To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant Silver - VenO

D1VenO - 18-09-2013, 11:19

wiązka silnikowa GDi wyjęta, wiązka v6 wsadzona.... i już się cieszyłem że długości kabelków że kostki są takie same i wszystko jest p&p i nagle gupie piny popsuły mi humor. Słyszałem że ci co robili swapy wrzucali pełne wiązki silnikowe i te kabinowe oraz te z nadkola. Dziwna sprawa, przecież to tylko komputer silnika... eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee teraz będę musiał jeszcze naumieć się czytać schematy elektryczne.
danino88 - 18-09-2013, 15:28

A mowilem ze Ci moge pomoc :)
D1VenO - 19-09-2013, 11:40

danino88, ja wiem że chcesz pomóc, ale bez przesady żebym ściągał cie z Częstochowy. Poza tym wiesz, wydawało się że to taka prosta sprawa, a tu na każdym kroku wyskakuje dodatkowa robota, teraz będę musiał zwrotki wyjąć bo jednak półośka od pasażera jest 2cm dłuższa albo mam coś z miarką.

Skrzynia jest jedynie podobna dzwon jest inny ;/

Tomek - 19-09-2013, 11:42

D1VenO, a silnik dawcy 2.5 masz kompletny z europejca, czy anglika wziąłeś?
Owczar - 19-09-2013, 11:55

D1VenO napisał/a:
wiązka silnikowa GDi wyjęta, wiązka v6 wsadzona.... i już się cieszyłem że długości kabelków że kostki są takie same i wszystko jest p&p i nagle gupie piny popsuły mi humor. Słyszałem że ci co robili swapy wrzucali pełne wiązki silnikowe i te kabinowe oraz te z nadkola.


Ja miałem jeszcze bardziej pod górę, bo nie dość że dawcą był anglik, to jeszcze diesel miał sporo rzeczy inaczej, a na dodatek dawca był po II lifcie- inne kostki, inne rozwiązania, w tym immo. A zmieniłem tylko wiązkę silnika i część zegarową wiązki pod deską reszta została przerobiona kabelek po kabelku. Najwięcej zabawy miałem właśnie z elektryką. ;)

D1VenO - 19-09-2013, 12:14

mój dawca to 2lift europejczyk.

Owczar tez nie będę przekładał całej wiązki tylko piny połączę.

Owczar - 19-09-2013, 13:06

A masz magiel aluminiowy?
Tomek - 19-09-2013, 13:14

Owczar napisał/a:
A masz magiel aluminiowy?


aluminiowe to chyba sanki

Owczar - 19-09-2013, 13:18

Sanki, sanki, ale w sumie obudowa magla też ;)
D1VenO - 24-09-2013, 11:12

Korzystając z chwili wolnego wczoraj, wrzuciłem v6 do auta.

Silnik wlazł pięknie bo jest mniejszy od mojego GDi. Obyło się bez rzucania mięsem na prawo i lewo... Niestety popełniłem błąd i założyłem że wraz z silnikiem idą wszystkie łapy od dawcy. Okazało się że tylna łapa od skrzyni nie pasuje do mojej budy. Kombinowałem jak koń pod górę żeby wpasować ja na śrubę. W końcu kumpel ją wymontował porównaliśmy z tą z gdi i okazało się że nie miałem szans tego spasować.

Kolejna ciekawostka zrobił się luz i wrzuciłem kolektor tylny z polifta, tyle że bez osłony tylnej która i tak była zmasakrowana :D

teraz będę walczył z osprzętem i wiązką.

Hubiii_GW - 24-09-2013, 11:31

spiesz sie ziom bo niedllugo ma bialo byc :D , jak cos to pamietaj ze mozemy posprawdzac/potestowac wszystkie czujniki na kompie ( o ile to zlozysz), nie wiem czy moj nowy WIFI OBD2 dziala z tym softem co mam do gala, jakby co kabelek bedzie trzeba kupic i heja wista wio :D
Juiceman - 24-09-2013, 13:02

Jak polift to będzie chodzić to obd :-)
tresorex - 11-10-2013, 14:03

Jak tam auto? Już śmiga?
D1VenO - 12-10-2013, 12:09

Nie śmiga ;P

mam problem z elektroniką. Rozrusznik działa ale nie podajae paliwa, albo allarm go trzyma i po drodze 2 wymysly autora alarmu albo komp nie podaje sygnalu do pompy paliwa. I nie mam kiedy do tego usiasc ;/

D1VenO - 16-10-2013, 10:29

Auto ożyło wczoraj. Jednak IMO blokowało zapłon. Jest problem z obrotami w zegarach ale to było wiadome. Zastanawia mnie jednak inna sprawa, mianowicie CHECK zapala się i gaśnie jak trzeba, kontrolki srs, abs i ciśnienie oleju również gasną kiedy mają. Natomiast CHECK który powinien pokazać błędy nie mruga, nie pojawia się pomimo że nie mam podpiętych kolektorów i sond. Odpinam nawet prze pływkę i silnik wchodzi w tryb serwisowy a check nie zapala się. Silnik kręci od 1 tyknięcia ryczy jak dziki przez brak kolektorów itd ale pracuje równo.


Wstępna lista modów potrzebnych do przekładki 2,5v6 polifta do budy gdi 99

- wiązka silnikowa 2,5v6 + część z klemami do aku
Kod:
[ tam znajduje się kawałek wiązki silnikowej a mianowicie wtryskiwacze tylne. Można to rozbroić i wyjąć tylko wtryski z kostką ale dodatkowo kable od rozrusznika nam z gdi nie podchodzi bo jest za krótki.  ]

- komputer ECU v6
- kluczyk wraz z wkładką stacyjki v6
Kod:
[ bardzo prosty demontaż i montaż, w górnej części całej stacyjki wzdłuż wkładki jest dziurka wraz z bolczykiem. Należy włożyć kluczyk przekręcić w pozycje ACC i imbusikiem w literę L należy wcisnąć ten bolczyk i pociągnąć za kluczyk. Montaż polega na wsunięciu wkładki w swoje miejsce pamiętając o ustawieniu zapadek na ACC ]

- zamki drzwi i klapy :P
- łapa silnika prawa i lewa [ od skrzyni ] od v6
Kod:
łapy skrzyni przednia i tylna wraz z belką silnika została moja GDI. Przednia łapa jest taka sama jak w Vce ale tylna z GDi jest dłuższa i jako że mam sanki inne niż polift brakowało mi kilku cm właśnie by spiąć silnik. ]

- skrzynia v6.
Kod:
[ na oko to pasowała z gdi ale jak zdjąłem to się okazało że to zupełnie inne dzwony. ]

- pompa wspomagania
- pompa klimy
- łapa wyżej wymienionych pomp
- wąż wspomagania od sanek aż po pompę wspomagania.
Kod:
Wąż jest skręcany a nie zakuwany jak w gdi oraz jest sporo dłuższy i ma diwajs do podciśnień z kolektora ]

- półośki z v6
Kod:
[ prawa jest wyraźnie dłuższa od wersji gdi ]
.
- przewód paliwowy z v6
Kod:
[ dodatkowo musiał być rozkuty i przedłużony. [ teoretycznie można od dawcy wziąść całość ale to za dużo roboty by pruć rureczki po grodzi aż pod podwozie. Prościej było dać do rozkucia <-> zakucia na nowym dłuższym wężyku. ]

- powrót paliwa do baku również przedłużyłem kupując w sklepie przewody paliwowe na metry.
- przewód 3 paliwa od pompy wysokiego ciśnienia zaślepiłem.
- przewód klimatyzacji ten najgrubszy od pompy klimy aż do budy też musi być z v6.
- wężyk od zbiorniczka wspomagania do pompy też trzeba wziąć z v6.
Kod:
 [ inaczej jest wyprofilowany i jest dłuższy ]

- wąż górny od chłodnicy do pompy wody też jest z v6 inaczej wyprofilowany.
- pedał gazu wraz z linką z v6
Kod:
 [ odkręca się 2 śrubki w budzie i demontuje GDI wraz z ustrojstwem od elektronicznego gazu, odkręca się w grodzi zaślepkę i montujemy graty z v6 ]

- mi udało się wpiąć kolektory polifta
Kod:
 [ tylni pozbawiłem osłony ale mimo to jest mega ciasno miedzy nim a sankami. Jednak jak na razie nie buja silnikiem i nie uderza o nie. ]

- downPipe czyli rura łączącą kolektory trzeba uciąć i skrócić by móc wpiąć w wydech GDi


czeka mnie teraz przeróbka zegarów czyli tego obrotomierza, oraz sprawdzenie czemu komputer nie wyświetla błędów.

p.s wiązki w kokpicie zostały moje z GDI



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group