To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Odpowietrzenie hamulców

Luka90sz - 19-09-2014, 23:23

Jak wygląda procedura odpowietrzania po wymianie pompy abs?
Pieraś - 20-09-2014, 13:10

cofnij się 2-3 strony wstecz to bedziesz miał napisane jak w temacie kół to wygląda.

co do ABS ... google na dzien dobry podpowiada http://www.jak-naprawic.i...mulcowy/artykul

lub tutaj http://forum.mitsumaniaki...4e853e5e5bf66ed tez pisza ze w wlaczonym silnikiem ... generalnie skoro ja poswiecilem dla Ciebie 3-5 minut by znalezc to czemu Ty sam tego nie zrobiles ;-)

pomyslnosci w dojsciu do celu

Luka90sz - 20-09-2014, 14:43

I po co to napisałeś skoro nic nie wiesz, ja o odpowietrzaniu czytałem wszystko, ale pytam konkretnie jak to wygląda w galancie po wymianie pompy, czy trzeba odpowietrzac pompe? np. w niektórych vagach trzeba podpinać pod komputer, a np w volvo samo się odpowietrza wiec skoro nie masz nic mądrego do napisania to nie próbuj zabłysnąć
arturj123 - 20-09-2014, 17:40

Luka90sz napisał/a:
Jak wygląda procedura odpowietrzania po wymianie pompy abs?

Zacytuje słowa "robertdg" z tematu:
http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1316588

robertdg napisał/a:
zakładam, że kolejność odpowietrzania jest Ci znana, pompe hamulcowa odpowioetrza się poprzez odkrecenie przewodów zasilających pompę ABS, jedna osoba wciska pedał hamulca powoli do oporu, druga osoba jak już pedał jest wciśniety zatyka palcami wyjścia, nastepnie trzeba popuścić pedał hamulca i ponownie go nacisnąc, uwaga na oczy, ręce, lakier, etc., można sobie nieźle narobic bałaganu jak sie za szybko wciśnie pedał i rozbryzgnie sie płyn


Prawdopodobnie to wyjścia nr. 3 i 4 (sprawdzić jak idą rurki)

Luka90sz - 20-09-2014, 18:21

I to jest konkretna odpowiedz, dzięki :D

[ Dodano: 23-09-2014, 16:23 ]
Panowie hamulce odpowietrzone pedal twardy jest natomiast jedno "ale" gdy stracę przyczepność w lewym przednim kole abs działa super, natomiast gdy prawe przednie koło podczas hamowania złapie śliska nawierzchnie blokuje się, nawet gdy puszcze hamulec przez pewien czas jest zblokowane, wina pompy czy bardziej jakis czujnik, pierścień?

Tomi89 - 30-04-2015, 16:52

Pomocy! Odpowietrzam uklad zrobilem wszystko co napisal na pierwszej stronie Matejko nawet kilka razy wiecej to pompowanie i odkrecanie odpowietrznika, po skreceniu wszystkiego na odpalonym silniku pedal nadal wpada w podloge... Tzn ze mam pompowac dotad az bedzie twardy?? Czy jak mam to rozumiec bo juz nie mam sil do tego :|

[ Dodano: 30-04-2015, 17:02 ]
Dodam ze reczny trzyma glownie tu chodzi chyba o przod

fj_mike - 30-04-2015, 17:18

Tomi89, wszystkie odpowietrzniki są skierowane do góry?
Tomi89 - 30-04-2015, 17:33

Z tylu sa do gory z przodu sa w bok, mozna powiedziec ze prostopadle do amora

[ Dodano: 30-04-2015, 17:41 ]
Odpowietrzac teraz sam przod czy tyl tez?

Shockwave - 30-04-2015, 18:19

Przód i tył ;) Odpowietrzaj na odpalonym silniku zachowując odpowiednia kolejność
Ręczny jest na linkę, tak wiec będzie trzymał ;)
Odpowietrzasz w 2 osoby ? Wycieków brak ?

Tomi89 - 30-04-2015, 18:59

Tak dokladnie robie jak bylo napisane, kilka razy na zaplonie przepompowalem i teraz znowu na odpalonym, nieszczelnosci nie zauwazylem, tak jedna osoba w aucie gniecie na pedal i ja odpuszczam, nie wiem juz brak sil, caly czas probuje i pompuje a efektow brak :(
Shockwave - 30-04-2015, 19:46

Co robiłeś z hamulcami ze odpowietrzasz?
Jeśli coś robiłeś to nie zapowietrzyłeś czasem pompy abs? układ masz sprawny tzn tłoczki nie podciekają i nie są zapieczone ? Prowadnice pracują lekko ? żaden przewód elastyczny nie puchnie jak w układzie wzrasta cienienie ?
Może osoba co pompuje pedał robi cie w bambuko i puszcza zanim zakręcisz odpowietrznik ;)
Ja u siebie jak zrobiłem hamulce(tłoczki itp) odpuściłem po pewnym czasie tradycyjna metodę i odpowietrzałem w serwisie który miał maszynę do tego celu, przy okazji wymieniłem cały płyn

Tomi89 - 30-04-2015, 21:10

Sciagalem zaciski do czyszczenia i malowania, tloczki byly ok prowadnice poszly nowe wszystko dobrze nasmarowane nic nie cieknie przewody tez w porzadku. Jedna z osob ktora pompowala bylem ja a kumpel odpowietrzal wiec nie ma mowy o wczesniejszym puszczeniu hamulca :-) no ja teraz do serwisu gdzies nie pojade chyba ze na lawecie co na ta chwile nie ma sensu. Mozliwe ze pompa zapowietrzona ale tego nie wiem jak sprawdzic znajomy ma zajrzec do tego i moze po swojemu cos zdziala, zobaczymy w najblizszym czasie
reaktorek - 05-08-2015, 16:14
Temat postu: problem z jedną sekcją hamulców
Chciałem odpowietrzyć hamulce w swoim Galu (bo pedał był twardy tylko przy gwałtownym naciśnięciu a jak delikatnie to brał przy samej podłodze) i pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją że na sekcji PT i LP nic nie leciało (nawet powietrze) a po odkręceniu odpowietrznika pedał nie opadł do podłogi a płynu w zbiorniczku nie ubyło, tak jakby cała sekcja była przytkana.

Sekcja LT i PP odpowietrzyła się bez zarzutów
Nie wiem czy to pomoże kontrolka ABS świeci się prawie cały czas ale zdarza się że po odpaleniu gaśnie i zapala się po kilku hamowaniach

Czy miał ktoś podobny problem?
Gdzie w waszych przypuszczeniach to się mogło zatkać?

STax - 05-08-2015, 16:18

Jak świeci się kontrolka ABS, to może w pompie ABS jest wina i to ona nie puszcza płynu?
reaktorek - 05-08-2015, 19:28

chyba dobrze kolego kombinujesz bo przy pompowaniu ewidentnie słychać ciśnienie przy pompie ABS, czy to na zapłonie, czy też nie

tylko teraz z której strony to ugryźć?
nie chcę czekać aż mi łaskawie ta kontrolka zgaśnie bo to się trafia na prawdę rzadko a jak bym już raz to odpowietrzył to pewnie byłby już spokój z całym ABS

idę odczytam błędy może coś powiedzą



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group