[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód
Serek - 19-07-2009, 11:28
Bartku, czy przewody hamulcowe (giętkie) pasują gwintem do tych proponowanych przez Ciebie?
piotruswie - 27-07-2009, 08:38
swinks_UK napisał/a: |
Tytułem wyjaśnienia bo chyba się wkradł błąd w twoje dywagacje...
Pomieszałeś FTO z GTO - fakt to są RÓŻNE auta. Nikt tu jednak nie wspominał o FTO.
W tym wątku piszemy o hamulcach z 3000GT i GTO a to już to samo auto. Oznaczenie oryginalne to Mitsubishi GTO i pod takim oznaczeniem było na rynku Azji. Jednak wskutek protestów Ferrari musiano zmienić oznaczenie tego auta na rynek USA i EU na 3000GT by nie myliło się z konkretnym modelem Ferrari |
tak twój opis jest żeczowy
w każdym razie Malik mi troszkę pomieszał choć sam już nie wiem może mnie się pokiełbasiło
jestem już po dotarciu klocuszków więc mogę się podzielić wrażeniami z hamowania
sprawdzanie ich w mieście i zastanawianie się czy hamuje lepiej z 60 do zera było bez sensu, więc sypnołem się na szybszą ścieżkę i z szacunkiem dla polskiego prawa bujnołem się do [edit by mod=znacznej prędkości] i dokonałem hamowania awaryjnego
mogę wszystkich zapewnić że różnica jest znacząca w zeszłym roku jadąc z tą prędkością po poznańskiej jakiś niemiec w pajero wjechał na mój pas i naprawdę nogi mi zdrętwiały bo ledwo żem wyhamował, teraz nie musze już się martwić takimi manewrami
do obejżenia na jakimś spocie wyjaśnie też szczegóły przekładki
[ Komentarz dodany przez: Owczar: 27-07-2009, 11:21 ]
Na forum jest zakaz pisania o łamaniu polskiego prawa, dlatego proszę o powstrzymywanie się od pisania o incydentach przekraczania prędkości.
Anonymous - 27-07-2009, 20:13
A ja zrobilem rozeznanie wsrod kolegow jezdzacych Sigmami i tak :
- Sigma '95 24V -, zacisk przod dwa tloczki, 276mm, grubosc tarczy 24mm, rozstaw otworow
jarzma zacisku to ok 128mm .
- podejrzewam ze 12V ma taki sam rozstaw z tym ze zacisk jest 1 tloczek
Widze ze nie bedzie tal latwo dobrac cos do Gala sprzed liftu, bez wymiany zwrotnic
Bartek - 28-07-2009, 07:21
Serek, w EA zostają przewody, w E3 trzeba je wymianić na te z EA (do części metalowej przewody z EA będą pasowały)
tucci - 28-07-2009, 08:19
Z hamulcami to wbrew pozorom bardzo prosta sprawa jest.
Do przedliftowego EA z jednotloczkowym zaciskiem pasuja zaciski od SE ('98---->) z dwutloczkowym zaciskiem. Rozstaw srub to 128 mm, pasuja P&P, zwrotnice pozostaja te same.Musowo nowe tarcze 276mm i wieksze kloczuszki. Tyle. Pozostaje tylko rozkoszowac sie hamowaniem
Info by DJ
piotruswie - 28-07-2009, 09:23
koledzy dałem wam prosty przepis na swapa
u mnie wszystko chodzi bez zarzutu i jestem zadowolony
800zł i troszkę własnej pracy i macie hamowanie jak talala
pozdro
Psikus - 22-08-2009, 20:02
Z pewnych przyczyn musiałem wymienić w swoim galu - ea2w rocznik 97 zwrotnice. jako dawca posłużył ea5a przed liftowy w wersji rhd. dawca miał 2 tłoczkowe zaciski i większe tarcze, biorca - jak to zwykłe 2,0. zwrotnica pasuje bez najmniejszego problemu, rozstaw otworów pod jarzmo zacisku jest taki sam, tarcza hamulcowa pasuje wszystko złożone do kupy działa. W takim razie zostaje dokupić klocki i tarcze z polifta... no właśnie, czy tylko to? wyżej napisane jest, że powinien zostać wymieniony również korektor siły hamowania - z którego modelu galanta i czy koniecznie przy zawieszeniu z poziomowaniem?
[ Dodano: 25-08-2009, 22:50 ]
tucci napisał/a: | Do przedliftowego EA z jednotloczkowym zaciskiem pasuja zaciski od SE ('98---->) z dwutloczkowym zaciskiem. Rozstaw srub to 128 mm, pasuja P&P, zwrotnice pozostaja te same.Musowo nowe tarcze 276mm i wieksze kloczuszki. Tyle. Pozostaje tylko rozkoszowac sie hamowaniem | czy w tym układzie wejdą standardowe, 14 calowe felgi stalowe czy trzeba na zestaw zimowy zainwestować w 15?
[ Dodano: 26-08-2009, 19:44 ]
NIkt nie odpisał,zmierzyłem sam i napiszę, a niech będzie dla potomnych - 14 calowe stalki nie pasują na większe hamulce
pozdr
piotruswie - 27-08-2009, 08:21
Psikus napisał/a: | czy w tym układzie wejdą standardowe, 14 calowe felgi stalowe czy trzeba na zestaw zimowy zainwestować w 15?
pozdr |
ja mam 15 orginalne alusy i przy zaciskach jest taka mała szparka że szczerze wątpię czy 14 da się wcisnąć
Krzyzak - 27-08-2009, 09:00
14" to sie tylko na przedliftowe tarcze 256 mm nadaja
potem (276 mm tarcze) min. fele to 15"
tomuswoszu - 15-01-2010, 16:54
czyli to wszystko z tego wystarczy tak?
Kod: | zaciski dwutloczkowe, piasty, jarzma, tarcze (duze), zwrotnice (prawa jest uszkodzona-trzeba dokompletowac!), czujniki ABSu, prawie nowe klocki |
swinks_UK - 15-01-2010, 18:05
Tytułem uporządkowania całego zamieszania pozwolę sobie na następujące zestawienie.
I. W Galantach EAxx/ECxx występowały 2 rodzaje zwrotnic:
1. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 140mm (1996 - ok. 1999) zwane zwrotnicami przedliftowymi (PFL)
2. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 160mm (ok. 1999 - 2003) zwane zwrotnicami poliftowymi (FL).
II. W Galantach EAxx/ECxx występowały następujące rodzaje zacisków:
A. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (głownie Galanty EAxx PFL)
B. zacisk 2 tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (Galanty ECxx PFL)
D. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx FL przejściowego okresy produkcji)
E. zacisk 2-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx i ECxx FL)
F. zacisk Brembo 4-tłoczkowy na rozstaw 160mm (Lancer Evo 5 - 9)
III. Można stosować następujące wielkości tarcz hamulcowych w zależności od zacisków (wielkość i kształ zacisków determinuje wielkość tarcz):
- tarcze 256mm (zwrotnica 1 i zacisk A = 1A; 2D)
- tarcze 276mm (1B; 2D; 2E)
- tarcze 294mm (1B; 2E) - tarcze 5-śrubowe
- tarcze 320mm (2F) - tarcze 5 śrubowe
Niestety opcja przejścia na duże tarcze wymaga przejścia na piasty 5 śrubowe...
jOkerek - 08-03-2010, 16:21
przyjechal dawca / bardzo sie ciesze i biore sie za hamulce / sciagam kolo a tu ??? tarcza 276 i zacisk jednotloczkowy...
dawca Avance sport z koncowki 2001 w pelnej opcji silnik 2.5 V6 - czy to normalne ? ponizej jego zdjecie
Anonymous - 08-03-2010, 16:37
jOkerek napisał/a: | czy to normalne ? |
Tak, to normalne. Ja mam Galanta EA2W z 2001r. i też mam jednotłoczkowe, klocki bliźniacze z outlanderem I.
Pozdr
jOkerek - 08-03-2010, 16:43
czy sa to te same zaciski co w roczniku 97 i tarczy 256 czy inne i porownywalne jakoscia do tych dwutloczkowych ?
costa brawa - 08-03-2010, 22:43
u mnie tez takie sa i jarzma mam na 160 mm
patrz 2 posty wyzejswinks_UK, bardzo ladnie to opisal- tam jest wszystko
|
|
|