To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Rozpórka przednia, górna

Marcino - 01-03-2012, 12:18

Kamil.ekonom,
Czy ta Staffa jest cieżka? Tzn chodzi mi o to z czego jest zrobiona?
Wpadł mi do głowy szalony pomysł zeby samamu taką ustrugać... tzn mam podobny profil zamknety w domu 5cmx2cm, ale jest dość gruby scianka chyba 3mm, dotoczył bym flansze , naiwercił orwory i pospawał całośc.... ale boje sie ze bedzie to za toporne..;)

kamil.ekonom - 01-03-2012, 14:24

Marcino, tu masz opis ze strony producenta ( http://www.staffa.pl/pl/o_firmie.html ):

"Wszystkie rozpórki wykonywane są ze stali konstrukcyjnej, co zapewnia odpowiednią wytrzymałość i sztywność. Każda rozpórka malowana jest proszkowo na wybrany kolor, pod lakierem znajduje się podkład cynkowy, który zapobiega korozji. Rozpórki nie są skręcane, dzięki temu są o wiele sztywniejsze i wytrzymalsze"

Nie pamiętam dokładnie jaka jest grubość ścianki, ale na pewno czuć, że się trzyma w rękach tę rozpórkę (nie jest ciężka, żeby trzeba ją nosić w dwóch rękach, ale nie jest też lekka, żeby można było ją wymachiwać jedną ręką).

superson123 - 01-03-2012, 14:50

To ja też się pisze :D
1. Keleron (jesli koszt nie przekroczy 200zł)
2. hilfiger (do 200 zł)
3. kamil.ekonom
4. czerwony88 (do 200 zł)
5. Cacper (do 200 zł)
6. m6riano (do 150zł;-)
7. bartezr (koszt jak najmniejszy)
8. fergul11 (max 200zl)
9. superson123

milo - 01-03-2012, 15:05

Marcino napisał/a:
Wpadł mi do głowy szalony pomysł zeby samamu taką ustrugać...

Czemu nie , spróbuj ...sam robiłem i dobrze dopasowałem koszt wykonania razem z malowaniem ,piaskowaniem wyniósł mnie około 70 zł
Rozpórka http://forum.mitsumaniaki...t=8054&start=45

marianoooo - 01-03-2012, 15:35

Wprowadziłem napis i logo oraz za sugestią robertdg, dodatkowe mocowanie. Mam 2.5 i pod ten silnik będę pasował swoją rozpórkę. Czy ma ktoś pojęcie jakie siły działają na taką rozpórkę? Chciałbym przeprowadzić jakąś symulację pod obciążeniem- wyjdzie wówczas czy wycięty napis nie powoduje za dużego osłabienia. Mam jeszcze prośbę do osób posiadających metrówkę: moglibyście zmierzyć jaki jest rozstaw mocowań amortyzatora tzn od środka do środka wystającej z kielicha śruby. U mnie było 975+-1mm. Pozwoli to stwierdzić stopień kompatybilności- czyt. kto ma pogięte auto :P .

madź - 01-03-2012, 16:54

1. Keleron (jesli koszt nie przekroczy 200zł)
2. hilfiger (do 200 zł)
3. kamil.ekonom
4. czerwony88 (do 200 zł)
5. Cacper (do 200 zł)
6. m6riano (do 150zł;-)
7. bartezr (koszt jak najmniejszy)
8. fergul11 (max 200zl)
9. superson123
10. madź (do 150zł)

kamil.ekonom - 01-03-2012, 18:25

marianoooo, no wygląda ciekawie - szczególnie ciekawie prezentuje się napis i logo. A dasz radę zrobić giętą :?:
keleron - 01-03-2012, 18:38

marianoooo napisał/a:
Wprowadziłem napis i logo oraz za sugestią robertdg, dodatkowe mocowanie. Mam 2.5 i pod ten silnik będę pasował swoją rozpórkę. Czy ma ktoś pojęcie jakie siły działają na taką rozpórkę? Chciałbym przeprowadzić jakąś symulację pod obciążeniem- wyjdzie wówczas czy wycięty napis nie powoduje za dużego osłabienia. Mam jeszcze prośbę do osób posiadających metrówkę: moglibyście zmierzyć jaki jest rozstaw mocowań amortyzatora tzn od środka do środka wystającej z kielicha śruby. U mnie było 975+-1mm. Pozwoli to stwierdzić stopień kompatybilności- czyt. kto ma pogięte auto :P .


Mam pytanie czy nie uważacie że w tych miejscach gdzie są te śruby łączące nawet po bardzo mocnym skręceniu ten element będzie pracował i całość nie spełni swojej funkcji?

Marcinchojnacki - 01-03-2012, 21:17

1. Keleron (jesli koszt nie przekroczy 200zł)
2. hilfiger (do 200 zł)
3. kamil.ekonom
4. czerwony88 (do 200 zł)
5. Cacper (do 200 zł)
6. m6riano (do 150zł;-)
7. bartezr (koszt jak najmniejszy)
8. fergul11 (max 200zl)
9. superson123
10. madź (do 150zł)
11. Marcinchojnacki (do 200zł)

Marcino - 01-03-2012, 21:36

keleron napisał/a:
Mam pytanie czy nie uważacie że w tych miejscach gdzie są te śruby łączące nawet po bardzo mocnym skręceniu ten element będzie pracował i całość nie spełni swojej funkcji


Mam podobne odczucia.... tam musiało by być ciasno pasowane skoro nie ma innej możliwości skasowania luzu.

wicek - 01-03-2012, 21:45

Marcino napisał/a:
keleron napisał/a:
Mam pytanie czy nie uważacie że w tych miejscach gdzie są te śruby łączące nawet po bardzo mocnym skręceniu ten element będzie pracował i całość nie spełni swojej funkcji


Mam podobne odczucia.... tam musiało by być ciasno pasowane skoro nie ma innej możliwości skasowania luzu.


Również tak myślałem ale w oryginalnych vr4 tez są skręcane na śruby http://www.baryvampire.fora.pl/viewimage.php?i=19

robertdg - 01-03-2012, 22:13

marianoooo, wzmocnij albo przedłuż skosy talerzy mocowanych do kielichów względem belki poprzecznej
Marcino - 01-03-2012, 22:36

robertdg napisał/a:
marianoooo, wzmocnij albo przedłuż skosy talerzy mocowanych do kielichów względem belki poprzecznej

A czy to koneczne? Taki kawałek blaszki nie wytrzyma... chyba ze sie go porzdanie usztywni

kamil.ekonom - 01-03-2012, 22:37

Wreszcie ktoś konkretny :P
STAFFA, działaj w temacie, a chętni na pewno się znajdą. Jeśli będzie wykonana co najmniej ja ta którą miałem w Hondzie - to będzie super :thumbright: Najlepsza by była taka gięta...

wicek - 01-03-2012, 22:39

post STAFFA zniknął


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group