To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - jaki olej wlac??

Daniel1984 - 09-10-2015, 11:05

Ostatecznie zamówiłem u Pana Piotra Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 :)
apg2312 - 09-10-2015, 12:22

Bardzo dobry wybór :)
luqash - 09-10-2015, 13:13

Daniel1984 napisał/a:
Ostatecznie zamówiłem u Pana Piotra Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 :)


Przymierzam się do zalania tego samego oleju + jakiś dobry filtr. Myślałem jeszcze o płukance, ale chyba sobie daruję, może dopiero po jednym interwale na tym oleju. A to dlatego, że mój Lancerek stał przez rok pod dachem w komisie i zakładam, że nie był zbyt często (o ile w ogóle) przepalany, toteż niektóre uszczelki mogą być sparciałe, a taki specyfik pewnie im nie pomoże.

Niestety nigdzie nie mogę znaleźć danych na temat TBN tego oleju.

Daniel1984 - 09-10-2015, 20:52

Co do tej płukanki do silnika LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PRO-LINE to jest ona bezpieczna, filtr ojeju kupiłem oryginalny ciekawe jak będzie po zmianie z motula 10W40 na LIQUI MOLY 5W40 SYNTHOIL HIGH TECH ;)
mrcng - 09-10-2015, 21:27

luqash, ja płukanke robilem millersem i nic się nie stało. nie ma prawa naruszyć żadnej uszczelki. Jeśli się boisz robić płukanke to po zalaniu swieżym olejem wymień go po dużo krótszym okresie czasu na nowy. Czyli zalewasz nowy...przejezdzasz 1000 maks 5000 kmów i wymiana na nowy i już robisz normalną wymiane po np. 10tys kmów.
remi - 08-11-2015, 16:13

Jako, że nabyłem lancera, co stał sobie rok w komisie i podobno był zalany jakimć castrolem 10w40, to dwa trzy dni temu dostał 5w40 texaco. Zobaczymy jak będzie się sprawował. Licznikowy przebieg 210 tys.
Carloss - 17-11-2015, 10:59

krzychu napisał/a:
U mnie była i karteczka przy silniku i naklejka na słupku w okolicach zaczepu do zamka drzwi kierowcy.... (też od Niemca)... Też olej marki Mitsubishi... Pamiętam, że bardzo cichutko silnik chodził.... (auto było bez radia i na światłach nie było słychać silnika).



Ja mam teraz 288 tyś. przebiegu, Mitsu z 2005r i jak nie włączę radia, to silnika nie słychać i przede wszystkim nie czuć nic 8) (na biegu jałowym rzecz jasna)
Lata oczywiście na syntetyku - w chwili obecnej 5W30, firma jest mniej istotna - byle nie jakiś wynalazek :badgrin:

[ Dodano: 17-11-2015, 16:00 ]
Co sądzicie o oleju Valvoline SynPower 0W40 - czy ktoś go używał ??
Ew. inny syntetyk 0W40 ? Nikt nie poruszał tematu dokładnie takiego oleju..

Forumowi koledzy często polecają Valvoline SynPower 5W40 - jako pełnego syntetyka, ale tak naprawdę jest to olej HC :evil:
Kasatory luzów od niedawna u mnie słychać (tylko na zimnym) i na dobry początek muszę wlać dobry olej.

Obecny 5W30 nie był przeze mnie zalany, a czas wymiany już nadchodzi..

[ Dodano: 18-11-2015, 10:26 ]
Znalazłem jeszcze takie coś: MOBIL 1 NEW LIFE 0W40 - który spełnia, lub nawet przewyższa wymagania Nissan'a GT-R'a - pierwszy raz takie coś spotkałem, a tak się składa że nie dawno nim "latałem" :P i wiem jakie obciążenia motor musi znosić :roll:

smk - 18-11-2015, 11:50

Kup sobie Millers'a albo Amsoil'a 5w40 i już.
30 PLN droższy a przynajmniej prawdziwy syntetyk, nie HC jak Mobil.

Carloss - 18-11-2015, 13:03

Właśnie nigdzie nie mogłem znaleźć więcej informacji o tym oleju.. - nie wiedziałem że to też HC :roll: Z kolei gdzieś na forum wyczytałem że Millers trochę się pogorszył.. a Amsoil trzeba kupić 5L za ponad 200 zł, bo inne opakowania mają bezsensowną pojemność, typu 0,946 lub co gorsza 3,8 L.

Nikt nie używał jakiegoś 0W40 ??

[ Dodano: 18-11-2015, 14:44 ]
Pracuję w sklepie, w którym mam dostawy różnych olei z firmy - rozlewni olejowej.
Proponują mi coś takiego jak: MANNOL Energy Combi LL 5W-30 API SN/CF o specyfikacjach:

SAE 5W-30
API SN/CF
ACEA C3
BMW Longlife-04
MB 229.51
PORSCHE C30
VW 504.00/507.00/502.00/505.00/503.01/506.00/
VW 505.01*/506.01

do tego koszt jak dla mnie za 4L to 107 zł.
Nie wygląda mi to raczej na HC - co o tym myślicie ??
Z Millers'a, Vavoline ani Amsoil nic nie mają, a to jak dla mnie jest najbardziej sprawdzona firma - rozlewnia..

smk - 18-11-2015, 16:57

Najprościej sprawdzać dany olej na niemieckich stronach oni musza pisać czy to HC czy Syntetyk :) . (Patrz zdjęcie etykiety)

https://oeldepot24.de/mobil-1-new-life-0w-40-1-liter.html - Niemcy

http://www.mobil1.pl/olej...life-0w-40.aspx - Polska

mrcng - 18-11-2015, 20:43

Carloss, nie ma co popadac w panike. to ze HC nie znaczy że jest coś słabego..
Carloss - 19-11-2015, 09:37

Faktycznie, łobuzy u nas nie raczą dopisać SHC jak w szwabach... :roll:

Wiem że HC to nie jest tragedia, bo coś podejrzewam że właśnie na takim jeżdżę, ale ze względu na te kasatory luzu chciałbym mieć już trochę spokoju, choć nie powiem przez 2-3 ostatnie dni ich nie słyszałem - pewnie dlatego że jest trochę cieplej..

freddros - 19-11-2015, 09:57

Motul X-Clean 8100 5w30
apg2312 - 19-11-2015, 10:11

smk napisał/a:
Carloss, nie ma co popadac w panike. to ze HC nie znaczy że jest coś słabego..

Ale też nie oznacza, że jest to coś tak dobrego, jak usiłują nam wmówić działy reklamy i marketingu koncernów petrochemicznych. Poza tym, skoro płacę za syntetyk, to chcę mieć syntetyk, a nie robiony "w technologii syntetycznej" (cokolwiek by to oznaczało) zwykły mineralny olej.

Carloss - 19-11-2015, 10:39

Dokładnie. Chamstwo u nas się szerzy, próbują wcisnąć ciemnotę i tyle..

[ Dodano: 20-11-2015, 13:34 ]
Teraz zastanawiam się tylko nad tymi: Motul 8100 X-MAX 0W40, MOTUL Specific 5W40, Motul 8100 X-Clean 5W40, oraz Valvoline SynPower 0W-40 ew. Valvoline SynPower 5W-30.

Tyle się tego naczytałem że już sam nie wiem.. :?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group