To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

Serek - 19-07-2009, 11:28

Bartku, czy przewody hamulcowe (giętkie) pasują gwintem do tych proponowanych przez Ciebie?
piotruswie - 27-07-2009, 08:38

swinks_UK napisał/a:

Tytułem wyjaśnienia bo chyba się wkradł błąd w twoje dywagacje...
Pomieszałeś FTO z GTO - fakt to są RÓŻNE auta. Nikt tu jednak nie wspominał o FTO.
W tym wątku piszemy o hamulcach z 3000GT i GTO a to już to samo auto. Oznaczenie oryginalne to Mitsubishi GTO i pod takim oznaczeniem było na rynku Azji. Jednak wskutek protestów Ferrari musiano zmienić oznaczenie tego auta na rynek USA i EU na 3000GT by nie myliło się z konkretnym modelem Ferrari


tak :) twój opis jest żeczowy
w każdym razie Malik mi troszkę pomieszał choć sam już nie wiem może mnie się pokiełbasiło :)
jestem już po dotarciu klocuszków więc mogę się podzielić wrażeniami z hamowania :)
sprawdzanie ich w mieście i zastanawianie się czy hamuje lepiej z 60 do zera było bez sensu, więc sypnołem się na szybszą ścieżkę i z szacunkiem dla polskiego prawa bujnołem się do [edit by mod=znacznej prędkości] i dokonałem hamowania awaryjnego :twisted:
mogę wszystkich zapewnić że różnica jest znacząca :) w zeszłym roku jadąc z tą prędkością po poznańskiej jakiś niemiec w pajero wjechał na mój pas i naprawdę nogi mi zdrętwiały bo ledwo żem wyhamował, teraz nie musze już się martwić takimi manewrami
do obejżenia na jakimś spocie wyjaśnie też szczegóły przekładki

[ Komentarz dodany przez: Owczar: 27-07-2009, 11:21 ]
Na forum jest zakaz pisania o łamaniu polskiego prawa, dlatego proszę o powstrzymywanie się od pisania o incydentach przekraczania prędkości.

Anonymous - 27-07-2009, 20:13

A ja zrobilem rozeznanie wsrod kolegow jezdzacych Sigmami i tak :
- Sigma '95 24V -, zacisk przod dwa tloczki, 276mm, grubosc tarczy 24mm, rozstaw otworow
jarzma zacisku to ok 128mm .
- podejrzewam ze 12V ma taki sam rozstaw z tym ze zacisk jest 1 tloczek

Widze ze nie bedzie tal latwo dobrac cos do Gala sprzed liftu, bez wymiany zwrotnic :(

Bartek - 28-07-2009, 07:21

Serek, w EA zostają przewody, w E3 trzeba je wymianić na te z EA (do części metalowej przewody z EA będą pasowały)
tucci - 28-07-2009, 08:19

Z hamulcami to wbrew pozorom bardzo prosta sprawa jest.
Do przedliftowego EA z jednotloczkowym zaciskiem pasuja zaciski od SE ('98---->) z dwutloczkowym zaciskiem. Rozstaw srub to 128 mm, pasuja P&P, zwrotnice pozostaja te same.Musowo nowe tarcze 276mm i wieksze kloczuszki. Tyle. Pozostaje tylko rozkoszowac sie hamowaniem :wink:
Info by DJ

piotruswie - 28-07-2009, 09:23

:) koledzy dałem wam prosty przepis na swapa
u mnie wszystko chodzi bez zarzutu i jestem zadowolony
800zł i troszkę własnej pracy i macie hamowanie jak talala
pozdro

Psikus - 22-08-2009, 20:02

Z pewnych przyczyn musiałem wymienić w swoim galu - ea2w rocznik 97 zwrotnice. jako dawca posłużył ea5a przed liftowy w wersji rhd. dawca miał 2 tłoczkowe zaciski i większe tarcze, biorca - jak to zwykłe 2,0. zwrotnica pasuje bez najmniejszego problemu, rozstaw otworów pod jarzmo zacisku jest taki sam, tarcza hamulcowa pasuje wszystko złożone do kupy działa. W takim razie zostaje dokupić klocki i tarcze z polifta... no właśnie, czy tylko to? wyżej napisane jest, że powinien zostać wymieniony również korektor siły hamowania - z którego modelu galanta i czy koniecznie przy zawieszeniu z poziomowaniem?

[ Dodano: 25-08-2009, 22:50 ]
tucci napisał/a:
Do przedliftowego EA z jednotloczkowym zaciskiem pasuja zaciski od SE ('98---->) z dwutloczkowym zaciskiem. Rozstaw srub to 128 mm, pasuja P&P, zwrotnice pozostaja te same.Musowo nowe tarcze 276mm i wieksze kloczuszki. Tyle. Pozostaje tylko rozkoszowac sie hamowaniem
czy w tym układzie wejdą standardowe, 14 calowe felgi stalowe czy trzeba na zestaw zimowy zainwestować w 15?

[ Dodano: 26-08-2009, 19:44 ]
NIkt nie odpisał,zmierzyłem sam i napiszę, a niech będzie dla potomnych - 14 calowe stalki nie pasują na większe hamulce

pozdr

piotruswie - 27-08-2009, 08:21

Psikus napisał/a:
czy w tym układzie wejdą standardowe, 14 calowe felgi stalowe czy trzeba na zestaw zimowy zainwestować w 15?
pozdr

ja mam 15 orginalne alusy i przy zaciskach jest taka mała szparka że szczerze wątpię czy 14 da się wcisnąć

Krzyzak - 27-08-2009, 09:00

14" to sie tylko na przedliftowe tarcze 256 mm nadaja
potem (276 mm tarcze) min. fele to 15"

tomuswoszu - 15-01-2010, 16:54

czyli to wszystko z tego wystarczy tak?

Kod:
zaciski dwutloczkowe, piasty, jarzma, tarcze (duze), zwrotnice (prawa jest uszkodzona-trzeba dokompletowac!), czujniki ABSu, prawie nowe klocki

swinks_UK - 15-01-2010, 18:05

Tytułem uporządkowania całego zamieszania pozwolę sobie na następujące zestawienie.

I. W Galantach EAxx/ECxx występowały 2 rodzaje zwrotnic:
1. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 140mm (1996 - ok. 1999) zwane zwrotnicami przedliftowymi (PFL)
2. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 160mm (ok. 1999 - 2003) zwane zwrotnicami poliftowymi (FL).

II. W Galantach EAxx/ECxx występowały następujące rodzaje zacisków:
A. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (głownie Galanty EAxx PFL)
B. zacisk 2 tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (Galanty ECxx PFL)

D. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx FL przejściowego okresy produkcji)
E. zacisk 2-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx i ECxx FL)
F. zacisk Brembo 4-tłoczkowy na rozstaw 160mm (Lancer Evo 5 - 9)

III. Można stosować następujące wielkości tarcz hamulcowych w zależności od zacisków (wielkość i kształ zacisków determinuje wielkość tarcz):
- tarcze 256mm (zwrotnica 1 i zacisk A = 1A; 2D)
- tarcze 276mm (1B; 2D; 2E)
- tarcze 294mm (1B; 2E) - tarcze 5-śrubowe
- tarcze 320mm (2F) - tarcze 5 śrubowe
Niestety opcja przejścia na duże tarcze wymaga przejścia na piasty 5 śrubowe... :wink:

jOkerek - 08-03-2010, 16:21

przyjechal dawca / bardzo sie ciesze i biore sie za hamulce / sciagam kolo a tu ??? tarcza 276 i zacisk jednotloczkowy...
dawca Avance sport z koncowki 2001 w pelnej opcji silnik 2.5 V6 - czy to normalne ? ponizej jego zdjecie

Anonymous - 08-03-2010, 16:37

jOkerek napisał/a:
czy to normalne ?

Tak, to normalne. Ja mam Galanta EA2W z 2001r. i też mam jednotłoczkowe, klocki bliźniacze z outlanderem I.
Pozdr

jOkerek - 08-03-2010, 16:43

czy sa to te same zaciski co w roczniku 97 i tarczy 256 czy inne i porownywalne jakoscia do tych dwutloczkowych ?
costa brawa - 08-03-2010, 22:43

u mnie tez takie sa i jarzma mam na 160 mm
patrz 2 posty wyzejswinks_UK, bardzo ladnie to opisal- tam jest wszystko



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group