To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Zgrzytająca dwójka

maniax86 - 18-02-2013, 14:33

gzesiolek, zawsze coś się moze zdarzyc.... znam przypadek opisany na AWC gdzie gościowi po miesiącu bodajże skrzynia padła w lancerze 1.6..... miał wymienianą na nową.... za free oczywiście...
karloscube - 18-02-2013, 18:52

Trik napisał/a:

Skrzynia w miśkach posiada charakterystyczny klik przy wkładaniu biegów, przez niektórych uwielbiana cecha


w czasie kupna i jeździe testowej wbijam bieg a tu walnięcie :shock: wrażenie jakby coś wytrzaskane było :oops: pytam kolesia z salonu czy auto już dorżniętę czy wszystkie miśki tak mają, odpowiedz: ten typ tak ma ... wrażenia dobrego to na mnie nie zrobiło i myślę nowy tak napewno nie ma .... a jednak miał 8) po kilku jazdach spodobało mi się, a teraz redukcja, boski klik i dzida :twisted: :lol:

PS co do samej skrzyni to czasmi "szukam" wstecznego :?

tomekrvf - 19-02-2013, 22:30

Panowie, co do Waszych skrzyń biegów to mogę podpowiedzieć jedną rzecz - może pomoże.
W moim Galancie też biegi chodziły jak w C-360 aż w końcu zalałem ją olejem (oryginał Mitsu) który stosuje się do skrzyń Renault w Carsmie i MSS 1.6. Nie mogłem uwierzyć że nagle biegi wchodzą praktycznie same a wcześniej trzeba było walczyć z dźwignią. Oczywiście wcześniej skrzynia widziała różne oleje i na żadnym nie było dobrze.
Alfa też dostała ten olej i jest bosko, choć w Alfie biegi chodziły dobrze więc nie było co poprawiać:)
Prawdopodobnie zamiennikiem tego ori oleju jest Tranself NFP 75W80 lub NFJ75W80, ale z tego co kojarzę, ori olej kosztuje poniżej 200PLN za 5 litrów więc nie ma dramatu.

Uwex - 20-02-2013, 08:48

tomekrvf napisał/a:
może pomoże.


Powinno pomóc w b. dużym stopniu- ja w swoim Lancerze też wymieniłem olej w skrzyni
; wprawdzie inny niż tomekrvf, ale też nie przypadkowy - Shell Spirax GSX 75W/80.
Różnica spora na plus.
Zresztą na forum jest temat o wymianie oleju w skrzyni.

MichalRej - 20-02-2013, 10:51

U mnie akurat zmiana oleju w skrzyni nie pomogła, tzn biegi na pewno wchodzą płynniej, ale wsteczny ciągle ma opory, a drugi bieg i tak się zacina.
Nie sądzę również aby to był błąd nie wciśniętego na 100% sprzęgła, bo tylko przy redukcji na dwójkę bym taki błąd popełniał =)

Skrzynię zalałem olejem: Motul Motylgear 75W-80

maniax86 - 20-02-2013, 10:52

czyli, że ten olej w skrzyni co jest fabrycznie zalany jest do.... kitu?
mazin - 20-02-2013, 10:59

MichalRej napisał/a:
U mnie akurat zmiana oleju w skrzyni nie pomogła, tzn biegi na pewno wchodzą płynniej, ale wsteczny ciągle ma opory, a drugi bieg i tak się zacina.
Nie sądzę również aby to był błąd nie wciśniętego na 100% sprzęgła, bo tylko przy redukcji na dwójkę bym taki błąd popełniał =)

Skrzynię zalałem olejem: Motul Motylgear 75W-80


Ja wymieniłem na Redline i dwójka zgrzyta jak zgrzytała... Choć ogólna kultura pracy skrzyni poprawiła się - generalnie wchodzi "jak w masło" i bez specjalnych oporów, ale dwójce nie pomogło. A wsteczny to normalne - nie jest synchronizowany. U mnie wsteczny wchodzi za pierwszym razem, a raz na 30-40 wbić stawia opór.

RalfPi - 20-02-2013, 12:38

maniax86 napisał/a:
czyli, że ten olej w skrzyni co jest fabrycznie zalany jest do.... kitu?


Nigdy chyba mi się nie zdarzyło, żeby mi dwójka "zazgrzytała" - może to faktycznie problem nie wyciśniętego sprzęgła jak należy.
Owszem jak źle naciskałem pedał i nie "synchronizowałem ze zmianą to zgrzyta (najczęściej trójka).
PS Kiedyś mi się zdarzyło przy prędkości 50km/h z dwójki wrzucić... 1 :D
Ale poszło jakoś :)

mazin - 20-02-2013, 12:56

RalfPi napisał/a:

Nigdy chyba mi się nie zdarzyło, żeby mi dwójka "zazgrzytała" - może to faktycznie problem nie wyciśniętego sprzęgła jak należy.


Nie, to nie to. Przerobiłem temat na sto sposobów. Coś wyraźnie musi się ułożyć - prawdopodobnie synchronizator, bo wystarczy zaczekać z wciśniętym sprzęgłem ok 1/3 sekundy i zgrzytu nie ma. Wciśnięcie do podłogi nie pomaga, zresztą zawsze wciskam do podłogi. Kumpel, który jeździł moim autem tez zwrócił na to uwagę. Jeżeli wymiana oleju pomoże synchronizatorowi "nadążać", to może rzeczywiście być remedium, może Redline (który wlałem po 2 tys.km) nie jest tym najlepszym. Możliwe tez, że cięgno ma problem, np. z powodu poprowadzenia kabla akumulatora, o czym pisał Trik i wystarczy podnieść akumulator? Planuję podłożyć dechę pod niego i sprawdzić. Ale nie jest to wina niedociśniętego pedału.

Trik - 20-02-2013, 17:52

mazin, A wymieniałeś już akumulator. Jeśli śmigasz na oryginale i od początku tak jest, to może należy (tak jak piszesz sprawdzić) czy kable od aku nie blokują wybieraka/cięgna 2 biegu. Jeśli tak to trzeba będzie poprawić przebieg kabli (tych z lewej strony) lub podwiązać je jakoś do np. półki aku żeby nie przeszkadzały. Ino ta wiązka dość sztywna jest.
:idea: Ciekawostka :?: czy to faktycznie tak może działać.

Uwex - 20-02-2013, 19:08

Trik napisał/a:
czy kable od aku nie blokują wybieraka/cięgna 2 biegu.


była by to poważna niedoróbka fabryki grożąca przetarciem kabla i zwarciem (pożarem).

tomekrvf - 20-02-2013, 19:38

Uwex napisał/a:
Shell Spirax GSX 75W/80.

Ten też lałem do Galanta i nie było dobrze.

Uwex - 21-02-2013, 08:24

tomekrvf- :lol: czyli jednak nie jest tak łatwo trafić z odpowiednim olejem do konkretnego modelu. Ale też skrzynie w Galancie i w Lancerze są różne.
mazin - 21-02-2013, 10:39

Trik napisał/a:
mazin, A wymieniałeś już akumulator. Jeśli śmigasz na oryginale i od początku tak jest, to może należy (tak jak piszesz sprawdzić) czy kable od aku nie blokują wybieraka/cięgna 2 biegu. Jeśli tak to trzeba będzie poprawić przebieg kabli (tych z lewej strony) lub podwiązać je jakoś do np. półki aku żeby nie przeszkadzały. Ino ta wiązka dość sztywna jest.
:idea: Ciekawostka :?: czy to faktycznie tak może działać.

Nie, nie wymieniałem, czyli śmigam na oryginale. Dopiero ostatnio trafiłem na Twój opis zmagań z nowym akumulatorem i tak mnie natchnęło ;-) Ale nie wiem kiedy temat obadam, bo teraz mnie grypa złąpała. Może w weekend, jak się polepszy ;-)
Swoją drogą już widzę te aukcje na allegro "Sposób na zgrzytającą dwójkę w lancerach od 2007" - za 450 zł sprzedajemy centymetrowe deski 17 x 21 cm ;-)

Trik - 21-02-2013, 20:16

mazin napisał/a:
Swoją drogą już widzę te aukcje na allegro "Sposób na zgrzytającą dwójkę w lancerach od 2007" - za 450 zł sprzedajemy centymetrowe deski 17 x 21 cm
Weź kurka się zlituj i nie podpowiadaj fachowcom od tranzystorka za 100pln. :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group