To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

MMC Car Poland & Dilerzy Mitsubishi - Boguchwałę/Rzeszów zgłosiłem dzisiaj na policję

rezon - 23-03-2010, 14:14

gulgulq napisał/a:
W dużej mierze zgodzę się z argumentacją JCH.

Auto sprzedał i doposażył Ci Automarket Boguchwała. Pisząc krótko: Oni są winni.

Analogicznie - kupuje odkurzacz, sprzedaje Ci go firma XXX, w domu odkrywasz że był już używany. Idziesz do firmy XXX po wyjaśnienia.

Jeśli ASO przegra to w interesie Mitsubishi Polska będzie rozwiązanie umowy dealerskiej plus odszkodowanie bo narazili ja na straty wizerunkowe oszukując klientów.
wg mnie to w interesie Mitsubishi Polska jest podjęcie działań niezależnie od wyniku rozprawy, ale to już sami niech decydują co jest cenniejsze chwilowy zysk czy reputacja. Odnośnie winy MMC - zgadzam się - stroną montażu wiązki był Automarket, a nie MMC, więc nie musi ponosić odpowiedzialności za niezależne prawnie ASO. MMC tylko go autoryzowało - no właśnie co to znaczy autoryzowało? Nie musi ponosić odpowiedzialności nie musi jednak oznaczać nie chce - zwłaszcza jak fakt autoryzacji jest bezsporny. Autoryzacja oznacza przecież upoważnienie do działań - dobrych i złych. W tym przypadku tych drugich.
gulgulq napisał/a:
Znając życie jak dojdzie do rozprawy sądowej to będą chwyty poniżej pasa i na Tobie będzie ciążył obowiązek udowodnienia że zostałeś oszukany, łącznie z tym że nie było takiej sytuacji jak np. serwis zamontował Ci wiązkę Thule - masz fakturę , auto odebrałaś, wszytko OK a później sam jej sobie nie zdemontowałeś i nie sprzedałeś na lewo, drutując elektrykę...
Tego już nie odkręcą. Bałem się takiego kierunku obrony do czasu złożenia przez nich zeznań na policji. Sami powiedzieli, że zamontowali taką jak uznali za stosowne, a na fakturze jest tylko wpis z katalogu Brinka i wg niego wiązka 729431 jest opcjonalna. Trochę się minęli z prawdą, a policja nie sprawdziła, że w katalogu Brink 433300 oznacza "Outlander 4WD (7 miejsc), a nie to co mam na fakturze czyli "Hak holowniczy CW8W Wiązka 729431" za cenę 1449,99 brutto. Ciekawe, kto używa oznaczeń CW8W dla Outka 7-mio miejscowego? Może Thule? Albo Brink?
JCH - 23-03-2010, 20:03

rezon napisał/a:
MMC tylko go autoryzowało - no właśnie co to znaczy autoryzowało?
No właśnie. Rozbraja mnie ta beztroska, było nie było, jednostki nadrzędnej, krajowego importera marki.
rezon, pozostaje Ci chyba tylko Elżbieta Jaworowicz ;) :lol: - tak jak to było kiedyś z lubelskim dealerem KORMAN. Też olewali klientów, którzy wpłacili kasę na samochody a nie mogli się ich doczekać, odsyłani byli do dealera bo to z nim zawarli umowy. Dopiero jak wkroczyła telewizja to i auta się znalazły i przeprosiny jakieś były :roll:

Swoją drogą gdy kiedyś kupowałem Hondę Civic zawierałem umowę (tu nie mam 100% pewności) ale wpłacałem pieniądze do Hondy Poland a nie do lokalnego dealera.
gulgulq napisał/a:
Analogicznie - kupuje odkurzacz, sprzedaje Ci go firma XXX
Niby tak ale wchodząc do sklepu widzę szyld np. Media Markt, Euro RTV czy Biedronka. Natomiast idąc kupować samochód widzę duży szyld MITSUBISHI a drobnym drukiem jest gdzieś podana firma, którą MITSUBISHI reprezentuje.
rezon napisał/a:
już sami niech decydują co jest cenniejsze chwilowy zysk czy reputacja
Wszędzie każdy pisał, że w OII spada rura od turbo, i co? Outlandery schodziły jak świeże bułeczki ;) Dalej będą schodzić. A kto będzie pamiętał, że jakieś tam drzwi i wiązka ;) Za chwilę wchodzi ASX i słupki pójdą w górę - to się liczy.
rezon - 25-03-2010, 21:20

JCH napisał/a:
A kto będzie pamiętał, że jakieś tam drzwi i wiązka Za chwilę wchodzi ASX i słupki pójdą w górę - to się liczy.
gdzieś ostatnio czytałem że 80% nabywców Mitsu to nowi klienci. Sztuką nie jest sprzedać, tylko sprzedawać wiele razy. Ciekawe ilu z nas powtórzy zakup wiedząc, że gwarant nie poczuwa się do odpowiedzialności za "pomyłki na fakturach" robione przez Autoryzowanego Dealera Mitsubishi i nawet mu za to nie pogrozi palcem, tylko straszy odpowiedzialnością klienta, który nagłaśnia fakty pomyłek. A po za tym to zgodnie z odebranym dzisiaj pismem śledztwo już nie jest umorzone :) . Zaskarżenie decyzji przyniosło skutek :mrgreen: A już co poniektórzy pracownicy Automarketu rozpowiadali, jak to klient przegrał sprawę, bo żona mu pomalowała drzwi w samochodzie. Pozdrowienia dla MMC i Rakowski&Wspólnicy. Może jakiś wpis od was?

Mam pytanie też do Mitsumaniaków - Jak się nazywała firma i kto był właścicielem salonu oraz ASO Toyoty w Boguchwale, któremu ok. 1998r. Toyota zabrała autoryzację? Może ktoś miał kupioną tam Toyotę? Czy to prawda, że firma ta utraciła autoryzację za sprzedaż samochodu z warstwą lakieru gratis bez poinformowania klienta czy też były inne przyczyny nagłej utraty autoryzacji Toyoty?

Juiceman - 26-03-2010, 11:34

Niech ten przypadek będzie przykładem, dla innych ASO, jak nie powinno się postępować z klientem. Masz dowody na piśmie, więc prędzej czy później pokażesz im kto się mylił. Co do pytania o ASO Toyoty to w google można znaleść:

"Autoryzowana Stacja Dealerska "Toyota"
36-040 Boguchwała, ul. Tkaczowa 121
woj. podkarpackie, powiat: rzeszowski
TEL (17) 8714033"

oraz
"Włoch Marek i S-ka Sp. z o.o. Autoryzowany Dealer Mitsubishi
Branża: Samochody - silniki, mechanika

Boguchwała, ul. Tkaczowa 121
tel. 17 8714033 E-mail do Włoch Marek i S-ka Sp. z o.o. Autoryzowany Dealer Mitsubishi"

Dziwnym trafem ten sam adres i ten sam numer ;) na necie znalazłem notkę, że był tam kręcony kiedyś jakiś program TVN Turbo ;)

gulgulq - 26-03-2010, 13:41

Włoch Marek "Autoklinika" obecnie nie ma żadnej autoryzacji dealerskiej.
Kiedyś Toyota, Mitsubishi, Kia...

Teraz to zwykły warsztat - specjalizują się w japońskich i koreańskich samochodach.

Opinie o nic są wielce rozbieżne :twisted: :twisted:

pfx - 27-03-2010, 18:34

Kibicuję Ci z całego serca i uważam, ze Boguchwale powinni MMP odebrać autoryzację za brak kompetencji, bo niejeden pan Miecio w stodole więcej zrobi, niż mechano -specjaliści, że nie wspomnę o arogancji obsługi. Oprócz mnie, znam kilka osób niezadowolonych z ich usług. Ostanio mieli czelność zakwestionować Euro- gwarancję, bo nie dość, że auto było kupione nie u nich - to jeszcze nie w Polsce, "po co sprowadzał pan auto ze Słoweni? teraz ma Pan problemy". Dopiero interwencja z Amsterdamu postawiła gości na nogi. Skasowanie błędów bez oczywiście znalezienia przyczyny - to potrafi każdy, kto ma Euroscana. Sorry za OT, ale odradzam tam jeździć - wszystkim, nawet tym co u nich kupili.
Co do Autokliniki M. Włoch - Ci akurat potraktowali mnie bardziej profesjonalnie i odpowiadali szczerze.
Nie ma wymogu 100% wiedzy od wszytskich, ale robienie idioty z klienta działa na mnie jak płachta na byka.

rezon - 27-03-2010, 18:52

Juiceman napisał/a:
Włoch Marek i S-ka Sp. z o.o. Autoryzowany Dealer Mitsubishi
Interesuje mnie kto był wówczas wspólnikiem Marka Włocha?
gulgulq napisał/a:
Teraz to zwykły warsztat - specjalizują się w japońskich i koreańskich samochodach.

Opinie o nic są wielce rozbieżne
też nie mam miłych wspomnień po serwisie Nissana Micry 10 lat temu.

[ Dodano: 27-03-2010, 18:57 ]
Jeszcze pytanie za 2 punkty - czy nagłośnienie faktu oszustwa przez wystawcę faktury, na której pisze wielkimi literami Mitsubishi Motors a małymi Automarket spółka z ograniczoną odpowiedzialnością kancelaria Rakowski&Wspólnicy będzie traktowała jako naruszenie art. 212KK czy to jednak będzie art. 213KK? A może MMC nie widziało faktury? Przesłać jeszcze raz? Pozdrowienia dla pracowników MMC oraz Rakowski&Wspólnicy czytających forum - może jednak jakiś wpis?

Kto oszukuje wystawiając taką fakturę na coś, co nie zostało zamontowane?

gulgulq - 27-03-2010, 19:18

wystarczy nagłośnić fakt oszustwa przez Automarket... (wystawca faktury) który jest autoryzowaną stacją obsługi Mitsubishi
rezon - 27-03-2010, 19:29

popatrz na fakturę, którą wkleiłem w międzyczasie. Co widzimy lepiej - Automarket czy Mitsubishi Motors. A MMC twierdzi, że sprawa ich nie dotyczy. Z mojej strony właściwie nie. Ale oszukiwanie za pomocą druków z logo Mitsubishi Motors czyż to nie jest naruszenie dobrego imienia Mitsubishi?

[ Dodano: 27-03-2010, 19:32 ]
pfx napisał/a:
"po co sprowadzał pan auto ze Słoweni? teraz ma Pan problemy"
Mnie pewnie by powiedzieli - po co kupował Pan auto testowe, teraz ma Pan problemy. Tyle, że kupiłem u nich :evil:
gulgulq - 27-03-2010, 21:54

W świetle prawa Mitsubishi na jakiś tam zasadach użycza loga Automarketowi i przedmiotem odpowiedzialnym prawie za wszystko co z tym logiem robi jest tutaj Automarket. Nieważne co się rzuca w oczy, ważne jest Sprzedawca i Nabywca oraz pozycje na fakturze.

Dobre imię - jeśli zostało naruszone - powinno walczyć Mitsubishi. Po stronie klienta może być ewentualne zapytanie do Mitsubishi czy Automarket ma prawo używać ich loga.

lukasz12 - 28-03-2010, 23:02

Ton ostatniej części pisma z tej kancelarii wyjątkowo mi się nie podoba. Pokazuje wyjątkową arogancję. Uważają że się przestraszysz?

Osobiście uważam że dobrze że trafiło na kogoś kto ma środki i odpowiednią ilość samozaparcia żeby pokazać takim dilerom skąd nogi wyrastają. Osobiście bym się nie poddał. Przy okazji - lekki off-top, ale w domu była podobnego rodzaju sprawa z samochodem Taty - tylko nieco grubszego kalibru - wystrzał poduszki powietrznej podczas postoju samochodu (!) - samochód bezwypadkowy, kupiony w salonie, żadnych ingerencji w instalację elektryczną. I tutaj reakcja GM Polska była mimo wszystko poprawna mimo upływu gwarancji (4 lata po zakupie samochodu), aczkolwiek i tak uważam że z naszej strony za mało zażądaliśmy. Skończyło się na wymianie poduszki bez opłat i łaskawie zrobił przegląd przy 60K Km na swój koszt.

rezon - 30-03-2010, 15:08

lukasz12 napisał/a:
Pokazuje wyjątkową arogancję. Uważają że się przestraszysz?
prawdopodobnie tak im się wydaje. Ale jak pisałem oprócz art 212 jest również 213 :) co czynię w ważnym interesie społecznym
yama - 22-04-2010, 17:52

co do wiazki do haka / nie chcialo mi sie wszystkiego czytac/
ASO dopuszcza lutowanie JESLI zostanie zalozona warstwa izloacyjana klasy IP65 czyli co najmniej koszulka termokurczliwa Zalecane jest jednak uzywanie tulejek zaciskowych -gotowe Kity sygnowane przez marke lub posiadajace akceptacje .Tak naprawde robisz na zwyklych tulejkach elektrycznych i zakladasz koszulke.
Oczywiscie tylko w wypadku gdy nie jest mozliwy nieinwazyjna instalacja
wiazke tez mozna adoptowac z innego samochodu /modelu lub zastosowac uniwersalna dopuszcza to dyrektywa unijna
Sposob podlaczenia jest "poprawny" i jesli chodzi to raczej w tym pkcie nic nie zyskasz

co do lakieru powodzenia bedzie ciezko , niestety to jest POLSKA i takie rzeczy to normalka.Tak juz jak pisano wiekszosc aut masz poprawki i jak kupujesz auto z salonu to wtedy nalezalo sprawdzac grubosc lakieru-> z doswiadczenia wiem ze najwyzej dostalbys niewielka znizke

rezon - 22-04-2010, 19:27

yama napisał/a:
JESLI zostanie zalozona warstwa izloacyjana klasy IP65 czyli co najmniej koszulka termokurczliwa Zalecane jest jednak uzywanie tulejek zaciskowych
A to ciekawe bo nie ma nic oprócz taśmy izolacyjnej ale MMC uważa że to jest właściwe dla ASO Mitsubishi, a na dodatek na fakturze jak już pisałem mam wiązkę 729431 czyli zupełnie coś innego niż mam :( yama, skąd masz takie zalecenia - czeka mnie wkrótce rozprawa, więc chętnie posłużyłbym się zaleceniami oficjalnymi

27.04 Dzisiaj rano miałem rozprawę.
Niestety większość rozpraw w trybie art. 465 par. 2 kpk kończy się zatwierdzeniem decyzji prokuratury o umorzeniu śledztwa. Rozprawa trwała ok. 5 minut. Sędzia nawet nie chciał słuchać wyjaśnień moich i mojego pełnomocnika i.... SKIEROWAŁ SPRAWĘ PONOWNIE DO PROKURATURY. Nie tylko uznał zasadność zażalenia, ale oprócz naszych argumentów dołożył kilka swoich spostrzeżeń, na które nie zwracałem wcześniej uwagi. śledztwo ponownie w toku :) .

gzesiolek - 27-04-2010, 18:35

rezon, dobry sedzia/sedzina(?)... wiekszosc umaza dla swietego spokoju...
Powodzenia



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group