Nasze Miśki - Galant Silver - VenO
D1VenO - 18-09-2013, 11:19
wiązka silnikowa GDi wyjęta, wiązka v6 wsadzona.... i już się cieszyłem że długości kabelków że kostki są takie same i wszystko jest p&p i nagle gupie piny popsuły mi humor. Słyszałem że ci co robili swapy wrzucali pełne wiązki silnikowe i te kabinowe oraz te z nadkola. Dziwna sprawa, przecież to tylko komputer silnika... eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee teraz będę musiał jeszcze naumieć się czytać schematy elektryczne.
danino88 - 18-09-2013, 15:28
A mowilem ze Ci moge pomoc
D1VenO - 19-09-2013, 11:40
danino88, ja wiem że chcesz pomóc, ale bez przesady żebym ściągał cie z Częstochowy. Poza tym wiesz, wydawało się że to taka prosta sprawa, a tu na każdym kroku wyskakuje dodatkowa robota, teraz będę musiał zwrotki wyjąć bo jednak półośka od pasażera jest 2cm dłuższa albo mam coś z miarką.
Skrzynia jest jedynie podobna dzwon jest inny ;/
Tomek - 19-09-2013, 11:42
D1VenO, a silnik dawcy 2.5 masz kompletny z europejca, czy anglika wziąłeś?
Owczar - 19-09-2013, 11:55
D1VenO napisał/a: | wiązka silnikowa GDi wyjęta, wiązka v6 wsadzona.... i już się cieszyłem że długości kabelków że kostki są takie same i wszystko jest p&p i nagle gupie piny popsuły mi humor. Słyszałem że ci co robili swapy wrzucali pełne wiązki silnikowe i te kabinowe oraz te z nadkola. |
Ja miałem jeszcze bardziej pod górę, bo nie dość że dawcą był anglik, to jeszcze diesel miał sporo rzeczy inaczej, a na dodatek dawca był po II lifcie- inne kostki, inne rozwiązania, w tym immo. A zmieniłem tylko wiązkę silnika i część zegarową wiązki pod deską reszta została przerobiona kabelek po kabelku. Najwięcej zabawy miałem właśnie z elektryką.
D1VenO - 19-09-2013, 12:14
mój dawca to 2lift europejczyk.
Owczar tez nie będę przekładał całej wiązki tylko piny połączę.
Owczar - 19-09-2013, 13:06
A masz magiel aluminiowy?
Tomek - 19-09-2013, 13:14
Owczar napisał/a: | A masz magiel aluminiowy? |
aluminiowe to chyba sanki
Owczar - 19-09-2013, 13:18
Sanki, sanki, ale w sumie obudowa magla też
D1VenO - 24-09-2013, 11:12
Korzystając z chwili wolnego wczoraj, wrzuciłem v6 do auta.
Silnik wlazł pięknie bo jest mniejszy od mojego GDi. Obyło się bez rzucania mięsem na prawo i lewo... Niestety popełniłem błąd i założyłem że wraz z silnikiem idą wszystkie łapy od dawcy. Okazało się że tylna łapa od skrzyni nie pasuje do mojej budy. Kombinowałem jak koń pod górę żeby wpasować ja na śrubę. W końcu kumpel ją wymontował porównaliśmy z tą z gdi i okazało się że nie miałem szans tego spasować.
Kolejna ciekawostka zrobił się luz i wrzuciłem kolektor tylny z polifta, tyle że bez osłony tylnej która i tak była zmasakrowana
teraz będę walczył z osprzętem i wiązką.
Hubiii_GW - 24-09-2013, 11:31
spiesz sie ziom bo niedllugo ma bialo byc , jak cos to pamietaj ze mozemy posprawdzac/potestowac wszystkie czujniki na kompie ( o ile to zlozysz), nie wiem czy moj nowy WIFI OBD2 dziala z tym softem co mam do gala, jakby co kabelek bedzie trzeba kupic i heja wista wio
Juiceman - 24-09-2013, 13:02
Jak polift to będzie chodzić to obd
tresorex - 11-10-2013, 14:03
Jak tam auto? Już śmiga?
D1VenO - 12-10-2013, 12:09
Nie śmiga ;P
mam problem z elektroniką. Rozrusznik działa ale nie podajae paliwa, albo allarm go trzyma i po drodze 2 wymysly autora alarmu albo komp nie podaje sygnalu do pompy paliwa. I nie mam kiedy do tego usiasc ;/
D1VenO - 16-10-2013, 10:29
Auto ożyło wczoraj. Jednak IMO blokowało zapłon. Jest problem z obrotami w zegarach ale to było wiadome. Zastanawia mnie jednak inna sprawa, mianowicie CHECK zapala się i gaśnie jak trzeba, kontrolki srs, abs i ciśnienie oleju również gasną kiedy mają. Natomiast CHECK który powinien pokazać błędy nie mruga, nie pojawia się pomimo że nie mam podpiętych kolektorów i sond. Odpinam nawet prze pływkę i silnik wchodzi w tryb serwisowy a check nie zapala się. Silnik kręci od 1 tyknięcia ryczy jak dziki przez brak kolektorów itd ale pracuje równo.
Wstępna lista modów potrzebnych do przekładki 2,5v6 polifta do budy gdi 99
- wiązka silnikowa 2,5v6 + część z klemami do aku Kod: | [ tam znajduje się kawałek wiązki silnikowej a mianowicie wtryskiwacze tylne. Można to rozbroić i wyjąć tylko wtryski z kostką ale dodatkowo kable od rozrusznika nam z gdi nie podchodzi bo jest za krótki. ] |
- komputer ECU v6
- kluczyk wraz z wkładką stacyjki v6 Kod: | [ bardzo prosty demontaż i montaż, w górnej części całej stacyjki wzdłuż wkładki jest dziurka wraz z bolczykiem. Należy włożyć kluczyk przekręcić w pozycje ACC i imbusikiem w literę L należy wcisnąć ten bolczyk i pociągnąć za kluczyk. Montaż polega na wsunięciu wkładki w swoje miejsce pamiętając o ustawieniu zapadek na ACC ] |
- zamki drzwi i klapy
- łapa silnika prawa i lewa [ od skrzyni ] od v6
Kod: | łapy skrzyni przednia i tylna wraz z belką silnika została moja GDI. Przednia łapa jest taka sama jak w Vce ale tylna z GDi jest dłuższa i jako że mam sanki inne niż polift brakowało mi kilku cm właśnie by spiąć silnik. ] |
- skrzynia v6. Kod: | [ na oko to pasowała z gdi ale jak zdjąłem to się okazało że to zupełnie inne dzwony. ] |
- pompa wspomagania
- pompa klimy
- łapa wyżej wymienionych pomp
- wąż wspomagania od sanek aż po pompę wspomagania.
Kod: | Wąż jest skręcany a nie zakuwany jak w gdi oraz jest sporo dłuższy i ma diwajs do podciśnień z kolektora ] |
- półośki z v6 Kod: | [ prawa jest wyraźnie dłuższa od wersji gdi ] | .
- przewód paliwowy z v6 Kod: | [ dodatkowo musiał być rozkuty i przedłużony. [ teoretycznie można od dawcy wziąść całość ale to za dużo roboty by pruć rureczki po grodzi aż pod podwozie. Prościej było dać do rozkucia <-> zakucia na nowym dłuższym wężyku. ] |
- powrót paliwa do baku również przedłużyłem kupując w sklepie przewody paliwowe na metry.
- przewód 3 paliwa od pompy wysokiego ciśnienia zaślepiłem.
- przewód klimatyzacji ten najgrubszy od pompy klimy aż do budy też musi być z v6.
- wężyk od zbiorniczka wspomagania do pompy też trzeba wziąć z v6. Kod: | [ inaczej jest wyprofilowany i jest dłuższy ] |
- wąż górny od chłodnicy do pompy wody też jest z v6 inaczej wyprofilowany.
- pedał gazu wraz z linką z v6 Kod: | [ odkręca się 2 śrubki w budzie i demontuje GDI wraz z ustrojstwem od elektronicznego gazu, odkręca się w grodzi zaślepkę i montujemy graty z v6 ] |
- mi udało się wpiąć kolektory polifta Kod: | [ tylni pozbawiłem osłony ale mimo to jest mega ciasno miedzy nim a sankami. Jednak jak na razie nie buja silnikiem i nie uderza o nie. ] |
- downPipe czyli rura łączącą kolektory trzeba uciąć i skrócić by móc wpiąć w wydech GDi
czeka mnie teraz przeróbka zegarów czyli tego obrotomierza, oraz sprawdzenie czemu komputer nie wyświetla błędów.
p.s wiązki w kokpicie zostały moje z GDI
|
|
|