To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wyciszanie wnętrza, czyli walka z szumem

pompec - 25-11-2011, 21:46

http://www.akustyczne.net/

Moim zdaniem lepsza jest pianka butylowa... po pierwsze jest cieńsza (nie wyobrażam sobie pchać prosa pod wykładzinę w kabinie). Po drugie jest dużo bardziej przyjazna w obróbce i w samym układaniu (jest bardzo elastyczna). Po trzecie mam wrażenie, że jest skuteczniejsza. Ale to tylko wrażenie, bo opieram ten wniosek na lepszym efekcie po wygłuszeniu przedniej podłogi pianką niż bagażnika prosem. Ale wynikać to może równie dobrze z miejsca wygłuszenia a nie z materiału wygłuszającego. Po czwarte jest estetyczniejsza. Pamiętać należy aby piankę butylową połączyć z matą bitumiczną. Jak wygłuszałem przód, to wtedy jeszcze były ze sobą połączone fabrycznie. Teraz kupuje się osobno.

KamilR10 - 25-11-2011, 21:48

pompec a drzwi przednie tez wyciszales? Mysle u siebie o wyciszeniu wnetrza ale na poczatku chcialbym zrobic elementy, które dają najwięcej efektu:)
pompec - 25-11-2011, 21:52

Tak, wyciszałem. Ale nie dało to zauważalnych rezultatów. Co prawda wyciszałem matą bitumiczną z folią aluminiową (zdjęcia na 1. stronie) bez pianki. Teraz myślę czy na wiosnę nie dorzucić na to pianki butylowej. Przy okazji walnął bym też tylne. Tak jak pisałem, bardzo zauważalny efekt dało wyciszenie przednich nadkoli od strony kabiny i podłogi pod nogami pasażera i kierowcy. Łącznie ze ściankami progów.
deejay - 25-11-2011, 22:01

Powiedz mi ile dokładnie ci zeszło pianki na sam podłoge w galu , starczy 4 m kwadratowe ?
pompec - 25-11-2011, 22:15

jak dobrze pamiętam, to na "tylną podłogę" kupiłem 4 arkusze (2mkw) i starczyło mi na styk. Na "przednią podłogę" poszły dwa arkusze (1mkw) też na styk. Na bagażnik to nie pamiętam niestety. Poszło coś koło 8-10 arkuszy 0,5x0,5 (ok. 2,5 mkw).
inspire - 14-12-2011, 21:06

Witam wszystkich tak samo jak wy przymierzam sie do wyciszenia wnetrza a zwłaszcza przodu bo szum z nadkoli doprowadza mnie do szału. Na pewno jutro przygne te ramki , przeczytałem cale forum o wyciszeniu i mam pewna koncepcje pierwsze co zrobie to z przodu tam gdzie jest światełko kierunkowzkazu jest bardzo dużo wolnego miejsca zauważyłem to przy wymianie nadkoli dzisiaj i tym zajme sie najpierw.
ale Znalazłem mate wygłuszającą czy ona sie nada i ile musial bym jej kupić na sam przód do końca foteli .

http://allegro.pl/app-pro...1980911684.html

a z tymi nadolami myśle o tej piance SOUDAL 2K czy ktoś ją stosował?? i jaki był efekt

milo - 22-12-2011, 14:00

Trzeba dobrze przyjrzeć się uszczelkom dookoła drzwi hałas tak jakby od tej strony po wymianie na zimówki bardziej słyszalny i lepiej go zlokalizować , w poprzednim galancie 1.8 td z 1989 r miałem nadkola wszystkie wyłożone matą i był bardzo cichy żadnych problemów z hałasem nie było
sipex - 28-01-2012, 21:25

pompec,
po położeniu tych mat na podlodze nadkolach itp zostawileś ten orginalny filc z miśka czy bez tego polożyłeś wykładzine?i czy wykładzina odstaje w jakiś sposób czy wszystko ładnie przylega?

pompec - 28-01-2012, 21:59

sipex, wszędzie zostały oryginalne filce i wykładziny... w bagażniku troszeczkę (ok. 0,5cm) podniosła się podłoga, a to dlatego, że koło zapasowe poszło do góry. Ale mnie to nie przeszkadza. W kabinie wykładzina ułożyła się w zasadzie ładnie. Oczywiście gdzie nie gdzie troszkę się odkształciła ale minimalnie i całkowicie pomijalnie.
sipex - 28-01-2012, 22:39

pompec, to świetnie :) chce wziaść się za wyciszenie na wiosne,mógł byś podać dokładnie co bedzie potrzebne do tego ile tych mat jakieś kleje czy inne rzeczy?temat obszerny i się pogubiłem troche,jeśli to nie problem oczywiście :P bagażnika narazie bym nie ruszał drzwi mam wyciszone jakąś gąbką ok 1cm grubości ale nic mi ona niedała i się zastanawiam czy wogule sens to zrywać i na nowo kombinować..
major - 28-01-2012, 23:06

ja u siebie mam wygłuszone tylne nadkola noxudolem 3100 dodatkowo w bagażniku maty app oraz drzwi wygłuszone matami. Ogólnie moim celem było pozbycie się wibracji blachy podczas grania muzyki. W mojej ocenie jest ciszej ale jednak pozostał szum wiatru spod uszczelek, także musze nad tym jeszcze podziałać :)
Marcinchojnacki - 28-01-2012, 23:12

hmmm... zastanawiam się nad tym wszystkim. U mnie przy oponach 15 do 150km/h nie ma żadnych szumów. U Was też tak jest??
deejay - 28-01-2012, 23:15

sipex napisał/a:
po położeniu tych mat na podlodze nadkolach itp zostawileś ten orginalny filc z miśka czy bez tego polożyłeś wykładzine?i czy wykładzina odstaje w jakiś sposób czy wszystko ładnie przylega?


Wszystko ładnie przylega , to moja przeprawa z wygłuszaniem .

http://forum.mitsumaniaki...1002123#1002123

sipex - 29-01-2012, 14:26

deejay,
dużo ciszej jest? jaki łaczny koszt takiego wyciszenia w Twoim przypadku?.

pompec - 29-01-2012, 16:04

deejay, z tego co widzę, to zastosowałeś samą matę bitumiczną bez warstwy pianki butylowej... a to ona jest głównie odpowiedzialna za zatrzymanie częstotliwości odpowiadającym szumowi opon...

sipex, poniżej wklejam najważniejsze z puntu widzenia Twojego pytania moje wypowiedzi z tego tematu:

1. jakoś w maju (zdjęcia na 1. stronie) wykleiłem podłogę z przodu (przednie nadkola od strony kabiny, podłoga przy pedałach aż do przednich foteli. Teraz wywaliłem fotele i wykleiłem podłogę aż do tylnej kanapy. Pod kanapą nie ruszałem. Mam w planach jeszcze tylne nadkola od strony kabiny (za boczkami kanapy). Wyklejony jest też cały bagażnik i tylne nadkola od strony bagażnika - zdjęcia [na 1. stronie] (tylko nie pianką butylową a tzw. prosem położonym na matę bitumiczną). Najbardziej z wymienionych miejsc pomogło wyciszenie przedniej podłogi. Koszt za arkusz 0,5x1m pianki butylowej + mata bitumiczna o tych samych wymiarach to w sumie ok. 75zł. Proso jest tańsze. W sumie wszystkie czynności dały obniżenie hałasu o ok. 5dB. Dla porównania powiem, że w Wawie jest firma, która za wyciszenie podłogi i nadkoli bierze z tego co pamiętam koło 8tys. A deklarują obniżenie hałasu do 7dB.

2. kleiłem do podłogi... dwie warstwy: mata bitumiczna klejona na gorąco bezpośrednio na blachę, która niweluje drgania i pianka butylowa o dużej gęstości, klejona na zimno do maty bitumicznej, zatrzymująca szum...

3. jak dobrze pamiętam, to na "tylną podłogę" kupiłem 4 arkusze (2mkw) i starczyło mi na styk. Na "przednią podłogę" poszły dwa arkusze (1mkw) też na styk. Na bagażnik to nie pamiętam niestety. Poszło coś koło 8-10 arkuszy 0,5x0,5 (ok. 2,5 mkw).

przed



po




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group