[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Konserwacja podwozia
uho - 05-11-2012, 19:29
właśnie zakończyłem konserwację podwozia , zacząłem od konkretnej szlifierki całego dołu i nadkoli... na to benzyna ekstrakcyjna , 2 x 400 ml Brunoxa i 2 "opakowania" Bitexu na pistolet ... w profile zamknięte zapodałem Fluidol i auto jak nowe od spodu
nix - 05-11-2012, 22:38
Czym konkretnie ściągałeś fabryczne zabezpieczenia? W jakiej kwocie się zamknąłeś i jak czasowo to wyszło?
sampler - 06-11-2012, 08:11
nix napisał/a: | Cytat: | zamiast bitexu daj noxudola 900 lub 1600. Bitex byl dobry w czasach malucha. |
na to później jeszcze "baranek" położyć czy to wystarczy?
|
Jak dasz 1600 to wlasnie jest baranek. Jest niesamowicie mocny, nie smierdzi a wrecz pachnie pomaranczami i szybko schnie. Noxudol zaleca 1600 do stosowania na nadkola bo jeszcze ma wlasnosci wyciszajace
Natomiast noxudol 900 ma inna konsystencje jest troche woskowaty i tym ja robilem plyte podlogowa. Swietnie penetruje. Oba produkty w odroznieniu od bitexow bollow czy innych cudow maja inhibitory korozji i szczerze swietnie sobie radza z korozja
nix - 06-11-2012, 11:08
ok, dzięki, czas powalczyć w takim razie
bluecard88 - 10-11-2012, 13:45
Ja ze swojej strony mogę polecić Valvolive-Tectyl
http://moto.allegro.pl/va...2758530115.html
(tylko ja miałem z pistoletu, link do aerozolu)
Wczoraj miałem uzupełnianie przetartych miejsc w podwoziu ( było na podłużnicach poprzecierane -od krawężnika). Po wyschnięciu wyglądało OK, w dotyku też było solidne.
Co myślicie, żeby takim czymś zabezpieczyć kielichy i przedni pas (po oczyszczeniu z rdzy) pod maską?
A co powiecie na takie coś na przewody hamulcowe pod podwoziem i pod maską?
http://moto.allegro.pl/va...2765850852.html
Stosował ktoś?
Marcino - 19-11-2012, 09:17
Na podwozie i nadkola zużyłem 4 puszki środka do konserwacji i brakło..:D, potrzebuje jeszcze jedną lub dwie na tył samochodu tzn od belki zawieszenia do tyłu. Dodatkowo w nadkolach dołoże jeszcze baranka i postaram się nim zrobić tylne ranty oraz wnęki dodatkowo jako II warstwa i to wtedy polakierowac ranty. Dodtakowo zakupiłem 2 tuby masy kauczukowej klejąco usczelniajacej i zakleiklem nią wewnętrz nadkoli z tyłu ranty. Zrobiłem tam taką porzdną wastwę po skośie aby uszczelnić wszytko i zapobiegać zbieraniu się błota i wodu. Zobaczymy jakie będą efekty.
Dziś nadkola tylnę od wenątrz oraz profile zamkniete.
Pozdrawiam
[ Dodano: 26-11-2012, 12:02 ]
CO polcacie do profili zamknietych dzwi, nadkola w środku od bagażanika?
Co sadzicie o:
NOXUDOL 750
VAlvoline Tectyl ML
SIKAGARD 6210
Zastanawia mnie ta sika... bo kleje i sylikony mają dobre, może i środki konserwacji są niezłe, bo tansze od Nouxodola?
major - 11-12-2012, 22:42
Z racji tego, że auto stoi na kobyłkach(naprawa skrzyni) przy okazji postanowiłem ogarnąć braki w konserwacji. Mam taki pomysł na to :
-oczyszczenie odpadającej konserwacji oraz wyskrobanie rdzy
-w miejscach korozji BRUNOX( ewentualnie 2 warstwy)
-na to podkład antykorozyjny jakiś (minia lub coś takiego) albo chlorokauczuk
-na to Baranek BOLLA tylko nie wiem,który :
1: http://www.boll.pl/srodki...ny-karoserii-37
2: http://www.boll.pl/srodki...cji-podwozia-40
któy ma być
- kładzie się coś jeszcze na baranka, jakąś farbę lub coś
- a do profili zamkniętych BOLL do profili
Dobry plan czy coś inaczej musze zrobić
milo - 12-12-2012, 07:32
major napisał/a: | na to Baranek BOLLA tylko nie wiem,który |
Polecam ten pierwszy z linku
major napisał/a: | na to podkład antykorozyjny jakiś (minia lub coś takiego) albo chlorokauczuk |
Po oczyszczeniu z rdzy dobra jest minia -unikor tlenkowy czerwony tak stosuje dodatkowo na to stalochron http://allegro.pl/farba-a...2798618857.html
major napisał/a: | kładzie się coś jeszcze na baranka, jakąś farbę lub coś |
Stalochron tak ja juz stosuje
major napisał/a: | a do profili zamkniętych BOLL do profili |
Jak najbardziej
Miałem wydech -rury lekko w rdzy pomalowałem minią -unikor tlenkowy czerwony i nic sie nie dzieje rdza nie wyłazi i farba sie nie spala
Marcino - 12-12-2012, 10:14
milo napisał/a: | major napisał/a:
na to Baranek BOLLA tylko nie wiem,który
Polecam ten pierwszy z linku |
Ten pierwszy to baranek, niestety one nie zabezpiecza porzed wilgocią jedynie przed uderzeniami kamieni i baranki się głownie lakieruje i stosuje na progi. Można je dać na "konserwację" jako druga warstwa we wnęki.
Jak już Bola to weż konserwcję - tą z zieloną zakrętką/korkiem, idelana na podwozie.
milo - 12-12-2012, 11:47
Marcino napisał/a: | Jak już Bola to weż konserwcję - tą z zieloną zakrętką/korkiem, idelana na podwozie. |
Na bazie bitumiczno -kauczukowej długo bedzie schnąć i kleić sie i tak łatwo nie pomaluje sie
sampler - 13-12-2012, 08:37
major napisał/a: | Mam taki pomysł na to :
-w miejscach korozji BRUNOX( ewentualnie 2 warstwy)
-na to podkład antykorozyjny jakiś (minia lub coś takiego) albo chlorokauczuk
-na to Baranek BOLLA tylko nie wiem,który :
1: http://www.boll.pl/srodki...ny-karoserii-37
2: http://www.boll.pl/srodki...cji-podwozia-40
któy ma być
- kładzie się coś jeszcze na baranka, jakąś farbę lub coś
- a do profili zamkniętych BOLL do profili
Dobry plan czy coś inaczej musze zrobić |
zamiast Brunoxa APP R-stop bo brunox dlugo schnie a APP w 2 godziny
jako podklad proponuje reaktywny Novol jesli jest rdza lub gdy rdza usunieta APP R-Stop epoksydowy Novol (schnie kilka godzin)
zamiast Bolla produkt Noxudol 1600 lub 900 nie smierdzi i jest antykorozyjny
ogolnie Boll jest nieduzo tanszy od Noxudola czy Valvoline Tectil a skutecznosc nieporownywalna. Szkoda pieniedzy na Bolla
Marcino - 13-12-2012, 09:30
milo napisał/a: | Marcino napisał/a: | Jak już Bola to weż konserwcję - tą z zieloną zakrętką/korkiem, idelana na podwozie. |
Na bazie bitumiczno -kauczukowej długo bedzie schnąć i kleić sie i tak łatwo nie pomaluje sie |
A powiedz mi co ma być malowan w galancie jak robisz konserwację...??? Wnęki nadkoli???? Progi które są przykryte platikowymi nakładkami i nic tam nie widać???? No bo na podwozu jak dla mnie to niech bedzie elastyczne na maxa.
Zgadzam sie z Samplerem ze są lepsze środki niż Boll, i to co zaproponował to najlepsze rozwiązanie.
POzdrawiam
Hugo - 13-12-2012, 10:09
sampler napisał/a: | Noxudol 1600 lub 900 nie smierdzi i jest antykorozyjny | Czym one się od siebie różnią?
pplmr012 - 13-12-2012, 11:24
Czytając:
milo napisał/a: | pomalowałem minią -unikor tlenkowy czerwony |
można pomyśleć że minia to unikor.
Minia została wycofana z obrotu ze względu na swoje toksyczne właściwości pomimo znakomitych włąściwości antykorozyjnych, czasem jednak jakieś małe firemki prubóją coś sprzedać.
Marcino - 13-12-2012, 13:26
Hugo napisał/a: | sampler napisał/a: | Noxudol 1600 lub 900 nie smierdzi i jest antykorozyjny | Czym one się od siebie różnią? |
Nouxodol:
1600 - baranek
900 - środek do konserwacji podwozii
750 - profile zamkniete
|
|
|