To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

pelo99 - 16-11-2010, 17:38

Aren dziękuje za sczytanie log-ów. Tylko jest taka sprawa, że ja już od około 9 miesięcy jeżdżę za 98 Ultimata. A czy przez to próbkowanie ECU, może mi auto kopcić, choć nie ubywa żadnych płynów, no i czasami "brakuje" mocy podczas unormowanej jazdy silnik zaczyna zwalniać, spadnie do pewnego poziomu i znowu zaczyna ciągnąć. Postaram się zrobić log-i w takiej sytuacji. Dodam jeszcze że taka sytuacja występuje gdy samochód jest pogoniony na dłuższy odcinek, około 60-100km. Pozdrawiam i proszę o sugestie. Mam znajomego z serwisu i mówił, abyśmy próbowali go "wyczyścić" egr, przepustnica, kolektor ssący, oraz co tam jeszcze zaproponuje.
aren195612 - 16-11-2010, 19:30

pelo99 napisał/a:
ja już od około 9 miesięcy jeżdżę za 98 Ultimata.


Octane level przy tym paliwie powinno być zdecydowanie wyższe. Jak chcesz być zadowolony z GDI musisz oczyścić silnik z nagaru.

Znajomy dobrze radzi, typową cechą GDI jest zanagarzenie dolotu, Niemcy opracowali instrukcję na ten temat: link

http://www.dreamcarisma.d...er_blastern.php

Polecam , po tym zabiegu inne auto. Nagar był zapewne jednym z powodów które doprowadziły do „upadku” GDI. Dywagowaliśmy na forum na ten temat.

Octane Level poprawi oczyszczenie komór spalania z nagaru.
Usiłowałem u siebie usunąć ten nagar agresywną jazdą, jakoś wypalić, stosowałem wysokooktanowe paliwa, STP, niestety wniosek jeden, tak się nie da.
To w końcu jak?.
Tutaj są różne szkoły, nic oczywiście nie zastąpi ręcznej roboty, z tym że jest ona dość kosztowna. Jak masz niewiele do zmiany paska rozrządu to straty będą mniejsze, przynajmniej o koszt paska bo przy okazji rozrząd zrobisz.

Można też spróbować to zrobić chemicznie. Nieocenione „ruskie” fora opisują parę metod.

Moomin - 22-11-2010, 15:12

aren195612 napisał/a:
Invecs II evoscanem nie zdiagnozujesz.


Ale kodów błędów nawet się nie odczyta? Parametry i tak mi niewiele powiedzą, chciałbym choć DTC skrzyni móc odczytać. Mój problem ze skrzynią powraca, kabel kupiłem, Evoscana mogę nabyć w każdej chwili tylko czy mi się przyda?
A jak w ogóle jest z kodami błędów w ostatnich wersjach Evoscana? Chwalą się, że wprowadzili ich "obsługę". Działa rzeczywiście?

pelo99 - 22-11-2010, 15:54

Moomin, mi niestety nie udało się odczytać niczego z DTC ... :/ ale jak będę miał chwilę więcej wolnego czasu postaram się jeszcze po próbować ...
Moomin - 22-11-2010, 16:04

pelo99 napisał/a:
Moomin, mi niestety nie udało się odczytać niczego z DTC ... :/ ale jak będę miał chwilę więcej wolnego czasu postaram się jeszcze po próbować ...

Czyli po staremu. :( Masz najnowszą wersję?

pelo99 - 22-11-2010, 16:53

tak, wydaje mi się że tak, chyba że da się to jakoś odczytać, tylko ja mam za mało pojęcia o tym, ale nawet po zmianie parametrów nie udało się nic zdziałać ... (sprawa jest też taka że nie mam żadnych błędów ... to może i dla tego ??)
Moomin - 22-11-2010, 18:33

pelo99 napisał/a:
. (sprawa jest też taka że nie mam żadnych błędów ... to może i dla tego ??)


No to na pewno jeden z powodów. :) A możesz wywołać błąd przez odłączenie na chwilę na pracującym silniku wtyczki od przepływomierza? Wtedy na bank się pojawia błąd - zapali się CE - i później zobacz czy Evoscan odczyta ten błąd. Wtyczkę możesz włączyć z powrotem przed podłączeniem Evoscanu, błąd będzie w pamięci nawet kiedy CE zgaśnie.

Maretzky85 - 22-11-2010, 20:10

A próbował ktoś Evoscana puścić przez port com (rs232) ?
Chodzi mi konkretniej o interfejs kkl na porcie rs232. Nie pamiętam czy evoscan obsługuje komunikację przez rs232 czy tylko USB a nie mam teraz ze sobą laptopa...

rasiak1980 - 24-11-2010, 09:00

czy istnieje wersja trial i jak tak to gdzie można zassać bo kupiłem już kabek i nie chce na darmo wywalać 20 dolców jeżeli na tym kablu nie będzie śmigało.
Moomin - 25-11-2010, 19:46

Dla przyszłych czytających - panowie od Evoscana odpisali mi, że nie komunikuje się on z komputerami automatycznych skrzyń biegów. Mi się więc póki co nie przyda.
ig_or - 01-12-2010, 20:24

Panowie, mi coś nie trybi.....

Zakupiłem kabelek z aukcji:

http://allegro.pl/najleps...1315551468.html

Zainstalowałem sterowniki z pierwszego posta (zresztą na załączonej płycie były te same). odpaliłem evoscana i przy próbie łączenia mam komunikat że nie ma odpowedzi z ECU (inicjalizacja ok). Co robie nie tak? A może u mnie poprostu to nie będzie działać?

aren195612 - 01-12-2010, 20:27

Pin 1-4 we wtyku kabla zmostkowany?
ig_or - 01-12-2010, 20:52

Zmoskowany. Kontrolki ładnie migają ale to wszystko :(

Teraz tak się zastanawiam czy ma znaczenie wysokość portu na którym ten USB Serial port jest ustawiony. Miałem ustawione COM21 domyślnie.....zminiłem na COM2 i zaraz pójdę sprawdzić....

[ Dodano: 01-12-2010, 21:27 ]
Niestety...na COM2 też to samo :(

rasiak1980 - 05-12-2010, 21:23
Temat postu: pierwsze odpalenie evoscan pomoc w interpretacji
więc tak dzisiaj pobawiłem się troszkę evoscanem z początku były problemy żeby wszystko poustawiać tak aby działało ale w końcu udało się pierwsze co czytało to zwarcie w czujniku o2 bank 1 czyli jak się domyślam sonda lambda w kolektorze, drugie co zauważyłem że na jałowym biegu wszystkie wykresy przebiegają płasko lecz co jakiś czas pojawia się ostry "peak" tak zwana "igła" wszystkie wykresy wychodzą poza skale co to jest? (zwarcie gdzieś na WN?) czy może coś nie tak z połączeniem pasuje mi to do którejś z padniętych cewek tym bardziej że ostatnio mam problemy z szalejącym obrotomierzem i szarpaniem i gaśnięciem samochodu, drugie pytanie odnośnie evo scana logi z wykresami mogę odczytać programem ale nie mogę ich znaleźć u mnie na kompie w jakim folderze to zapisuje bo chce zrzucić z laptopa na stacjonarny
aren195612 - 05-12-2010, 22:00

rasiak1980 napisał/a:
w jakim folderze to zapisuje

Zakładka Logging/ Set Data Log Folder- tam masz ścieżkę do plików.
Wstaw Logi na jakiś serwer. Może ktoś coś podpowie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group