[97-04]Galant EAxA/W - Rolka zwrotna paska wieloklinowego
DAREX2006 - 03-07-2011, 14:05
Witam kolegów do niedawna miałem ten sam problem z rolką napinający pasek wielorowkowy jak wiadomo rolka jest ciężko dostępna a rozwiązanie bardzo proste ,wyciągamy rolkę wybijamy oryginalne łożysko wstawiamy cienką tulejkę i wbijamy standardowe łożysko 6230 jak dobrze pamiętam następnie dorabiamy mała podkładkę dystansową tak aby rolka była w jednaj lini z innymi rolkami i nie ścinało paska .Operacja bardzo prosta ,koszt standardowego łożyska w granicach 20zł .
Na pewno znajda sie przeciwnicy takich rozwiązań ale ja napisałem jak to zrobiłem w moim galancie tanim sposobem dodam ze już ponad 6 miesięcy na tym jeżdżę i nic nie piszczy .
Pozdrawiam wszystkich.
marcinzam - 04-02-2012, 12:55
Właśnie jestem po wymianie rolki paska klimatyzacji i wspomagania ,jest to zamiennik firmy Dayco na łożysku GMB,poniżej foto jak to zrobili ,jak ktoś planuje wymianę to mam jeszcze jedną na sprzedaż
m6riano - 04-02-2012, 21:26
Gdzie to kupiłeś i za ile?
KaWu - 04-02-2012, 21:48
m6riano napisał/a: | i za ile |
Też jestem ciekaw bo mam na zbyciu cala nowa rolke GMB.
Ciekawe jaka roznica.
marcinzam - 04-02-2012, 23:02
rolka kupiona w usa za 150 zł
Matejko - 16-02-2012, 09:34
no to chyba ją namierzylem,
jutro bede mial w reku to sprawdze czy to ta
[ Dodano: 16-02-2012, 09:32 ]
namierzona, zalozona, dziala, jakby ktoś potrzebowal to 70zł
fj_mike - 16-02-2012, 21:36
Matejko napisał/a: | no to chyba ją namierzylem, |
Namierzysz mi taką do przedlifta?
kubasiw - 01-03-2012, 12:36
Jak już jesteśmy przy temacie rolek od osprzętu silnika to ja może opiszę zachowanie mojej rolki od pompy wspomagania.
Coś mi strasznie zaczęło rzęzić, skrzypieć, szumieć - ogólnie robić nieprzyjemny, donośny hałas pod maską. Trochę ciszej było jak silnik dłużej popracował dogrzany. Tak czy inaczej aż wstyd było na światłach stać.
Otworzyłem więc maskę, zacząłem nasłuchiwać i kiedy zlokalizowałem źródło to postanowiłem na próbę siknąć WD40 w miejscu gdzie koło pasowe od pompy się obraca - łożysko i okolice. Hałas prawie że zniknął w jednej chwili. Nie starcza to jednak na długo, co najwyżej parę kilometrów i znowu kakofonia spod maski.
I teraz pytanie, czy ktoś z was już powalczył z takim zjawiskiem i co najlepiej zrobić ?
Jakiś specjalny smar, który da ulgę przynajmniej na kilka dni, czy da radę wymienić samą rolkę, czy lepiej szukać całej nowej pompy wspomagania ?
m6riano - 01-03-2012, 14:33
A czy przypadkiem nie siada ci łożysko w pompie?
kubasiw - 01-03-2012, 14:39
Psiknąłem WD bezpośrednio w łożysko rolki i ucichło w ciągu sekundy. Tyle tylko, że na bardzo krótko.
m6riano - 01-03-2012, 20:22
to musisz jakimś gęstszym smarem, np. w spreju...
ziutoon - 09-03-2012, 19:09
Mnie też dopadł szum spod maski.
Na początku myślałem ze to pompa wspomagania bo odgłos dochodził z tamtej strony.
Ale po zdjęciu paska okazało się że to ten nieszczęsny napinacz.
Szukałem i na allegro znalazłem zamiennik za 150 pln ale stwierdziłem że trochę za drogo.
Znalazłem łożysko za 12 pln i do tego tokarz dorobił tuleję za 50 pln montaż we własnym zakresie tak więc naprawa kosztowała tylko 62 pln
Nie wiem jak się to sprawdzi za parę tys km ale narazie cisza.
stare łożysko stare łożysko bok
napinacz z nowym łożyskiem i tuleją przód napinacz z nowym łożyskiem i tuleją bok
napinacz z z nowym łożyskiem i tuleją tył porównanie
deejay - 09-03-2012, 22:15
Jak zdemontowałeś łożysko z napinacza , na prasie ?
ziutoon - 10-03-2012, 06:41
Mozna na prasie ale ja wybilem je mlotkiem. Wyszlo po kilku puknieciach.
komarsnk - 10-03-2012, 08:09
ziutoon napisał/a: | Mozna na prasie ale ja wybilem je mlotkiem. Wyszlo po kilku puknieciach. |
A ja myślałem, że to jest nierozłączalne
|
|
|