Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś
MKV - 19-05-2012, 07:06
Owczar napisał/a: | Derpin napisał/a: | wysprzęglik też TRW, być może pompka siada tutaj szukał bym przyczyny bo pamiętam że chłopaki nieźle nabawili się wtedy z odpowietrzaniem i dopiero demontaż/montaż pompki |
Wysprzęglik nie ma tu raczej wiele do rzeczy, bo raczej objawia się tym, że puszcza, a nie tym, że się blokuje... Ale zawsze warto go najpierw sprawdzić. |
Przekażę mechanikowi żeby sprawdził na przeglądzie.
Owczar napisał/a: |
Derpin napisał/a: | raz piszesz że Silver wyrabia, a raz piszesz że nie... |
Wskaż fragment gdzie tak napisałem? Owszem pisałem że wyrabia Silver FZ8, ale nie zwykły Silver. Wszystkim do gala 2,5V6 polecam Golda.
|
Nowy KME Gold z tego co widzę kosztuje okł 350-400zł a obecny ma przejechane ile - 50tys km? Może po prostu na wszelki wypadek go wymienię bo to nie są jakieś wielkie pieniądze a jak ma być lepiej to czemu nie - za jakiś czas i tak będzie trzeba co najmniej wymienić membrany w reduktorze
Owczar napisał/a: |
Derpin napisał/a: | widać u mnie na wykresie że nie ciągnie do końca i byłem tego świadomy ale to jeszcze nie znaczy, że jest tragedia. |
No to było wiadome od dawna i kiedyś pisaliśmy o tym. Tragedia nie, ale czy chciałbyś TV który wyświetla obraz tylko na 95% matrycy? Ja nie. To zależy od podejścia. Ale jeśli nie wyrabia już na 1 biegu podczas startu to możemy mówić o małej tragedii. Choć tutaj raczej winne jest złe ustawienie, bo aż tak słaby ten reduktor nie jest.
|
Jak dla mnie jak coś w silniku może działać lepiej to trzeba o zrobić
Zresztą i tak chodzi mi ciągle po głowie kompletna obróbka głowic (do LPG nie stanowi żadnego problemu) - minus taki, ze tutaj za 2 głowic będzie pewnie 2 razy drożej niz do Swifta ale jednak obróbka kanałów, gniazd, zaworów itp daje odczuwalne różnice odczuwalne i słyszalne
ps. szkoda, że Galanty nie lubią stożków bo fajnie by było wydobyć troszkę bardziej ten dźwięk V6
Owczar napisał/a: |
Derpin napisał/a: | z olejem w skrzyni wstrzymałbym się do czasu ogarnięcia łożysk. |
Jeśli łożyska czekają na wymianę to rzeczywiście wymiana oleju bez sensu. |
No jeszcze tak nie do końca czekają bo narazie nie widzę żadnych niepokojących objawów...
Owczar - 19-05-2012, 08:18
MKV, nie zrozumiałeś o co mi chodzi z wysprzęglikiem
Sprzeglo dziala na takiej zasadzie, ze gdy pedal jest puszczony (tloczek wysprzeglika wsuniety) to klei. Gdy wciskasz sprzeglo, tloczek sie wysuwa i tarcze sie rozsuwaja. Zeby sprzeglo sie slizgalo po puszczeniu, teb tloczek musialby sie chowac z opoznieniem. Co jest bardzo malo prawdpodobne. Moze sie zdarzyc w bardzo zuzytym, przytartym wysprzegliku. Przewaznie jest odwrotnie, czyli wciskasz sprzeglo, a tloczek wysprzeglika stoi. Musisz kilka razy wcisnac zeby go wypchnac. Dlatego tez pytalem w ktorym miejscu bierze sprzeglo. Czy auto startuje gdy tylko pedal oderwie sie od podlogi czy przy samej gorze?
MKV - 19-05-2012, 08:38
Owczar napisał/a: | Dlatego tez pytalem w ktorym miejscu bierze sprzeglo. Czy auto startuje gdy tylko pedal oderwie sie od podlogi czy przy samej gorze? |
I własnie tutaj jest zonk - gdy odbierałem go od Dominika to sprzęgło łapało prawie na samej górze, potem raz na górze raz po środku (przeważnie po dłuższym postoju np następnego dnia) a teraz łapie mniej więcej w 2/3 wysokości.
Pierwszy raz się zdziwiłem bo myślałem że załapie mi na górze a złapało po środku.
Zgaduję, że tutaj jest jakieś hydrauliczne sprzęgło czy coś takiego? Ja jestem przyzwyczajony do linki i zawsze sobie sam ustawiałem tak jak mi pasowało ale nigdy nie miałem czegoś takiego że samo z siebie w różnych miejscach załapuje.
Anonymous - 19-05-2012, 11:54
ja pisałem o pompce sprzęgła do sprawdzenia, wysprzęglik jest nowy.
Owczar - 20-05-2012, 22:02
Derpin napisał/a: | ja pisałem o pompce sprzęgła do sprawdzenia, |
Z tego co pamiętam z regulacji, pedał sprzęgła jest połączony z tłokiem pompki i gdy tłoczek by się zaciął, to pedał by został po prostu niżej.
MKV napisał/a: | I własnie tutaj jest zonk - gdy odbierałem go od Dominika to sprzęgło łapało prawie na samej górze, potem raz na górze raz po środku (przeważnie po dłuższym postoju np następnego dnia) a teraz łapie mniej więcej w 2/3 wysokości. |
Ja jestem zwolennikiem sprzęgła biorącego przy podłodze. Są ku temu argumenty. Na początku może niektórzy mają problem z przystosowaniem, tak jak w moim ex dieslu. Prawie każdemu kto wsiadł pierwszy raz auto gasło Ale zapewnia szybszy i sprawniejszy start, sprzęgło trudniej spalić podczas dynamicznej zmiany biegów.
Spróbuj obniżyć punkt wysprzęglania tak by zapewnić swobodną zmianę biegów, a jednocześnie zapewnić mu porządny docisk. Na samej górze może mieć z tym problem.
Różny punkt wysprzęglania może wynikać też z innych przyczyn, ale na początek wyreguluj sprzęgło.
Zielu - 21-05-2012, 22:14
Owczar napisał/a: | Ja jestem zwolennikiem sprzęgła biorącego przy podłodze. Są ku temu argumenty. Na początku może niektórzy mają problem z przystosowaniem, tak jak w moim ex dieslu. Prawie każdemu kto wsiadł pierwszy raz auto gasło Ale zapewnia szybszy i sprawniejszy start, sprzęgło trudniej spalić podczas dynamicznej zmiany biegów. |
To jest fakt, nie raz zdarza się przy szybszej zmianie biegów przeciągnąć sprzęgło, a gdy brałoby przy dole, jest lepsze wyczucie, modulacja.
MKV - 22-05-2012, 03:35
Zielu napisał/a: | Owczar napisał/a: | Ja jestem zwolennikiem sprzęgła biorącego przy podłodze. Są ku temu argumenty. Na początku może niektórzy mają problem z przystosowaniem, tak jak w moim ex dieslu. Prawie każdemu kto wsiadł pierwszy raz auto gasło Ale zapewnia szybszy i sprawniejszy start, sprzęgło trudniej spalić podczas dynamicznej zmiany biegów. |
To jest fakt, nie raz zdarza się przy szybszej zmianie biegów przeciągnąć sprzęgło, a gdy brałoby przy dole, jest lepsze wyczucie, modulacja. |
Ale jeśli jest za nisko to nie rozłączasz sprzęgła tak jak powinieneś - bezpieczniej jest mieć gdzieś tak w połowie albo i w 2/3 wysokości no ale kto co lubi.
Tak od razu spytam przy okazji z ciekawości - czy sa jakieś stożki/wydechy/wałki rozrządu markowe dedykowane do Galanta V6 ?
Jedyne co narazie znalazłem to taki "zestaw"
http://www.stuninguj.pl/i...od_id=77756&p=2
Krzyzak - 22-05-2012, 06:14
MKV napisał/a: | ale kto co lubi. | a nie lepiej robić wg instrukcji serwisowej? - kiedyś pisałem, sprzęgło ma brać 4 cm od podłogi
w tym zakresie najłatwiej się operuje stopą
branie na samej górze jest - wg mnie - strasznie niekomfortowe - przy częstym korzystaniu może powodować problemy ze stawem skokowym i to duże
MKV - 22-05-2012, 14:22
Krzyzak napisał/a: | MKV napisał/a: | ale kto co lubi. | a nie lepiej robić wg instrukcji serwisowej? - kiedyś pisałem, sprzęgło ma brać 4 cm od podłogi
w tym zakresie najłatwiej się operuje stopą
branie na samej górze jest - wg mnie - strasznie niekomfortowe |
Jeszce nie ściągnąłem service manuala - ale tak - najlepiej tak ustawić jak zalecają
ps. też bardzo nie lubię jak łapie na samej górze.
MKV - 22-05-2012, 16:43
Owczar napisał/a: |
MKV napisał/a: | Na 1 biegu na wysokich obrotach jak ostro ruszam to piszczy mi centralka... i tyle narazie zauważyłem. |
Albo zapętlają się wtryskiwacze, albo błąd ciśnienia. Zależy jaki dźwięk. Ale pamiętaj, że po takim błędzie jedziesz już na paliwie póki nie przełączysz ręcznie. |
Po 3 piśnięcia... chyba 3 razy i lampka na przełączniku zaczyna mrugać na zielono.
Owczar - 22-05-2012, 16:57
MKV napisał/a: |
Po 3 piśnięcia... chyba 3 razy i lampka na przełączniku zaczyna mrugać na zielono. |
Nagły spadek ciśnienia. Jak masz mało gazu w zbiorniku to też tak się dzieje. Zrób zdjęcie butli ze zdjętą pokrywą, bo może być założona do jazdy na wstecznym.
Druga sprawa, to zrób foto sposobu montażu reduktora, czy nie jest poprzecznie do kierunku jazdy.
Kolejne zdjęcie przewodu z fazą lotną. Jak jest zapięty filtr i jak jest podpięta listwa wtryskowa. No i zdjęcie filtra obowiązkowo bo pewnie jest FL01, który ani nie filtruje, ani nie zapewnia dobrej przepustowości gazu w fazie lotnej. W V6 jest lepiej na 2 takich filtrach lub jednym FL02. Zdjęcie listwy wtryskowej też się przyda. Będzie można coś więcej powiedzieć. Może z tego silvera da radę wycisnąć więcej.
MKV - 22-05-2012, 20:08
Owczar napisał/a: | MKV napisał/a: |
Po 3 piśnięcia... chyba 3 razy i lampka na przełączniku zaczyna mrugać na zielono. |
Nagły spadek ciśnienia. Jak masz mało gazu w zbiorniku to też tak się dzieje. Zrób zdjęcie butli ze zdjętą pokrywą, bo może być założona do jazdy na wstecznym.
Druga sprawa, to zrób foto sposobu montażu reduktora, czy nie jest poprzecznie do kierunku jazdy.
Kolejne zdjęcie przewodu z fazą lotną. Jak jest zapięty filtr i jak jest podpięta listwa wtryskowa. No i zdjęcie filtra obowiązkowo bo pewnie jest FL01, który ani nie filtruje, ani nie zapewnia dobrej przepustowości gazu w fazie lotnej. W V6 jest lepiej na 2 takich filtrach lub jednym FL02. Zdjęcie listwy wtryskowej też się przyda. Będzie można coś więcej powiedzieć. Może z tego silvera da radę wycisnąć więcej. |
1. Reduktor jest zamontowany poprawnie tzn wzdłuż samochodu a nie w poprzek - jest koło akumulatora.
2. Filtr fazy lotnej jest 1 i wychodzi z niego 6 przewodów do wtryskiwaczy
3. Listwy ani wtryskiwaczy nie widzę - chyba są zamontowane os spodu kolektora - jestem teraz w pracy i lepszych zdjęć niestety nie zrobię
4. Zdjęcie butli zrobione jest stojąc oczywiście za samochodem więc na górze zdjęcia jest przód samochodu
Hugo - 22-05-2012, 20:56
MKV "druciki" doszły.
Tomek - 22-05-2012, 21:03
MKV napisał/a: | 2. Filtr fazy lotnej jest 1 i wychodzi z niego 6 przewodów do wtryskiwaczy |
ło boże
nawet jak na moje laickie oko, to widać, że jest ciekawie
MKV napisał/a: | 3. Listwy ani wtryskiwaczy nie widzę |
listwy nie ma
Anonymous - 22-05-2012, 21:19
tomek84 napisał/a: | ło boże |
ło boże, to że takiego nigdy nie widziałeś nie znaczy że jest źle.
zawór w butli, jest zamontowany do jazdy na wstecznym.
miedź powinna być na 8mm.
listwy nie ma są pojedyncze wtryski magicjet, nawiercone dokładnie przy wtryskach benzynowych.
|
|
|