przewód hydrauliczny przeważnie zawsze wychodzi raz leciutko raz nieco ciężej, zależnie jak bardzo jest obkorodowany w uszku.
Zanim odkręcimy przewód hydrauliczny warto wsadzić profil grubości około 35mm i pedałem hamulca pompować az do oparcia sie tłoczków o profil, wtedy odkrecic przewód hydrauliczny i spuscic plyn do jakiejs banki, palcami naciagnac oslony przeciwpylowe i kombinerkami delikatnie lapiac za krawedx tłoka wyciągnąć go, zdemontowac sprezyny oslony przeciwpylowej, zdemontowac oslony przeciwpylowe, iglakiem pedantycznie oczyscic osadzenie oslony przeciwpylowej, oraz przestrzen piomiedzy oslona przeciwpylowa a uszczelka tloka, tlok dokladnie wymyc, zmywaczem wyplukac syf z zacisku.
Przystepujac do montazu zakładamy wpierw uszczelki tloka, delikatnie smarujemy je pasta montazowa do tloków zacisków, tak samo posmarowac tlok i go wcisnac, nastepnie zalozyc oslony przeciwpylowe i zabezpieczyc je pierscieniami sprezynowymi, tloki maja chodzic palcami.
Zamontowac zacisk zregenerowany do auta, przykrecic przewód hydrauliczny, odpowietrzyc.

Krzyzak - 17-09-2011, 18:12

Hugo napisał/a:
czy nie będzie problemu z odkręceniem od zacisku przewodu hydraulicznego?
pójdzie spoko - u mnie nie było najmniejszego problemu

[ Dodano: 17-09-2011, 18:14 ]
robertdg napisał/a:
zakładamy wpierw uszczelki tloka, delikatnie smarujemy je pasta montazowa
dodajmy, że smarujemy z obu stron - to bardzo ważne!
jest to smar silikonowy tak btw.

kokoksik - 20-09-2011, 09:51

Na początku tego posta miałem taki problem


\dodałem pod harmonijki smaru miedzianego - gumy napuchły

Trochę czasu od tamtego momentu zeszło ale w końcu mam reperaturki zamówione u japaneza. Krzyżak doradził mi wziąć specjalny smar do uszczelki tłoczka i pod harmonijkę
Tak tez zamówiłem u japaneza. Przysłał mi saszetki ze smarem grafitowym :?
Jak radzicie zakładana tym co przysłał czy kupić sobie smar silikonowy i nie ryzykować

[ Dodano: 20-09-2011, 09:59 ]
Arturro-86 napisał/a:
Jak widać, nie ma szczelności, płyn hamulcowy wylewa się z cylinderka

ja miałem dużo większe wżery

i nić nie ciekło
Mam nadzieje że się nic nie zmieni po wymianie uszczelniaczy

matii - 20-09-2011, 14:49

Jest specjalny smar do tłoczków zacisków hamulcowych. Jest to mała tubka niebiesko-biała kosztuje ok5zł i tym zrobisz 2 tłoczki. Powinna być w każdym motoryzacyjnym. Smar silikonowy jest do np. uszczelek drzwi oraz zabezpieczenia złącz i kostek elektrycznych przed wodą. Smar grafitowy nie nadaje sie do tego typu obciążeń bo po jakims czasie sie zwyczajnie zatrze :!: Ja gdzies mam ten smar jak chcesz moge ci wysłac fotke na email...
kokoksik - 20-09-2011, 18:06

matii napisał/a:
a gdzies mam ten smar jak chcesz moge ci wysłac fotke na email...

Bardzo proszę Może na PW lub kokoksik@wp.pl

fj_mike - 20-09-2011, 20:43

kokoksik, zobacz na 5 stronę tematu ;)
Jest foto smarowidła

Krzyzak - 21-09-2011, 06:59

kokoksik napisał/a:
Jak radzicie zakładana tym co przysłał czy kupić sobie smar silikonowy i nie ryzykować

nie ryzykuj - kup smar do tłoczków

SWEEPER - 21-09-2011, 07:48

Smar do tłoczków to najczęściej wazelina techniczna - tak smarowane są oryginalnie, oczywiście jak ja potrzebowałem to za torebeczkę tyciu tyciu zapłaciłem 25 złotych teraz mam dwie garście bo mądry po szkodzie, więc jak komuś na terenie Wa-wy trza do nasmarowania to mogę dać. I tak jak pisali koledzy wcześniej nie "cudować" bo przecukrzycie a z heble w galu to i tak dziadostwo.
Hugo - 21-09-2011, 08:06

A w tylnych zaciskach też byla jedna średnica tłoczka?
sampler - 21-09-2011, 08:15

nie niby sa 35 lub 38. Ja mialem 35 mm
matii - 21-09-2011, 13:45

kokosik zdjęcie poszło na email, sorry za głupie pytanie: jak wstawić fotke w komentarzu?
KaWu - 21-09-2011, 14:34

matii napisał/a:
kokosik zdjęcie poszło na email, sorry za głupie pytanie: jak wstawić fotke w komentarzu?


jak wstawić ZDJĘCIE na forum

Jarcev - 29-11-2011, 18:52

Witam ;) Dawno mnie tu nie było ale znów zaczeły sie problemy ;] od początku , zapiekły mi sie kiedys hamulce z przodu , rozebrałem , przeczysciłem , załozyłem nowe gumy i działało tyle ze zauwazyłem ze jak naciskam pedał hamulca bez zacisku to na prawym przednim kole o wiele ciezej schodzi i tu pytanie pierwsze : przewód elastyczny?? tydzien temu zauwazyłem ze mieknie mi pedał hamulca co jak sie dzis okazało spowodowane było wyciekiem na tłoczku - na tyle duzym ze drugi tłoczek nie wychodzi w ogóle z braku cisnienia. Przed chwilą wszytsko rozebrałem i tłoczki wyszły bez problemu a gumy wygladały na całe :/ w sensie chyba nie pękniete i tu pytanie czy mogą ciec jak są nie popękane ( byłto zestaw za 20 pare zł) i wreszcie zeby sciągnąc ten zacisk odkręciłem go z całym kopytem(?) ( nie wiem jak to sie nazywa - to co nachodzi na tarcze) bo nie chce mi wyjsc górna śruba :/ niby gwint cały zszedł ale nie da sie wyciagnąć sruby przynajmniej bez młotka - niestety pamietam ze wsadziłem ją suchą bez smarowania


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group