To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Odbiór auta

nt2010 - 10-08-2010, 20:12

Witam
Dzisiaj odebrałem (po 2,5 miesiącach oczekiwania) nowego Lancera Sportbacka. Kolor grafitowy, instalacja gazowa. Po dotarciu postaram się pojechać na hamownię żeby sprawdzić różnicę pomiędzy gazem a benzyną. Na razie docieram na benzynie chociaż w salonie mówili że można też na gazie... Ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii?

Zbigi - 10-08-2010, 20:36

nt2010 napisał/a:
Witam
Dzisiaj odebrałem (po 2,5 miesiącach oczekiwania) nowego Lancera Sportbacka. Kolor grafitowy, instalacja gazowa. Po dotarciu postaram się pojechać na hamownię żeby sprawdzić różnicę pomiędzy gazem a benzyną. Na razie docieram na benzynie chociaż w salonie mówili że można też na gazie... Ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii?


Gratuluję :mrgreen:

Miałem kiedyś Astrę z LPG w której poleciały pierścienie olejowe. Kolega, który mi je wymieniał powiedział (oczywiście cały komplet), żeby przez pierwsze 1000km jeździć na benzynie i tak uczyniłem. Po tym nie brał w ogóle oleju.
No cóż ale tu podobno wszystko fabrycznie dopasowane pod LPG ( wytrzymalsze materiały).
Ja bym osobiście pierwsze 200km tylko na benzynie a potem trochę na zmianę aby sprawdzić czy wszystko gra tu i tu.
:lol:

[ Dodano: 10-08-2010, 20:40 ]
nt2010 napisał/a:
Witam
Dzisiaj odebrałem (po 2,5 miesiącach oczekiwania) nowego Lancera Sportbacka. Kolor grafitowy, instalacja gazowa. Po dotarciu postaram się pojechać na hamownię żeby sprawdzić różnicę pomiędzy gazem a benzyną. Na razie docieram na benzynie chociaż w salonie mówili że można też na gazie... Ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii?


A jaką instalację Ci zamontowali?

DjQuest - 10-08-2010, 20:43

Jak jest w opcji z LPG przegląd techniczny za rok ?
nt2010 - 10-08-2010, 20:55

Nie mam jeszcze dokumentów z tej instalacji, ale:
1. Na pewno jest włoska
2. Do silnika wchodzą 4 rurki
3. Wlew gazu jest obok wlewu benzyny
4. Próbowałem jechać na gazie (chwilę, może 0,5km) i nie ma zauważalnej różnicy
5. Cena pełnego zbiornika benzyny 267zł, pełny zbiornik gazu - 67zł

Lancerek jest fabrycznie przystosowany do spalania gazu. Ma inne zawory i coś jeszcze i przez to kosztował 1000 zeta więcej (nie licząc kosztów instalacji gazowej)

pozdrawiam

Zbigi - 10-08-2010, 21:11

nt2010 napisał/a:
Nie mam jeszcze dokumentów z tej instalacji, ale:
1. Na pewno jest włoska
2. Do silnika wchodzą 4 rurki
3. Wlew gazu jest obok wlewu benzyny
4. Próbowałem jechać na gazie (chwilę, może 0,5km) i nie ma zauważalnej różnicy
5. Cena pełnego zbiornika benzyny 267zł, pełny zbiornik gazu - 67zł

Lancerek jest fabrycznie przystosowany do spalania gazu. Ma inne zawory i coś jeszcze i przez to kosztował 1000 zeta więcej (nie licząc kosztów instalacji gazowej)

pozdrawiam


Powinieneś otrzymać komplet dokumentów dotyczących tej instalacji (homologacja itd...)
Instalacja LPG jest sterowana z odzielnego komputerka LPG i da się (oczywiście po dotarciu) zaprogramować tak ten komputerek, że można uzyskać większą moc niż niż PB. Tylko nie jest tak ekonomicznie jak na normalu. :wink:

Luk - 10-08-2010, 23:28

nt2010 napisał/a:
Wlew gazu jest obok wlewu benzyny

tzn. pod tą samą klapką, czy osobna dziura obok klapki?

nt2010 napisał/a:
przez to kosztował 1000 zeta więcej (nie licząc kosztów instalacji gazowej)

czyli ile sumarycznie drożej?

Na instalację gazową masz taką samą gwarancję, jak na całość? (3 lata, 100 tys.)

Butlę masz pewnie w miejscu na koło, a koło zapasowe dali? :)

Kurcze, jak bym wiedział że jest taka opcja jak kupowałem swojego, to może bym się skusił... Chociaż nie wiem, czy wtedy oferowali już wersję LPG. No i nie jestem pewien, czy mój dealer założyłby mi instalację, czy tylko sprzedał wersję "przygotowaną pod"...

nt2010 - 11-08-2010, 00:14

Cytat:
Wlew gazu jest obok wlewu benzyny
tzn. pod tą samą klapką, czy osobna dziura obok klapki?

Dziura jest oczywiście pod klapką więc nic nie zdradza obecności gazu. W komplecie jest nakręcana przejściówka do tankowania, która w całości mieści się pod klapką. Trzeba ją jednak odkręcić przed tankowaniem benzyny.
Butla jest w miejscu koła zapasowego. Koło jest w bagażniku. Cena instalacji to 4300zł. Nie wiem jaka jest gwarancja na instalację bo nie mam jeszcze papierów ale chyba tyle samo co na samochód.

bastek - 11-08-2010, 06:05

nt2010 napisał/a:
Dziura jest oczywiście pod klapką więc nic nie zdradza obecności gazu. W komplecie jest nakręcana przejściówka do tankowania, która w całości mieści się pod klapką. Trzeba ją jednak odkręcić przed tankowaniem benzyny.
.


daj zdjęcia proszę....
i kolejna prośba o nazwę firmy
we wrześniu na 99% będę zakładał do siebie

waldinio - 11-08-2010, 07:38

bastek1 napisał/a:

we wrześniu na 99% będę zakładał do siebie


srednią masz 5,87 a ty chcesz jeszcze instalacje gazową zakładać? za cholere się nie opłaca... w miescie bedzie ci spalac 10-12l gazu co wychodzi ci drozej niz benzyna

nt2010 - 11-08-2010, 13:06

Cytat:

daj zdjęcia proszę....
i kolejna prośba o nazwę firmy


Proszę bardzo:

Wlew gazu z nakręconą przejściówką


Wlew gazu z odkręconą przejściówką


Silnik


Instalacja jest firmy BRC na razie tyle wiem.

bastek - 11-08-2010, 13:08

w każdym wątku mi każdy usiłuje wmawiać, że się nie opłaca....
a nie o tym ten wątek....
n-ty raz napiszę
przebieg w 1 roku 30000, ponad 7600 na paliwo
przebieg w 2-gim roku wyjdzie ponad 40.000
90% na trasie
nogę mam bardzo lekką, wiekszośc napisze emerycką.....

jeśli wyjdzie mi 30-40% oszczędności, da to 2200-3000 zł/rok
jeden wyjazd na narty za darmo dla jednej osoby

mi się opłaci, tak jak opłaciło mi się w 4 poprzednich samochodach

ps nota bene ten wątek jest zupełnie o czymś innym :)



EDIT
dzięki za zdjęcia
gazownicy też mi proponowali BRC

DjQuest - 11-08-2010, 21:38

Gaz tylko w firmowym lub dostawczaku, wszelkie przeliczniki oszczędności to tylko teoretyczne koszty obliczane do ceny montażu instalacji.Koszty eksploatacji jak dobrze wyliczyć i cała reszta, to eksploatacja na paliwie Pb jest praktycznie na tym samym poziomie plus oczywiście mniej problemów :)
Trik - 11-08-2010, 23:04

bastek1,
Patrząc po spalaniu, to masz silnik 1,5. Podpowiem Ci jedno. Sprawdź czy ktoś gazował Smarta ForTwo, czy jakoś tak, z tym silnikiem, przecież to ta sama jednostka. :mrgreen:

waldinio - 12-08-2010, 00:28

bastek1 napisał/a:

mi się opłaci, tak jak opłaciło mi się w 4 poprzednich samochodach


a czy to rownież były lancerki? bo z tego co wiem, lancer 1,5 bierze 10-12l gazu na 100km, doliczając do tego instalacje i koszta przeglądów nie wyjdziesz na 0 nigdy

tak jak napisane było wyzej gaz jeśli juz to do samochodu który spala >10l benzyny i jeździ >20kkm rocznie, jestem przeciwnikiem zagazowywania samochodów a zwłaszcza lancerka :D no ale zrobisz jak uważasz :)

gzesiolek - 12-08-2010, 09:20

oj zejdzcie z kolegi... chce miec LPG to bedzie mial...
wg mnie tez duzo nie oszczedzi i juz kiedys z nim dyskutowalem, ale jego sprawa, jego pieniadze... najwyzej za 2 lata bedziemy miec na forum kolejnego marude ktory stwierdzi ze Lancerek jest do d... bo wczesniej tyle aut gazowal i blo spoko a ten sie do niczego nie nadaje... ;) Czego mu nie zycze...
Wg mnie jak mu pali 6l to na gazie bedzie palic 8l i bedzie na plusie...
a jak to bedzie w rzeczywistosci to sie przekona...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group