To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Cari 1.8 GDI] FAQ Pompa wysokiego ciśnienia- pomiar ciśnien

xluki - 20-08-2012, 21:28

Próbowałem płaską 10'tką, sklepaną 12'stką i 13'stką. Muszę popsikać jakimś odrdzewiaczem...
Anonymous - 29-08-2012, 14:09

mam pytanie czy jak pada pompa to czy ja trzeba wymienic z rozdzielaczem czy sama?

[ Dodano: 02-09-2012, 11:32 ]
a co wy na to?
http://www.youtube.com/watch?v=n_gUhixbrGw

mateusz8230 - 01-10-2012, 19:22

U mnie na biegu jałowym mam stałe 2.85V i tak trzyma cały czas,lecz gdy dodam mocniej gazu to silnik jakby się dusi a napiecie na czujniku spada do 2,40V i nagle rośnie do 3V,czy to może oznaczać koniec pompy WC ? czy raczej nie domaga pompa niskiego ciśnienia? Bo po dodaniu gazu na chwile go przydusza tak jakby mu brakowało paliwa/ciśnienia.Nie mogę sprawdzić evoscanem pracy silnika bo sie nie da polaczyc z ecu,wiec tylko mi został multimetr cyfrowy.Proszę o wskazówki.
Iron.Falcon - 29-06-2013, 21:53

aren195612 napisał/a:
Na zimnym silniku gdy jest 750 obr i więcej wszystko ok, w czasie jazdy też ok. Na postoju, czy np na pasach, czy też po odpaleniu ciepłego silnika, wtedy gdy obroty spadają do właściwych dla mieszanki uwarstwionej tj 650 na minutę zaczyna się taniec.
Obroty do 600 , bo ciśnienie spadło do 40 bar, ECU daje wyższą dawkę paliwa, przechodzi w tryb Open-Loop, obroty do 800, ciśnienie na pompie się poprawia, ECU uznaję że są warunki do do ponownego przejścia w tryb uwarstwiona, zmniejsza dawkę paliwa, znowu 600 i tak wkoło, przez calutki czas jaki trwa tryb uwarstwiona- czyli 4 minuty. Potem jest 750 obr i jest ok.


Problem tyczy się Galanta 2.4 GDI - dokładnie takie objawy zaobserwowałem w aucie. Po zakupie profilaktycznie zostało zrobione czyszczenie przepustnicy i "nauka obrotów"

aren195612 napisał/a:
Elementy organu regulacyjnego wyglądają tak:

Spróbuj , czasami pomaga, rozruszać to ustrojstwo co by pracowało prawidłowo w całym zakresie. Tę śrubę:

Parokrotnie wkręć i wykręć ją maksymalnie ile się da, /cały zakres- nie bój się, nic nie wypadnie/, wchodzi tam klucz imbus 3mm- oczywiste że na wyłączonym silniku, wróć mniej więcej do pozycji wyjściowej. Następnie odpal silnik, ustaw ponownie na 5Mpa przy 2000obr/min wg evoscana czy też woltomierza.
6Mpa to zdecydowanie za dużo.

Pozdrawiam


Rozumiem, że poszukiwania winnego powinienem rozpocząć od pomiarów napięć jak w pierwszym poście i zastosować się do powyższych wskazówek ?? Czy w silniku 2.4 wygląda to tak samo ?? bardzo proszę o sugestie.

Darko - 03-07-2013, 02:31

Panowie zabrałem się dziś za czyszczenie przepustnicy, ostatni raz jakoś dwa lata temu ją czyściłem





Jak widać za dużo syfu się nie nazbierało przez te około 30 tyś km :)
ale nie o tym, przeczytałem cały temat i mówię sobie jak już czyszczę przepsutnice
to poszukam tych filterków w pompie WC, jeden znalazłem siedzi tutaj:





niestety za cholere nie było w stanie go wyciągnąć, ani żadnym wkrętem ani śrubką
dopiero śrubokrętem udało mi się go wydłubać, niestety był już w stanie nienaprawialnym i jeżdżę bez niego :P
później próbowałem się dostać do drugiego bez skutku, nie umiałem wyciągnąć tego przewodu bo mi przeszkodził kolektor..
(a wiem że siedzi tam drugi filterek, bo na tyle dało się ten przewód wyciągnąć żeby go zobaczyć)
czyli wychodzi na to, że musiałbym rozebrać cały kolektor dolotowy żeby było dojście..







jak dla mnie bardzo dziwna konstrukcja tej pompy (na wcześniejszych stronach inaczej to wygląda)
nawet nie idzie całej wykręcić, bo znowu przeszkadza.... dolot
w ogóle nie wiem co za klucz trzeba mieć żeby się zmieścić do tych czterech śrub które jak myślę trzymają pompe..

ale najlepsze było przede mną, jak poskręcałem wszystko do kupy, odpaliłem samochód, a on zagrzany chodzi jakby na ssaniu,
obroty skakały od 1000 do 2000, zrobiłem trase z 20km i dalej to samo, nawet na drugim biegu jak puszczę noge z gazu
to obroty pozostają na 1500 i auto ciągnie jak głupie zamiast zwalniać.
i teraz pytanie czy taki objaw jest normalny i trzeba zrobić reset ECU i na nowo go jałowych nauczyć?
albo po prostu coś [wulgaryzm]?

[ Komentarz dodany przez: Hubeeert: 03-07-2013, 08:57 ]
Na naszym Forum nie używamy wulgaryzmów

[ Dodano: 07-07-2013, 13:53 ]
kurde mam kolejny problem, udało mi się wymienić te 2 filterki z pompy i chciałem wyregulować ciśnienie tą śrubką na torx, podłączyłem evoscana i do dzieła
najpierw wykręciłem ją na maxa, a później wkręciłem i wróciłem mniej więcej do pozycji wyjściowej, wtedy zaczęły się problemy na luzie, ciśnienie poradziło spaść poniżej 2MPa
a silnik czasem zgasnął, regulowałem raz w jedną, raz w drugą stronę i gdy osiągnąłem przy 2000 obr/min 5-5,2 MPa, to na luzie znowu ciśnienie tak spadało że się check zaświecał
a jak go przygazowałem do 5000-6000 obr/min to evoscan pokazał nawet 8MPa.. macie jakąś radę na to? a może całkiem wykręcić ten regulator?

zanim zacząłem kręcić tą śrubą ciśnienie na luzie wyglądało tak
http://www1.zippyshare.com/v/14289285/file.html

Iron.Falcon - 08-07-2013, 09:47

Darko napisał/a:
chciałem wyregulować ciśnienie tą śrubką na torx, podłączyłem evoscana i do dzieła
najpierw wykręciłem ją na maxa, a później wkręciłem i wróciłem mniej więcej do pozycji wyjściowej, wtedy zaczęły się problemy na luzie, ciśnienie poradziło spaść poniżej 2MPa
a silnik czasem zgasnął, regulowałem raz w jedną, raz w drugą stronę i gdy osiągnąłem przy 2000 obr/min 5-5,2 MPa, to na luzie znowu ciśnienie tak spadało że się check zaświecał
a jak go przygazowałem do 5000-6000 obr/min to evoscan pokazał nawet 8MPa.. macie jakąś radę na to? a może całkiem wykręcić ten regulator?


udało Ci się dojść z tym do ładu ?? planuje też sprawdzić jak wyglądają u mnie napięcia na pompie i ewentualnie "pokręcić śrubeczką" :lol: ale nie chciałbym zrobić gorzej niż jest :|

Darko - 08-07-2013, 20:22

już mi ręcę opadają, 3 godziny dzisiaj męczyłem się z tą śrubą, wykręcałem wkręcałem i dalej dyskoteka z ciśnieniem, podłączyłem miernik i ustawiłem na luzie 2,9V patrze na Evoscana jest te 5MPa,
przygazowałem go na 2000 obr/min dalej ciśnienie trzyma, na mierniku jakoś 3V, ale gdy tylko puściłem noge z gazu obroty spadły na ~500 a ciśnienie było około 2MPa..
i nie dało się już ustawić 2,9V obojętnie w którą stronę bym kręcił. na tym logu idealnie to widać
http://www50.zippyshare.com/v/35370523/file.html

co może być nie tak? ten regulator wykręcić, przeczyścić? bo pompka w baku raczej pompuje że idzie osiągnąć tak wysokie ciśnienie.

i mam jeszcze jedno pytanie do was czy tak macie, jak przekręcicie na zapłon to przy ECU na ściance grodziowej słychać takie strzelanie jak się nachylicie?

scuda - 21-07-2013, 01:11

witam.
Moje spostrzezenie jest takie, ze: Jezeli na niskich obrotach jest niskie cisnienie a przelew suchy a wraz z obrotami cisnienie rośnie jedna odpowiedz POMPA WC ŚPI, poprostu na nizszych obrotach walka rozrzadu nie daje rady napompowac ZADANEGO cisnienia przez regulator paliwa.

Gdyby cisnienie nie roslo wraz z obrotami to wtedy mozna szukac usterki po stronie nizszego cisnienia. Tak jest u mnie pompka z baku pompuje ponad 3 bary, zakladam manometr za filtrem paliwa (ten pod bezpiecznikami) i juz tylko 2 bary i licha przepustowość. Efekt: Ledwo opala, jak zapali cisnienie na 3V dodaje gazu dochodzi do 3-4k RPM i buuuu a cisnienie spada do 0,6V i gasnie.

i9i - 21-07-2013, 07:32

Jak skacze ciśnienie to wytargaj ten regulator i wyczyść porządnie, jak skacze dalej to wyczyść ponownie. Kilkaset razy pisano, że to regulator mechaniczny i ma za zadanie trzymać stałe ciśnienie. Ustawisz dwa ma trzymać dwa, ustawisz osiem ma trzymać osiem a jak nie trzymie (jak mawia klasyk) to brudny albo zepsuty.
adrian.mazur - 22-07-2013, 10:39

Hej,
Zapewne w SS czy Cari wygląda sprawa tak samo.

Zauważyłem, że w momencie gdy regulator wymaga dopieszczenia, pompa Niskiego ciśnienia na postoju pompuję cały czas ( słychać ją).

Więc zrobiłem tak jak wszyscy na początku - regulator wkręciłem, wykręciłem, wkręciłem ,wykręciłem .... duuużo razy :) , poprawiło się na ok. 2 miesiące- ale pompa dalej pracowała non stop (NC).

Więc sklepałem 14 nasadkę, odkręciłem regulator, podstawiłem pojemnik pod regulator, odpaliłem samochód - regulator wystrzelił. Wziąłem papierek 2000wodny, i jazdaaa, polerowanie, moczenie, polerowanie, moczenie itd itd itd .... ( było sporo wżerów i rys!!)

Skręciłem , uruchomiłem, zrobiłem adaptację komputerka. Od tej pory samochód nie szarpie, spalanie jest wg mnie bajkowe - do 90km/h trasa, niewiele ponad 5l/100km z klimatyzacją ( tyle mi palił 1.8TD forda w trasie - 90KM).


I teraz, pompa niskiego ciśnienia nie chodzi cały czas!. Na postoju u mnie włącza się czasem ( prawdopodobnie dobija ciśnienie).
----------

Peedro - 19-08-2013, 17:49

Witam.

Też odgrzeję nieco temat. Zakupiłem ostatnio Carismę 98 rok 1,8 GDI. W związku z falującymi obrotami czyściłem starą przepustnicę, następnie wymieniłem ją (i tak miała już poruszane Fixed-Sas) ale falowania się nie pozbyłem. Zainteresowałem się Evoscanem i kupiłem sobie kabelek. Wygląda to u mnie tak:

http://images.tinypic.pl/i/00433/o1ba2kdthu6n.jpg

Niestety każda próba regulacji nic nie pomaga, mogę co najwyżej podbić lub obniżyć ciśnienie (przy 2000 obrotów), ale jak zejdzie do jałowego to wygląda jak wyżej. Póki co mam zamiar zmienić filtr pod bezpiecznikami. Próbowałem wyjąć filterek w pompie na wejściu, ale coś mi nie wychodziło, więc dałem sobie spokój (ciężko stwierdzić czy jest w środku, czy nie). Tak jak kawałek wcześniej napisałem - zmienie filtr, ale coś mi się wydaje że pompa już niedomaga...

Jakieś sugestie?

sebeq - 12-09-2013, 21:14

Witam, posiadam mitsu space wagon 2.4GDI , miałem z nim kilka problemów ale wkoncu działa dobrze poza jednym małym szczegółem , gaśnie na jałowych obrotach . Czasem zdarza się że że ładnie trzyma jałowe obroty,ale w większości wypadków np po zatrzymaniu obroty lekko spadną podniosą się do i nastepnie silnik gasnie. Komputer nie ma żadnych błędów , pomiar napiecia na czujniku cisnienia wykazał 750obr -3.16V , 2000obr -3.26V .
Przepustnica czysta, kolektor czysty, swiece filtry nowe. Co sądzicie ?? ruszać pompe WC ??


Pozdrawiam

cezare - 10-01-2014, 17:09

znakomity thread .. u mnie obroty falują ale mam po podłączeniu evoscana ciśnienie w granicach 4,2 mpa miast sztywnych 5 - czyli musze zacząć od podciągnniecia na regulatorze ..

ja walczę z tym

JAZDA start do odcinki i na końcu postój..



DO ODCINKI w powiększeniu



Postój i jego falowanie po jeździe czyli rozgrzany..


Martwi mnie że na niskich obrotach kiedy auto dojechało ciśnienie potrafi spaść do 36bar
a w szczycie nawet pokazało się przy dochodzeniu do odcinki 61 !!!

cały log tutaj z evoscana 2.9 : https://www.dropbox.com/s...11_09.44.27.csv

jakieś sugestie ? czy po prostu zacząć od regulatora - bo skoro nie trzyma równo i nawet nie popuscił przy 61bar ??? czy już pompa się kończy ? - nie mam teraz możliwości zobaczyć czy paliwo się leje do zwrotnego ;((( ..

Macka25 - 23-01-2014, 01:05

Witam Was!
Posiadam galanta 2.4 gdi i posiadam problem z odpaleniem na zimnym jak i na cieplym silniku.
Na zimnym odpali po 3s a na cieplym wcale.
Jak rozumiem z tematow opisanych tutaj to nie jest powiedziane ze padla pompa WC.
Mam pare pytan i BARDZO PROSZE O ODPOWIEDZ !!!
Czy w pompie paliwowej oprocz siatki zabezpieczajacej sa rowniez filterki?
Czy filterki sa rowniez przy pompie WC? Jezeli tak to gdzie?
Gdzie znajduje sie regulator na pompie?
I gdzie znajduje sie czujnik cisnienia?
Ile z tych zeczy jestem wstanie zrobic "w garazu"?

Pozdrawiam

volve - 24-01-2014, 17:23

Macka25 napisał/a:
Czy filterki sa rowniez przy pompie WC? Jezeli tak to gdzie?
Gdzie znajduje sie regulator na pompie?


Na te pytania masz odpowiedź w tym temacie, są zdjęcia, więc polecam przeczytać.

Macka25 napisał/a:
I gdzie znajduje sie czujnik cisnienia?


W tych 2.4 GDI, z którymi miałem do czynienia, czujnik był na pompie WC.

Macka25 napisał/a:
Ile z tych zeczy jestem wstanie zrobic "w garazu"?


Zależy od wyposażenia garażu i wiedzy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group