To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wymiana rozrządu

Anonymous - 11-03-2008, 21:46

saphire napisał/a:
Bo jak się robi rozrząd to obligatoryjnie wymieniasz pasek, rolki, uszczelniacze i jeśli trzeba także napinacz hydrauliczny i było o tym na forum już ze setkę razy.

Pasek po zdjęciu z rolek nie powinien być zakładany ponownie choćbyś to robił na następny dzień po wymianie rozrządu. Chyba że lubisz ryzykować :p

Ja rok i jakieś 10tys km po zmianie rozrządu przez poprzedniego właściciela zmieniałem rozrząd ponownie wymieniając wszystko ponownie tylko dlatego że przy tej jego wymianie nie wymienili uszczelniaczy i zaczęły popuszczać.

Teraz masz zgryz - wymienić ponownie na nowy pasek czy też zaryzykować i założyć już naciągnięty i używany i nie daj boże odwrotnie jak szedł :axe:

Twój silnik - twoje ryzyko - twoje koszty. Ty decydujesz.


ok, jeśli wymienię i pasek i tą rolkę to wtedy będzie dobrze i "bezpiecznie", tak? Czyli teraz musiałbym kupić rolkę od paska mikro i pasek mikro?

saphire - 11-03-2008, 21:52

Chwila, chwila, tak w ogóle to o jakim ty pasku i rolce "mikro" mówisz :?:

Nie pomyliły ci się czasem paski wielorowkowe od osprzętu i alternatora z paskiem i rolkami rozrządu?

Moomin - 11-03-2008, 21:56

saphire napisał/a:


Teraz masz zgryz - wymienić ponownie na nowy pasek czy też zaryzykować i założyć już naciągnięty i używany i nie daj boże odwrotnie jak szedł :axe:

Twój silnik - twoje ryzyko - twoje koszty. Ty decydujesz.

Saphire, ale dlaczego to ma takie znaczenie? Co się dzieje z paskiem przy jego zdjęciu i ponownym założeniu?

Anonymous - 11-03-2008, 21:59

saphire napisał/a:
Chwila, chwila, tak w ogóle to o jakim ty pasku i rolce "mikro" mówisz :?:

Nie pomyliły ci się czasem paski wielorowkowe od osprzętu i alternatora z paskiem i rolkami rozrządu?


no tak powiedział mechanik: rolka od paska mikro ma luz...i pokazał mi która to jest... No to jest właśnie ta od któregoś z osprzętu, na niej chodzi pasek wielorowkowy. Mało fachowo mówiąc: ta rolka, którą widać tuż pod tą dużą rolką z lewej strony silnika... Tam gdzie kręcą się paski klinowe. Na pewno nie od rozrządu, bo tych chyba nie widać...?

saphire dokładnie chodzi o rolkę, która jest tuz pod tą rolką, którą zaznaczyłem na obrazku... Czy wymiana tej rolki wiąże się jednak z koniecznością wymiany paska klinowego...?



Jeśli trzeba to zrobię jutro dokładne zdjęcie tej rolki z innej perspektywy...

cider55 - 11-03-2008, 22:01

Witam Damiano w jakim warsztacie robiłeś ten rozrząd ???
Anonymous - 11-03-2008, 22:35

cider55 napisał/a:
Witam Damiano w jakim warsztacie robiłeś ten rozrząd ???

"Auto-Kemes"
ul.Piłsudskiego 67
41-902 Bytom
tel. 032 281 20 02

Pozdrawiam!

saphire - 12-03-2008, 09:12

Eee no to o paski wielorowkowe chodzi a nie o rozrząd. Mało groźna sytuacja bo nawet w workshop manualu w tabelkach jest opisane jak należy napiąć paski jeśli zakładasz nowy, jeśli go dopinasz po jakimś czasie lub jeśli zakładasz ponownie ten co był już wcześniej a musiałeś zdjąć z jakichś powodów. Generalnie warto dać nowe wielorowkowe jeśli już je zdejmujesz chyba że te także wymieniałeś teraz przy okazji rozrządu. Komplet wielorowkowców u japaneze to ledwie 45zł. :p
Anonymous - 12-03-2008, 18:01

saphire napisał/a:
Eee no to o paski wielorowkowe chodzi a nie o rozrząd. Mało groźna sytuacja bo nawet w workshop manualu w tabelkach jest opisane jak należy napiąć paski jeśli zakładasz nowy, jeśli go dopinasz po jakimś czasie lub jeśli zakładasz ponownie ten co był już wcześniej a musiałeś zdjąć z jakichś powodów. Generalnie warto dać nowe wielorowkowe jeśli już je zdejmujesz chyba że te także wymieniałeś teraz przy okazji rozrządu. Komplet wielorowkowców u japaneze to ledwie 45zł. :p


no właśnie o to chodzi :biggrin: Paski wielorowkowe także wczoraj wymieniałem na nowe Mitsuboshi więc pozostaje mi wymienić tylko tą "poluzowaną" rolkę... :wink:

A tak a'propos: czy wie ktoś jak fachowo ta rolka się nazywa? Będę musiał ją kupić i nie chciałbym błędnie złożyć zamówienia...

JCH - 12-03-2008, 22:58

damiano napisał/a:
A tak a'propos: czy wie ktoś jak fachowo ta rolka się nazywa? Będę musiał ją kupić i nie chciałbym błędnie złożyć zamówienia...
Wydrukuj sobie z serwisówki i niech mechanik pokaże Ci paluchem :arrow: to. A tam masz numer części i po numerze to już się zgadasz z japaneze (bo u niego chyba zamawiasz). A w Kemesie (na Żeromskiego jest sklep - pewnie wiesz gdzie) nie wiedzą?
Anonymous - 12-03-2008, 23:04

JCH napisał/a:
damiano napisał/a:
A tak a'propos: czy wie ktoś jak fachowo ta rolka się nazywa? Będę musiał ją kupić i nie chciałbym błędnie złożyć zamówienia...
Wydrukuj sobie z serwisówki i niech mechanik pokaże Ci paluchem :arrow: to. A tam masz numer części i po numerze to już się zgadasz z japaneze (bo u niego chyba zamawiasz). A w Kemesie (na Żeromskiego jest sklep - pewnie wiesz gdzie) nie wiedzą?


mechanik pokazał mi paluchem, która to rolka... Tylko nazwał ją "rolka paska mikro" :doubt: :roll: Dlatego pytam czy może jest bardziej fachowa nazwa. W Kemesie na Żeromskiego jeszcze nie pytałem, a zamówię pewnie i tak u Japaneze :P
Pozdrawiam!

cider55 - 13-03-2008, 09:21

Damiano ta rolka jest gładka czy ma rowki?,jeżeli jest gładka to może być rolka napinająca pasek wielorowkowy
saphire - 13-03-2008, 09:43

Pewnie wskazał albo na rolkę napędzającą mały pasek alternatora albo na małą rolkę napinacza dużego paska osprzętu pompy klimy i wspomagania.
cider55 - 13-03-2008, 18:40

Właśnie wróciłem od mechanika ze swoją carismą,wymiana rozrządu i pompy wody .robocizna kosztowała tylko 150,pln
Anonymous - 13-03-2008, 19:41

cider55 napisał/a:
Damiano ta rolka jest gładka czy ma rowki?,jeżeli jest gładka to może być rolka napinająca pasek wielorowkowy


teraz dokładnie nie pamiętam, ale chyba rolka jest gładka - jutro jeszcze sprawdzę dokładnie.

saphire napisał/a:
Pewnie wskazał albo na rolkę napędzającą mały pasek alternatora albo na małą rolkę napinacza dużego paska osprzętu pompy klimy i wspomagania.


raczej ta druga...

cider55 napisał/a:
Właśnie wróciłem od mechanika ze swoją carismą,wymiana rozrządu i pompy wody .robocizna kosztowała tylko 150,pln


a gdzie Ty robiłeś rozrząd jeśli można wiedzieć? Wymieniałeś kompletny rozrząd z napinaczem hydraulicznym...?

Anonymous - 13-03-2008, 19:46

Podaj jesli to nie tajemnica co konkretnie wymieniles i ile to kosztowalo. Pytam bo przymiezam sie do wymiany. :?: :!:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group