| 
				
					| Nasze Miśki - Galant Sport Edition '98 A/T
 
 robertdg - 22-11-2009, 11:17
 
 
 Wymiary 13mmx123mm 	  | Hugo napisał/a: |  	  | Czy ktoś kto posiada oryginalną naklejkę Sport Edition na tylnej klapie mógłby ją pomierzyć i podać mi jej orientacyjne wymiary? | 
 robertdg - 22-11-2009, 11:22
 
 EDIT
 
 Fotosy
 
     Hugo - 22-11-2009, 21:56
 
 robertdg nie mam pytań. Dzięki.
 robertdg - 23-11-2009, 19:19
 
 
 Ależ bardzo prosze 	  | Hugo napisał/a: |  	  | robertdg nie mam pytań. Dzięki. | 
   Hugo - 29-11-2009, 23:47
 
 Kurcze a nie trzeba było zaglądać dzisiaj pod Gala i pod maskę. Pierwszy zonk. Otóż wlazłem pod niego tak w ramach czystego relaksu (rozkoszujac się cichutką pracą silnika) i usłyszałem niezłe "pierdzenie" ze złącza elastycznego
  . Jutro zamawiam. I od razu myśli: to napewno przez to w Galu od jakiegoś czasu zrobiło się głośniej (słychać buuuuuuu podczas jazdy-tu zapewne mam rację), pewnie przez to spalanie po mieście i na krótkich odcinkach (15 km w jedna stronę) nie chce spaść poniżej 14 l LPG/100 km, i wreszcie kilka razy zdarzyło się, że Gal (tylko i wyłącznie na wolnych obrotach) kichnął w wydech (aż po chwili zaśmierdziało w środku). Czy powyższe zjawiska mogą być powodem dziurawej plecionki? Ponadto tknęło mnie aby zdjąć jeden z przewodów WN ze świecy i moim oczom ukazały się ślady oleju na fajce
  . Drugi zonk. Jak się później okazało puszczają wszystkie 4 uszczelniacze gniazd świec. Jutro również zamawiam te części. W tym roku wymienię jeszcze przewody WN, bo obecne jeszcze oryginalne i troszkę "świecą".
 Dzisiaj na przejażdżce (po 50 km przejechanych) stanąłem na w miarę równym podłożu i stwierdziłem, że sprawdzę stan oleju w skrzyni biegów. Wysiadłem z auta, otworzyłem maskę, zaraz zaraz trzeba "przewajchować" od P do L kilka razy, więc nie wsiadając do auta rzucam z P na R i ooooo mały włos Gal nie przejechał mi po nogach
  (zapomniałem zaciągnąć ręczny hamulec). No dobra "przewajchowałem", sprawdzam stan, a tam ok. 4 mm poniżej górnej kreski na HOT. Zawsze było równo z tą kreską. No dobra, w myślach już planuję zakup 0,5 litra Castrol Transmax-Z na dolewkę i wracam do domu. Po ok. 5 godzinach (silnik i skrzynia na dotyk zimne) sprawdzam poziom oleju w skrzyni i ............ok. 4 mm powyżej górnej kreski HOT
  . O co chodzi? Powinno być dokładnie na odwrót! Chyba nie będę dolewał oleju. Sam już nie wiem dolać czy upuścić? Dodam, że wczoraj zamontowałem nowy akumulator (stara Varta 44 Ah) i o ile wolne obroty są jak marzenie to skrzyni trochę odwaliło. Już praktycznie wcale nie szarpała, a teraz prawie przy każdej zmianie biegu  . Akumulator może być tego powodem? Chyba nie... To trzeci zonk. No i jeszcze jedno. Czwarty zonk. Do sprawdzenia wtyczek na skrzyni biegów zdjąłem pierwszy element od przodu filtra powietrza, po czym odpiąłem spinki i moim oczom ukazał się "plaster miodu" leżący jakby nigdy nic na dole obudowy filtra
  . Wygląda on tak, że ma nieregularny kształt zewnętrzny, oka plastra w środku mają mniejsze szczeliny niż po obwodzie. Check Engine sie nie pali i nigdy się nie zapalił, auto ma wolne obroty jak wyżej. Auto ma zamontowaną "bum-klapkę". Co mogło być powodem tego, że "plaster miodu" spadł ze swojego miejsca? Przepływomierz raczej działa, bo nic nie wskazuje na jego uszkodzenie. Co za pechowy dzień
   Hugo - 06-12-2009, 01:05
 
 Co do poprzedniego postu:
 1. Skrzynia biegów na drugi dzień po napisaniu postu zaczęła pracować tak jak nigdy. Do jej pracy teraz nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń. Miód-malina. Widocznie komputer skrzyni musiał się "poustawiać" po wymianie akumulatora albo pomogło odpięcie i ponowne podpięcie wtyczek na skrzyni.
 Co do plastra miodu wyrzuciłem go po prostu. Wolne obroty po wymianie akumulatora są wyraźnie stabilniejsze. Nie mam pytań.
 Plecionka jeszcze nie wymieniona.
 robertdg - 06-12-2009, 09:58
 
 
  	  | Cytat: |  	  | Wysłany: 29-11-2009, 23:47 | 
 Ja wiem dlaczego auto Ci zrobilo psikusa - była niedziela, przykazania sie kłaniaja, a dokładniej to 3. Pamiętaj abyś dzień święty święcił 	  | Hugo napisał/a: |  	  | Kurcze a nie trzeba było zaglądać dzisiaj pod Gala i pod maskę. | 
  ,  	  | Hugo napisał/a: |  	  | słychać buuuuuuu podczas jazdy-tu zapewne mam rację | 
  jak zawsze masz racje   niesadze, radzilbym krotka kontrole LPG na kompie, wymiane potrzebnych filtrów (faza lotna co 15tys km, faza mokra co 30tys) i zatankowanie na pewnych stacjach. 	  | Hugo napisał/a: |  	  | pewnie przez to spalanie po mieście i na krótkich odcinkach (15 km w jedna stronę) nie chce spaść poniżej 14 l LPG/100 km | 
 teoretycznie nie powinno, ale jak zaciagnie lewe powietrze do ukladu wydechowego i nagle obie sondy otrzymaja podwyzszona dawke innych gazow 	  | Hugo napisał/a: |  	  | wreszcie kilka razy zdarzyło się, że Gal (tylko i wyłącznie na wolnych obrotach) kichnął w wydech (aż po chwili zaśmierdziało w środku). Czy powyższe zjawiska mogą być powodem dziurawej plecionki? | 
  napraw plecionke i zobaczymy co dalej. wymien komplet uszczelek pokrywy, czyli 4 ringi na gniazda swieczek i uszczelke na pokrywe, znajac zycie jak bedzie zapieczona glowna uszczelka pokrywy to ja bedzie trzeba wydlubywac 	  | Cytat: |  	  | Ponadto tknęło mnie aby zdjąć jeden z przewodów WN ze świecy i moim oczom ukazały się ślady oleju na fajce  . Drugi zonk. Jak się później okazało puszczają wszystkie 4 uszczelniacze gniazd świec. Jutro również zamawiam te części. | 
   to znaczy ze masz prawidlowo dzialajaca skrzynie biegow, choc czepil bym sie tego ze na bieg mozna przerzucic tylko w momencie wcisnietego hamulca (zasadniczego), tak bynajmniej jest w amerykancach ktorymi jezdzilem, i chyba w Carismie tez tak bylo, ale tutaj nie dam sobie reki uciac. 	  | Hugo napisał/a: |  	  | nie wsiadając do auta rzucam z P na R i ooooo mały włos Gal nie przejechał mi po nogach | 
 zostaw, tylko sprawdz stan oleju na napewno zimnym oleju i rownym terenie a pozniej na rozgrzanym oleju. 	  | Hugo napisał/a: |  	  | Sam już nie wiem dolać czy upuścić? | 
 spokojnie, tak jak nizej opisales, musi sie troszke nauczyc i to zawsze trwa dluzsza chwile 	  | Hugo napisał/a: |  	  | wczoraj zamontowałem nowy akumulator (stara Varta 44 Ah) i o ile wolne obroty są jak marzenie to skrzyni trochę odwaliło | 
   na sekwencji 	  | Hugo napisał/a: |  	  | Auto ma zamontowaną "bum-klapkę" | 
   ja bym zalozyl na swoje miejsce i zaspawal plastykiem, wkoncu po cos to tam jest. 	  | Hugo napisał/a: |  	  | "plaster miodu" | 
 Matejko - 06-12-2009, 12:17
 
 
  	  | robertdg napisał/a: |  	  | na sekwencji   | 
 
 Hugo ma II gen.
   Hugo - 06-12-2009, 21:00
 
 
 Tyle co zrobiona. Wszystko OK. 	  | robertdg napisał/a: |  	  | niesadze, radzilbym krotka kontrole LPG na kompie | 
 No mam. 	  | Matejko napisał/a: |  	  | Hugo ma II gen. | 
 
 Pomóżcie, które zarezerwować:
   
 http://moto.allegro.pl/it...per_wyglad.html
 Carbon pasuje do konsoli jak ulał, ale wzór nie powala mnie.
 
 http://moto.allegro.pl/it...114_3_et40.html
 Tutaj raczej nie mam pytań, ale może nieco przesadzony wzór do Gala?
 
 http://moto.allegro.pl/it...onda_volvo.html
 No i OZ-ety. Przyznam, że rajcują mnie mocno. Mają coś w sobie (nie chodzi tu o to, że są najtańsze).
 Matejko - 06-12-2009, 21:27
 
 jakby co to te OZ sa w Kaliszu, moge jechac obejrzec i jakby co to do poznania moge dostarczyc
  - ale nie wiem czy tobie to po drodze:) tak jakby co tylko napisalem   ale ja bym bral toory :]
 macieekg - 06-12-2009, 21:30
 
 ostatnie OZ'y zdecydowanie najlepsze
   Rafal_Szczecin - 06-12-2009, 21:46
 
 a te ? ori http://moto.allegro.pl/it...nda_okazja.html
 mi sie podobaja takie : http://moto.allegro.pl/it...5_promocja.html
 
 i kto wie, czy w przyszlym sezonie nie bedzie jakies podmianki, chociaz wolabym 18' chromy, lecz znalezc takie jak mi sie podobaja i 4x114,3 graniczy z cudem
 robertdg - 06-12-2009, 22:48
 
 
  	  | Hugo napisał/a: |  	  | http://moto.allegro.pl/it...114_3_et40.html Tutaj raczej nie mam pytań, ale może nieco przesadzony wzór do Gala?
 | 
 
 wybralbym te, tylko podejrzewam ze te ramiona wystajace do zewnatrz moga dawac sie we znaki, zwlaszcza przy kraweznikach
 
 
 
 ładne, ale jedna rzecz mi sie nie podowa, 8 dziur, podwojny rozstaw
 Hugo - 06-12-2009, 22:54
 
 
 Super. Jeśli się zdecyduję napewno się odezwę. Myślisz, ze będą "wygladały" na srebrnym Galu? 	  | Matejko napisał/a: |  	  | jakby co to te OZ sa w Kaliszu, moge jechac obejrzec i jakby co to do poznania moge dostarczyc | 
 Tylko sam nie wiem, bo to włoszczyzna 	  | Matejko napisał/a: |  	  | ale ja bym bral toory :] | 
  A po co mi drugi komplet ?  Niedługo będę je sprzedawał, też bez opon (po montażu zimówek) Żadne czarne. Co do OZ jest jeden podstawowy problem-ET 35. Będzie ocierało?
 Toory mają idealne parametry (jak fabryka).
 Rafal_Szczecin - 06-12-2009, 22:55
 
 
  	  | robertdg napisał/a: |  	  | ładne, ale jedna rzecz mi sie nie podowa, 8 dziur, podwojny rozstaw | 
 dlaczego Ci sie to nie podoba ?
 mialem felgi z takim rozstawem (8 dziur ) przez 2 sezony, i nie dzialo sie z nimi nic nipokojacego
 
 |  | 
 |  |