To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Test Ralliart vs Impreza vs Focus ST

SHARK1979 - 01-03-2010, 11:36

Ale mimo wszystko nie jest nam Maniakom miło czytać że Ford objechał Misia i jest naprawdę niekiepski, tak czy siak większość z Mitsumaniaków nie kocha Forda :mrgreen: a tu takie nowinki :(
j-rules - 01-03-2010, 11:42

a Carisma nie miala wielowahaczowego zawiasu? Jesli tak to jej najblizej klasą do Focusa razem z Lancerem ówczesnym.
Focus pierwszej gen. podobnie jak mondeo mk3 maja genialny zawias, uklad kierowniczy i jak do tej pory uwazam ja za najblizsze idealu pod wzgledem prowadzenia z zachowaniem naprawde wysokiego komfortu na polskich dziurach. Jezdzilem tez "próbnie" Cari 2 gen i faktycznie tam zawieszenie rowniez jest bardzo przyjemne, na dziurach plomby nie wypadaja a w zakretach jak po sznurku. Jednak mimo to rdzewiejace fordy sa dla mnie najmilsze w jezdzie ;) Co ciekawe mondeo mk4 to juz nie to samo. Moze to kwestia wąskich oponek poki co.. za to bardziej komfortowe sie wydaje
PS. Hubeeert, my escorta wspominamy... no coz wolimy go nie wspominac :D 7 lat męki z autem z salonu, problemy byly w kazdej motoryzacyjnej materii w tym autku

niko123 - 01-03-2010, 12:32

size=9][ Dodano: 27-02-2010, 11:34 ][/size]
Następna wygrana Focusa 9 do 7.

http://www.autoinfo.pl/au...-niebieski-grom


Następna wygrana Focusa

http://www.scoobyblog.com...reza-group-test

Następna wygrana Focusa

http://www.auto-motor-i-s...X-STI-8029.html

[ Dodano: 27-02-2010, 11:34 ]


Następna

Powrót legendy: Ford Focus RS kontra Audi S3 i BMW 130i

Mamy jednak pewne wątpliwości co do tych – wszak dość daleko idących – modyfikacji. No bo jak przednionapędowiec ma efektywnie i bez strat przenieść na koła 305 KM i 440 Nm? Kluczem do sukcesu - czyli dobrej trakcji jest pochodząca z Focusa WRC przednia oś, nazwana przez Forda „RevoKnuckle”. Czy technika rodem z rajdów pozwoli Focusowi mierzyć się z tylnonapędowym BMW 130i i wyposażonym w napęd na obie osie Audi S3?

Nasz 3,8-kilometrowy tor testowy Ford pokonał w 1.40,15 minuty, szybciej niż Audi S3 i BMW 130i.

Jak na auto z przednim napędem to wręcz sensacyjny wynik. Również na mokrej nawierzchni Focus zaskakująco neutralnie pokonuje nawet ostre zakręty. „Szpera” i przednia oś wyposażona w system „RevoKnuckle” współpracują z sobą tak dobrze, że do uślizgów praktycznie nie dochodzi.

http://www.auto-swiat.pl/...0i,24908,1.html

Następna

http://sportscarforums.co...-evo-30965.html

gzesiolek - 01-03-2010, 13:19

Nie wlaczalem sie do dysput, bo:
1) uwazam Focusa za super auto... a Focus I byl na 100% lepszym kompaktem niz Golf IV, a i teraz po jazdach probnych Lancer=Focus, ale zadecydowal gust estetyczny i to ze nie chcialem jezdzic autem ktorych mijam setki kazdego dnia...
2) ST i RS sa najlepszymi przednionapedowcami wsrod "scigaczy" drogowych kazdy w swej klasie... ale nie jest tak ze sa bezkonkurencyjne... zreszta RS jest prawie nie do dostania... a jesli juz ktos by go dorwal to taniej i lepiej zapodac jednak Evo...
3) Focusem bardzo dobrze sie jezdzi... zwlaszcza HB... ale tylko laicy powoluja sie przy tym na zawieche wielowachaczowa... bo jak wspomniano wiele aut wielu klas posiadalo taka zawieche wczesniej... Civicu 5 generacji czasem juz nie bylo?
4) niko123 nie rob za trola... Focus wszelkich rodzajow jest super autem, ale nikt na forum mitsumaniakow nie przyzna Ci ze jest najlepszy na swiecie... bo dla nas to do miskow nawet do piet nie urasta :P

Pozdrawiam :D

Hubeeert - 01-03-2010, 13:44

gzesiolek napisał/a:
niko123 nie rob za trola...
Ano lepiej bym tego nie ujął.
Cytat:
Auto: Subaru
Jakie? Jesteś na Forum Subaru?
SHARK1979 - 01-03-2010, 14:10

niko123,
Hubeeert napisał/a:
Jesteś na Forum Subaru?

Dlatego tak nam dowala :evil:

Hubeeert - 01-03-2010, 14:16

SHARK1979 :roll: litości...
tomekrvf - 01-03-2010, 20:13

Bart007 napisał/a:
Pisałem o Focusie, że wprowadził wielowahacz jako jeden z pierwszych w swojej klasie

Moja mazda 323 z 1991 roku tez ma wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. W 323 było wprowadzone w 1987 roku :D
PS Mój kumpel który zajmuje się Toyotami, jak zobaczył Galanta na podnośniku to stwierdził że u nich takie zawieszenie(przód) jest dopiero w Lexusach

sampler - 01-03-2010, 21:58

Powiem tak burza w szklance wody. Testy gazetowe Focusa RS a rzeczywistosc to dwie rozne rzeczy. Chyba oczywiste jest ze na torze wygra mocna oska a nie ciezsze 4x4 o mniejszej mocy. Ale zapewniam was ze na zwyklej drodze zwlaszcza polskiej ten focus niedalby rady slabszemu EVO X lub nizszej generacji a zwlaszcza EVO V, VI.
W rajdach kiedy zaczal blyszczec Janusz Kulig a jezdzil wtedy Renault Megane Maxi ( Oska ponad 300 KM i 7 biegow) to niedawaly rady pierwsze auta klasy WRC. Na asfaltach 4x4 nie mial szans. A dlaczego? Waga i strata mocy na przelozeniach.

Niemniej po tym jak Ford skonczyl sie na Escorcie RS Cosworth ma powstac limotowana wersja focusa 4x4. Chyba nie musze tlumaczyc dlaczego Ford cos takiego wypuszcza...

cns80 - 12-03-2010, 14:33

niko123 napisał/a:
Nawet nie wiedzie że Ford focus 1 ma silniki benzynowe są japońskich inżynierów Yamaha.
Fiesta 1,25 ZETEC miała przekonstruowany silnik motocykla Yamaha. Płytki do regulacji luzów zaworowych pasują od mojej Yamahy XJ 600 :)
macior - 12-03-2010, 14:37

http://www.auto-motor-i-s...i-Evo-8984.html

no i po dyskusjach :|

paavob - 19-03-2010, 17:34

Auto Swiat nowe wydanie o sportowych autach jest test Ralliarta. Normalny...:)

W sumie AS i Top Gear i kilka innych gazetek nie zjechaly tego autka i zauwazyly i zalety i wady...

A to, ze RA przeszlo pod skrzydla Mitsu. To chyba i lepiej...moze wreszcie otworza porzadny sklep na europe z ozdobkami, gadzetami i czesciami...

Pozdrawiam

pfx - 20-03-2010, 18:33

Zasatanawia mnie to rycie przodem, ciekawe dlaczego - inercja ciężkiego przodu, czy za mało momentu, jak na dość ciężka krowę przekazywaną na pasywne dyfry. Rozumiem, ze testowali to na wyłączonej kontroli trakcji...

[ Dodano: 20-03-2010, 18:40 ]
sampler napisał/a:
Chyba oczywiste jest ze na torze wygra mocna oska a nie ciezsze 4x4 o mniejszej mocy. Ale zapewniam was ze na zwyklej drodze zwlaszcza polskiej ten focus niedalby rady slabszemu EVO X lub nizszej generacji a zwlaszcza EVO V, VI.
W rajdach kiedy zaczal blyszczec Janusz Kulig a jezdzil wtedy Renault Megane Maxi ( Oska ponad 300 KM i 7 biegow) to niedawaly rady pierwsze auta klasy WRC. Na asfaltach 4x4 nie mial szans. A dlaczego? Waga i strata mocy na przelozeniach...

skoro porównamy 440 Nm do 350, nie bacząc na moc i do tego 200 kg masy - nie ma o czym mówić kto kogo objedzie.
Powiem tak. EX w serii jest objeżdżane przez wiele samochodów legitymujacych sie podobną lub nawet nieco słabszą mocą - na prostej. Na zakretach i nierównościach, jak ktos potrafi wykorzystać napęd 4x4 z systemami tym sterującymi - inna sprawa. tyle tylko, że bez AYC i z mocą 240 kucy przy tej samej masie - po prostu auto bedzie jechać wolniej i jestem pewien, że nie da rady RS-owi, nawet w zakrętach. Jazda na codzień EX robi sie przyjemna, jeśli dysponujemy ok. 400 Nm momentu wzwyż w aspekcie masy którą musi rozbujać i strat na napędach, myślę, ze podobnie będzie i z RA

krzychu - 20-03-2010, 21:36

pfx napisał/a:
Zasatanawia mnie to rycie przodem, ciekawe dlaczego


Z tyłu zamiast drogiego AYC jest zwykły dyfer o ograniczonym poślizgu przez co tył w EVO łatwiej wpada w poślizg bo moc jest przekazywana bardziej na bardziej obciążone (przyczepne) koło. Ja bym na to stawiał + parę drobiazgów jak akumulator w EVO już w bagażniku itd itp.

Pawcho - 23-03-2010, 13:36

Nowy teścik - http://www.v10.pl/Mitsubi...0406.html#dalej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group