To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Coltoclipse C59A `91 by Xsystoff

Xsystoff - 16-05-2012, 13:58

Jezeli kupie skrzynie od 4g63 dohc ale 7 bolt to wtedy siadzie ona na 4g63 sohc 7 bolt? Rozumiem, ze skrzynie do 7 bolt i 6 bolt niczym sie nei roznica jesli chodzi o polosie? Wyglada na to, ze na allegro sa dwa 4g63 sohc 6 bolt czyli niby czapka do nich podpasuje z dohc ale wygladaja na stare kible czyli zaminil stryjek siekierke na kijek. Z kolei rzezbienie z 7 bolt sohc z galanta to znowu spawanie lap i wygibasy z wiazka...

Wracajac do opcji turbo....
Wyciagam swojego trupka n/a, wkladam turbo (lapy pasuja?), wkladam sprzeglo ze skrzynia od swojego n/a (tymczasowo), podmieniam pompe paliwa w baku na ta od Ciebie, wypinam swojego ecu i wpinam Twoje, co musze jeszcze zrobic? Intercooler dolozyc? Ile wiazki jest do rzezbienia? Gdzie sie montuje power pack`a? Musze sie martwic o smarowanie olejem turbo czy juz wszystko jest w Twoim zestawie? Uklad wydechowy tzn? wiadomo ze od wolnossaka jest za maly ale wystarczy wyspawac nowy i wszycho? Co nei tak z dolotem? Jest inny od n/a?

p.s
ja nie mam ori skrzyni tylko poprzedni wlasiciel zmienial, jak poznac czy jest od 6 czy od 7 bolta?

Saqu - 16-05-2012, 16:13

Xsystoff napisał/a:
Co nei tak z dolotem? Jest inny od n/a?


a no taki, że filtr idzie do turba i od turba lecą rury do przepustnicy poprzez intercooler, czyli trochę trzeba pomieszać z tym ;)

Xsystoff - 16-05-2012, 16:43

To akurat zaden problem :twisted:


Patrzcie co znalazlem:
KLIK

Ile mozna z tego wykrzesac jak posadzi sie wszystko od 2.0 (glowice, kolektory, elektronike itp) ? Kusi :P

rosomak1983 - 16-05-2012, 17:00

A czemu całekiem odrzucasz remont ??? Bedziesz miał nowe panewki, zrobiona głowice, nowe uszczelki :wink:
Xsystoff napisał/a:
, ze skrzynie do 7 bolt i 6 bolt niczym sie nei roznica jesli chodzi o polosie?

to to napewno. Półosie te same.
Xsystoff napisał/a:
Z kolei rzezbienie z 7 bolt sohc z galanta to znowu spawanie lap i wygibasy z wiazka...

bez sensu
Xsystoff napisał/a:
wkladam turbo (lapy pasuja?),

łapy pasuja,
Xsystoff napisał/a:
wkladam sprzeglo ze skrzynia od swojego n/a (tymczasowo),

i jeszcze z kołem zamachowym z NA.
Xsystoff napisał/a:
podmieniam pompe paliwa w baku na ta od Ciebie

tak
Xsystoff napisał/a:
wypinam swojego ecu i wpinam Twoje, co musze jeszcze zrobic?

Ja czegos takiego nie robiłem ale z tego co wiem trzeba podciagnac kable od solenoidów, podłaczyc w wiazke do wtrysków rezistor packa, i wpiac to we wtyczki ECU z NA bo sa miejsca na te piny potem podłaczasz normalnie ECu turbo. Gdybys brał odemnie to dostaniesz wiazke z wtyczkami wiec nawet po niej bedziesz widział jak to podłaczyc.
Xsystoff napisał/a:
dolozyc?

no raczej, ale jest w zestawie tylko nie obejdzie sie bez drobnej rzezby dolotu bo ten jest z eclipse...
O smarowanie sie nie martwisz, to jest komplet, komplet.
Xsystoff napisał/a:
Uklad wydechowy tzn? wiadomo ze od wolnossaka jest za maly ale wystarczy wyspawac nowy i wszycho? Co nei tak z dolotem? Jest inny od n/a?

Seryjny wydech turbo/NA z eclipse co pewnie niektórych zdziwi nie rózni sie srednica :wink: Poczatek wydechu tj, kolektor turbina O2housing itp jest w zestawie, połaczyłbys to z wydechem który teraz masz i nie bedzie zle, choc deczko szerszy zawsze mozesz dac.

Ogólnie tylko pomysl czy chcesz tyle mocy na oske w takiej wydmuszce, na zakrecie raczej gazu nie dodasz bo pojedziesz prosto :P No jak uwazasz mi tam nie zalezy specjalnie. :P
Jak bys brał rwd to wez lzejsze e36 zamiast e34...
Co do turba reszte pisz na priv. Odpowiem na wszystko.

rosomak1983 - 16-05-2012, 17:25

Xsystoff napisał/a:
Ile mozna z tego wykrzesac jak posadzi sie wszystko od 2.0 (glowice, kolektory, elektronike itp) ? Kusi

ok 125kM, to jest ten dół silnik (pomijajac tłoki) co ma mystek i Hubert. W zasadzie idelany kasek dla nich. :D

Hubeeert - 16-05-2012, 19:01

rosomak1983 napisał/a:
125kM,
to miało seryjnie. w 4G61. W silniku Hyundaia było mniej.
Po dłubaniu możesz mieć 130? Zgaduję tylko.

Głowica z 4G63 ma większe kanały. To własciwie jedyna róznica.

rosomak1983 - 16-05-2012, 19:06

Hubeeert napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
125kM,
to miało seryjnie. w 4G61. W silniku Hyundaia było mniej.
Po dłubaniu możesz mieć 130? Zgaduję tylko.

no ale własnie góre bedzie zakładał od mitsu, tylko musiałby ECU z 1.6 DOHC mitsu skombinowac, na głowie z 2.0 moze byłoby ok 130km, ale tez i sporo momentu mniej.

Xsystoff - 16-05-2012, 19:09

Malo jak na 1.6, zjedza mnie hondy na sniadanie w tej klasie :evil: Dobra trzeba szukac 4g63 dohca i wrzucac, plug & play w jeden wieczor, do tego mam juz na polce rozrzad :) Sohc to kombinacja znowu z mocowaniami i wiazka, a turbo to masakra w 800kg osce, podejrzewam ze nawet na r888 bedzie jezdzil na wprost tylko.
rosomak1983 - 16-05-2012, 19:17

Xsystoff napisał/a:
a turbo to masakra w 800kg osce,

niekoniecznie jest na to sposób... silnik centalnie zamocowany :P :P :P

tpodsiadlo - 16-05-2012, 21:46

a czy to:
Link

albo hyundai santamo nie ma tego samego silnika?

bedzie chyba latwiej znalezc niezakatowany i pewnie mlodszy niz z eclipsa...

Xsystoff - 16-05-2012, 22:31

Wyglada pod maska znajomo... To jest pewnie 4g63 z nowszymi normami emisji spalin ale na allegro ani jednego silnika...

edit:
jest jeden KLIK

musze doczytac co to za silnik...

KLIK a tutaj z sonaty...

mystek - 16-05-2012, 23:19

Dobrze kombinujesz Xsystoff :) swego czasu przechodziły mi przez myśl silniki Hyundaia w CJtce właśnie. Niedoceniane auta (dobrze dla Ciebie, bo ceny niskie, bo "kto to kupi?" :) ). Zainteresuj się tym. W Grecji jest kilka Lantr uturbionych, na YT kiedyś szukałem i dobrze to dłubią, nawet pod 300KM, ale to chyba z 4g63T pod maską.

PS: swoją drogą - o jakiej klasie mówisz? to jest klasa "1.6 i wyżej", czy 1600-1700ccm? Jak to jest?

Xsystoff - 16-05-2012, 23:38

Tylko ze kupowanie silnika z hyundaia bez wiazki i ecu jest samobojstwem, a glowicy patrzac po uszczelkach nie przerzuce z dohca.

Klasa II 1400-1600ccm
Klasa III 1600-2000ccm

Maretzky85 - 17-05-2012, 06:30

Xsystoff, Komputer i wiązka taka sama jak w mitsu :P
rosomak1983 - 17-05-2012, 08:41

Maretzky85 napisał/a:
Xsystoff, Komputer i wiązka taka sama jak w mitsu

Marku ale mówimy o 6 bolcie dsmowskim i silniku Hunday 1999 ??? Bo na tym staneło.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group