To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubuszi Galant daboss'a vel. Wkurzony

m6riano - 13-03-2014, 13:45

daboss, weź sprawdź dokładnie kiedy twój gal zszedł z taśmy,jeśli przed 09.98 to masz 256/128,9mm
daboss - 13-03-2014, 16:08

m6riano napisał/a:
sprawdź dokładnie kiedy twój gal zszedł z taśmy,jeśli przed 09.98 to masz 256/128,9mm

Wyprodukowany w 97, więc raczej na pewno będą takie jak mówisz. Ciekawe, że na allegro te klocki które kupiłem były oznaczone jako pasujące do EA2A z lat 96 - 00. I jest wiele takich aukcji w necie gdzie piszą że te w okolicach 150 będą pasowały do tego rocznika. Poczekam aż dostanę paczkę, zdejmę koło, porównam klocki. W razie czego te odeślę (chyba że ktoś z forumowiczów będzie zainteresowany) i pojadę do Rumii i kupię Akebono.

fj_mike - 13-03-2014, 22:03

m6riano napisał/a:
jeśli przed 09.98 to masz 256/128,9mm

Trochę wcześniej była zmiana, 12/1997 :wink:

daboss, klocki na mniejsze tarcze to 128x52.

Podeślij VIN na pw ;)

daboss - 14-03-2014, 13:59

W końcu wyszło na to że i tak będę miał inny zestaw niż każdy mi polecał. Do gala trafią spowalniacze: tarcza BREMBO, klocki AKEBONO. Jutro montaż i zmiana kółek na letnie.



I hamulce wymienione! Musiałem jeszcze dokupić nowe blaszki na których trzymają się klocki, bo jedna z moich rozpadła się w rękach (może dlatego tak piszczały?). Koszt w IC - 38 zł/4 szt. Ogólny koszt naprawy: 98x2 + 38 + 84 = 318 zł, trochę cierpliwości i masę paliwa.


daboss - 19-03-2014, 07:18

Czy do mojego Rekina będą pasowały zegary HC (oczywiście po przeróbce) z GDi? Są takie same zakresy prędkościomierza i obrotomierza, ale inna pojemność silnika i moc. Zastanawiam się czy te od GDi podejdą, bo spotkać europejskie zegary HC do EA2A, najlepiej bez automatu to w ogóle bajka.

Muszę się jeszcze wziąć za cięgło i zamek od bagażnika, ale więcej informacji na ten temat dopiero w momencie gdy go rozgrzebię. Nie otwiera się z cięgła, bo jest w pozycji LOCK. Jak jest w pozycji UNLOCK nie zamyka się wcale. Więc za każdym razem jest bieganie wokół auta z kluczykiem.

I jeszcze jedno pytanie: opada mi szyba z tyłu (sterowana korbą). Coś się da z tym zrobić, bo strasznie wkurza na myjni i przy większych prędkościach.

Hugo - 19-03-2014, 07:46

daboss napisał/a:
Czy do mojego Rekina będą pasowały zegary HC (oczywiście po przeróbce) z GDi?
Wszystko pasuje P&P. Przeróbka obejmuje tylko mostki i przecięcie ścieżki w jednym miejscu z tyłu zegarów.
robertdg - 19-03-2014, 07:51

Z GDI będą pasować HC'ki
Co do tylnej szyby na korbke to trzeba sciagnac boczek i sprawdzić czy ukroszona jest prowadnica, nawijacz czy linki, tymczasowo można szybe zabezpieczyc listewka drewniana aby szyba nie opadało, mechanizm jeżeli jest to możliwe i opłacalne można probowac zregenerowac albo kupić używke z demobilu

Krzyzak - 19-03-2014, 08:01

daboss napisał/a:
Coś się da z tym zrobić
?
robertdg napisał/a:
trzeba sciagnac boczek i

podeprzeć deską :lol:

daboss - 19-03-2014, 08:03

Spoko - obejrzę co i jak, ale z deski chyba zrezygnuję. Prędzej przykleję szybę taśmą do ramy drzwiowej na ducttape'a - szybciej i izolacja lepsza :P .

robertdg napisał/a:
mechanizm jeżeli jest to możliwe i opłacalne można probowac zregenerowac albo kupić używke z demobilu

Albo wsadzić elektryki ;D?

robertdg napisał/a:
Z GDI będą pasować HC'ki

A z V6 do EA2A?

Tylko z tego co czytałem to po zmianie nie działa licznik kilometrów, zgadza się?

robertdg - 19-03-2014, 08:19

Z V6 trzeba przerobić obrotomierz
daboss - 19-03-2014, 08:27

Nie wiem czy warto to robić - znalazłem zegary do V6 za pół ceny, ale zastanawiam się czy podołam z przeróbką obrotomierza - ze mnie jest dupa nie elektronik i jak jeszcze idzie o zmostkowanie kilku pinów w zegarach, to da radę. Ale jeśli idzie o przelutowanie kilku układów, to musiałbym już kogoś prosić o pomoc, bo nie wiem czy czegoś nie popierniczę.
Bizi78 - 19-03-2014, 10:29

daboss napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie: opada mi szyba z tyłu (sterowana korbą). Coś się da z tym zrobić, bo strasznie wkurza na myjni i przy większych prędkościach.

W moim MSS korbki miałem ustawione przeciwnie do kierunku jazdy, wystarczyło zamontować je w kierunku jazdy i przestały się opuszczać :wink: .

Hugo - 19-03-2014, 11:51

daboss napisał/a:
Albo wsadzić elektryki ;D?
Miałbym komplet części potrzebny do przekładki jeśli byłbyś zainteresowany.
daboss napisał/a:
A z V6 do EA2A?
Tak jak napisał robertdg, a jeśli chodzi o
daboss napisał/a:
zastanawiam się czy podołam z przeróbką obrotomierza - ze mnie jest dupa nie elektronik
ze mnie też :D ale dałem radę, wszystko działa do dzisiaj. Właśnie przerabiałem HC z V6 do 2,0 16V. Robota do ogarnięcia.
daboss - 19-03-2014, 17:41

Za długo się zastanawiałem nad tym HC i już zniknął z Allegro. Mam nadzieję że u kogoś z "naszych". Ale projekt zostaje w planach. Miałem nie inwestować, ale się najarałem :P

A teraz z innej beczki: jakie ciśnienie powinienem mieć w oponach? (215x50x17)

fj_mike - 19-03-2014, 18:05

daboss napisał/a:
Za długo się zastanawiałem nad tym HC i już zniknął z Allegro.

Gdybyś nie chwalił się na FB to pewnie jeszcze by były :mrgreen:
Podsunąłeś komuś dobrą ofertę pod nos ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group