[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Ciśnienie w oponach - Lancer CYxA
RalfPi - 15-04-2015, 10:01
Może to chęć spełnienia norm w zakresie emisji spalin (EURO5)?
Robert_N - 15-04-2015, 13:28
U mnie na słupku B z lewej strony jest naklejka z tabelką dotyczącą ciśnienia w opon.
Rozmiar opon 215/45R18 ciśnienie przód i tył 2,2 bar 32 psi
powyżej 160 km/h przód i tył 2,5 bar 36 psi
z przyczepą przód 2,2 bar 32 psi, tył 2,4 bar 35 psi
rezerwa (dojazdówka) 4,2 bar, 60 psi
Ja pompuje 2,4 bar 35 psi, ponieważ różnie się jeździ
tyku - 15-04-2015, 13:46
U mnie tylko tyle:
Ciśnienie w oponach zimowych staram się mieć 2,6 BAR
Vertigo80 - 15-04-2015, 17:41
A mnie dziś w zakładzie wulkanizacyjnym nabili 2,7 na wszystkie koła - felga 18".
Podobno przy takim profilu i rozmiarze opony takie ciśnienie powinno być zwracając uwagę na nasze drogi. Opona ma się równomiernie zużywać i nie wyząbkować.
Lucas123w - 15-04-2015, 18:55
A u mnie jeszcze co innego
W instrukcji mam zapis że na rynek Rosyjski zalecane ciśnienie to 2.2, wiadomo jakie oni tam mają drogi
Sico2 - 16-04-2015, 12:31
RalfPi napisał/a: | Może to chęć spełnienia norm w zakresie emisji spalin (EURO5)? |
Tako tez slyszalem i zadnego innego logicznego wyjasnienia nie znajduje
skaf - 27-04-2015, 13:21
dorzucam swoje - CX3A '09
przy fabrycznym cisnieniu jakos dziwnie sie jezdzilo - wczoraj napompowalem pośrednio 2,3 na wszystkie koła i póki co jest ok.
p4bLo - 27-11-2015, 21:23
na tabliczce pisze żeby mieć ciśnienie w oponach 2,7 czy to możliwe nie wystukam zawieszenia na Polskich drogach? (205/60 R16) http://www.fotosik.pl/zdj...22~3wj~W7c3geEy
Lucas123w - 28-11-2015, 12:13
p4bLo, nie idź tą drogą, co model rocznikowy wyżej tym większe ciśnienie w oponach. Wiąże się to z normami Euro 6. Ja mojemu daje po 2.3 na wszystkie 4 i jest ok. Pierwsze Lancery miały bodajże na tabliczce 2.2.
p4bLo - 28-11-2015, 16:03
Lucas123w napisał/a: | p4bLo, nie idź tą drogą, co model rocznikowy wyżej tym większe ciśnienie w oponach. Wiąże się to z normami Euro 6. Ja mojemu daje po 2.3 na wszystkie 4 i jest ok. Pierwsze Lancery miały bodajże na tabliczce 2.2. | też mi sie to wydaje podejrzane no cóż ekolodzy tylko nie pomyślą że większe ciśnienie w oponach to trzeba więcej energii zużyć na produkcję elementów zawieszenia:)
aequitas - 28-11-2015, 18:37
Mnie za to najlepiej się jeździ na 2.2 205/60R16.
Raz dobiłem do 2.4 ponieważ wybierałem się w daleką podróż. Cały samochód był zapakowany, ale prowadzanie było fatalne powyżej 120km/h i po kilkudziesięciu kilometrach spóściłem na 2.2 i już tak zostało.
jacek63 - 09-10-2016, 14:37 Temat postu: Ciśnienie w oponach Zauważyłem dziś, że zalecane ciśnienie ogumienia znacznie różni się w zależności od roku produkcji samochodu.
Poniżej zdjęcie z książek serwisowych (Intense 1.6 2016 i Invite 1.5 2009).
Masa pojazdów jest zbliżona, rozmiar opon ten sam. Dlaczego więc w 1.5 powinienem pompować do normalnej jazdy 2.2 bar a w 1.6 aż 2.7 bar?
Większe ciśnienie zmniejsza opory toczenia - czy jest to związane z ekologią i wyższe zalecane ciśnienie jest następstwem EURO5?
Zastanawia mnie też jak różne ciśnienia wpłyną na zużycie opon i czy będzie ono równomierne w całym zakresie 2.2-2.7?
A wy do ilu pompujecie?
tyku - 09-10-2016, 14:48
jacek63 napisał/a: | A wy do ilu pompujecie? | Staram się utrzymać ciśnienie w przedziale 2,6 -2,7 na 215/45/18. Na 16" miałem zawsze tak 2,6. Wszystko opisane powyżej.
RalfPi - 09-10-2016, 14:52
za http://felgido.pl/blog/85_cisnienie-w-oponie :
"samochód, który w oponach posiada ciśnienie o 0.6 bara mniejsze od nominalnego zużyje o 4% więcej paliwa, a żywotność tych niedopompowanych opon skraca się aż o 45%."
W moim odczuciu jest to związane z ekologią. Ja pompuje na około 2.4-2.5.
Pamiętaj, że amorki i pozostałe elementy zużywają się "jakoś tam" szybciej jak przy mniejszym ciśnieniu - prawdopodobnie optimum jest to co podaje producent. Jak czujesz, że jest twardo jak kamień, to zwyczajnie trochę zmniejsz ciśnienie.
lobuzek - 09-10-2016, 16:28
Trzymam się fabrycznego 2,7. Nie ma problemu z trwałością, ząbkowaniem ani komfortem. Wręcz przeciwnie, wyczuwam gorsze prowadzenie, gdy ciśnienie jest o ok. 0,2-0,3 bara niższe.
|
|
|